Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ista/p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #31
    Originally posted by böntti View Post
    Jos autossa on most-väylä (e-sarjalaiset) niin ista/p vaatii sillon sen mostin myös kytketyksi. F-sarjaan sitä pulikkaa ei kytketä vaikka autoissa most onkin. Onkohan sen auton most-väylä ehyt? Noita on lähteny tehtaalta myös avonaisella most-ringillä, jos autossa ei ole mitään mostiin kytkettynä mutta varusteena on silti vaikkapa telematics- tai cd-vaihtaja-valmius.
    Mutta ista/p ei sitä kuitenkaan missään nimessä "vaadi" nuihin perus asioihin. Varottaa vaan alussa jos pulikka ei oo kytkettynä että ohjelmoidaksesi most laitteita kytke most portti autoon. Tähän voi huoletta painaa ok ja homma jatkuu.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #32
      Mistä se uusin Rheingold nyt kannattais hommata? Latailin jostain jonkun version, mutta en saanut pelaamaan. Sama vaikka vähän maksaiskin, kunhan ei tarvi leikkiä.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • D0300162
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 34
        • Rauma

        #33
        Originally posted by Kissvesala View Post
        Mutta ista/p ei sitä kuitenkaan missään nimessä "vaadi" nuihin perus asioihin. Varottaa vaan alussa jos pulikka ei oo kytkettynä että ohjelmoidaksesi most laitteita kytke most portti autoon. Tähän voi huoletta painaa ok ja homma jatkuu.
        Ok. Täytyy kokeilla. Tämä nyt kuuluisi akun vaihto juttuihin mutta tämä kuulostaa aika erikoiselta :


        Notice! Determination of state of charge after a battery replacement
        After a battery replacement, the vehicle must be left standing for at least 3 hours with its new battery. It is not possible to establish with any reliability the state of charge of the new battery until that time. Possible Check Control messages about total discharge of the battery are then no longer displayed.

        BMWs equipped with an IBS need to know when you replace the battery, battery capacity and battery type must be registered! YOU DO NEED TO REG

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Mutta ista/p ei sitä kuitenkaan missään nimessä "vaadi" nuihin perus asioihin. Varottaa vaan alussa jos pulikka ei oo kytkettynä että ohjelmoidaksesi most laitteita kytke most portti autoon. Tähän voi huoletta painaa ok ja homma jatkuu.
          Ok, vanhemmissa versioissa ei onnistunut mikään jos ei kytkenyt ensin mostia.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1367
            • Lempäälä

            #35
            Mistä lähteä metsästämään apuja :

            ista/p 3.55.0.300 ispi rheingold
            usb-k+dcan piuha (inpa + ista/d futaa ookoo)

            asennettuna pätsätty ediabas 7.3.
            Kovalevyn id vaihdettu ja rekisterimodit suoritettu.

            ista/p:ta käynnistäessä tulee vika-ilmo "system prerequisites" missä lukee : there is no network connection.Starting ista/p is not possible.

            kokeilin käynnistää myös ISPI adminia ; vikailmo Error : ILAC-0007-failed to reach server. jne jne.

            Onkohan tuossa nyt sit joku tarve hommata joku usb->ethernet softakikkare vai mitäs ihmettä. En tajua. Katselin kooklesta vähän samankaltaisista kaseista ohjeita : tartteis jonkun networktool.exe:n, mutta enpä kyllä löydä sitä niin mistään. Oisko jollain jeesiä ?
            Last edited by repsa; 26-11-2015, 17:17.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #36
              Käytä beemerboy88:n ista/p-launcheria ohjelman käynnistykseen, siinä on tarvittava ICOM-emulaattori mukana. Kannattaa sitten harkita kaksi kertaa että mitä tekee ennen kuin K+DCAN-piuhalla ryhtyy flässäilemään.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1367
                • Lempäälä

                #37
                meinasin kysyä että mistäs tän löytäs, mutta vahingossa törmäsinkin tähän.
                百度网盘为您提供文件的网络备份、同步和分享服务。空间大、速度快、安全稳固,支持教育网加速,支持手机端。注册使用百度网盘即可享受免费存储空间


