Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixoo
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 579
    • Tuusula

    Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

    Minä nyt alotan tän ku vanha meni täyteen ja lukkoo!
    vanhat viestit → http://www.btcf.fi/forum/showthread....77389&page=105

    Itsellä polttelis jotenki tällähetkellä tollanen joku "Low budget" projekti tyylii joku e36 tai e28. Vois talveks ostaa jonku lintan ja keväällä väsätä siitä tollanen :think sais ainaki sellasen mikä erottuis massasta!

    Nyt:
    - E91 330D M-Sport
    - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

    Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #2
    Itekkin ehkä kääntymässä takas matalan budjetin vaihtoehtoon. MR2 turbo kyseessä. :think
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • Susiraja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 361
      • Helsinki

      #3
      M3 avoon vaihdossa tarjolla -88 Alfa Romeo Spider. Old school -fiiliksen tuollasella spiderilla ajessa kyllä sai. Vaparikone tuplakaasareilla, 1040kg painoa jne. Konettakin sai muutaman ekan vaihteen huudattaa rajottimelle asti ja fiilistellä moottoriääniä. Ämmäläisellä moinen on paljon hankalampaa, kun muu liikenne yleensä tulee aika rivakasti perä edellä vastaan. Kolariin tuollasella laitteella ei todellakaan tee mieli joutua, mutta pyrkiihän noita välttämään muillakin autoilla.
      www.finnishcodriver.blogspot.fi

      Comment

      • Jookuj
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 940
        • Kemi

        #4
        Kuinka paljon huononee auto ajoltaan jos vaihtaa e39 -> e46?
        Tietenkin moottoreissa eroja jnejne..
        Jos ajatellaan että nyt on alla e39 525iA löytyy M-Sportit, vanteet sun muut. Ja rinnalle laitetaan perus e46 320i bensalla, karvan alta 300tkm ajettuna.

        Kuinka paljon siinä on autoa?
        Onko tuollasta 300tkm ajettua 2.2bensaa järkevä edes ostaa? Onko vaan rahareikä, vai voiko jopa olla että saa kokorahan (~4000e) edestä autoa?

        Oon katellu noita e46 myös 328 ja 325, 2.8 ois enemmän tarjontaa tuolla 4k hintaluokassa...
        Toki farkkuna ois ideaali, mutta siitäki voin tinkiä porrasperäseen..

        Myös e36 farkkuna oon katellu 328.. Siinä taas tullaan mallisarjaa alemmas ja ja...

        Sais nyt myytyä vaan ton oman katiskan, mutta kun ei viittis ilman sitäkään antaa pois, toki mulla ei mikään hengenhätä ole sitä myydä... Muttamutta...
        ___________________
        BMW G30 520d -17
        ----------------------------------------------------------------------
        MB c350 -11
        BMW F11 M550D -14
        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
        MB w211 -07
        BMW e39 525i -01
        BMW e36 325i -93
        BMW e36 320i -92

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Jookuj View Post
          Kuinka paljon huononee auto ajoltaan jos vaihtaa e39 -> e46?
          Tietenkin moottoreissa eroja jnejne..
          Jos ajatellaan että nyt on alla e39 525iA löytyy M-Sportit, vanteet sun muut. Ja rinnalle laitetaan perus e46 320i bensalla, karvan alta 300tkm ajettuna.

          Kuinka paljon siinä on autoa?
          Onko tuollasta 300tkm ajettua 2.2bensaa järkevä edes ostaa? Onko vaan rahareikä, vai voiko jopa olla että saa kokorahan (~4000e) edestä autoa?

          Oon katellu noita e46 myös 328 ja 325, 2.8 ois enemmän tarjontaa tuolla 4k hintaluokassa...
          Toki farkkuna ois ideaali, mutta siitäki voin tinkiä porrasperäseen..

          Myös e36 farkkuna oon katellu 328.. Siinä taas tullaan mallisarjaa alemmas ja ja...

          Sais nyt myytyä vaan ton oman katiskan, mutta kun ei viittis ilman sitäkään antaa pois, toki mulla ei mikään hengenhätä ole sitä myydä... Muttamutta...
          Tein samanlaisen vaihdon, mutta 528 -> 320i (2.2 l). E46 on ketterämpi kärry mutta jälkikäteen ajateltuna typerin downgreidaus mitä olen tehnyt Se 2.2 kone on oikeesti mopo (varsinkin jos alla painavempaa/isompaa vannetta) kulutuksen olessa saman verran tai jopa enemmän (ei vääntöä) kun 330:ssa

          Comment

          • Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 940
            • Kemi

            #6
            Originally posted by rizzo View Post
            Tein samanlaisen vaihdon, mutta 528 -> 320i (2.2 l). E46 on ketterämpi kärry mutta jälkikäteen ajateltuna typerin downgreidaus mitä olen tehnyt Se 2.2 kone on oikeesti mopo (varsinkin jos alla painavempaa/isompaa vannetta) kulutuksen olessa saman verran tai jopa enemmän (ei vääntöä) kun 330:ssa
            Näimpä, ite ajattelin vaan että merkki pysyy, mutta ulkonäöstä sun muista asioista en ota paineita ja bensan kulutus sais olla hiukan pienempi... Huoh..
            Tietenki kun ajattelee niin style 68 tai 21 vanteet ois kivat alle ja ja ja.... Minkäs sitä itelleen voi.

