Bemarin myymisen sietämätön vaikeus IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 3001
    • Tallinn

    #901
    Originally posted by Zeta View Post
    Jos sait yli 14te niin hyvän rahan sait
    Jeps. Näin pääs käymään. Muutaman satasen annoin pyyntihinnasta ja sillä sipuli. Ei tässä mitään erikoisen hyviä kauppoja tehty, kun ei koskaan näiden kanssa. Tappioiden minimointia.

    Sitten seuraavaa rahareikää haaviin. Katsotaan löytyykö suomesta vai täytyykö lähteä ulkomaille.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2571
      • Kirkkonummi

      #902
      Originally posted by BFI18 View Post
      Eri mieltä. Ostajat vähenee varmasti, mutta kyllä kolmenkympin autotkin liikkuu yksityisillä markkinoilla.
      Nettiautossa on kymmeniä tuhansia autoja, varmasti löytyy yli sadan tuhannen käteisautollekin. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että hinnan kasvaessa myös siihen sisältyvät riskit kasvavat, joka omalla kohdalla myös toteutui (vauhtipyörä rikki 20tkm:ssa). Tällöin liike pystyy tarjoamaan helpommin takuun ja ottamaan auton vaihdossa. Kuten sanottu, ex E90 318i oli n. 6vk tarjolla omalla ilmoittelulla (ja se ei ollut huono tai huonolla kuvilla) ja siihen viimeiseen 19.5k€ pyyntihintaan (tjsp) se hävisi Laakkoselta 18 päivässä. Yli 20k€ auto yksityiseltä on isompi riski kuin yli 2k€ auto. Sigun auto oli melkein 40k€.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #903
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Nettiautossa on kymmeniä tuhansia autoja, varmasti löytyy yli sadan tuhannen käteisautollekin. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että hinnan kasvaessa myös siihen sisältyvät riskit kasvavat, joka omalla kohdalla myös toteutui (vauhtipyörä rikki 20tkm:ssa). Tällöin liike pystyy tarjoamaan helpommin takuun ja ottamaan auton vaihdossa. Kuten sanottu, ex E90 318i oli n. 6vk tarjolla omalla ilmoittelulla (ja se ei ollut huono tai huonolla kuvilla) ja siihen viimeiseen 19.5k€ pyyntihintaan (tjsp) se hävisi Laakkoselta 18 päivässä. Yli 20k€ auto yksityiseltä on isompi riski kuin yli 2k€ auto. Sigun auto oli melkein 40k€.
        Mun mielestä, jos ostaa uudemman/kalliiimman auton, riskit jollekin yllättäville kuluille pitäisi kaiketi pienentyä, eikä kasvaa?
        No joo, kaikkea voi käydä tietenkin, mutta jos sitä ressaa jo valmiiksi, kannattaa tilata se uusi auto tai joku bps-takuulla oleva auto (joka monesti onkin lähes pakkauuden hintainen).
        Last edited by BFI18; 10-03-2016, 13:10.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • KalevK
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 28
          • Korso

          #904
          Originally posted by BFI18 View Post
          Mun mielestä, jos ostaa uudemman/kalliimman auton, riskit jollekin yllättäville kuluille pitäisi kaiketi pienentyä, eikä kasvaa?
          No joo, kaikkea voi käydä tietenkin, mutta jos sitä ressaa jo valmiiksi, kannattaa tilata se uusi auto tai joku bps-takuulla oleva auto (joka monesti onkin lähes pakkauuden hintainen).
          AMEN!
          Aina on mahdollisuus vietä johonki korjaamoon tarkastukseen.
          Last edited by KalevK; 10-03-2016, 14:05.
          F11 N57 180kw

          Comment

          • Turder
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 469
            • Suomi

            #905
            Aikamoinen yleistys. Itselläkin hakusessa auto yli 25ke luokassa ja nopealla käteiskaupalla, kun osuu sopiva yksilö eteen. Eikä edes ole aikeita tarjota mitään vaihdossa.
            Rohkeasti vain paikanpäälle tinkimään, mitä siinä menettää jos lähistöllä on jotain tarjolla. Todelliset käteisostajat on tätä nykyä harvassa ja uskon, että moni myyjä (etenkin yksityinen) "sortuu" kun ostaja on nenän edessä rahat valmiina. Ostin toissa viikolla käyttiksen n. 20k€ budjetilla. Suoraan katselin 23-25k€ pyynneillä olevia ja sieltä lopulta tärppäsi yksityiseltä. Pari liikettäkin tuli mukavasti (n. 10-15%) vastaan muttei ihan riittänyt. Katsoin ja kilpailutin/tingin 5 yksilöä ja pari soitti vielä jälkeenpäin että tuleeko kaupat ja vitutus kyllä kantautui luurin kautta läpi kun huomasivat että kaupat tuli toisaalla n. 500-1000€ pienemmällä summalla kuin itse pitivät omana ehdottomana alarajana.