                Tyhmä kyssäri, mitäs tuossa sitten on käytännössä havaittu dcanpiuhalla pahuutta ? jos winkfp kuitenkin ko. piuhalla toimii ok.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #38
                  No se K+DCAN ei toimi kaikkien ecujen kanssa luotettavasti, flässäyksestä kun puhutaan. Nyrkkisääntönä MOST-väylän purkkeihin sillä ei pidä mennä koskemaan ollenkaan, ellei tiedä että kyseisen ecun voi flässätä K+DCAN:lla.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #39
                    Originally posted by böntti View Post
                    No se K+DCAN ei toimi kaikkien ecujen kanssa luotettavasti, flässäyksestä kun puhutaan. Nyrkkisääntönä MOST-väylän purkkeihin sillä ei pidä mennä koskemaan ollenkaan, ellei tiedä että kyseisen ecun voi flässätä K+DCAN:lla.
                    Jos ei itellä, tai jollaki lähellä icomia ole taustatukena, en suosittele flässäämään mitään ecua usb kaapelilla.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #40
                      Juu toki se ICOM tai OP(P)S olisi hyvä löytyä tarvittaessa. Saattaa siinä niinkin käydä että K+DCAN:lla saa purkista verkonpainon jonka herättely onnistuu ainoastaan sopivalla programmerilla.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • takahiki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 203
                        • home

                        #41
                        [9] Write your Network card MAC address in file DeviceInventory-ISTA_P_53_5_000.xml
                        Find code like this and put your MAC address <ns3:macAddress>00:01:a9:00:ee:e9</ns3:macAddress>
                        (C:\apps\WSM\apps\agent\data\DeviceInventory-ISTA_P_53_5_000.xml)

                        [10] Rename your Network Card to "eth0"


                        ista-p asennus menossa ja tökkäsi tuohon eli mitä siinä suomeksi sanottuna pitäisi tehdä....

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #42
                          Originally posted by takahiki View Post
                          [9] Write your Network card MAC address in file DeviceInventory-ISTA_P_53_5_000.xml
                          Find code like this and put your MAC address <ns3:macAddress>00:01:a9:00:ee:e9</ns3:macAddress>
                          (C:\apps\WSM\apps\agent\data\DeviceInventory-ISTA_P_53_5_000.xml)

                          [10] Rename your Network Card to "eth0"


                          ista-p asennus menossa ja tökkäsi tuohon eli mitä siinä suomeksi sanottuna pitäisi tehdä....
                          Laita verkkorttisi mac osoite tuohon tiedostoon ja nimeä korttisi eth0:ksi

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #43
                            ISTA P heittää Kiinan ICOM kikkareen kanssa alla ja liitteenä olevan vian. Onko jollekkin tuttu ja mikä tohon auttaa? Netistä löytää jos jonkin näköistä ohjetta tohon vaivaan...

                            94201 Technical service initialization failed


                            edit. tulee siis siinä tunnistusvaiheessa, auton VIN jo löytyy.
                            Ista D toimii moitteetta.
                            Attached Files
                            Last edited by jake2710; 16-11-2018, 08:30.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by jake2710 View Post
                              ISTA P heittää Kiinan ICOM kikkareen kanssa alla ja liitteenä olevan vian. Onko jollekkin tuttu ja mikä tohon auttaa? Netistä löytää jos jonkin näköistä ohjetta tohon vaivaan...

                              94201 Technical service initialization failed


                              edit. tulee siis siinä tunnistusvaiheessa, auton VIN jo löytyy.
                              Ista D toimii moitteetta.
                              Eiköhän siellä ole asennuksessa jotain vikaa. Kannattaa katsoa, että kaikki vaiheet tuli tehtyä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                #45
                                Originally posted by jake2710 View Post
                                ISTA P heittää Kiinan ICOM kikkareen kanssa alla ja liitteenä olevan vian. Onko jollekkin tuttu ja mikä tohon auttaa? Netistä löytää jos jonkin näköistä ohjetta tohon vaivaan...

                                94201 Technical service initialization failed


                                edit. tulee siis siinä tunnistusvaiheessa, auton VIN jo löytyy.
                                Ista D toimii moitteetta.

                                Homma ratkaistu Ediabas piti vielä asentaa...

                                Ohjelma toimii moitteetta, mutta:
                                Tiputtaa virrat (terminal 15) alas n.5min? kuluttua. Ista D:llä ei sitä tee.
                                Ainoana erona, että Ista P:llä touhutessa virtalähde päällä.
                                Vaikuttaisiko tuo siihen tai löytyisikö tohon joku ratkaisu miten virrat saisi pysymään päällä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