Originally posted by Quatzal
View Post
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pääsääntöisesti näin, mutta välillä on poikkeuksiakin. Itse onnistunut pariin otteeseen tinkaamaan hyvän käteiskaupan ja siitä sitten tarjonnutkin vielä vaihdokkia. Viime kerralla sain vielä melkein siihen käteistarjoukseen toista tonnia paremman hyvityksen, mitä oli vaihdokkini pyyntihinta, kun sitä yritin toista kuukautta kaupata.Coffee isn´t my cup of tea
-
Myin sigun toukkani juuri foorumilaiselle ja tässä melko pitkään jutellut alustavasti yhden saksalaisen Volvo omistajan kanssa. Kyseessä on siis C30 T5 Summum-automaatti vaihteistolla, johon laitettu alustasarjaa ja hilpettä moottorin puolelle.
Ensiviikon torstaina olisi tarkoitus lähteä, mutta pari muuttujaa vielä tossa aikataulussa sun muissa.. Mini coopereita JCW:tä (2004-2005 vuoden) tuli katseltua pidemmän aikaa, löytyi kiinnostaviakin yksilöitä mutta oma espanjan matka pilasi nuo ajatukset ja autot myytiinkin jo pois sillävälin, tuo volvo kummiskin on pysynyt.
Exät:
Lupo Gti
Mazda 6 MPS
e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]
Comment
-
Kyllä mulla ovat kysyneet vain rekisterinumeron ja kilometrit. Hyvityshinta on ollut satasen tarkuudella sama. Useamman kerran olen kävellyt autokaupasta ulos rahat taskussa, kun myyjä ilmoittaa välirahan eikä tingi/neuvottele tippaakaan.Originally posted by SkyMan View PostPääsääntöisesti näin, mutta välillä on poikkeuksiakin. Itse onnistunut pariin otteeseen tinkaamaan hyvän käteiskaupan ja siitä sitten tarjonnutkin vielä vaihdokkia. Viime kerralla sain vielä melkein siihen käteistarjoukseen toista tonnia paremman hyvityksen, mitä oli vaihdokkini pyyntihinta, kun sitä yritin toista kuukautta kaupata.
Tammikuussa tarjosin yksityiselle 2k€ alle pyynnin käteisellä (reilusti yli 20k€ auto). Ei tinkinyt pyynnistään euroakaan. Tarjoukseni oli ihan asiallinen, eikä mikään lowball. Sama auto on edelleen nettiautossa myynnissä 1k€ alle mun tarjouksen eikä liiku mihinkään. On se soitellut perään mutta mun tarjous on voimassa ulko-ovelle saakka. Sitten on turha kysellä perään.
Pe ja la mulla oli koeajossa ihan uusi koeajoauto. Tykkäsin kovasti ja maanantaina kyselemään tarjousta. Eipähän tartte muutamaan vuoteen tapella noitten autokauppiaiden kanssa.
Comment
-
Ei mitään ruotsalaista homosohvaa jos vaihtoehtona on kunnon JCW Mini! Tuollainen Mini tarjoaa hauskuutta vähintään kolminkertaisest Volvoon verrattuna. Toi Minin motti on todella onnistunut paketti. Vääntää jo alakierroksilta hyvin ja jatkuu aina rajoittimelle asti. Jos tuo reilu 200hv ei riitä, niin lisää saa helposti vaihtamalla ahtimeen pienemmän hihnapyörän ja tehokkaamman välijäähyn. Vähän parempaa alustaa alle ja powerflexit tukivarsiin, niin alkaa meno maistumaan mutkatielläkin entistä paremmin. Facelift-malliin tuli etuperän lukko lisävarusteeksi ja on ehdottomasti suositeltavien varusteiden listalla. Chili-varustepaketissa tulee toi lukko mukana, jos ei erikseen ole otettu. Kaiken kakkuna pääset tietysti BTCF:n ratapäiville ajamaan Minillä, Volvoa ei kehtaa tuoda edes parkkipaikalleOriginally posted by Jormuli View PostMyin sigun toukkani juuri foorumilaiselle ja tässä melko pitkään jutellut alustavasti yhden saksalaisen Volvo omistajan kanssa. Kyseessä on siis C30 T5 Summum-automaatti vaihteistolla, johon laitettu alustasarjaa ja hilpettä moottorin puolelle.
Ensiviikon torstaina olisi tarkoitus lähteä, mutta pari muuttujaa vielä tossa aikataulussa sun muissa.. Mini coopereita JCW:tä (2004-2005 vuoden) tuli katseltua pidemmän aikaa, löytyi kiinnostaviakin yksilöitä mutta oma espanjan matka pilasi nuo ajatukset ja autot myytiinkin jo pois sillävälin, tuo volvo kummiskin on pysynyt.
