Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vahvistin ja erillissarja e46 coupeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    Vahvistin ja erillissarja e46 coupeen?

    Joo eli hankittuna on tällainen 2-tie-erillissarja e46 coupeen:
    Rainbow CS 265 Profikick. Ja sarjassa on siis 6,5" midbasso ja diskantit, ilman jakosuotimia.

    - Tässä vastaava, mutta minulla ei siis jakosuotimia:


    - Tässä valmistajan kotisivuilta sarjan tiedot:


    Rainbow-audio.de eli valmistajan sivujen mukaan suositus on minimissään 100wrms 4ohm, ja sarjan teho 120wrms 4ohm. Ja tällainen vaatimus: System has to be used with an 80 Hz (12 dB/Oct.) high pass!

    Autossa on alkuperäinen kasettisoitin+navi+6cd:n vaihtaja kontissa. Tarkoituksena on pitää tuo alkuperäinen soitin ja ulkonäkö. Nyt sitten mietinnässä ostaako vain jakosuotimet noille, vai vahvistin, jolloin ei tarvitsisi jakosuotimia, vaan suodatuksen voisi hoitaa vahvistimen säädöillä. Itse alkaa kallistua tuon vahvistimen laitoin puolelle, kun jakosuotimia ei ole, mutta tarvittais nyt apua vahvistimen valinnassa, jotta tulisi sarjalle soveltuva?!?

    Eli millaiset säädöt vahvistimesta tulisi löytyä/millainen olisi hyvä vaihtoehto tuolle sarjalle? Riittääkö 2-kanavainen vai pitäisikö olla 4-kanavainen, jolloin diskantit voisi laittaa eri lähdöillä?

    Ideana olisi, että vahvistin tulisi konepellin alle edestä katsottuna vas. ylänurkkaan tyhjään koteloituun paikkaan, sen vieressähän on plus-napakin ja siitä saa kätevästi vedettyä johdotukset rintapellin läpiviennin kautta jalkatilaan ja edelleen oviin sarjoille.

    Kaiuttimet tulisivat sitten alkuperäisten tilalle kiinni ovipahveihin. Ja ovipeltiin midbasson taakse reikä, ja vaimennusmattoa ovipahviin, tarviiko muualle, ovipeltiin ehkä?

    Eli tällaista suunnitelmissa, vinkkejä saa antaa!
    Last edited by racingred; 26-05-2011, 01:26.
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    #2
    vahvistimesta

    Joo eli selvittelin hieman tuota vahvistin asiaa. Ilman jakosuodinta soitettaessa erillissarja tarvitsee 4-kanavaisen vahvistimen, jossa sitten saa midbassoille ja diskanteille laitettua omat säädöt.

    Midbssoille vaatimus oli: 80Hz ylipäästö(12dB/okt). Alipäästöllähän ei varmaan niin suurta väliä, kun noin 3-5kHz.
    Diskanteilla sitten midbasson säädön mukaan noin 3-5kHz ylipäästö ainut säätö.

    Ja vahvistin tehoa pitäisi sitten olla väh. 100wrms/4ohm ja kaiutintasoinen sisääntulo pitää olla.
    Eli tuollaista vahvistinta sitten tarvitaan.

    Olisiko tämä sopiva?

    Autostudio E-100.4D

    Tiedot:
    AutoStudio E-100.4D 400W 4-kanavainen digitaaliautovahvistin.
    Autostudion E-Sarjan erittäin pienikokoinen ja tehokas
    digitaalinen kokoäänialueen nelikanavainen autovahvistin.

    Ominaisuudet:
    * Käyttöjännite 11.5-14.4Volttia
    * RMS teho 4x100W (4ohmia)
    * RMS teho 4x150W (2ohmia)
    * RMS teho 2x300W (4ohmia)
    * Sisääntuloherkkyys 200mV-6V
    * Alipäästösuodin (50Hz-500Hz)
    * Ylipäästösuodin (50Hz-500Hz)
    * Subsonic suodin (10Hz-60Hz)
    * Bass boost (40hz, säätöalue 0-18dB)
    * Sulakkeet 2x25A
    * Lämpö- ja oikosulkusuojat
    * Mitat: 260 x 52 x 167mm.
    Last edited by racingred; 26-05-2011, 16:10.

