Announcement

Collapse
No announcement yet.

GALLUP: Vuokraisitko Ferrarin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reivanen
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 222
    • Sipoo

    #46
    Kyllä pitää olla aika paljon erikoisempi auto kuin tavis ferrari kyseessä, että tuommoisia summia alkaisin autolla ajamisesta maksamaan.

    Ehkä 599xx tai fxx:n voisi tuohon hintaan vuokrata päiväksi.
    Last edited by reivanen; 06-03-2014, 12:12.
    Nykyään:
    Ex:
    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11717
      • Kouvola

      #47
      Toissakesänä kävin kaverin veljen 360 modenaa kokeilemassa, niin oli kyllä melkoinen pettymys ennakko-odotuksiin mitä vuosien ajan on kasannu. Ainakaan tuon ikäpolven Ferrarit ei laadullisesti kauas putoa jostain Fiatin tasosta. Sisusta nippeleineen on todella halvan oloinen ja 100tkm alkaa jo näkyä sisustassa pahasti. Alusta ja ajettavuus on suhteellisen järkyttävä tänne pohjolan karkeille, paikatuille ja uraisille teille. Se Ferrarin metallinen H-kaavio näyttää kyllä hienolta, mutta kuluneiden siirtopuslien kanssa se tuntui hitusen tahmealta käyttää ainakin, jos nopeita vaihtoja yritti. Moottori kyllä karjuu ylikierroksilla hienosti, mutta alle 4000 ei tapahdu sitten yhtään mitään. Yllättäen oma M5 tuntui jopa nopeammalta tuohon nähden, kiitos paremman väännön. Ei tullu ferrarikuumetta vaikka silloin tällöin F355:sta haaveilenkin. Ehkä joku 430 alkaa olemaan enemmän "nykypäivää", mutta niin on hintakin. 360:n koeajosta/vuokrasta en kyllä jaksaisi maksaa mitään. Ehkä tuo koeajettu 360 ei ollu se kaikista priimoin yksilö markkinoilla, eihän nuo mitkään ole enää tuossa iässä pakasta vedettyjä.

      Comment

      • PP440
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1263
        • Mikkeli

        #48
        Eikös nuo ylläpitokulut ole jo tollasessa aivan sairaat.. mm. huolto helvetin kallista? Olikohan saksalainen Grip sarja missä oli esitelty jonkun Fefen huoltokuluja...jakopääremontti 10-15k? joutuu purkaa koko vitun auton.
        En jaksa minäkään uskoa että tollanen kannataisi, toki meitä on moneen lähtöön.. ja kyllä joku hullu maksaa. :P

        Comment

        • mulletti
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2587
          • Jyväskylä - Bra | bar base beach

          #49
          Originally posted by PP440 View Post
          Eikös nuo ylläpitokulut ole jo tollasessa aivan sairaat.. mm. huolto helvetin kallista? Olikohan saksalainen Grip sarja missä oli esitelty jonkun Fefen huoltokuluja...jakopääremontti 10-15k?
          Kyllä, jarruhuolto oli sen 5k€ ja oliko se perusvuosihuolto 2 tonttua. Ja mitenkähän lie korinosat jos johonkin koivuun leipasee auton...
          E28 - E30

          HUNAJATA HUNAJATA

          Comment

          • PP440
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1263
            • Mikkeli

            #50
            Originally posted by mulletti View Post
            Kyllä, jarruhuolto oli sen 5k€ ja oliko se perusvuosihuolto 2 tonttua. Ja mitenkähän lie korinosat jos johonkin koivuun leipasee auton...
            Ot.

            Kannattanee katsoa Fast N Loudin / Ferrari F40 jakso.

            Kovin on halpaa..

