Announcement

Collapse
No announcement yet.

GALLUP: Vuokraisitko Ferrarin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fisukinttu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 161
    • esbå

    #61
    On kyllä vaikea kuvitella, että joku todella haluaisi vuokrata auton vuokraajan kanssa, saati kukaan jaksaisi päivästä toiseen kyydissä istua Siinä sitä kökkisi muutaman tunnin kädet puuskassa ja jalat ristissä kun ajellaan ympäriinsä ja käydään näyttämässä Fefeä vaikka kelle ja kavereille. Tämähän myös poissulkee sen mahdollisuuden, että auton voisi vuokrata kahdestaan.

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #62
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Tollanen autohan ei yhtäkkiä laske arvoaan, jos sitä pidä huonosti.
      Oon tuosta kyllä toista mieltä. Noita fefejä on suomessa niin vähän liikkeellä, että auton maine on yleensä ostajaehdokkaiden tiedossa. Siispä on todella vaikea vuokrata autoa järjestelmällisesti ja myydä se myöhemmin hyvänä yksilönä eteenpäin. Voin väittää, että jo vähäinenkin vuokrakäyttö vähentää auton haluttavuutta ja arvoa huomattavissa määrin. :think
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #63
        Originally posted by fisukinttu View Post
        On kyllä vaikea kuvitella, että joku todella haluaisi vuokrata auton vuokraajan kanssa, saati kukaan jaksaisi päivästä toiseen kyydissä istua Siinä sitä kökkisi muutaman tunnin kädet puuskassa ja jalat ristissä kun ajellaan ympäriinsä ja käydään näyttämässä Fefeä vaikka kelle ja kavereille. Tämähän myös poissulkee sen mahdollisuuden, että auton voisi vuokrata kahdestaan.

        Joo varmasti rajaisi kysyntää, mutta jos nyt edes 2-3 kertaa viikossa saisi 1-2 tunnin ajelun, niin sillä kattaisi kivasti auton kulut ja vähän extraa. Siitähän tässä oli kyse. Aivan varmasti löytyy porukkaa ketkä haluaa edes kerran elämässä päästä testaamaan Ferraria, vaikka on omistaja kyydissäkin. Ei ihan hirveästi ole suomessa mahdollisuuksia tollaseen. Pitäis vaan aika tarkasti katsoa kenen kyytiin uskantaa istua, luistonesto ainakin jatkuvasti päällä
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #64
          Originally posted by Newbie View Post
          Juu en, 360 ei ole niin kummonen peli, että sitä näille maisemille viitsisi vuokrata. Helsinki, joka olisi tuolle autolle sopivin vuokrapaikka asiakaskunnan laajuutta ajatellen on tuollaiselle autolle aika tylsä paika kruisailla...Mieluummin autolle paremmin sopivasta ympäristöstä uudempi malli noilla hinnoilla. Elite on kohtuu asiallinen vuokraamo, noista sivuilla olevista hinnoista sai ainakin joskus alennusta esim amexin concierge palvelun kautta ja se muistaakseni kattaa myös omavastuun poiston, kun sillä maksaa...:think

          http://www.eliterent.com/en/rent-car...-3,20,91,0,0-1
          ja tuolla on sitten oikeastikin mielenkiintoisia autoja, esim: http://www.eliterent.com/en/rent-car...munich-6878-65
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            #65
            Hyvää spekulointia!

            Osaan kysymyksistä oli 1-2 sivulla mun vastauksia. mm vakuutuksiin ja huoltoihin. Tai että ne on minulla tiedossa (kysytty) ja aika kattavat excelit on tehty jotka ottaa hinnan alennuksiin, tallipaikkoihin, vuosittaiskuluihin yms kantaa.
            Omavastuu tulee olemaan varmaankin vain tonni. max 1500e.

            Vaikeinta on tietenkin tietää minkä verran on menekkiä, mutta niinkun bemukin on laskenut niin ei se ihan hirveitä määriä tarvitse että kulut saa katettua ja ei ole katastrofi jos hitusen joutuu persnettoa ottaa.

            Työtähän tämä vaatii jonkin verran, mikä myös opettaa! Ja idea on se että vuokrataan sen verran kun halutaan.. Jos on menekkiä reilusti niin vuokrataan tulevaisuuteen. Normaali varauskalenteri.

