Moro.
Vein tässä tänään e46 bemarin jarrupalojen vaihtoon. Kysyin samalla, voisivatko vaihtaa jokaiseen vanteeseen lukkopultin (varkausestopultti, mikälie) tilalle normaalin, koska oma avain hajosi yhtä pulttia yrittäessä avata. Ajattelin että järkevämpi näin, koska jos ostan uuden, saattaa sekin hajota heti koska pultti tuntui olevan niin piukassa ja käsillä vääntäessä saattaa tulla vääntöä johonkin muuhunkin suuntaan kun suoraan vasemmalle.
Huollossa kysyttiin onko avainta, sanoin että ei, mutta he ovat samassa huollossa ennenkin ne saaneet auki ilman sitä? Mainitsin siis ennen huoltoa että sitä ei löydy. Huoltomies sanoi että okei, kyllä se sitten onnistuu jos ennenkin niin ollaan saatu auki, pitäis työkalut löytyä. Hän ei maininnut mitään lisäkustannuksista pyynnöstäni johtuen, mutta ajattelin että tyyliin muutaman kympin siitä parin minuutin hommasta huolto saattaisi maksimissa veloittaa. No, ei mennyt ihan niin....
Jarrupalojen vaihdon hinnaksi sovittiin 90 euroa. Kun menin hakemaan auton äsken, ilmoitti myyjä että eivät saaneet yhtä niistä millään auki, joten joutuivat poraamaan sen ja tämän takia veloittamaan 200 euroa, joka oli jo kuulemma reilusti alennettu koska työtä oli joutunut tekemään kaksi miestä monta tuntia. Korjaamo ei missään vaiheessa soittanut että näin joudutaan tekemään ja että hinta nousee. Maksaessani hän myös mainitsi että vanteeseen tuli "muutamana pieni jälki" porauksesta johtuen. Ajattelin hänen tarkoittavan jokusta naarmua tai vastaavaa.
Yllätys oli suuri kun maksoin ja hain auton korjaamon pihalta (firman korjaaja juuri ajoi sillä pihaan, oli käynyt koeajolla, joten en nähnyt autoa tullessani paikanpäälle.) "Muutama pieni jälki", joiden mahdollisesta synnystä ja jopa lisäkustannuksista ei siis ilmoitettu minulle missään vaiheessa tai kysytty lupaa, vasta kun hommat oli tehty ja menin hakemaan auton.
Livenä varmaan vielä karseemman näkönen, tommosia pikku koloja löytyy vähän sieltä sun täältä ja sitten toi yks palaneelta koiran perseeltä näyttävä kraateri. Onko tää teiän mielestä ihan ok että korjaamo tekee näin, vieläpä mitään ilmoittamatta että näin saattaa käydä? Vanne oli ennen korjaamon toimenpiteitä lähes virheetän. Huolto oli vieläpä bemareihin erikoistunut huolto eikä mikään halvin tuntitaksa.
Mennessäni sisään valittamaan asiasta ja näyttäessäni tiskillä olleelle ukolle kuvaa, että onko nämä sun mielestä "muutama pieni jälki" jotka voi tehdä ihan noin vain, oli jätkän vastaus luokkaa "Voiii vitt.... no ois varmaan sitten vittu pitäny jättää ne pultit paikalleen?!" Olin että kyllä mun mielestä jos tässä on ainoa tapa ne vaihtaa niin olisi, tai ainakin kysyä että näin saattaa käydä ja mainita lisäkustannuksista. Jätkän vastaus oli luokkaa "No näin ne kuule vaan avataan, me ei olla se kuka sen avaimen hukkas/pasko : )". Vittu että alko keittää tohon jätkään tossa vaiheessa. Itellä ainakin sellainen käsitys että jos pultin joutuu poraamaan niin sen saa todella paljon nätimminkin tehtyä ja että jos kustannukset nousevat yli tuplaksi (porauksen oikea hinta vielä enemmän, 110e lisää oli "tosi paljon alennettu") niin tästä pitäisi asiakkaalle ilmoittaa? Mitä mieltä olette ja mitä tässä nyt kannattaa tehdä, vai onko tää jonkun mielestä ihan oikein toimittu ja normaali lopputulos? Huollon mielestä he tekivät juuri oikein ja mennessäni valittamaan tuli aika tylyä kommenttia.