Comment
-
Kyllähän minä sitä miniä kovasti pohdin mutta ne mielenkiintoiset myytiin pois. Volvossa olisi Kw:n alustasarja ja n. 300hp, sun muita parannuksia ihan tuohon ajokäyttäytymiseen liittyvää.Originally posted by Esko View PostEi mitään ruotsalaista homosohvaa jos vaihtoehtona on kunnon JCW Mini! Tuollainen Mini tarjoaa hauskuutta vähintään kolminkertaisest Volvoon verrattuna. Toi Minin motti on todella onnistunut paketti. Vääntää jo alakierroksilta hyvin ja jatkuu aina rajoittimelle asti. Kaiken kakkuna pääset tietysti BTCF:n ratapäiville ajamaan Minillä, Volvoa ei kehtaa tuoda edes parkkipaikalle
Hauskuus varmasti Minissä kovaa luokkaa, ei epäilystäkään. Noihin modauksiinkin ehdin jo perehtyä Miniin ja melkein olisin ollut valmis lähtemään haasteeseen jos oikea yksilö olisi vielä myytävänä.
En tiedä tuosta kehtaamisesta, ei se Minikään varmaan kovin ihailtu ole bemarin vierellä. Vaikkei sillä merkitystä olekaan.
Onhan tässä muutama päivä vaihtaa mieli.
Exät:
Lupo Gti
Mazda 6 MPS
e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]
Comment
-
No vaikka tosta aika Voll-varustelulla ja näyttäisi löytyvän jopa talvirenkaat.Originally posted by Jormuli View PostKyllähän minä sitä miniä kovasti pohdin mutta ne mielenkiintoiset myytiin pois. Volvossa olisi Kw:n alustasarja ja n. 300hp, sun muita parannuksia ihan tuohon ajokäyttäytymiseen liittyvää.
Hauskuus varmasti Minissä kovaa luokkaa, ei epäilystäkään. Noihin modauksiinkin ehdin jo perehtyä Miniin ja melkein olisin ollut valmis lähtemään haasteeseen jos oikea yksilö olisi vielä myytävänä.
En tiedä tuosta kehtaamisesta, ei se Minikään varmaan kovin ihailtu ole bemarin vierellä. Vaikkei sillä merkitystä olekaan.
Onhan tässä muutama päivä vaihtaa mieli.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#
Comment
-
T5-koneinen on ripeä peli varsinkin jos jotain on tehty sen virittelyks niin saattaa sutia kolmannen vaihteen läpi... Siinä se suurin vika tulikin mainittua viritettyjen osalta eli liikaa tehoa etuvetoseen.
Konehan on kyllä varma ja ilmeisesti noi on katsastustilastoissakin pärjännyt noi C30-volvot. ei oo koeajokokemusta vaikka sukulaisella sellanen onkin.
Miniä tullut testattua, ihan tavallinen cooper s siltä ajalta kun ne olivat remmiahdettuja. Voin suositella tekniikkaa sillä remmiahtimella auto vetää pirun hyvin jo alhaalta saakka ja on sitten kaupunkiajossakin helppo ja mukava ajaa. Kytkin irrottaa varsin ajoissa ja tästä tuleekin se toinen suuri plusmerkki. (itseä ottaa päähän jos kytkimen liikerata on turhan pitkä).
Jo tuossa 163hp:ssä kulkua riittää mutta toki jos lisää haluaa niin remmiahtimeenhan löytyy maailmalta uutta hihnapyörää
Ja niin, mikäli minin hankit niin älä kuvittele hankkivasi halpisrenkaita alle koska niillä voi päästä siitä terävimmästä mikroautomaisuudesta mitä minissä on. Sukulaiseni laittoi pirellien jälkeen nexenit alle ja kävin ajamassa niin eihän se enää ollut mutkateiden ässä
Kaikenkaikkiaan auto on kyllä hauska ja pirun tilavan oloinen sisältä.
Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
R53 korinen Mini on teknisesti kohtuu laadukas ja luotettava, sekä äärimmäisen hauska vahvan luonteen omaava ajajan auto. Kannattaa kuitenkin huomioida, että kyseessä on aivan puhdas kaupunkiauto, jolla vähänkin pidemmän maan-, tai moottoritieajosuoritteen ajaminen voi oikeaan autoon tottuneelle olla epämiellyttävä kokemus. Viiden kilometrin työmatkalle ja vähäisille muille kaupunkiin painottuneille ajoille tuo ajaa juuri ja juuri asiansa käyttöautona, ja pikkukinnereihin ja kaiken maailman koppeihin tottuunena hyvin satunnaiset pidemmätkin reissut taittuvat, kunhan varautuu siihen, että seuraavan yön humisee korvissa.