            Mutta ei tästä leipätyökse ole eikä ole tarkoituskaan!

            Toki 430 tai 458 kiinnostais mutta sillon hinnat räjähtää käsiin ja hinnan alenemat.

            Myös porssea mietitty mutta uskon ettei ole niin "mediaseksikäs" ja haluttava. Rata-ajoon menee sitten vakuutukset ja riskit yli hilseen.

            Bemu asia kunnossa
            Last edited by Pande; 07-03-2014, 19:27.
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • _--Ville--_
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 29
              • Kankaanpää, Finland

              #66
              Ihan henkilökohtaisista syistä en luultavasti vuokraisi. En siitä pystyisi nauttimaan kun koko ajan miettisi vaan että entä jos kuitenkin lipeää/sattuu vahinko yms yms. Olisihan se hieno päästä kokeilemaan, mutta ehkä mieluiten tekisin semmoisen pienen lenkin omistajan kanssa

              Comment

              • Newbie
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 497
                • Pargas

                #67
                Jos ihan ideaa kuoliaaksi laskemaani en alkais, niin silti miettisin paria näkökantaa; vanhassa fefessä vs. uudemmassa. 360 ei ole ihan helppo kuskin paikalta hahmottaa, vääntö alhaalta heikkoa, kytkin ei kestä luistattamisa, auto yli 10 vuotta vanha. Tottumaton kuski stadissa kaivarin kierroksella: karuselliin kaffelle, auto kadunvarteen parkkin, kun sakkopaikalle ei kehtaa, tasku parkki, kytkin käryää, pientä kanttari rupea vanteisiin... sitten jätskille ursulan viereen, vastaantulijat hermostuttaa, vauhti pois, oikeaan reunaa, pientä peilinirhaumaa, hidastetöyttyssä kompassin kohdalla etuhelmaan ujoa naarmua, ja ennen ursulaa, kytkimen käry saavuttaa jo ohjaamon. 360 vaatii minusta ihmisen, joka tuntee auon, sen mitasuhteet, sekä voimansiirron luonteen. Uudemman, esim californian tai 458:n voi antaa oikeastaan kenelle vain, parkkitutkat ja sivistynyt laatikko hoitavat homman. 430 ei ole kokemusta tai tietoa, ehkä se olisi sopiva välimalli kustannustenkin kautta?

                Mutta ajatus on idea tasolla silti mielenkiintoinen, vaikka tässä hieman sitä kritisoin
                "When the facts change, I change my mind."

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #68
                  Originally posted by Newbie View Post
                  Jos ihan ideaa kuoliaaksi laskemaani en alkais, niin silti miettisin paria näkökantaa; vanhassa fefessä vs. uudemmassa. 360 ei ole ihan helppo kuskin paikalta hahmottaa, vääntö alhaalta heikkoa, kytkin ei kestä luistattamisa, auto yli 10 vuotta vanha. Tottumaton kuski stadissa kaivarin kierroksella: karuselliin kaffelle, auto kadunvarteen parkkin, kun sakkopaikalle ei kehtaa, tasku parkki, kytkin käryää, pientä kanttari rupea vanteisiin... sitten jätskille ursulan viereen, vastaantulijat hermostuttaa, vauhti pois, oikeaan reunaa, pientä peilinirhaumaa, hidastetöyttyssä kompassin kohdalla etuhelmaan ujoa naarmua, ja ennen ursulaa, kytkimen käry saavuttaa jo ohjaamon. 360 vaatii minusta ihmisen, joka tuntee auon, sen mitasuhteet, sekä voimansiirron luonteen. Uudemman, esim californian tai 458:n voi antaa oikeastaan kenelle vain, parkkitutkat ja sivistynyt laatikko hoitavat homman. 430 ei ole kokemusta tai tietoa, ehkä se olisi sopiva välimalli kustannustenkin kautta?

