Niin ja summat ovat kuitenkin pieniä esimerkiksi 6-8te niin tuskin isompi autoliike viitsii alkaa maineellaan leikkimään mokoman takia. Täytyy oikeasti alkaa tosissaan tutkimaan tätä vaihtoehtoa. Helvetti, mitään nettiauton 15te -98 E46 323/328 ala maksamaan!
Nimenomaan, isojen autoliikkeiden pääkauppa on tällä hetkellä uusissa autoissa ja niitä vaihdokkeja tulee pilvin pimein. Eli paljon halpoja bemuja haettavaksi...
Mites tollanen virolainen tax-free auto, joka on jo suomessa myynnissä? Millaisia papereita siitä pitäisi löytyä, onko rekisteripaperit (II-osa) samanlaisia kuin suomessa?
Hieman mietityttäis ostaa yksityiseltä myyjältä... entäs jos auto on varastettu/paperit väärennetty ja myy jonkun mafiapampun autoa, jolla on käymässä suomessa, omanaan. :think
Toi on sit sellainen että ei ihmiset uskalla..
itellä oli myynnissä Virosta tuotu Tax free auto..eikä yhtään soittoa tullut...
jotenkin ihmiset pelkää että se on just kun sanoit, varastettu jne..
Ei ne kaikki ole.
mun auto on itävallasta ja virossa ei ole ajettu kun ehkä 2000km, nyt mene auto suomen rekkariin...vituttaa toi mitä tulli tekee eli repii kilpiä pois autosta..
pistän sit auton suomen rekkari ja nautin km-stä
Yhden asian huomaa heti tutkiessaan nettiauton ja viron tarjontaa samoista autoista. Kummajuttu kun viron samanikäiset autot ovat kaikki järjestään paljon vähemmän ajettuja kun suomessa myynnissä olevat vastaavat..
Kahta viron tuliasta pöyhin ja toisesta oikeat kilometri lukemat löytyivät ews:stä ja toisessa vikakoodiin tallentunut kilometrilukema paljasti auton ainakin 60tkm enemmän ajetuksi..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Yhden asian huomaa heti tutkiessaan nettiauton ja viron tarjontaa samoista autoista. Kummajuttu kun viron samanikäiset autot ovat kaikki järjestään paljon vähemmän ajettuja kun suomessa myynnissä olevat vastaavat..
Kahta viron tuliasta pöyhin ja toisesta oikeat kilometri lukemat löytyivät ews:stä ja toisessa vikakoodiin tallentunut kilometrilukema paljasti auton ainakin 60tkm enemmän ajetuksi..
Minä törmäsin 220tkm enemmän ajettuun, auto oli siisti ja mittarissa karvan alle 200tkm. Oikea ajomäärä oli karvas pettymys omistajalle, toivoi etten olisi kertonut hänelle totuutta.
Minulla on sellainen käsitys, että Virossa on todellisuudessa huomattavasti hankalampi saada varastettu auto kilpiin, kun Suomessa. Virossa on paljon halpoja autoja, mutta Ruotsista mielestäni löytää helpommin ehjän, kun Virosta jos nyt puhutaan alle 10k€ autoista veroineen.
Yhden asian huomaa heti tutkiessaan nettiauton ja viron tarjontaa samoista autoista. Kummajuttu kun viron samanikäiset autot ovat kaikki järjestään paljon vähemmän ajettuja kun suomessa myynnissä olevat vastaavat..
Kahta viron tuliasta pöyhin ja toisesta oikeat kilometri lukemat löytyivät ews:stä ja toisessa vikakoodiin tallentunut kilometrilukema paljasti auton ainakin 60tkm enemmän ajetuksi..
Ihan mielenkiinnosta, minkä ikäisistä kotteroista oli kyse?
Mä taas olen törmännyt Ruotsissa aika moneen huonokuntoiseen autoon. Kaikissa lukee top skick ja besiktad utan anmärking. Silti voivat olla ihan mitä sattuu. Jos harrastajalta pääsee ostamaan, homma on eri, mutta kyllä perus svenssoni pitää autostaan vielä huonompaa huolta kuin suomalaiset. Tinkaamisesta ne ei tajua mitään. Kaupat voi jäädä hyvin tekemättä muutaman satasen takia (vaikka auto olis 10-15te hintaluokassa). Ekana selitetään, että on korjattu vaikka millä hinnalla ja pidetty tosi hyvänä. Sitten kun selvittää mitä on korjattu, käy ilmi, että ihan tavallisista huolloista on kyse. Ruosteessa autot ovat tuolla ihan niin kun suomessakin. Ehkä ihan etelä-ruotsista saattais löytyä parempia.
En sano, etteikö tuolta löydy hyviäkin, mutta ei se mikää autonostajan taivas ole. Nyt kun kurssikin on hanurista, en viittis lähteä ruotsista hakemaan autoa. Jos sopiva löytyy, niin hakeminen ei kyllä maksa juuri mitään. Virosta en nyt menis katsomaan, kuin uudenkarheaa alle 20tkm ajettua, vai olisko kuitenkin niin, että Viro on kaikkien yli 10 vuotiaiden alunperin Saksaan myytyjen alle 150tkm ajettujen löytöjen turvasatama :P
Mikähän tuossa on, ettei nämä Viron tuonnit ole enempää yleistyneet? Näyttää virolaisissa autoliikkeissä olevan esim. E46 323/328 7-8te pyynneillä -> veroa tuohon 3000-3500e -> kilpiin siis 10-11te. Pyytävät kuitenkin nettiautoissa 15-16te, jopa lähemmästä 20te vastaavista.