Vein tässä tänään e46 bemarin jarrupalojen vaihtoon. Kysyin samalla, voisivatko vaihtaa jokaiseen vanteeseen lukkopultin (varkausestopultti, mikälie) tilalle normaalin, koska oma avain hajosi yhtä pulttia yrittäessä avata. Ajattelin että järkevämpi näin, koska jos ostan uuden, saattaa sekin hajota heti koska pultti tuntui olevan niin piukassa ja käsillä vääntäessä saattaa tulla vääntöä johonkin muuhunkin suuntaan kun suoraan vasemmalle.
Huollossa kysyttiin onko avainta, sanoin että ei, mutta he ovat samassa huollossa ennenkin ne saaneet auki ilman sitä? Mainitsin siis ennen huoltoa että sitä ei löydy. Huoltomies sanoi että okei, kyllä se sitten onnistuu jos ennenkin niin ollaan saatu auki, pitäis työkalut löytyä. Hän ei maininnut mitään lisäkustannuksista pyynnöstäni johtuen, mutta ajattelin että tyyliin muutaman kympin siitä parin minuutin hommasta huolto saattaisi maksimissa veloittaa. No, ei mennyt ihan niin....
Jarrupalojen vaihdon hinnaksi sovittiin 90 euroa. Kun menin hakemaan auton äsken, ilmoitti myyjä että eivät saaneet yhtä niistä millään auki, joten joutuivat poraamaan sen ja tämän takia veloittamaan 200 euroa, joka oli jo kuulemma reilusti alennettu koska työtä oli joutunut tekemään kaksi miestä monta tuntia. Korjaamo ei missään vaiheessa soittanut että näin joudutaan tekemään ja että hinta nousee. Maksaessani hän myös mainitsi että vanteeseen tuli "muutamana pieni jälki" porauksesta johtuen. Ajattelin hänen tarkoittavan jokusta naarmua tai vastaavaa.
Yllätys oli suuri kun maksoin ja hain auton korjaamon pihalta (firman korjaaja juuri ajoi sillä pihaan, oli käynyt koeajolla, joten en nähnyt autoa tullessani paikanpäälle.) "Muutama pieni jälki", joiden mahdollisesta synnystä ja jopa lisäkustannuksista ei siis ilmoitettu minulle missään vaiheessa tai kysytty lupaa, vasta kun hommat oli tehty ja menin hakemaan auton.
Livenä varmaan vielä karseemman näkönen, tommosia pikku koloja löytyy vähän sieltä sun täältä ja sitten toi yks palaneelta koiran perseeltä näyttävä kraateri. Onko tää teiän mielestä ihan ok että korjaamo tekee näin, vieläpä mitään ilmoittamatta että näin saattaa käydä? Vanne oli ennen korjaamon toimenpiteitä lähes virheetän. Huolto oli vieläpä bemareihin erikoistunut huolto eikä mikään halvin tuntitaksa.
Mennessäni sisään valittamaan asiasta ja näyttäessäni tiskillä olleelle ukolle kuvaa, että onko nämä sun mielestä "muutama pieni jälki" jotka voi tehdä ihan noin vain, oli jätkän vastaus luokkaa "Voiii vitt.... no ois varmaan sitten vittu pitäny jättää ne pultit paikalleen?!" Olin että kyllä mun mielestä jos tässä on ainoa tapa ne vaihtaa niin olisi, tai ainakin kysyä että näin saattaa käydä ja mainita lisäkustannuksista. Jätkän vastaus oli luokkaa "No näin ne kuule vaan avataan, me ei olla se kuka sen avaimen hukkas/pasko : )". Vittu että alko keittää tohon jätkään tossa vaiheessa. Itellä ainakin sellainen käsitys että jos pultin joutuu poraamaan niin sen saa todella paljon nätimminkin tehtyä ja että jos kustannukset nousevat yli tuplaksi (porauksen oikea hinta vielä enemmän, 110e lisää oli "tosi paljon alennettu") niin tästä pitäisi asiakkaalle ilmoittaa? Mitä mieltä olette ja mitä tässä nyt kannattaa tehdä, vai onko tää jonkun mielestä ihan oikein toimittu ja normaali lopputulos? Huollon mielestä he tekivät juuri oikein ja mennessäni valittamaan tuli aika tylyä kommenttia.
Comment