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              #906
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Koska kukaan ei tällä hetkellä ole valmis ostamaan >20k€ autoa suoralla kaupalla. Ostajan auto pitää saada rahoiksi, se onnistuu liikkeessä.
              mutta entäs jos sen 20ke auton myy vaikka 15ke? useinmiten noinkin halvalla myymällä jää vielä "voitolle" verrattuna liikkeen hyvitykseen! esim.

              viime keväänä kun ajattelin myyväni seiskan ja vaihtavani sen uudempaan. kyselin muutamia vaihtotarjouksia, kun en vuosiin ollut tehnyt niin.

              seiskastani olisi hyvitetty 3 liikkeen otannalla noin 25ke hintaiseen BMW:hen, pahimmillaan 9500euroa ja parhaillaan 10900euroa

              sain autosta 17ke kun myin suoraan nettiautossa, jos olisin myynyt autoa 10 000eurolla nettiautossa, en usko että kolmea tuntia pidempään kauppaa olisi tarvinnut tehdä! tästä naurettavasti myyntihinnasta huolimatta jäisin vielä pari tonnia "voitolle" kun ostaisin tuon uuden auton suoralla kaupalla johon olisi rottelostani hyvitetty 9500e ja väliraha olisi ollut siis 15500e.

              nyt minulla olisi 10ke rahaa ja saisin tuosta 25keuron autosta 1500euroa käteisalennusta joten lopulliseksi välirahaksi jäi 13500euroa, eli jo 2000euroa vähemmän

              sitten kun lasketaan sama toteutuneella suoralla myyntihinnalla 17000e, käteisostohinta "uudesta" 23500e (ovh 25ke) jäi välirahaksi enää 6500euroa

              eli alunperin oli väliraha 15500euroa, kun möin auton itse ja ostin uudemman suoralla oli väliraha 6500euroa, kuinka ihmeessä mitenkään kannattaa vaihtaa autoa liikkeestä?

              kerron vielä toisen esimerkin kun vaihdattelin juuri taksia uudempaan

              hyvitys Transporterista 47900e, uusi Caddy 61500e
              väliraha siis 13600euroa, käteisalennus ilman vaihdokkia Caddystä 1500euroa eli käteishinta Caddylle 60ke

              Transporterini markkina hinta on noin 55ke, mitä luulet annanko auton vaihdossa vai myynkö Transporterini vaikka 50keurolla muutamassa päivässä ja säästän taas useamman tonnin kun ostan Caddyn 60keurolla ilman vaihdokkia?

              Jos maltan odotella normaalin myyntiajan menee portteri 55 000 eurolla varmasti kaupaksi, tällöin Cadylle jäi välirahaa enää 5000euroa alkuperäisen 13600euron sijaan.

              kysyn edelleen, miten ihmeessä kukaan ikinä vaihtaa liikkeessä autoa?
              kertokaa nyt joku kannustava tarina että voisin jotenkin ymmärtää miksi?
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                #907
                Originally posted by Turder View Post
                Rohkeasti vain paikanpäälle tinkimään, mitä siinä menettää jos lähistöllä on jotain tarjolla. Todelliset käteisostajat on tätä nykyä harvassa ja uskon, että moni myyjä (etenkin yksityinen) "sortuu" kun ostaja on nenän edessä rahat valmiina. Ostin toissa viikolla käyttiksen n. 20k€ budjetilla. Suoraan katselin 23-25k€ pyynneillä olevia ja sieltä lopulta tärppäsi yksityiseltä. Pari liikettäkin tuli mukavasti (n. 10-15%) vastaan muttei ihan riittänyt. Katsoin ja kilpailutin/tingin 5 yksilöä ja pari soitti vielä jälkeenpäin että tuleeko kaupat ja vitutus kyllä kantautui luurin kautta läpi kun huomasivat että kaupat tuli toisaalla n. 500-1000€ pienemmällä summalla kuin itse pitivät omana ehdottomana alarajana.
                totta, itsekin ostanut vuosia jo bemarini käteisellä yksityisiltä ja useinmiten on olllut jokunen tonni tinkivaraa noissa 20ke ja päälle autoissa.