    Comment

    • Aguél
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 515
      • Siuntio/Lohja

      #3
      Originally posted by racingred View Post
      Joo eli selvittelin hieman tuota vahvistin asiaa. Ilman jakosuodinta soitettaessa erillissarja tarvitsee 4-kanavaisen vahvistimen, jossa sitten saa midbassoille ja diskanteille laitettua omat säädöt.

      Midbssoille vaatimus oli: 80Hz ylipäästö(12dB/okt). Alipäästöllähän ei varmaan niin suurta väliä, kun noin 3-5kHz.
      Diskanteilla sitten midbasson säädön mukaan noin 3-5kHz ylipäästö ainut säätö.

      Ja vahvistin tehoa pitäisi sitten olla väh. 100wrms/4ohm ja kaiutintasoinen sisääntulo pitää olla.
      Eli tuollaista vahvistinta sitten tarvitaan.

      Olisiko tämä sopiva?

      Autostudio E-100.4D

      Tiedot:
      AutoStudio E-100.4D 400W 4-kanavainen digitaaliautovahvistin.
      Autostudion E-Sarjan erittäin pienikokoinen ja tehokas
      digitaalinen kokoäänialueen nelikanavainen autovahvistin.

      Ominaisuudet:
      * Käyttöjännite 11.5-14.4Volttia
      * RMS teho 4x100W (4ohmia)
      * RMS teho 4x150W (2ohmia)
      * RMS teho 2x300W (4ohmia)
      * Sisääntuloherkkyys 200mV-6V
      * Alipäästösuodin (50Hz-500Hz)
      * Ylipäästösuodin (50Hz-500Hz)
      * Subsonic suodin (10Hz-60Hz)
      * Bass boost (40hz, säätöalue 0-18dB)
      * Sulakkeet 2x25A
      * Lämpö- ja oikosulkusuojat
      * Mitat: 260 x 52 x 167mm.
      Noilla wateilla ei ole mitään väliä mitä mainostetaan eli älä tuijota niitä.
      Vahvistimesta pitäisi mielellään löytyä kaistanpäästö suotimet jos meinaat ohjata midejä aktiivisesti eli yli- ja alipäästöt pitää pystyä laittamaan samaan aikaan päälle ja tälläistä ominaisuutta ei tuossa studion päätteessä ole.
      Suosittelisin Spl Dynamicsin S-sarjan vahvistimia. Itselläni on S-2604 keskiäänille ja diskanteille ja S-2002 mideille. Noissa voi laittaa molemmat suotimet samaan aikaan päälle ja jaon jyrkkyyskin on 24db/okt.
      325i Coupe
      Ex BMW:t
      E34 530iA V8 touring
      E36 316i
      E34 535i
      E30 316i

      Comment

      • racingred
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 256

        #4
        Originally Posted by racingred View Post
        Joo eli selvittelin hieman tuota vahvistin asiaa. Ilman jakosuodinta soitettaessa erillissarja tarvitsee 4-kanavaisen vahvistimen, jossa sitten saa midbassoille ja diskanteille laitettua omat säädöt.

        Midbssoille vaatimus oli: 80Hz ylipäästö(12dB/okt). Alipäästöllähän ei varmaan niin suurta väliä, kun noin 3-5kHz.
        Diskanteilla sitten midbasson säädön mukaan noin 3-5kHz ylipäästö ainut säätö.

        Ja vahvistin tehoa pitäisi sitten olla väh. 100wrms/4ohm ja kaiutintasoinen sisääntulo pitää olla.
        Eli tuollaista vahvistinta sitten tarvitaan.

        Olisiko tämä sopiva?

        Autostudio E-100.4D

        Tiedot:
        AutoStudio E-100.4D 400W 4-kanavainen digitaaliautovahvistin.
        Autostudion E-Sarjan erittäin pienikokoinen ja tehokas
        digitaalinen kokoäänialueen nelikanavainen autovahvistin.