Kun niiden oikea hinta ei oo enempää, kuin tuo laskemasi hinta+vero. Nettiauto on pullollaan tajuttomia hintapyyntöjä ja autoja, jotka vain ovat siellä ilman sen suurempaa myyntitarkoitusta. Myyjät ei tajua sitä, että kohta 325 e90 bemuja saa jo vähän ajettuna alle 25te. Ei silloin prefacelift e46 voi maksaa mitenkään yli 15te vaikka olis säilötty vakuumissa tähän päivään asti.
Minä törmäsin 220tkm enemmän ajettuun, auto oli siisti ja mittarissa karvan alle 200tkm. Oikea ajomäärä oli karvas pettymys omistajalle, toivoi etten olisi kertonut hänelle totuutta.
Millä laitteilla kilometrit saa tarkistettua?
Onnistuuko ihan Carsoft tai INPA ohjelmilla?
Minä törmäsin 220tkm enemmän ajettuun, auto oli siisti ja mittarissa karvan alle 200tkm. Oikea ajomäärä oli karvas pettymys omistajalle, toivoi etten olisi kertonut hänelle totuutta.
Lieneekö nyt vähän liioittelua? Jos nyt 420tkm rullattu auto, niin eikö tuo ala jo sisustassakin näkyä? Meinaan en nyt saa mitenkään laskettua yhteen siisti ja hyväkuntoinen auto virosta + 420tkm ajettu.. Öh?
Itse ostin oman cäpini virosta ilman huoltokirjaa tietämättä paria vuotta pidemmälle huoltohistoriasta mitään. Kostautunut tuo ei ole sen kummemmin, mikäli edellinen/edelliset omistaja(t) ei olisi polkenut kärryä tuohon kuntoon. Imo riippuu käyttötarkoituksesta hieman, ei näillä vehkeillä hirveästi bisnestä tehdä.. Harrastepulkkia nyt voi ostella mistä vaan huoletta, mutta vaimon käyttöauton kanssa saa noudattaa varovaisuutta riippumatta mistä hakee..
Yhden asian huomaa heti tutkiessaan nettiauton ja viron tarjontaa samoista autoista. Kummajuttu kun viron samanikäiset autot ovat kaikki järjestään paljon vähemmän ajettuja kun suomessa myynnissä olevat vastaavat..
Kahta viron tuliasta pöyhin ja toisesta oikeat kilometri lukemat löytyivät ews:stä ja toisessa vikakoodiin tallentunut kilometrilukema paljasti auton ainakin 60tkm enemmän ajetuksi..
En ymmärrä pointtia.. Miten tämä poikkeaa esimerkiksi Ruotsista tai Saksasta?
Lieneekö nyt vähän liioittelua? Jos nyt 420tkm rullattu auto, niin eikö tuo ala jo sisustassakin näkyä? Meinaan en nyt saa mitenkään laskettua yhteen siisti ja hyväkuntoinen auto virosta + 420tkm ajettu.. Öh?
Ei tarvitse liioitella, ajomäärä oli tuo lähes 420tkm ja mittarilukema alle 200tkm samat tiedot on vahvistettu merkkiliikkeestäkin niinkin yksinkertaisesti kuin avaimesta.
Itse ostin oman cäpini virosta ilman huoltokirjaa tietämättä paria vuotta pidemmälle huoltohistoriasta mitään. Kostautunut tuo ei ole sen kummemmin, mikäli edellinen/edelliset omistaja(t) ei olisi polkenut kärryä tuohon kuntoon. Imo riippuu käyttötarkoituksesta hieman, ei näillä vehkeillä hirveästi bisnestä tehdä.. Harrastepulkkia nyt voi ostella mistä vaan huoletta, mutta vaimon käyttöauton kanssa saa noudattaa varovaisuutta riippumatta mistä hakee..
En ymmärrä pointtia.. Miten tämä poikkeaa esimerkiksi Ruotsista tai Saksasta?
Ei poikkea mitenkään, edes Suomesta.
Nyt kun tuommoista ulkomailla mittaria ruuvattua autoa myy Suomessa niin se taitaa olla petos olla kertomatta niistä puuttuvista 200000km.
Mikähän tuossa on, ettei nämä Viron tuonnit ole enempää yleistyneet? Näyttää virolaisissa autoliikkeissä olevan esim. E46 323/328 7-8te pyynneillä -> veroa tuohon 3000-3500e -> kilpiin siis 10-11te. Pyytävät kuitenkin nettiautoissa 15-16te, jopa lähemmästä 20te vastaavista.
Kun niiden oikea hinta ei oo enempää, kuin tuo laskemasi hinta+vero. Nettiauto on pullollaan tajuttomia hintapyyntöjä ja autoja, jotka vain ovat siellä ilman sen suurempaa myyntitarkoitusta. Myyjät ei tajua sitä, että kohta 325 e90 bemuja saa jo vähän ajettuna alle 25te. Ei silloin prefacelift e46 voi maksaa mitenkään yli 15te vaikka olis säilötty vakuumissa tähän päivään asti.
Hmm....kai huomasit, että kirjoitin kaksi vuotta sitten tuon ylläolevan viestin johon nyt kommentoit? On pikkasen bemujen hinnat, luonnollisesti, muuttuneet niistä ajoista... toki siellä nettiautossa vieläkin pyydetään (joskus jopa saadaankin) älyttömiä varsinkin E46 Coupeista.
Comment