                toisaalta yli 10% tinkiminen kunnossa olevasta oikein hinnoitellusta autosta on kyllä epämiellyttävää, mutta jos sitä kehtaa tehdä niin voihan se palkitakin
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #908
                  Originally posted by pexodus View Post
                  mutta entäs jos sen 20ke auton myy vaikka 15ke? useinmiten noinkin halvalla myymällä jää vielä "voitolle" verrattuna liikkeen hyvitykseen! esim.

                  viime keväänä kun ajattelin myyväni seiskan ja vaihtavani sen uudempaan. kyselin muutamia vaihtotarjouksia, kun en vuosiin ollut tehnyt niin.

                  seiskastani olisi hyvitetty 3 liikkeen otannalla noin 25ke hintaiseen BMW:hen, pahimmillaan 9500euroa ja parhaillaan 10900euroa

                  sain autosta 17ke kun myin suoraan nettiautossa, jos olisin myynyt autoa 10 000eurolla nettiautossa, en usko että kolmea tuntia pidempään kauppaa olisi tarvinnut tehdä! tästä naurettavasti myyntihinnasta huolimatta jäisin vielä pari tonnia "voitolle" kun ostaisin tuon uuden auton suoralla kaupalla johon olisi rottelostani hyvitetty 9500e ja väliraha olisi ollut siis 15500e.

                  nyt minulla olisi 10ke rahaa ja saisin tuosta 25keuron autosta 1500euroa käteisalennusta joten lopulliseksi välirahaksi jäi 13500euroa, eli jo 2000euroa vähemmän

                  sitten kun lasketaan sama toteutuneella suoralla myyntihinnalla 17000e, käteisostohinta "uudesta" 23500e (ovh 25ke) jäi välirahaksi enää 6500euroa

                  eli alunperin oli väliraha 15500euroa, kun möin auton itse ja ostin uudemman suoralla oli väliraha 6500euroa, kuinka ihmeessä mitenkään kannattaa vaihtaa autoa liikkeestä?

                  kerron vielä toisen esimerkin kun vaihdattelin juuri taksia uudempaan

                  hyvitys Transporterista 47900e, uusi Caddy 61500e
                  väliraha siis 13600euroa, käteisalennus ilman vaihdokkia Caddystä 1500euroa eli käteishinta Caddylle 60ke

                  Transporterini markkina hinta on noin 55ke, mitä luulet annanko auton vaihdossa vai myynkö Transporterini vaikka 50keurolla muutamassa päivässä ja säästän taas useamman tonnin kun ostan Caddyn 60keurolla ilman vaihdokkia?

                  Jos maltan odotella normaalin myyntiajan menee portteri 55 000 eurolla varmasti kaupaksi, tällöin Cadylle jäi välirahaa enää 5000euroa alkuperäisen 13600euron sijaan.

                  kysyn edelleen, miten ihmeessä kukaan ikinä vaihtaa liikkeessä autoa?
                  kertokaa nyt joku kannustava tarina että voisin jotenkin ymmärtää miksi?
                  Samaa mieltä.
                  Hyviä esimerkkejä. Täsmälleen samansuuntaisia kokemuksia itsellä edellisestä kaupasta, kuten tuolla aiemmin kerroin.
                  Auto kuin auto, 10-15% putosi pyyntihinnasta jo puhelimessa suoralla kaupalla.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #909
                    Tuntuu että monella se tinkiminen on melkein tärkeämpi saavutus/suoritus kuin kohde itse. "Kerran kun halvalla sai"...
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • heifetz
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 429
                      • Finland

                      #910
                      Tinkiminen kannattaa aina. Et menetä mitään ja joskus sitä onnistaa. Pyyntihinta on harvoin varsinainen myyntihinta. Jos on, niin sitten myyjä on joko hinnoitellut autonsa väärin tai on amatööri. Tai ostaja on se amatööri
                      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                      Ex. E81 118d LCI Bluewater

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 3001
                        • Tallinn

                        #911
                        Itse on tullut kyllä myytyä autot aina, niin että pyyntihinta on lähellä myyntihintaa. Muutama satanen on laskettu ns. "tinkivaraa", että ostaja saa itselleen onnistumisen tunteen tinkimisen mentyä läpi.