        Ominaisuudet:
        * Käyttöjännite 11.5-14.4Volttia
        * RMS teho 4x100W (4ohmia)
        * RMS teho 4x150W (2ohmia)
        * RMS teho 2x300W (4ohmia)
        * Sisääntuloherkkyys 200mV-6V
        * Alipäästösuodin (50Hz-500Hz)
        * Ylipäästösuodin (50Hz-500Hz)
        * Subsonic suodin (10Hz-60Hz)
        * Bass boost (40hz, säätöalue 0-18dB)
        * Sulakkeet 2x25A
        * Lämpö- ja oikosulkusuojat
        * Mitat: 260 x 52 x 167mm.
        Noilla wateilla ei ole mitään väliä mitä mainostetaan eli älä tuijota niitä.
        Vahvistimesta pitäisi mielellään löytyä kaistanpäästö suotimet jos meinaat ohjata midejä aktiivisesti eli yli- ja alipäästöt pitää pystyä laittamaan samaan aikaan päälle ja tälläistä ominaisuutta ei tuossa studion päätteessä ole.
        Suosittelisin Spl Dynamicsin S-sarjan vahvistimia. Itselläni on S-2604 keskiäänille ja diskanteille ja S-2002 mideille. Noissa voi laittaa molemmat suotimet samaan aikaan päälle ja jaon jyrkkyyskin on 24db/okt.
        Ok, kiitos tiedosta. Eli kaistanpäästö tulee siis olla ehdottomasti, kun sarjoissa ei jakosuotimia ole?

        Yksi vaihtoehto olisi sitten DLS CA41, jossa löytyy nuo säädöt, ilmeisesti DLS CA40:ssäkin löytyy nuo säädöt? Onko muuta eroa, kuin vanhempi malli?
        Ja siis sillä, että antaako vahvistin 50WRMS tai 100WRMS ei ole juuri merkitystä?
        Last edited by racingred; 27-05-2011, 13:23.

        Comment

        • Aguél
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 515
          • Siuntio/Lohja

          #5
          Originally posted by racingred View Post
          Ok, kiitos tiedosta. Eli kaistanpäästö tulee siis olla ehdottomasti, kun sarjoissa ei jakosuotimia ole?

          Yksi vaihtoehto olisi sitten DLS CA41, jossa löytyy nuo säädöt, ilmeisesti DLS CA40:ssäkin löytyy nuo säädöt? Onko muuta eroa, kuin vanhempi malli?
          Ja siis sillä, että antaako vahvistin 50WRMS tai 100WRMS ei ole juuri merkitystä?
          Kyllä jos passiivi suotimia ei ole kaistanpäästö pitää olla vahvistimessa mikäli soittimesta ei tarpeellisia säätöjä löydy. 50w vahvistimen kun vaihtaa 100w vahvistimeen saadaan n.3db lisää ääntä. Myös se vaikuttaa mikä on todellinen ulostuloteho eikä mainos watteja.
          325i Coupe
          Ex BMW:t
          E34 530iA V8 touring
          E36 316i
          E34 535i
          E30 316i

          Comment

          • racingred
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 256

            #6
            Quote:
            Originally Posted by Aguél

            Kyllä jos passiivi suotimia ei ole kaistanpäästö pitää olla vahvistimessa mikäli soittimesta ei tarpeellisia säätöjä löydy. 50w vahvistimen kun vaihtaa 100w vahvistimeen saadaan n.3db lisää ääntä. Myös se vaikuttaa mikä on todellinen ulostuloteho eikä mainos watteja.
            Ok, kiitos tiedosta. Eli käytännössä ei ole juurikaan eroa, kunhan vahvistin antaa tosiaan sen mitä lupaa, oli se nyt mitä vain väliltä 50W-100W. Miten sitten se, että kun yksi kanavapari menee diskanteille ja toinen midbasoille, niin eikös vahvistin kuitenkin pukkaa molempiin sen 50wrms? Ja kun diskantit todellisuudessa käyttävät ehkä noin 10W maksimissaan, niin eivätkös ne hajoa? Vai pitääkö löytyä myös säätö, jolla saa vahvistimesta/soittimelta diskantin syöttöä pois?

            Soitin on tosiaan alkuperäinen ja siinä pysytään.
            Sitten vielä sellainen asia, että onko sillä suurta eroa vedänkö vahvistimeen kaiutin- vai RCAtasoisen signaalin, jos matkaa tulee noin 3metriä? Ei viitsisi pilkkoa auton alkuperäistä johtosarjaa, jos asialla ei ole suurta merkitystä. Ja jos laittaa RCA:lla, niin joutuu kuitenkin laittamaan linjamuuntimen väliin ja väkisin jää pieni matka myös kaiutinjohtoa soittimelta, kun soittimessa ei luonnollisesti RCA-lähtöjä ole.
            Last edited by racingred; 27-05-2011, 22:21.

