Auto ollut Tallinnassa osallisena liikennevahingoissa vuosina -07, -08, -11, ja -12. Yhteensä viisi kertaa. Näyttää ihan viron auto olevan kun ensimmäinen liikennevahinko on rekisteröity 9.11.2007 Virossa.
Löytyykö kokemuksia noista auton tuontipalveluista? Viron hinnasto tuntuu olevan ihan ok alla olevan linkin palvelulla verrattuna siihen kauanko omaa aikaa menisi koeajoihin yms.. Lähinnä mietin että onko toi rahan hukkaa vai oikeesti hyödyllistä?
Menee osimoilleen näin:
- sovit myyjän kanssa treffit Tallinnan satamaan.
- aamujunalla hml-hki.
- ratikalla länsisatamaan.
- eckeröllä yli.
- Tallinnassa koeajo ja kättely.
- tunti aikaa ennen laivan lähtöä pakata peräkontti täyteen olutta.
- peräkontin lastattua soitat vakuutuksen tai teet netissä.
- laivalla takas ja takas kotona viideltä.
Kokonaiskulut noin 70€. Ja kun lavakaljassa säästää ~kympin lava, niin reissu käytännössä ilmanen. Siihen nähden nuo hinnat vaikuttaa aika rasvasilta. Eri asia tietty jos on jostain ihan Viron eteläkärjestä, mutta suurin osa taitaa olla Tallinnasta ja Tartusta. Tartuunkin menee hyvä junayhteys jos ei suostu tuomaan satamaan. Tuolloin ei tietty ihan viideltä vielä ehdi ensimmäistä alecoqqia sihauttaa.
Riittää normaali kauppakirja jossa näkyy nimet, runkonumero ns "luovari" jos auto omissa nimissä eikä rahoituksella, jos pankin niin se pitää hoitaa virka-aikaan jolloin rahoituspuljut ovat auki. Jos joku kiinnostava peli on kiikarissa niin mulla on useampi frendi sieltäpäin niin koeajo, kolarihistoria ja kilsat onnistuu tarkistamaan kyllä. Ettei tartte sikaa säkissä ostaa
Ok. Kiitoksia vastauksista. Alkanut todellakin kiinnostamaan auton hankinta virosta, kun valikoima on niin paljon laajempi. Saksan reissuun ei oo oikeen aikaa, mutta virossa ehtis käymään vaikka joka viikonloppu
Riittää normaali kauppakirja jossa näkyy nimet, runkonumero ns "luovari" jos auto omissa nimissä eikä rahoituksella, jos pankin niin se pitää hoitaa virka-aikaan jolloin rahoituspuljut ovat auki.
Lähinnä tuossa nuo omistusjutut mietityttäisi jos olisi ostamassa yksityiseltä 15000-20000e autoa. Kun ei tunne virolaisia papereita niin ostajahan voisi ostaa varastetun auton väärillä papereille ja sinne meni rahat...
Jos ei ole kontakteja niin ehkä joku iso merkkiliike olisi turvallisin paikka ostaa.
Lähinnä tuossa nuo omistusjutut mietityttäisi jos olisi ostamassa yksityiseltä 15000-20000e autoa. Kun ei tunne virolaisia papereita niin ostajahan voisi ostaa varastetun auton väärillä papereille ja sinne meni rahat...
Jos ei ole kontakteja niin ehkä joku iso merkkiliike olisi turvallisin paikka ostaa.
Kyllä, kuten saksassakin niin mitä "isompi" pulju sen varmempi ostos. Silberauto esim on paikallinen veho ja sieltä mitä oon ostanut on tullut aina juurikin se mitä piti. Joissain määrin maalipinnassa on parantamisen varaa kuten naarmuja jne ollut mutta en ole uusia ostanutkaan. Suomalainen kun on ainoa joka hakee 200tkm ajetusta vielä "uutta" autoa. Muualla se on vanha ja paljon ajettu joten pieniä virheitä sallitaan suomea selvästi enemmän. suomalaisen "uusi" kun on lähes aina jonkun vanha ja vaihtoonviety "romu" Mutta nämä on ollut kaikki aina myllyllä tmv korjavattavissa. Toki teknisiä vikojakin on muutamia ollut mutta ei mitään isompia, lähinnä normaalia anturia, massamittaria yms kuluvaa joita ei ennakoi kuin kristallipallolla. Mutta 90% on ollut hyviä eikä ole mitään tarvinnut tehdä.
Pystyy, mielestäni huomattavasti kattavammin ja ennenkaikkea edullisemmin kuin "Suomiautoissa." VIN ja rekkari kun on tiedossa (jotka useasti löytyy jo auto24.ee -ilmoituksesta) niin tuo on ihan ehdoton!
Mahdista tarkistamaan. Ainakin veroprosentti taitaa tuossa olla huokeampi kuin esim. vuoden tuoreemmassa. Saattaa niukin naukin kahteen kymppiin päästä jos vielä vähän saa tuosta pyyntihinnasta höylättyä.
Comment