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #51
              no ei näissä taideta kuitenkaan kymmenien tuhansien eurojen yksittäisistä huoltokuluista puhua :think

              aika paljon löytää noita kulukeskustluja pitkin interwebbiä, tässä yksi esimerkki kustannuslaskennasta (ja joo, on rapakon toisella puolella, mutta ei noita hintoja kuitenkaan suomeen viisinkertaisteta). Kytkintä tosin ei ilmeisesti kannatta polttaa

              Annual = $1200
              "Major" = annual + belt service = $3500 (don't ask me how they get $1200 for the annual + $1800 for the belts = $3500...somehow another $500 sneaks in there and I can't tell what its for...)
              Tires = you can look this up on the web...yor choice determines cost
              Clutch = $5,000 - $8000 (low cost is just the clutch, $8000 is for TO bearing and - I think - pressure plate)

              I am figuring(this is just for estimating costs and is NOT to serve as any recommended or even perfectly expected service/replacement interval... simply to help me "budget" for these costs...may help others, may not!):

              Regular service = $1200+1200+3500=~$6000 every three years = $2000 per year average
              Tires = $1800 every three years = $600 per year average
              Clutch = $6000 every six years (wild ass guess) = $1000 per year average
              Brake pads = $1000 every six years = $200 per year average
              Battery = every 3 years = $100 per year average

              [obviously the clutch, tires and brake pad wear are not time dependant, rather mileage will drive this...I still assumed these intervals for my budget purposes fwiw]

              Regular wear and tear items budget = ~$4000 per year. If one uses an Indy dealer perhaps its closer to $3000 (on that note I continue to see posts here with service costs that I can't even come close to matching/finding out here in AZ or in CA whether from indy or dealer)
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • -dq-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 91
                • Naantali

                #52
                Ferrarista en montaa äyriä maksaisi..

                ..mutta jos joku yrittäjähenkinen asuu lähellä moottorirataa niin Nürburgringin tyyppisestä "vuokraa edullinen sporttinen koppiauto radalle" -systeemistä olisin hyvinkin kiinnostunut, omalla kohdalla lähinnä Alastarolla tai Ahvenistolla. Prätkät ois vieläkin kovempi juttu.

                En tiedä mitenkä kannattaisi Suomen autojen hinnoilla tai vähillä avoimilla ratavuoroilla, mutta jos esimerkin mukaisesti ostaisi pääasiassa ns. itselle ja vuokrais luppoaikoina. Auto pitäis olla varmaan olla joku kevyt ja kohtuu miedoilla tehoilla, muuten kasvais rengaskulut tolkuttomiksi. (Ajanottosysteemi kiinteeksi autoon ja siitä tiedot helposti ulos printtinä/netissä/tjsp. niin saadaan vähän vertailla ketä se kovin kuski olikaan, kun on sama auto alla. ) Paperityöt silleen kuntoon, että erisorttiset seurueet vois helposti myös vuokrata useamman eri kuskin käyttöön ja keskinäiseen kilpailuun.

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  #53
                  Suomessa en uskoettä riittää vuokraajia joka vuosi ympäri vuoden.. veikkaan aika kausi luontoista tuollaisen erikoisauton vuokraamisen olevan. Itse murehtisin vakuutuksista sekä tosiaan niistä lippispäistä joille isä antaa fyffeä fefen testiajoon. Ei varmaan nimittäin aivan halpa vuokravakuutus tuollaiseen ole. Toki jos himmeänä niin eri asia mutta entäs jos silloin sattuu autolle ja kuljettajalle jotain? Yrityksen kautta tehtävä vuokraua ainoa tapa tehdä laillisesti jolloin ulkomailta ostetusta autosta saa alv pois ja huolloista saa alv pois joten huolto ei aivan törkeän hintaista ole. Ja yritysasiakkaita varmasti voisi saada, ne sen rahan siitä hommasta varmasti parhaiten toisi..

                  Itsellä esimerkiksi oletettavasti samalla ajatuksella oli moottorikelkan vuokraus joskus ajatuksena mutta kaatui asuin paikkakuntani arvaamattomaan talveen, vakuutusten hintaan sekä arvonalenemaan jolloinka tuotosta ei tietoakaan. Kuitenkin jos tekee muuta työtä niin pitäisi ajoittaa vuokra aika niin että pystyy itse luovuttamaan ja ottamaan auton takaisin. Asiaa kun tarkasti miettii niin aika paljon vaivaa siitäkin kun olet käytännössä sidottuna siihen asiakas tapahtumaan.. ja siitä on vaikea ottaa itselle palkkaa, palkkamenoja kun yhden auton vuokraamisessa huono siirtää vuokra hintaan.

