Itse jemmailin vahvistimen e34 takapenkin alle akun koteloon. Vorojen vaikea löytää. Kesällä olisi tarkoitus laittaa subi varapyöräkoteloon ja toinen vahvistimista tavaratilan etureunaan, jossa on syvennys jo valmiiksi. Toinen vahvistin olisi tarkoitus jemmata tavaratilan vasempaan sivuun verhoilun alle.
Itse kanssa mietin tuota syvennystä, mutta totesin ettei siellä alla ilma kierrä lainkaan (epäilin siis mahdollista kuumenemisongelmaa), joten tein pinta-asennuksen. Itsellä siis subikotelo tuon syvennyksen päällä ja nyt se jäi hukkatilaksi (touringissa on vissiin joku kannellinen lokero siinä kohdassa). Jos tekee sopivat reiät kontin pohjalevyyn/verhoiluun, niin sitten tuo on ihan hyvä paikka. Tavaratilan vasempaan sivuun menee varmasti vahvistin piiloon ja ilmankiertoa on varmasti ajateltu jo tehtaalla, kun kerran se alkuperäinenkin vahvistin on siellä.
Allekirjoittanut teki pioneerin lankulle hattuhyllylle kehykset ja pulttasi siihen kiinni. Noin vaan jos tekee niin kannattaa huolehtia parista asiasta.
A. että ei jää liian näkyviin kiihottaa varkaita.
B. että on todella siis TODELLA tiukasti pultattu kiinni, jos nimittäin auto päättääkin äkkiä pysähtyä (esim.puun osuessa liikerataan) tulee se lankku sieltä aika kyytiä etupenkille, siinä ei muutamat päät varmaan matkanvarrella hirmuisesti estele.
Muuten silleen saa tyylikkään asennuksen ja piuhatkin on helppo vetää näkymättömissä ja tiukasti, itse tietty meinasin rakentaa sitä hyllyä vielä aika urakalla mutta kuitenkin..
Itse kanssa mietin tuota syvennystä, mutta totesin ettei siellä alla ilma kierrä lainkaan (epäilin siis mahdollista kuumenemisongelmaa), joten tein pinta-asennuksen. Itsellä siis subikotelo tuon syvennyksen päällä ja nyt se jäi hukkatilaksi (touringissa on vissiin joku kannellinen lokero siinä kohdassa). Jos tekee sopivat reiät kontin pohjalevyyn/verhoiluun, niin sitten tuo on ihan hyvä paikka. Tavaratilan vasempaan sivuun menee varmasti vahvistin piiloon ja ilmankiertoa on varmasti ajateltu jo tehtaalla, kun kerran se alkuperäinenkin vahvistin on siellä.
Ajattelin rakentaa vahvistimelle tuuletuksen parilla puhaltimella ja sitten kansilevyyn siistit tuuletusaukot.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Akun koteloon? Onko kolme neloses joku akun paikka taka penkin alla?
E34 on isompi koneisissa akku takapenkin alla koska moottoritilassa ei ole tilaa. Omassa e34 (525i M20) akku on vielä moottoritilassa. Vahvistimen laitoin tuohon takapenkin alla olevaan syvennykseen, johon on akku noissa isompi koneisissa tarkoitettu.
Taitaapi olla niin etta 24v kutoset ja kasit on niitä joiden moottoritilaan ei akku mahdu? Tohon mun omaan se mahtuu vaikka onki isompi iskutilavuudeltaan ku 24v kutoset...
eikö se niin ole että ilmastoisuissa e34:ssa on akku takapenkinalla ja muissa konehuoneessa, kun ainakin meidän 525tds:ssä on ilmastointi konehuoneessa akun paikalla ja akku takapenkin alla... Mutta tuskin niin iso akku ees mahtuu keulaan...
meillä on ainakin ollut e28:ssa vahvari penkin alla, hyvin mahtu. sitten kun värkkäis sen vahvarin viellä kiini, että liikkuu penkin mukana eikä makaa maassa, niin se ei ikinä näkyisi sieltä.
Miten olisi tuonne takapenkin laitakotelojen sisään piiloon??? en kyllä tiedä yhtään miten mahtuu kun ei ole kokemusta autosta.
Itsellä ollu aikanaa E12 ja E28:ssa vahvari/-t takapenkin alle viritettynä. Kummallekin puolelle mahtuu hyvin sopivan kokoinen vahvistin.
eikö se niin ole että ilmastoisuissa e34:ssa on akku takapenkinalla ja muissa konehuoneessa, kun ainakin meidän 525tds:ssä on ilmastointi konehuoneessa akun paikalla ja akku takapenkin alla... Mutta tuskin niin iso akku ees mahtuu keulaan...
Ei pidä paikkaansa, nimittäin mulla on 525i akku moottoritilassa ja autossa on ilmastointi. Ja on vielä ns. isoakku eli 74Ah ja oikein bemarin orggisakku , ostettu edellisen omistajan toimesta laakkoselta. Täytyypi muuten selata noita kuitteja ja etsiä tuon akun hinta ihan mielenkiinnosta, voi olla vähän kallis
Comment