            . Oon myös katellu e34 525/530/535, mutta ne ei kyllä varmasti mene yhtään vähemmällä kulutuksella. Myös ilmastointi pitää löytyä, tahtoo näissäki vaan hinta nousta reippaammin jos hyvän olosta yksilöä kattelee.
            Last edited by Jookuj; 04-09-2014, 22:33.
            ___________________
            BMW G30 520d -17
            ----------------------------------------------------------------------
            MB c350 -11
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3233
              • Joensuu

              #7
              langi mallin e32 houkuttais(tai e38), pitäis vaan tuo oma raato saada hävitettyä johonkin. mukavan lupsakka on moisella ajella ja tällaisen 190cm jannun olis mukava istua jopa takana ei vaan tuo tsättiauton tarjonta ole kovin hyvä ja ulkomailta en osaa hakia


              nuo omat projektit saa hetken seisoa (e30 m30b32 urpo, emännän e30 m50bxx ja nykyinen käyttis e34 535 " wannabe m5) niihin ei nyt rahaa tungeta
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5202
                • Stadi

                #8
                Vaikka itselleni lupasin että toi E36 jää taloon, silti on alkanut poltella sen myyminen...prkl. Tekisi mieli ostaa Porsche tai Z4, se että sopiiko noi kaksi samaan lauseeseen en tiedä. 996 avo olisi kova juttu tai Z4 3.0si. En tiedä..vaikeeta.
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • culli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 378
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by mikkod View Post
                  Vaikka itselleni lupasin että toi E36 jää taloon, silti on alkanut poltella sen myyminen...prkl. Tekisi mieli ostaa Porsche tai Z4, se että sopiiko noi kaksi samaan lauseeseen en tiedä. 996 avo olisi kova juttu tai Z4 3.0si. En tiedä..vaikeeta.
                  Melkein voisin sanoa, että jos haluat Porschen, osta se 996:nen. Jos haluat avoauton, osta joku muu kuin se 996:nen.

                  Vaikka 996:lla ei olekaan sitä "sädekehää" pään päällä kuin vanhemmilla 911 malleilla on se silti helvetin hyvä auto hintaluokassaan. Mutta avomallina menee pieleen ne parhaat puolet, eli tyylikäs korimalli, pieni paino ja hyvät ajo-ominaisuudet. Jos haluaa Porschen avona niin sitten mielummin Boxter S. Tehty alunperin avoautoksi, eli hyvä siinä ja hinnaltaan paljon halvempi kuin 911 avona. Vertailuna Z4, niin melkein ottaisin mielummin vähän vanhemman Boxter S:n, jos budjetti pitäisi pysyä samana.
                  G20 320i M-sport
                  Alfa GTV 1750

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    996 on kyllä aika kiva peli hinta/laatusuhteeltaan. Ihan eri laite kuin saman ikäluokan M3 ja silti hinta alkaa olla samoissa. Pitkä miinus tulee kuitenkin sen koneesta, joka ei sitten olekaan ihan sieltä huoltovapaimmasta päästä. On ims ja rms ongelmia, haljenneita lohkoja ja vaikka mitä. Toisaalta jos ne ongelmat on hoidettu, niin kyllähän sillä sitten vetelee mutkaista tietä näkymättömiin. Olkonäköpuolella vähän tökkii ne prefaceliftin etuvalot ja sitten se helvetillinen rengasmelu. Takarenkaat kun ovat siinä ihan selän takana ja äänieristys aika vaatimatonta. Siellä saa oikeasti huutaa haulikkomiehelle 120km/h vauhdissa. Silti ihan mässy vehje ja tänäpäivänä yksi parhaista urheiluautoista hinta/laatusuhteeltaan.
                    Last edited by Juppe; 06-09-2014, 18:19.

                    Comment

                    • Kanerv4
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 976
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Juppe View Post
                      996 on kyllä aika kiva peli hinta/laatusuhteeltaan. Ei eri laite kuin saman ikäluokan M3 ja silti hinta alkaa olla samoissa. Pitkä miinus tulee kuitenkin sen koneesta, joka ei sitten olekaan ihan sieltä huoltovapaimmasta päästä. On ims ja rms ongelmia, haljenneita lohkoja ja vaikka mitä. Toisaalta jos ne ongelmat on hoidettu, niin kyllähän sillä sitten vetelee mutkaista tietä näkymättömiin. Olkonäköpuolella vähän tökkii ne prefaceliftin etuvalot ja sitten se helvetillinen rengasmelu. Takarenkaat kun ovat siinä ihan selän takana ja äänieristys aika vaatimatonta. Siellä saa oikeasti huutaa haulikkomiehelle 120km/h vauhdissa. Silti ihan mässy vehje ja tänäpäivänä yksi parhaista urheiluautoista hinta/laatusuhteeltaan.

