Veroja ei pitäisi mennä yhtään jos vie käytetyn Saksaan, mutta veikkaan ettei ole yhtä helppoa myydä günthereille Latviassa ensirekisteröityä kallista autoa kuin saksassa rekisteröityä. Saksan papereihin tulee mielestäni tällasessa tapauksessa ensirekisteröintipäiväks se päivä, jolloin auto on siellä rekisteröity eikä se päivä, jolloin auto on uutena Latviassa rekisteröity. Varsinkin muutaman vuoden vanhoissa tuo voi aiheuttaa hämminkiä. Tällasia tapauksia on ollut esim. lentokenttäkäytössä olleista autoista, joita ei ole sitä kenttäkäyttöä varten ikinä rekisteröity, vaan vasta muutaman vuoden vanhoina myytäessä. Latviankielinen h-kirja saattaa myös aiheuttaa epäuskoa.
Syytä siihen, että saksalaiset ei myy volyymikamaa härmässä en tiedä. Ehkä siinä olisi jollekin markkinarako tai sitten ne ei tunne maamme pelisääntöjä tarpeeks, että ottaisivat riskin ja laivaisivat autoja tänne. Suomen verotus sitoo kyllä aika paljon rahaa ja suomalaisten haluamat autot on yleensä oltava virheettömiä, joten tänne ei voi laivat ihan mitä vaan ja luottaa että menee kaupaksi. Hauska nähdä miten tuo ryhmäpoikkeusasetuksen poisto muuttaa tilannetta uusien maahantuojien suhteen. Rupeeko joku ulkomaalainen tuomaan esim. uusia bemareita Suomeen???
Syytä siihen, että saksalaiset ei myy volyymikamaa härmässä en tiedä. Ehkä siinä olisi jollekin markkinarako tai sitten ne ei tunne maamme pelisääntöjä tarpeeks, että ottaisivat riskin ja laivaisivat autoja tänne. Suomen verotus sitoo kyllä aika paljon rahaa ja suomalaisten haluamat autot on yleensä oltava virheettömiä, joten tänne ei voi laivat ihan mitä vaan ja luottaa että menee kaupaksi. Hauska nähdä miten tuo ryhmäpoikkeusasetuksen poisto muuttaa tilannetta uusien maahantuojien suhteen. Rupeeko joku ulkomaalainen tuomaan esim. uusia bemareita Suomeen???
Comment