Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ista/p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Ista/p

    En tiedä pitäisikö tästä aloittaa oma otsikko.
    Yritin etsiä netistä nimenomaan ISTA/P juttuja, mutta en löytänyt juuri mitään.
    Hommasin alkuvuodesta ICOM A2:n ja täydellisen ISTA installaation. Aluksi MOST adapteri ei toiminut, siinä vierähti kuukausi ainakin, ennen kuin sekin piti itse korjata kuntoon. Hemmetin kiinalaiset
    Joka tapauksessa: pakko oli tänään vihdoin kokeilla miten tuo toimii. Potilaana oli LCI 530d, jonka laatikko toimi ärsyttävästi edelliseen vastaavaan verrattuna, johon oli päivitety uudet softat reilu vuosi sitten.
    Pienellä jännityksellä flashasin CAS:n, DDE:n GWS:n, EGS, MULF ja jokun muunkin purkin. Ilmoitti jopa laskennallise ajan (n 50 min), joka piti jopa paikkansa. Ei paha.
    Operaation jälkeen auto lähti jopa käyntiin ja laatikko toimii nyt niin kuin pitääkin

    Huomenna pitää päivittää navi ja ehkä loputkin purkit.
    Voikos tuolla muuttaa VO:ta, en heti löytänyt?
    Last edited by jaki; 13-05-2014, 23:50.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Ei pysty tietääkseni suoraan modaamaan varustelistaa. Jos osaa tehdä sopivan .xml-tiedoston, onnistuu sen syöttö varustelistaksi. En tiedä tiedoston rakennetta, ncsexpertillä homma hoituu noin sata kertaa nopeammin.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      Ei pysty tietääkseni suoraan modaamaan varustelistaa. ncsexpertillä homma hoituu noin sata kertaa nopeammin.
      Kyllä, mutta se ei ole ollenkaan niin hienoa, kun Istalla Siinä vilkkuu kaikenlaista ruudulla ja näkee etenemisen suoraan.
      Sen sijaan flashaukseen se taitaa olla paras työkalu, koska sehän hakee automaattisesti oikeat filut ja lisäksi ainakin omasa kokeilussa pakotti flashaamaan jonkun toisenkin purkin, vaikka valitsin vain toisen. Eli ymmärtää joidenkin purkkien sidonnaisuuden toisiinsa nähden nimenomaan softaversion kannalta = fiksua.
      Lisäksi se, ainakin käyttöohjeen mukaan, osaa toipua katkoksista ja keskeytyksistäkin.

      VO käsite taitaa Istan mukaan olla vain se valikko josta voidaan ruksia jotain asioita kuten akun vaihto, aux in tms, autosta riippuen.

      Vielä on hakusessa miten saisi muutettua puheohjauksen kielen. listastahan löytyy eri kieliä, mutta en tiedä muuttaako se vain iDriven valikkokielet vai muutakin. Onko joku kokeillut?
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        Mitäs vikaa tuossa MOST kikkareessa oli? Minulla nimittäin on toinen most pulikka joka ei yhdistä, mutta toinen pelaa kyllä hienosti.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by ptikkala View Post
          Mitäs vikaa tuossa MOST kikkareessa oli? Minulla nimittäin on toinen most pulikka joka ei yhdistä, mutta toinen pelaa kyllä hienosti.
          Siellä on yksi komponentti sisällä paskana. Oli kyllä rajoilla, että omilla työkaluilla pystyi vaihtamaan, sen verrna pieni lutikka oli kyseessä (CPU:n watchdog piiri).
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            #6
            Originally posted by jaki View Post
            En tiedä pitäisikö tästä aloittaa oma otsikko.
            Yritin etsiä netistä nimenomaan ISTA/P juttuja, mutta en löytänyt juuri mitään.
            Hommasin alkuvuodesta ICOM A2:n ja täydellisen ISTA installaation. Aluksi MOST adapteri ei toiminut, siinä vierähti kuukausi ainakin, ennen kuin sekin piti itse korjata kuntoon. Hemmetin kiinalaiset
            Joka tapauksessa: pakko oli tänään vihdoin kokeilla miten tuo toimii. Potilaana oli LCI 530d, jonka laatikko toimi ärsyttävästi edelliseen vastaavaan verrattuna, johon oli päivitety uudet softat reilu vuosi sitten.
            Pienellä jännityksellä flashasin CAS:n, DDE:n GWS:n, EGS, MULF ja jokun muunkin purkin. Ilmoitti jopa laskennallise ajan (n 50 min), joka piti jopa paikkansa. Ei paha.
            Operaation jälkeen auto lähti jopa käyntiin ja laatikko toimii nyt niin kuin pitääkin