                  Mutta ajatus on idea tasolla silti mielenkiintoinen, vaikka tässä hieman sitä kritisoin

                  Ei tuo ole vaikea auto ajaa ollenkaan. Spider mitä itse ajoin istui kyllä näppiin aivan täydellisesti. Ruuhkassa Monacon casinon kulmilla tuli stop and go:ta enemmänkin ja ei kyllä mitään ongelmaa. Kytkin, vaihteisto ja ohjaus tuntui aivan loistavilta. Vaihteet kilahteli kivasti pesään ja ehkä pikku harjoitusta vaatisi vaihdekepin tyyli. Tunnelissa piti kerätä taakse pikku ruuhka, että pääsi ottamaan pikku lähdön, niin olihan se aika mahtava tunne Jos hinta olisi yhtään järkevämpi (saisi ilman autoveroa) niin ostaisin itselle välittömästi...
                  Last edited by bemu2000; 07-03-2014, 23:07.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    #69
                    Ei, en vuokraisi millään hinnalla. Moottoripyöriin ja niiden suorituskykyyn tottuneena ei ole sellaista Ferraria mikä tuntuisi miltään. Ainakaan sellaiselta, että siitä olisin valmis maksamaan.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • Epäuskollinen autoilija
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 365
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by kimmon View Post
                      Ei, en vuokraisi millään hinnalla. Moottoripyöriin ja niiden suorituskykyyn tottuneena ei ole sellaista Ferraria mikä tuntuisi miltään. Ainakaan sellaiselta, että siitä olisin valmis maksamaan.
                      No molepia sekä autoa, että moottoripyörää ajaneena vois vaikka todeta, että yrität verrata omenoita ja appelsiinejä. Moottoripyörän kiihtyvyyden fiiliksellä ei oo paljon tekemistä auton kiihtyvyyden fiilikseen verrattuna. Itse tykkään kyllä molemmista.
                      Maserati 4200 Coupe GT
                      Ford focus 1.6i
                      ex:
                      BMW 320d E90 -05
                      Porsche boxster 986 2.5 -98
                      VW Golf 1.6 -90
                      BMW 850i -91
                      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                      BMW 316i E36 -91
                      Nissan Sunny 1.3 -87
                      Ford Scorpio 2.0i

                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

                        #71
                        Originally posted by Pande View Post
                        H
                        Myös porssea mietitty mutta uskon ettei ole niin "mediaseksikäs" ja haluttava. Rata-ajoon menee sitten vakuutukset ja riskit yli hilseen.
                        Porsche nyt ei ole meidän maaperällä erikoinen auto oikeastaan. Se on suunniteltu ympärivuotiseen käyttöön ja niitä näkee vuoden ympäri, eri ikäisiä jne.

                        Ferrari, lambo, aston martin linja taas on jotain aivan muuta. Maserati olisi erilainen, muttei niin seksikäs sekään.

                        Ferrarin imago on paljon sen yläpuolella mitä se auto oikeasti antaa. Miljoonaluokan keräilypelit kuten F40 ja F50 on sisältä kohtuu karuja, mutta ulkomuoto se sille kadunmiehelle näkyy.. Vain kuljettaja ja apukuljettaja näkee sen, että samat ilman ulostulosuuttimet ovat kojelaudassa mitä -86 ritmossa.

                        Mitä noihin huoltokuluihin tulee, niin autojahan nekin vain on. Ei ne ole teknisesti sen kummoisempia tai vaikeampia kuin mitkään muutkaan V-moottorit. Taitaapa olla tuollainen takamoottori vain huomattavasti nopeampi tiputtaa pois, kuin esim. A6 audin mottorit.


                        Topicin aiheeseen liittyen ja tämän topicin takia aiheutui se, että olen nyt lomalle katsonut "vähän" pandaa/fiestaa parempia vuokrapelejä

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • kimmon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Tuusulantien päässä...

                          #72
                          Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
                          No molepia sekä autoa, että moottoripyörää ajaneena vois vaikka todeta, että yrität verrata omenoita ja appelsiinejä. Moottoripyörän kiihtyvyyden fiiliksellä ei oo paljon tekemistä auton kiihtyvyyden fiilikseen verrattuna. Itse tykkään kyllä molemmista.
                          No ei. Lähipiiristä löytyy kaksikin Ferraria, 355 ja 360, kummankin aiheuttamat "väristykset" jää siihen, että tuulipukukansa tuijottaa. En osaa edes kuvitella sitä kyyläämisen määrää jos autot olisivat vielä punaisia...