            Comment

            • Aguél
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 515
              • Siuntio/Lohja

              #7
              Originally posted by racingred View Post
              Ok, kiitos tiedosta. Eli käytännössä ei ole juurikaan eroa, kunhan vahvistin antaa tosiaan sen mitä lupaa, oli se nyt mitä vain väliltä 50W-100W. Miten sitten se, että kun yksi kanavapari menee diskanteille ja toinen midbasoille, niin eikös vahvistin kuitenkin pukkaa molempiin sen 50wrms? Ja kun diskantit todellisuudessa käyttävät ehkä noin 10W maksimissaan, niin eivätkös ne hajoa? Vai pitääkö löytyä myös säätö, jolla saa vahvistimesta/soittimelta diskantin syöttöä pois?

              Soitin on tosiaan alkuperäinen ja siinä pysytään.
              Sitten vielä sellainen asia, että onko sillä suurta eroa vedänkö vahvistimeen kaiutin- vai RCAtasoisen signaalin, jos matkaa tulee noin 3metriä? Ei viitsisi pilkkoa auton alkuperäistä johtosarjaa, jos asialla ei ole suurta merkitystä. Ja jos laittaa RCA:lla, niin joutuu kuitenkin laittamaan linjamuuntimen väliin ja väkisin jää pieni matka myös kaiutinjohtoa soittimelta, kun soittimessa ei luonnollisesti RCA-lähtöjä ole.
              Kyllä tehoa tulee joka kanavasta periaatteessa samanverran jos gainit on samassa asennossa. Eli gainillä saa säädettyä tasoa kanava pari kerrallaan.
              Diskantit voi huoletta laittaa kiinni tuon tehoiseen vahvistimeen, sillä tehoa ei ole koskaan liikaa. Liian pienellä teholla ja väärillä suotimien säädöillä ne elementit yleensä särjetään. Itselläni on myös diskanteille ja keskiäänille 50w/kanava. Eli laitat vain jaon tarpeeksi ylös ja gainillä säädät niin ettei ala täysillä soittaessa särkemään.
              Tuohon lainja muunnin kysymykseen en oikein osaa sanoa kuin että kokeilemalla selviää. RCA on tietysti vähemmän altis häiriöille mutta kannattaa vaikka ensin kokeilla kaiutin tasoista sisään menoa ja jos ei kuulosta hyvältä niin vaihdat linja tasoiseen.
              325i Coupe
              Ex BMW:t
              E34 530iA V8 touring
              E36 316i
              E34 535i
              E30 316i

              Comment

              • JäsenJ
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 17
                • Lappi

                #8
                .....
                Last edited by JäsenJ; 29-05-2011, 14:26.

                Comment

                • racingred
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 256

                  #9
                  Kyllä tehoa tulee joka kanavasta periaatteessa samanverran jos gainit on samassa asennossa. Eli gainillä saa säädettyä tasoa kanava pari kerrallaan.
                  Diskantit voi huoletta laittaa kiinni tuon tehoiseen vahvistimeen, sillä tehoa ei ole koskaan liikaa. Liian pienellä teholla ja väärillä suotimien säädöillä ne elementit yleensä särjetään. Itselläni on myös diskanteille ja keskiäänille 50w/kanava. Eli laitat vain jaon tarpeeksi ylös ja gainillä säädät niin ettei ala täysillä soittaessa särkemään.
                  Tuohon lainja muunnin kysymykseen en oikein osaa sanoa kuin että kokeilemalla selviää. RCA on tietysti vähemmän altis häiriöille mutta kannattaa vaikka ensin kokeilla kaiutin tasoista sisään menoa ja jos ei kuulosta hyvältä niin vaihdat linja tasoiseen.
                  Ok, kiitos taas tiedoista. Alunperin ideana oli laittaa vahvistin konepellin alle tyhjään suojattuun paikkaan konetilan vas. yläkulmassa, mutta dls ca40- vahvistin ei kuitenkaan taida mahtua sinne, niiin täytyy laittaa se sitten takakonttiin.
                  Signaalin laitan tosiaan kaiutintasoisena nyt sitten, jos ei siinä suurta eroa ole, ei kuitenkaan viitsi tyhjää alkaa pilkkoja alkuperäisiä johtosarjoja, ideana kuitenkin on, että auton saa palautettua alkuperäiseksi kohtuu vaivattomasti.
                  Elikkä eipäs tässä muuta kuin vahvistinta ym. tarvikkeita ostamaan, niin pääsee hommaa aloittamaan.
                  Jos vielä tulee vinkkejä mieleen, mitä kannattaa tehdä toisin, niin kirjoitella saa.