Sisusta on kovaa muovia, rämisee ja resonoi, äänieristystä ei ole ja rengasmelu on kova. Itse miellän R53 korimallin Minin ennemmin leluksi kuin autoksi, sanan molemmissa merkityksissä, niin hyvässä kuin pahassakin.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
No niinno, itse tullut ajettua tässä reilun 2 vuoden aikana R53:lla jo 35tkm ja käynyt Kuusamon seudulla about 5 kertaa semmonen 750km sivu. Hyvin tuolla on menty eikä ole kertaakaan tullu sellainen fiilis, että ompa kehno matka-auto. Toki tiloiltaan kamojen kanssa 2 hengen auto korkeintaan vaikka olisi kattotelineet käytössä. Jos meteliä haluaa pienemmäksi, niin ei muuta ku äänieristemattoa asentamaan. Kuitenkin selkeästi hiljaisempi mitä vastaavan kokoiset muut kinnerit.Originally posted by walde View PostR53 korinen Mini on teknisesti kohtuu laadukas ja luotettava, sekä äärimmäisen hauska vahvan luonteen omaava ajajan auto. Kannattaa kuitenkin huomioida, että kyseessä on aivan puhdas kaupunkiauto, jolla vähänkin pidemmän maan-, tai moottoritieajosuoritteen ajaminen voi oikeaan autoon tottuneelle olla epämiellyttävä kokemus. Viiden kilometrin työmatkalle ja vähäisille muille kaupunkiin painottuneille ajoille tuo ajaa juuri ja juuri asiansa käyttöautona, ja pikkukinnereihin ja kaiken maailman koppeihin tottuunena hyvin satunnaiset pidemmätkin reissut taittuvat, kunhan varautuu siihen, että seuraavan yön humisee korvissa.
Sisusta on kovaa muovia, rämisee ja resonoi, äänieristystä ei ole ja rengasmelu on kova. Itse miellän R53 korimallin Minin ennemmin leluksi kuin autoksi, sanan molemmissa merkityksissä, niin hyvässä kuin pahassakin.
Comment
-
Voi kähmä.
Olin jo hylännyt E60:n kokonaan mutta nyt löytyi lähes täydellisesti varusteltu yksilö saksanmaalta.
Kilometrejä vaan on vähän turhan paljon ja kun on vielä diesel niin tuota vuotuista veroakin on sitten ihan kiitettävästi tuo päälle 700€!
Mutta varusteet olisi kyllä enemmän kuin kohdillaan...hieman pistää miettimään. :thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Jakoketjuja on katkeillu näistä johtuen liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja liian vähillä öljyillä ajamisesta. Turboja hajoillut jonkun verran ennen aikaisesti olemattoman jälkijäähdytyksen takia eli esim. suoraan radalta parkkiin ja sammuttaa samantien auton. Tietysti unohtamatta THP-koneiden perusvikaa eli hajoavia mäntiä. Tuokin vika on korjattavissa huohotusta muokkaamalla esim. keruusäiliö. Öljyjä suosittelisin vaihtamaan tuolle motille 10tkm välein korkeintaan tai kerran vuoteen. Muuten varsin oiva peli. Massaa tuli jonkun verran lisää R53:een verrattuna, mutta näkyy samantien varsinkin sisustan laadussa positiivisessa mielessä.Originally posted by olli90~ View PostKun kerran Ministä on puhetta, niin mitäs mieltä raati on uudemmasta eli R56:sesta, ja nimenomaan cooper S:stä :think Tekisi mieli tuommoinen pikku kinneri ostaa
Comment
-
Autokuume tuntuu olevan päällä. Välillä tekisi mieli hyväkuntoista orkkis e36, toiseelta taas e21.. Nyt on e30, mikä olisi ahtajalle hyvä aihio, 84vm ja mukaan m10b20 lohko ja b18 ruiskukansi..
Koko aika nettiauto auki ja täältä tulee selattua myynnissä olevia, pitää varmaan nyt yrittää jotenkin rauhoittua ja rakentaa tekniikka uusiks talvella
:think
Comment
-
Laitas linkkiäOriginally posted by TheRipper View PostVoi kähmä.
Olin jo hylännyt E60:n kokonaan mutta nyt löytyi lähes täydellisesti varusteltu yksilö saksanmaalta.
Kilometrejä vaan on vähän turhan paljon ja kun on vielä diesel niin tuota vuotuista veroakin on sitten ihan kiitettävästi tuo päälle 700€!
Mutta varusteet olisi kyllä enemmän kuin kohdillaan...hieman pistää miettimään. :think
Comment
-
Kertokaa tyhmälle, miten tämä saa KETJUN katkeamaanOriginally posted by Esko View PostJakoketjuja on katkeillu näistä johtuen liian pitkistä öljynvaihtoväleistä
?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
Comment