                      Nuo lohkoviat ovat tosin hieman paisuteltuja netin palstoilla, toki niitä on mutta prosenttuaalinen määrä maailmanlaajuisesti on hyvin pieni, elävänä esimerkkinä amerikkalainen heppu joka on ajanut tuommoisen pre 996 mallilla yli 300tkm avaamatta konetta kertaakaan. Itselläkin neljä 996 mallia ja tämän kesän kulkine päiviteltiinkin jo 997s malliin. tuon ims ja rms:än kun hoitaa noin 100tkm välein niin ei ongelmia pitäisi syntyä, hintaluokka korjaukselle sama kun tekisi audiin jakopään 900-1100e. Ja suuremmalla todennäköisyydellä vuotaa varmasti jos autoa seisotetaan pitkään, se saattaa vuotaa aluksi mutta loppuu kuin seinaan kun tiiviste pääsee taas elämään. Ehdottomasti 996 mallia suosittelen, mutta varusteista oltava tarkkana kuten tälläkin foorumilla niin gt3 paketti aika must juttu kun eihän bemarikaan näytä miltään ilman m-sporttia. Huonoin jälkimarkkinoitava tuommoisessa on hopea ja harmaa sisusta, perus pena penkeillä ja kyllä porschessa on erikseen sitten ne sport penkit vaikka kaikki noita mainostaa että urheilupenkit koska se on porshe, gt3 jakkarat sitten erikseen

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Jookuj View Post
                        Kuinka paljon huononee auto ajoltaan jos vaihtaa e39 -> e46?
                        Itellä oli karvalakki e39 525i, joka oli pirun mukava silti ajaa lättänäpenkeistä huolimatta, meni kuin juna kiskoillaan ja ei juuri melua kuulunut sisään. tehoakin oli omaan makuun riittävästi. toki löysä normialusta oli mutkatiellä liian löysä yms.

                        vaihdoin sen sitten e46 320d, lähes kaikilla herkuilla. sporttipenkit oli ihan törkeän hyvät, auto oli sporttisemman tuntuinen ajoltaan, eikä se hirveä ollut ajaa muutenkaan. mutta matka-ajossa e39 vie kyllä voiton mennentullen. varustetasojen takia taas e46 vei kirkkaasti voiton matkustusmukavuudessa, paljon uudemman oloinen ja nykyaikaisempi sisältä.

                        e46 oli siis iso navi, automaatti-ilmastointi, ruskea nahka-sporttisisusta ja monitoimi-sporttiratti, kun taas e39 oli manuaali-ilmastoinnilla, bisness cd-soittimella, napittomalla laivan ruorilla ja harmailla kangaslättäpenkeillä.

                        e46 kaikilla herkuilla olisi täydellinen jos siinä olisi e39 matka-ajo ominaisuudet ja hiljaisuus
                        e46 on mun mielestä hyvä ajaa, toki alusta pitää olla kunnossa, ja renkaat/vanteet vaikuttaa paljon.
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Porschen sporttipenkeissä on yks potentiaalinen ongelma. Ainakin 996 mallissa ne ovat hemmetin kapeat. Tämmönen kuivan kesän oravakin ihmettelee, että miten siihen oikein mahtuisi. Jos olis enemmän pakkia ja massaa, niin eihän niissä pystyisi edes istumaan. Tuntuu että ovat varmaan 10cm kapeammat selkänojan toppausten välistä, kuin jossain bmw:n sporttipenkeissä (semmosissa joita ei voi säätää sivuttaissuunnassa).

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            #14
                            Originally posted by Tenox View Post
                            Itekkin ehkä kääntymässä takas matalan budjetin vaihtoehtoon. MR2 turbo kyseessä. :think
                            Joo.. Kun ei Motorsporttia ole löytynyt niin ehkä sitä sitten voisi sekaantua tuollaiseen päristimeen. On sillä ainakin hieno ajaa mutkateitä, kun ei ole ohjaustehostinta - tuntuma on aika hyvä siis. Uudet paremmat renkaat pitänee ostaa ens kesäksi. Jotain pientä muutakin on, mutta eipä tuo maksakaan kuin puolet siitä mitä Vette, hyvä M3 tai TT olisi maksanut.

                            Vielä nopea nettiauton selaus ja sitten ehkäpä kaupat kiinni.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4993
                              • Forssa

                              #15
                              Originally posted by Tenox View Post
                              Joo.. Kun ei Motorsporttia ole löytynyt niin ehkä sitä sitten voisi sekaantua tuollaiseen päristimeen. On sillä ainakin hieno ajaa mutkateitä, kun ei ole ohjaustehostinta - tuntuma on aika hyvä siis. Uudet paremmat renkaat pitänee ostaa ens kesäksi. Jotain pientä muutakin on, mutta eipä tuo maksakaan kuin puolet siitä mitä Vette, hyvä M3 tai TT olisi maksanut.

                              Vielä nopea nettiauton selaus ja sitten ehkäpä kaupat kiinni.
                              Onhan se halvempi joo mutta eikös tuo ole nyt kuitenkin melkoinen downgrade aikaisempiin vaihtoehtoihin nähden? Vai kävikö nyt niin että tuli "ns" järki käteen budjetin kanssa?
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