                  Comment

                  • racingred
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 256

                    #10
                    Seuraavanlainen ongelma:

                    DLS ca 40 vahvistimessa on kaksi kaiutintasoista liitäntää, kuusinapainen(A/B) ja nelinapainen(C/D). Kysymys onkin, että tarviiko minun liittää noihin molempiin johdotus, joka lähtee soittimelta etukaiuttimille!? Vai riittääkö vain toiseen kytkentä. Vahvistimessa on PDC on-off kytkentä mahdollisuus, joka kytkee kaiutintasoiset sisääntulot rinnan.

                    Osaako joku vastata? Apuja tarvittais!

                    Kun ei oikein kukaan osannut tuohon vastata alan liikkeistäkään.. Kohta tuntuu että pitäisikö se signaali vetää sillä RCA:lla + linjamuunnin väliin. Joutuu vaan pilkkomaan sitten tuota alkuperäisjohtosarjaa, vai olisiko jotain ideoita tähän nyt miten kannattaisi tehdä!!? alkaa jo vähän ärsyttää kun ei homma etene prkl...
                    Last edited by racingred; 01-06-2011, 17:13.

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by racingred View Post
                      Seuraavanlainen ongelma:

                      DLS ca 40 vahvistimessa on kaksi kaiutintasoista liitäntää, kuusinapainen(A/B) ja nelinapainen(C/D). Kysymys onkin, että tarviiko minun liittää noihin molempiin johdotus, joka lähtee soittimelta etukaiuttimille!? Vai riittääkö vain toiseen kytkentä. Vahvistimessa on PDC on-off kytkentä mahdollisuus, joka kytkee kaiutintasoiset sisääntulot rinnan.

                      Osaako joku vastata? Apuja tarvittais!

                      Kun ei oikein kukaan osannut tuohon vastata alan liikkeistäkään.. Kohta tuntuu että pitäisikö se signaali vetää sillä RCA:lla + linjamuunnin väliin. Joutuu vaan pilkkomaan sitten tuota alkuperäisjohtosarjaa, vai olisiko jotain ideoita tähän nyt miten kannattaisi tehdä!!? alkaa jo vähän ärsyttää kun ei homma etene prkl...
                      Ei niitä nyt varmaan rinnan kannata kytkeä jos haluat mid/kesk. äänelle ali ja ylipäästön. Diskanteille pelkkä pelkkä ylipäästö.

                      E: niin ja kyllä kannattaa käyttää kaikki kanavia A.B.C ja D

                      Hitto ku en osaa selittää
                      Last edited by riuska; 01-06-2011, 18:08.
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • racingred
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 256

                        #12
                        Quote:

                        Ei niitä nyt varmaan rinnan kannata kytkeä jos haluat mid/kesk. äänelle ali ja ylipäästön. Diskanteille pelkkä pelkkä ylipäästö.

                        E: niin ja kyllä kannattaa käyttää kaikki kanavia A.B.C ja D

                        Hitto ku en osaa selittää
                        Jos laittaa google- hakuun: dls ca40, niin kuudentena hakutuloksena löytyy ca40:n manuaali PDF- tiedostona.

                        Soittimelta lähtee etukaiuttimille yhteensä 4 johtoa.
                        -Eikai siinä ole järkeä, että johtoihin pitää tehdä Y- haarat ja viedä vahvistimeen kahdeksaan eri naapaan, kun ne voi kytkeä rinnan myös vahvistimesta? Ja eikai rinnankytkentä vie suodatuksia mihinkään, suodatusasetuksethan koskee kaiutinlähtöjä, joita on sitten yhteensä 8.( kaksi diskanttia + kaksi midbassoa = 8 johtoa)
                        -On kyllä totta, että toinen kaiutintasoinen sisäänmeno on A ja B- kanaville ja toinen C ja D kanaville (molemmissa 4 napaa ilmeisesti vaikka A&B kaiutintasoliitännässä 6(mutta en tiedä mitä 2 ylimääräistä ovat)) mutta mitä järkeä näitä on kytkeä rinnan jo johdotuksissa, jos saman voi tehdä vahvistimen PDC- kytkimestä?