                  Ehkä 400e alv nolla, eli 500e verollisena 6h ajasta :-)
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • Benzi87
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1106
                    • Oulu

                    #54
                    En vuokrais vaikka mieli tekis.

                    Syyt:
                    Suomessa on niin paskat tiet että täällä ei oikeasti pysty ajaan autolla mikä on suunniteltu ajettavaks.
                    Toinen on kun Suomessa on pahempi rikos ajaa reilua ylinopeutta kuin että käyt tappamassa jonkun!
                    Eli siis mitä intoa on autosta millä lähtee vaan hakemaan linna reissua ja järjettömiä sakkoja?

                    Vuokra hinta kuulostaa kohtuulliselta omasta mielestäni koska onhan tuo varmasti yks sellanen kokemus mistä moni haaveilee.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by BeamR View Post
                      no ei näissä taideta kuitenkaan kymmenien tuhansien eurojen yksittäisistä huoltokuluista puhua :think
                      Jos olisin itselleni Ferraria taikka jotakin muuta urheiluautoksi laskettavaa autoa ostamassa, niin huollot kyllä pyrkisin tekemään itse. Tosin silloin mielellään saisi ensiksi olla kunnon tallitilat ja työkalut, ennen kuin autoa hommaa. Varaosat sinällään eivät tietysti halpoja ole nekään, mutta veikkaan työn osuuden olevan aika huima kyseisten autojen huolloissa. Suomessa noita ei kuitenkaan päivittäin huolleta, joten korjaamovalikoima on jo sinällään suppea. Auton arvonalenema tietysti olisi entistä jyrkempi omista huolloista johtuen, mutta jos Ferrarin Suomeen tuo, niin eivät noita ihmiset muutenkaan kirkuen mene ostamaan. Eli todennäköisesti vaikea on hukata eteenpäin joka tapauksessa.

                      Comment

                      • Adky
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 250
                        • Turku

                        #56
                        En jaksa koko thriidiä selata läpi, mutta ei tuo tule olemaan koskaan kannattavaa suomessa. Koska talvi on piiiiiitkä. Kannattaa laskea arvohävikki, ylläpito-, säilytyskulut jne. Varmasti olisi fiksumpi idea vain myydä ferrari pois.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by Adky View Post
                          En jaksa koko thriidiä selata läpi, mutta ei tuo tule olemaan koskaan kannattavaa suomessa. Koska talvi on piiiiiitkä. Kannattaa laskea arvohävikki, ylläpito-, säilytyskulut jne. Varmasti olisi fiksumpi idea vain myydä ferrari pois.

                          Tollanen autohan ei yhtäkkiä laske arvoaan, jos sitä pidä huonosti. Jos auton ostaa firmalle, niin siitä saa poistot vuosittain. Lähes tuo jo yksistään kattaa auton arvon aleneman.

                          Ja tosiaan jos puhutaan esim. Muutaman kerran viikossa tapahtuvasta parin tunnin "vuokrauksesta" niin että vuokraaja istuu kyydissä, niin eipä auto siinä mene miksikään.

                          Jos laskee että vuokrausaika on 5-6kk vuodesta, niin pienelläkin vuokrausmäärällä saisi 5000-10000e tulot kaudessa. Kaikki auton huollotkin saa firman vähennyksiin. Tuollakin määrällä jo jäisi plussaa kulujen päälle.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Tollanen autohan ei yhtäkkiä laske arvoaan, jos sitä pidä huonosti. Jos auton ostaa firmalle, niin siitä saa poistot vuosittain. Lähes tuo jo yksistään kattaa auton arvon aleneman.