                        Jos tuote on kunnossa ja hinta asiallinen, niin silloin tinkimisille ei varsinaisesti ole mitään perustetta. On toki kiinni myyjän rahantarpeesta, että pysyykö pyynnissään vai lähteekö mukaan ostajan höpinöihin.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          #912
                          Originally posted by McBeast View Post
                          Itse on tullut kyllä myytyä autot aina, niin että pyyntihinta on lähellä myyntihintaa. Muutama satanen on laskettu ns. "tinkivaraa", että ostaja saa itselleen onnistumisen tunteen tinkimisen mentyä läpi.

                          Jos tuote on kunnossa ja hinta asiallinen, niin silloin tinkimisille ei varsinaisesti ole mitään perustetta. On toki kiinni myyjän rahantarpeesta, että pysyykö pyynnissään vai lähteekö mukaan ostajan höpinöihin.
                          tämä totta, kuten tuolla aiemmin jo sanoin on se suorastaan noloa tinkiä jos tuote on kunnossa ja oikein hinnoiteltu

                          mutta kuten sanottua, rahapula ja vähän epäkurantti tuote niin voihan siitä saada tinkimällä paljonkin pois
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • Ale-ksi
                            BTCF Member
                            • Dec 2011
                            • 275
                            • Finland

                            #913
                            Originally posted by heifetz View Post
                            Pyyntihinta on harvoin varsinainen myyntihinta. Jos on, niin sitten myyjä on joko hinnoitellut autonsa väärin tai on amatööri.
                            Eikö myyjä ole nimenomaan hinnoitellut autonsa oikein, jos pyyntihinta ja myyntihinta ovat sama (tai hyvin lähellä toisiaan)...?
                            En ymmärrä mitä kaupan kumpikaan osapuoli voittaa siinä että hinnoittelen 15t€ auton 17t€ lapulla, ja olen tietoinen autoni ylihinnasta. Mikäli joku sattuu ylihinnoitellusta autostani kysymään, olen tällöin valmis suoraan tiputtamaan sen hinnan tuonne 15t€. Toki ostaja pääsee elvistelemään yli 10% tinkaustaidoillaan keskustelupalstoille... itse ainakin pitäisin kovempana tinkaajana sitä joka tinkaa siitä oikeasta markkinahinnasta (15t€) edes jotain pois, kuin sitä joka saa ylihinnoitellusta tiputeltua ilmat pois ja auto on samanhintainen vastaavien "oikein" hinnoiteltujen kanssa.

                            Comment

                            • Turder
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 469
                              • Suomi

                              #914
                              Ihannetilanteessahan ne autot menisi päivässä ja pyyntihinnalla suoraan. Mutta kaupat syntyy kuitenkin aina kysynnän ja tarjonnan mukaan, vaikka on "oikein hinnoiteltu", niin ei kauppa käy jos ostaja uupuu. Hyvä esimerkki on vaikka S-Mersut ja 7-Bemarit, onhan ne uutena kalliita mutta kummasti hinta tippuu käytettyjen markkinoilla. Ostaj(i)a löytyy usein kun hinta on matalampi. Ei se henkilökohtainen loukkaus ole jos tekee autosta tarjouksen ja pysyy sanojensa takana.

                              Monesti suomalainen mentaliteetti on myydä kalliilla tai "omillaan" ja pitää siitä loppuun asti kiinni, mielummin jättää myymättä kaikkine vaivoineen ja rasitteineen kuin antaa hinnassa vähän periksi. Sama näkyy hyvin esimerkiksi arvopaperimarkkinalla, jossa kysyntä ja tarjonta on vielä relevantimpi, suomalainen helposti pitää kiinni ja odottelee/kyttää parempaa diiliä, ulkomaalainen klousaa kaupat ja tekee tilin muutamalla kaupalla samalla kun suomalainen vielä pohtii ja pitää kiinni hinnastaan

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2178
                                • Kuopio

                                #915
                                Originally posted by pexodus View Post
                                mutta entäs jos sen 20ke auton myy vaikka 15ke? useinmiten noinkin halvalla myymällä jää vielä "voitolle" verrattuna liikkeen hyvitykseen! esim.