            Huomenna pitää päivittää navi ja ehkä loputkin purkit.
            Voikos tuolla muuttaa VO:ta, en heti löytänyt?
            Paljonko tuli maksamaan? Ebaystä vai aliexpressistä tai jostain muualta (?) Ootko käyttänyt e46:ssa, löytyykö myös diagnoosiohjeet täydellisestä setistä vai onko e46 vaan niin vanha??
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by kani View Post
              Paljonko tuli maksamaan? Ebaystä vai aliexpressistä tai jostain muualta (?) Ootko käyttänyt e46:ssa, löytyykö myös diagnoosiohjeet täydellisestä setistä vai onko e46 vaan niin vanha??
              Olisiko ollut n 700 sisältäen softat kovalevyllä, veroineen. Jos haket perusvianlukua, tuolainen on ihan turhan järeä.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Puukottaako tolla radiot ja navit sekä tv modulit vai tarviiko niihin vielä omat erillissoftat? Ecun ohjelmointi onnistuu ilman winkfp:tä? Kaikkipätevä käyttöliittymäratkaisu olis parempi ja se ohjaava diagnosointi on paljon kivempaa kun ei joka päivä raavi päätään auton kanssa kehitystyökalujen kanssa. On noita täys istoja nykyään näköjään pariin kolmeen sataankin. Täytyy kokeilla kun ehdin vielä yhtä läppäri-imagea minkä löysin.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • D0300162
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 34
                  • Rauma

                  #9
                  Nyt olis saatavilla ISTA-P native mallina.

                  Saisi myös toimimaan K+DCAN piuhalla, vaatii sen emulaattorin, mutta onko se hidas vai mitä huonoja puolia siinä on verrattuna ICOM mokkulaan?
                  K+DCAN piuhalla E-sarjaan asti?

                  Saako tuolla "expert mode" mallilla koodattua purkkeja kerrallaan vai mistä tuo expert mode tulee?

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by D0300162 View Post
                    Nyt olis saatavilla ISTA-P native mallina.

                    Saisi myös toimimaan K+DCAN piuhalla, vaatii sen emulaattorin, mutta onko se hidas vai mitä huonoja puolia siinä on verrattuna ICOM mokkulaan?
                    K+DCAN piuhalla E-sarjaan asti?

                    Saako tuolla "expert mode" mallilla koodattua purkkeja kerrallaan vai mistä tuo expert mode tulee?
                    Jos autossa on most-väylä, ista/p ei toimi d-can-piuhalla. Ja jos kyseessä on se hakkeroitu 2.5x.x-versio, ei sitä ehkä kannata käyttää. Kissvesala yritti flässätä sillä ja icomilla yhtä cic:tä, homma meni ohjelman sekoilun vuoksi reisilleen. Winkfp:llä se sitten kuitenkin flässäyty ok.
                    Last edited by böntti; 30-10-2014, 19:00.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • D0300162
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 34
                      • Rauma

                      #11
                      Originally posted by böntti View Post
                      Jos autossa on most-väylä, ista/p ei toimi d-can-piuhalla. Ja jos kyseessä on se hakkeroitu 2.5x.x-versio, ei sitä ehkä kannata käyttää. Kissvesala yritti flässätä sillä ja icomilla yhtä cic:tä, homma meni ohjelman sekoilun vuoksi reisilleen. Winkfp:llä se sitten kuitenkin flässäyty ok.