                            Ja tosiaan jos puhutaan esim. Muutaman kerran viikossa tapahtuvasta parin tunnin "vuokrauksesta" niin että vuokraaja istuu kyydissä, niin eipä auto siinä mene miksikään.

                            Jos laskee että vuokrausaika on 5-6kk vuodesta, niin pienelläkin vuokrausmäärällä saisi 5000-10000e tulot kaudessa. Kaikki auton huollotkin saa firman vähennyksiin. Tuollakin määrällä jo jäisi plussaa kulujen päälle.
                            Poistot lasketaan taloudellisen pitoajan mukaan. Auton arvonalenemalla ja kulumisella ei tässä yhteydessä ole suoranaisesti mitään merkitystä. Poistojen ideana on luoda pohjaa tulevaisuuden investoinneille. Näin homma toimii perinteisessä yritysmaailmassa.

                            Kuluja voi vähentää vasta sitten, kun on verotettavaa tuloa. Jos esimerkiksi vuokratuloja on vaikka 3000€, mutta vähennyskelpoisia kuluja on 5000€, niin tuosta 3000€:sta ei joudu veroja maksamaan, mutta toisaalta jäljelle jäävä 2000€ menee omasta pussista. Jos tarkoitus on jäädä kaiken jälkeen jotakin viivan alle, pitäisi homman olla ainakin niin kannattavaa, että kulujen jälkeen jää jotakin taskun pohjalle. Ja luonnollisesti vähennysten jälkeen jäävästä positiivisesta tuloksesta joutuu maksamaan verot.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #59
                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Poistot lasketaan taloudellisen pitoajan mukaan. Auton arvonalenemalla ja kulumisella ei tässä yhteydessä ole suoranaisesti mitään merkitystä. Poistojen ideana on luoda pohjaa tulevaisuuden investoinneille. Näin homma toimii perinteisessä yritysmaailmassa.

                              Kuluja voi vähentää vasta sitten, kun on verotettavaa tuloa. Jos esimerkiksi vuokratuloja on vaikka 3000€, mutta vähennyskelpoisia kuluja on 5000€, niin tuosta 3000€:sta ei joudu veroja maksamaan, mutta toisaalta jäljelle jäävä 2000€ menee omasta pussista. Jos tarkoitus on jäädä kaiken jälkeen jotakin viivan alle, pitäisi homman olla ainakin niin kannattavaa, että kulujen jälkeen jää jotakin taskun pohjalle. Ja luonnollisesti vähennysten jälkeen jäävästä positiivisesta tuloksesta joutuu maksamaan verot.

                              Tottakai vähentää voi vaan tuloista Hyvin kun on homma pohjustettu, niin lähtisin kyllä siitä, että helposti tulee kesäkaudessa 5000-10000e alakanttiin laskettunakin.

                              Jos nyt laskee että hinta olisi vaikka 150e/tunti + bensat ja tunnissa keskimäärin 50-60km? Jo 2-3 tunnin viikkovauhdilla kertyy 7000-10000e kesässä. Auton mittariin n.3000-4000km. Tuolla vuorkahinnalla varmaan olisi reilumminkin asiakkaita pk seudulla...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Newbie
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 497
                                • Pargas

                                #60
                                Juu en, 360 ei ole niin kummonen peli, että sitä näille maisemille viitsisi vuokrata. Helsinki, joka olisi tuolle autolle sopivin vuokrapaikka asiakaskunnan laajuutta ajatellen on tuollaiselle autolle aika tylsä paika kruisailla...Mieluummin autolle paremmin sopivasta ympäristöstä uudempi malli noilla hinnoilla. Elite on kohtuu asiallinen vuokraamo, noista sivuilla olevista hinnoista sai ainakin joskus alennusta esim amexin concierge palvelun kautta ja se muistaakseni kattaa myös omavastuun poiston, kun sillä maksaa...:think

                                Rent a Luxury Car with Elite Rent - Hire a SUV 4x4, supercar, convertible, sportscar, sedan or van in Europe.
                                "When the facts change, I change my mind."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