                                viime keväänä kun ajattelin myyväni seiskan ja vaihtavani sen uudempaan. kyselin muutamia vaihtotarjouksia, kun en vuosiin ollut tehnyt niin.

                                seiskastani olisi hyvitetty 3 liikkeen otannalla noin 25ke hintaiseen BMW:hen, pahimmillaan 9500euroa ja parhaillaan 10900euroa

                                sain autosta 17ke kun myin suoraan nettiautossa, jos olisin myynyt autoa 10 000eurolla nettiautossa, en usko että kolmea tuntia pidempään kauppaa olisi tarvinnut tehdä! tästä naurettavasti myyntihinnasta huolimatta jäisin vielä pari tonnia "voitolle" kun ostaisin tuon uuden auton suoralla kaupalla johon olisi rottelostani hyvitetty 9500e ja väliraha olisi ollut siis 15500e.

                                nyt minulla olisi 10ke rahaa ja saisin tuosta 25keuron autosta 1500euroa käteisalennusta joten lopulliseksi välirahaksi jäi 13500euroa, eli jo 2000euroa vähemmän

                                sitten kun lasketaan sama toteutuneella suoralla myyntihinnalla 17000e, käteisostohinta "uudesta" 23500e (ovh 25ke) jäi välirahaksi enää 6500euroa

                                eli alunperin oli väliraha 15500euroa, kun möin auton itse ja ostin uudemman suoralla oli väliraha 6500euroa, kuinka ihmeessä mitenkään kannattaa vaihtaa autoa liikkeestä?

                                kerron vielä toisen esimerkin kun vaihdattelin juuri taksia uudempaan

                                hyvitys Transporterista 47900e, uusi Caddy 61500e
                                väliraha siis 13600euroa, käteisalennus ilman vaihdokkia Caddystä 1500euroa eli käteishinta Caddylle 60ke

                                Transporterini markkina hinta on noin 55ke, mitä luulet annanko auton vaihdossa vai myynkö Transporterini vaikka 50keurolla muutamassa päivässä ja säästän taas useamman tonnin kun ostan Caddyn 60keurolla ilman vaihdokkia?

                                Jos maltan odotella normaalin myyntiajan menee portteri 55 000 eurolla varmasti kaupaksi, tällöin Cadylle jäi välirahaa enää 5000euroa alkuperäisen 13600euron sijaan.

                                kysyn edelleen, miten ihmeessä kukaan ikinä vaihtaa liikkeessä autoa?
                                kertokaa nyt joku kannustava tarina että voisin jotenkin ymmärtää miksi?
                                Itsellä on ollut pääasiassa samanlaisia kokemuksia.

                                Mutta nyt täytyy sanoa, että tuli poikkeus. Oltiin tosiaan vaihtamassa tuota perheen E91 325 dieseliä. Käytiin kysymässä vaihtoa Laakkosella X5:een ja Hartikaisella CR-V Hondaan. Honda tai kyseinen X5 ei kuitenkaan ihan täysin vastannut odotuksia. Kiinnostavaa oli se, että olin arvioinut heidän tarjoaman vaihtoarvon lähes sentilleen oikein (yleensä tulee yliarvioitua oma auto).

                                No arvelin sitten, että eihän tässä. X5 Saksasta VOLLina ja myy itse 3-sarjalaisen. Pistää pikkasen eteen, niin viedään käsistä. Laitoin todella maltilla autokauppojen hyvityshintaan lisää kun arvelin, että he on laskeneet hinnan 3000-5000€:n katteelle ja toivoin nopeita kauppoja, koska X5:stä tulee nopeesti autovero maksettavaksi. Lopulta möin autoa n. kuukauden ja tiputin pyyntihintaakin. Lopulta auto meni summalla joka oli satasien päässä siitä, mitä autokauppa olisi hyvittänyt.

                                Joskus muistan, että tarjottiin vaihdossa n. 10 000€:n autoa kahteen eri liikkeeseen. Molemmissa vaihto oli tarkoitus tehdä 36 000€:n Vectraan (oli muuten väriä myöten ihan vastaavat). Toisessa olis hyvitys ollut 5000€ ja toisessa oli 9500€.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E85 3.0i '05

                                Comment

                                Working...
                                X