                      Ok, se voi olla että on sama versio. Mikä olisi toimiva ista-p natiivina, vai onko paljon eroa vmware versioon nopeudessa? Jotenkaan noi NCS ja WinKFP ei oikeen ole mun juttu, ei jaksa paneutua niin paljon ja tarvii tosi harvoin niin joutuu joka kerta opettelemaan uudelleen

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by D0300162 View Post
                        Ok, se voi olla että on sama versio. Mikä olisi toimiva ista-p natiivina, vai onko paljon eroa vmware versioon nopeudessa? Jotenkaan noi NCS ja WinKFP ei oikeen ole mun juttu, ei jaksa paneutua niin paljon ja tarvii tosi harvoin niin joutuu joka kerta opettelemaan uudelleen
                        Toimiva ratkaisu lienee maksaa lisenssi ispi next istaan. Privalla voin kertoa tarkemmin jos softa kiinnostaa. Ite en enää flässää merirosvojen lahden versiolla mitään. Ja se kyllä lähti roskakoriin koneelta heti ensi tilassa.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • D0300162
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 34
                          • Rauma

                          #13
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Toimiva ratkaisu lienee maksaa lisenssi ispi next istaan. Privalla voin kertoa tarkemmin jos softa kiinnostaa. Ite en enää flässää merirosvojen lahden versiolla mitään. Ja se kyllä lähti roskakoriin koneelta heti ensi tilassa.

                          Jees, privaa laitettu.

                          MHH sivuilta löysin pikaisella googletuksella, mutta se näytti olevan HDD versiona vaan.

                          Tämä sitten varmaankin tarvii kunnon laturin kaverikseen.
                          Onko siihen antaa kellään hyviä vaihtoehtoja? Deutronic vähän kallis

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by D0300162 View Post
                            Jees, privaa laitettu.

                            MHH sivuilta löysin pikaisella googletuksella, mutta se näytti olevan HDD versiona vaan.

                            Tämä sitten varmaankin tarvii kunnon laturin kaverikseen.
                            Onko siihen antaa kellään hyviä vaihtoehtoja? Deutronic vähän kallis
                            kokeile tätä virtalähdettä.


                            oikeastaan tämä voisi olla vielä sopivampi?


                            60A alkaa olemaan rajoilla F sarjan kanssa.
                            itsellä tuo vanhempi versio käytössä 40A.
                            Kaapelit/DIX liittimet piti rakentaa uusiksi muuten OK ja hinta varsinkin.
                            Last edited by e46touring; 31-10-2014, 06:37. Reason: lisää vaihtoehtoja?
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #15
                              Mulla on tämä:


                              Virtakaapelit piti rakentaa tähänkin itse. Järeät ja suojatuilla leuoilla varustetut Motonetin starttikaapelit poikki, johtojen kuorinta, elektroniikkakaupasta kaapelikengät, näiden paikoilleen puristus Bilteman lekamallin kaapelikenkätyökalulla.

                              Oon tuolla flässänny muutamia täysin varusteltuja F3x- ja F1x-autoja ilman ongelmia, virta pyörii välillä 30-45A. Ainoa vehje mihin tuo ei meinannut rittää oli yks -04 "full loaded" E61, virta kävi hetkittäin yli 50A tasolla. Bemarin suositukset on e-sarjaan 50A ja f-sarjaan 70A. Jos virta meinaa olla autoon kytkettäessä kovin iso, odottaa hetken että akku latautuu niin virta putoaa tasolle 20A eli sille mitä auto todellisuudessa vie.
                              Last edited by böntti; 31-10-2014, 14:30.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