                          Autona kumpikaan noista ei ole kovin kummallinen, ehkä uudemmat olisi mutta puhun vaan noista mitkä tiedän. Pienet moottorit joiden oikea tehoalue on varsin kapea, äärirajoille vietynä vähintäänkin kyseenalainen ajokäytös ja "käsityön" leima mikä näkyy autoissa, kun ottaa Ferrari-lasit pois silmiltä. Ei vaan aiheuta minulla ns. kovenemista puntissa. Kuten ehkä huomaat ei kiihtyvyys ole kovinkaan korkealla tällä listalla... Ylipäätään vehkeet mitkä menee vartin sinne 12-13s nurkille eivät ole minusta edes nopeita.
                          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                          Comment

                          • culli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 378
                            • Helsinki

                            #73
                            Lyhyemmälle vuokrausajalle (n. 1h) haasteena on sijainti. Jotta potentiaalisia asiakkaita olisi riittävästi, pitäisi vuokrauksen tapahtua Helsingin keskustan tuntumassa. Sieltä ei taas tunnin aikana pääse edes kaupungista ulos ja takaisin, eli varsinaista ajoa ei pääse kokeilemaan ollenkaan. Montaa sataa ei kovin moni varmaan viitsi maksaa siitä, että saa istua tunnin liikennevaloissa Ferrarissa. Pidemmissä vuokrapätkissä taas hinta nousee väkisin melko korkeaksi joka taas rajaa porukkaa. Suomen tieliikennelaki ja poskettomat seuraukset sen rikkomisesta asettaa vielä oman mausteensa.

                            Maranellosta olen pari kertaa vuokrannut Ferrarin ihan fiilistelymielessä.
                            Eka kerta oli joskus viitisen vuotta siteen ja sillon hinnat oli vielä aika kohtuulliset. 45min F430:llä oli muistaakseni 100e. Sai päästellä ympäri Maranelloa sielunsa kyllyydestä, oli motaria, ramppia, suoraa ja mutkaa...
                            Lisäksi Maranellon poliisi ei kuulemma ole kauhean tarkka nopeusrajoitusten noudattamisesta kunhan pysyy keskustan ulkpuolella eikä päättömästi hölmöile eikä tahallisesti aiheuta vaartilanteita.

                            Pari vuotta sitten vuokrasin Maranellosta F Californian ja silloin hinnat oli jo nousseet ja sekin maksoi jo melkein 200e 45min. Tehomallit oli velä reilusti kalliimpia. Californiaan tosin sai perheen kyytiin...

                            Suomen oloissa en kuitenkaan vuokraisi. Ulkomailla sopivissa ajeluolosuhteissa voisin esim. 458 vuokrata. Jos on ikinä yhtään Corollaa erikosemmalla autolla ajanut niin ei tommonen 15 vuotta vaha 360:n kovin kummosia kiksejä anna. Ulkomailla vuokraamoissa kalusto on yleensä juuri tuon takia aikalailla pakasta vedettyä ja uudet mallit vetää uutuudenviehätyksellään niitäkin kokeilijoita jotka on erikoisemmilla autoilla ajanut aikaisemminkin.
                            G20 320i M-sport
                            Alfa GTV 1750

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Jossain kohtaa topicin aloittaja mainitsee, että tekisi huollot itse. Itse -83:sen mondialin aikoinaan omistaneena sanoisin, että vitut sano Vatanen ja oli viisas mies. Silloin sanottiin, että autoon tehdään 10000:nen kilometrin huolto, mondialiin tehtiin 5000:nen kilometrin välein 10000:nen markan huolto.....
                              Kiva se kuitenkin oli siihen maailman aikaan joskus -89-90. Kulissivaihteet ja kaikki, italialainen apina-ajoasento, polvet koukussa ja käpälät suorina.
                              Laturin hihna lensi useimmiten hevonvittuun ja se oli mukava fixattava, meni "kulman" ympäri.
                              Tampereen hämpillä lähti paikat hampaista, mutta luu ulkona vaan ja sillä ilmeellä, että loistavaa kyytiä.
                              En vuokraisi, mutta jonkun astonin voisin kyllä. Mieluiten vanhan vantagen.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • Pande
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1324
                                • Helsinki

                                #75
                                Huollot on laskettu ferrarin huoltoliikkeen hintojen ja ohjeistuksien mukaan.
                                Eli tarkoitus ei ole huoltaa itse, toki jotain voi itsekkin tehdä, mutta budjetoitu on että käytetään liikkeessä ohjelman mukaan tai jopa useamminkin.
                                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