Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ista/p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #16
    Mulle tarjottiin Juuriki deutronicia pikkusen päälle tonniin uutena (lähtöhinta 2600e). Ainoa miinus on että harrastaja tasolla en näe järkeväksi ostaa sitä.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #17
      Tuo mun laite on sitten harrastajille, ei ammattilaisille.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #18
        Originally posted by böntti View Post
        Jos virta meinaa olla autoon kytkettäessä kovin iso, odottaa hetken että akku latautuu niin virta putoaa tasolle 20A eli sille mitä auto todellisuudessa vie.
        Tämä tullut 100 ja 1 kertaa todettua. Päättelemällä voi arvata akun kunnon. Jotkut tapaukset vaativat jopa 15min 40A:lla "latauksen" ennen kuin tulevat ns "järkiinsä" ja uskaltaa alkaa puuhastelemaan.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #19
          Jep. Kunnossa olevalla akulla virta nousee myls alussa noin 40A tasolle mutta laskee noin minuutissa tuolla 20A tasolle.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • D0300162
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 34
            • Rauma

            #20
            Täytyy vielä miettiä mikä laturi olisi järkevin, tulevaisuuttakin ajatellen, mutta hyviä vaihtoehtoja, kiitos niistä!

            Mites toi hakkeroitu versio eroaa siitä "alkuperäisestä"?
            "alkuperäinen" on vissiin sen dark*** tekele?

            Ja vielä noista ICOM kaapeleista, onko väliä mistä ostaa vai onko niissä eroja? Alkaen 300€ näyttäisi setti olevan. A2 kannattaa varmaan suosiolla ostaa vai onko paljon eroa, muuta kuin kestävyydessä ja lämpeämisessa?
            Kiinan pojilla olisi jossain seteissä ohjelmatkin mukana, mutta...:think

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #21
              Itsellä joku Maas:n 45 Ampeerin virtalähde aika kovassa käytössä. Hyvin toimii. Erityisesti digitaalinen virtamittari on hyvä, koska siitä näkee heti onko kaapelikengät lujasti navoissa kiinni. Yllättävän paljon vaikuttaa pienikin liikuttelu. Ja, kuten Böntti kirjoitti, pitää kaapelien olla tarpeeksi järeät. Varmaan joku 35mm2 riittänee. Sellaiset taitaa olla itsellä. Niillä tulee silti n 0,2 V häviötä.

              Itse ohjelmasta.
              Laitoin autoon (2005 E87) Mulfin tilalle Mulf2:n. En saanut millään ilveellä flashattua sitä istalla. koko ajna kyseli osa numeroa tms. Jossakin vaiheessa laittoi jopa vihreän merkin purkin päälle, mutta lopulta ei onnistunut kuitenkaan. WinKFP:llä se lopulta piti flashata.
              Asiasta seitsemänteen, miten ihmeessä tuo Mulf2 (high) flashaaminen voi kestää melkeiin kaksi tuntia WinKFP:llä? Kun flashasin koko auton (E61 LCI) taisis mennä reilu tunti. Molemmissa tapauksissa Icom A2 käytössä, luonnollisesti Most:lla.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #22
                Originally posted by Kissvesala View Post
                Mulle tarjottiin Juuriki deutronicia pikkusen päälle tonniin uutena (lähtöhinta 2600e). Ainoa miinus on että harrastaja tasolla en näe järkeväksi ostaa sitä.

                DBL 1600 näyttää saavan BMW:n kautta vähän päälle 1000€.


                Edit. Oho, hinta näyttää nousseen yli 200€. Onkohan ollut paljon tilauksia
                Last edited by jake2710; 05-11-2014, 08:34.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #23
                  On suomessakin hinnat nousseet, 18.1.2013 olin katsonut DBL1200:sen (80A) hinnaksi 1905€ (KLIK) ja tällä päivämäärällä se on 2685€ (KLIK)

                  Siihen nähden tuo BMW:n hinta on edullinen vai liekö tuo se 40A:n versio kun pikagoogle ei löydä detaljeja tuolle osanumerolle.

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    #24
                    Originally posted by MNi View Post
                    On suomessakin hinnat nousseet, 18.1.2013 olin katsonut DBL1200:sen (80A) hinnaksi 1905€ (KLIK) ja tällä päivämäärällä se on 2685€ (KLIK)

                    Siihen nähden tuo BMW:n hinta on edullinen vai liekö tuo se 40A:n versio kun pikagoogle ei löydä detaljeja tuolle osanumerolle.
                    DBL 1600 http://www.subsri.com/Downloads/BMW_...nt_Catalog.pdf

                    Tuon saa about 1100€ + kaapelit.
                    Kiinan kopiot tuosta on 600$.

                    Sitten on tietysti GYS yksi vaihtoehto.
                    Multicharger 1500 on Deutronic:n kanssa samoissa hinnoissa.