                        -Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt???

                        Comment

                        • Aguél
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 515
                          • Siuntio/Lohja

                          #13
                          Originally posted by racingred View Post
                          Seuraavanlainen ongelma:

                          DLS ca 40 vahvistimessa on kaksi kaiutintasoista liitäntää, kuusinapainen(A/B) ja nelinapainen(C/D). Kysymys onkin, että tarviiko minun liittää noihin molempiin johdotus, joka lähtee soittimelta etukaiuttimille!? Vai riittääkö vain toiseen kytkentä. Vahvistimessa on PDC on-off kytkentä mahdollisuus, joka kytkee kaiutintasoiset sisääntulot rinnan.

                          Osaako joku vastata? Apuja tarvittais!

                          Kun ei oikein kukaan osannut tuohon vastata alan liikkeistäkään.. Kohta tuntuu että pitäisikö se signaali vetää sillä RCA:lla + linjamuunnin väliin. Joutuu vaan pilkkomaan sitten tuota alkuperäisjohtosarjaa, vai olisiko jotain ideoita tähän nyt miten kannattaisi tehdä!!? alkaa jo vähän ärsyttää kun ei homma etene prkl...
                          Valitettavasti tuohon oglemaan en ossa minäkään olla avuksi kun en ole noita kaiutin tasoisia käyttänyt mutta yleinen vastaus saattaisi toimia tämänkin ongelman kanssa eli "kokeilemalla se selviää" kunha piuhat on oikeissa reijissä
                          niin mitään vahinkoa ei tapahdu. Voisin kuitenkin veikata että jos aioit käyttää vain A/B kanavia niin se riittää että kytket niihin johdot.
                          325i Coupe
                          Ex BMW:t
                          E34 530iA V8 touring
                          E36 316i
                          E34 535i
                          E30 316i

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by racingred View Post
                            -On kyllä totta, että toinen kaiutintasoinen sisäänmeno on A ja B- kanaville ja toinen C ja D kanaville (molemmissa 4 napaa ilmeisesti vaikka A&B kaiutintasoliitännässä 6(mutta en tiedä mitä 2 ylimääräistä ovat)) mutta mitä järkeä näitä on kytkeä rinnan jo johdotuksissa, jos saman voi tehdä vahvistimen PDC- kytkimestä?
                            Ei niitä olekaan järkeä kytkeä johdoilla rinnan. Jos käytät vain soittimen etukanavien signaalia, kytket ne noihin A/B liitäntöihin ja laitat C/D kanavat päälle PDC-kytkimellä. Midbassot A/B kanaviin ja diskantit C/D ja suodattimilla sopivat jaot.

                            C/D kanavien erillistä johdotusta tarvitset vain jos kytkisit niihin takakaiuttimet ja haluaisit soittimen faderin toimivan, silloin siis kytkisit niihin soittimesta lähtevät takakaiuttimien johdot.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • racingred
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 256

                              #15
                              Ei niitä olekaan järkeä kytkeä johdoilla rinnan. Jos käytät vain soittimen etukanavien signaalia, kytket ne noihin A/B liitäntöihin ja laitat C/D kanavat päälle PDC-kytkimellä. Midbassot A/B kanaviin ja diskantit C/D ja suodattimilla sopivat jaot.

                              C/D kanavien erillistä johdotusta tarvitset vain jos kytkisit niihin takakaiuttimet ja haluaisit soittimen faderin toimivan, silloin siis kytkisit niihin soittimesta lähtevät takakaiuttimien johdot.
                              Ok, kiitoksia vahvistuksesta. Näinpä siis tehdään sitten. Vielä tarvitsisi saada jostain tuo kuusinapainen kaiutintasoliitäntä, joten jos jollakin on tuollainen myydä, niin eikun viestiä tännepäin.
                              Nelinapaista liitäntää on jonkin verran saatavilla alan liikkeistä, sillä sitä käytetään ilmeisesti uudemmissa DLS vahvistimissa. Eikös sekin toimi yhtälailla, jos tuota kuusinapaista ei satu löytymään?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