                    Comment

                    • D0300162
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 34
                      • Rauma

                      #25
                      Originally posted by jaki View Post
                      En tiedä pitäisikö tästä aloittaa oma otsikko.
                      Yritin etsiä netistä nimenomaan ISTA/P juttuja, mutta en löytänyt juuri mitään.
                      Hommasin alkuvuodesta ICOM A2:n ja täydellisen ISTA installaation. Aluksi MOST adapteri ei toiminut, siinä vierähti kuukausi ainakin, ennen kuin sekin piti itse korjata kuntoon. Hemmetin kiinalaiset
                      Joka tapauksessa: pakko oli tänään vihdoin kokeilla miten tuo toimii. Potilaana oli LCI 530d, jonka laatikko toimi ärsyttävästi edelliseen vastaavaan verrattuna, johon oli päivitety uudet softat reilu vuosi sitten.
                      Pienellä jännityksellä flashasin CAS:n, DDE:n GWS:n, EGS, MULF ja jokun muunkin purkin. Ilmoitti jopa laskennallise ajan (n 50 min), joka piti jopa paikkansa. Ei paha.
                      Operaation jälkeen auto lähti jopa käyntiin ja laatikko toimii nyt niin kuin pitääkin

                      Huomenna pitää päivittää navi ja ehkä loputkin purkit.
                      Voikos tuolla muuttaa VO:ta, en heti löytänyt?
                      Moro,

                      Mites toi MOST mokkulan rikkinäisyys ilmenee? Ilmoittaako se heti siitä vai palaako joku muu kuin vihreä valo palikassaTuli eilen ensimmäistä kertaa kokeiltua tuota ista/p ohjelmaa ja alku tuntui ihan selkeältä mutta sitten alkoi jotain valituksia tulla ettei saa kaikkiin yhteyttä vaikka kuittasin kaikki moduulit ensin Istalla ja kaikki toimi.

                      Ehkä toi selkee sitten kun toisen tai kolmannen kerran kokeilee tai sitten Jaki tai joku muu voisi pienen ohjeen väsätä

                      Otan vaikka viikonloppuna kuvia ihmettelyistäni ja laitan tänne niin ammattilaiset saa kertoa mitä ne tarkoittaa

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by D0300162 View Post
                        Moro,

                        Mites toi MOST mokkulan rikkinäisyys ilmenee? Ilmoittaako se heti siitä vai palaako joku muu kuin vihreä valo palikassa
                        Aluksi tuo MOST pulikka toimii ok. Eli molemmat ledit on vihreällä. hetken päästä muuttuu punaiseksi ja olisiko ollut niin, että voi olla hetken taas vihreällä. Joka tapauksessa Ista/P kieltäytyy jatkosta viitaten siihen, että tuo MOST ei toimi. Eikä kukaan täysjärkinen tietenkään edes yrittäisi mitään ohjelmointeja, kun kommunikointi ei toimi.
                        Purkisn siältä oli yksi watchdog piiri rikki. Aika veemäinen oli vaihtaa, koska oli aika todella pieni lutikka. Muistelisin, että ostin niitä lutikoita kaksi. Joku saa edullisesti, jos tarvitsee.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • D0300162
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 34
                          • Rauma

                          #27
                          Originally posted by jaki View Post
                          Aluksi tuo MOST pulikka toimii ok. Eli molemmat ledit on vihreällä. hetken päästä muuttuu punaiseksi ja olisiko ollut niin, että voi olla hetken taas vihreällä. Joka tapauksessa Ista/P kieltäytyy jatkosta viitaten siihen, että tuo MOST ei toimi. Eikä kukaan täysjärkinen tietenkään edes yrittäisi mitään ohjelmointeja, kun kommunikointi ei toimi.
                          Purkisn siältä oli yksi watchdog piiri rikki. Aika veemäinen oli vaihtaa, koska oli aika todella pieni lutikka. Muistelisin, että ostin niitä lutikoita kaksi. Joku saa edullisesti, jos tarvitsee.
                          Nyt tuli testattuu ja mostissa ei pala kuin System vihreänä. Ista pyysi kytkemään mostin vaikka se oli koko ajan kytkettynä. Millä osanumerolla tuon saa alkuperäisenä? Ja toimiiko se tämän kiina icom a2 kanssa?
                          Attached Files
                          Last edited by D0300162; 14-01-2015, 12:30.

                          Comment

                          • D0300162
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 34
                            • Rauma

                            #28
                            Onnistuuko akun koon muutos vaikkei toi most toimi? Vai vaatiiko se aina sen mostin myös et voi tehdä jotain?

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by D0300162 View Post
                              Onnistuuko akun koon muutos vaikkei toi most toimi? Vai vaatiiko se aina sen mostin myös et voi tehdä jotain?
                              Jos autossa on most-väylä (e-sarjalaiset) niin ista/p vaatii sillon sen mostin myös kytketyksi. F-sarjaan sitä pulikkaa ei kytketä vaikka autoissa most onkin. Onkohan sen auton most-väylä ehyt? Noita on lähteny tehtaalta myös avonaisella most-ringillä, jos autossa ei ole mitään mostiin kytkettynä mutta varusteena on silti vaikkapa telematics- tai cd-vaihtaja-valmius.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • D0300162
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 34
                                • Rauma

                                #30
                                Originally posted by böntti View Post
                                Jos autossa on most-väylä (e-sarjalaiset) niin ista/p vaatii sillon sen mostin myös kytketyksi. F-sarjaan sitä pulikkaa ei kytketä vaikka autoissa most onkin. Onkohan sen auton most-väylä ehyt? Noita on lähteny tehtaalta myös avonaisella most-ringillä, jos autossa ei ole mitään mostiin kytkettynä mutta varusteena on silti vaikkapa telematics- tai cd-vaihtaja-valmius.
                                Juu e-sarja. Aika hankalaan paikkaan on kaiken lisäksi keksitty laittaa. Luulisin että on ehjä kun kaikki toimii eikä vikakoodeja ole. Onnistuuko tuo myös autocomilla kun jossain olit niin laittanu? Se vaihto taitaa onnistua mutta tyypin/koon koodauksesta ei tietoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