Maasturihan tuollaiseen massaan olisi jo paras veturi. Kuvittelisin, että E39 Touring voisi olla henkilöautoista sangen miellyttävä vaihtoehto.
Toki maasturi olisi vetohommiin paras vaihtoehto, mutta normaali käytössä uskoisin että ei ole aivan minun juttu. E39 olisi tällä hetkellä ehkä kiinnostavin, mutta tuleekohan siinä ostaneeksi yhden harrasteauton lisää
Toki maasturi olisi vetohommiin paras vaihtoehto, mutta normaali käytössä uskoisin että ei ole aivan minun juttu. E39 olisi tällä hetkellä ehkä kiinnostavin, mutta tuleekohan siinä ostaneeksi yhden harrasteauton lisää
Kyllä ne E39:t alkaa suurelta osin aika väsyneitä laitteita olla. Ikää sen 15-20v. Heittää hintahaarukan yläpäähän, mutta Chryslerin 300C on mersun dieselillä ja vetokykyä riittää.
Joskus kaupungissa kiskoin autotraileria e39 touringin(m54b22) perässä, eikä oikeestaan tarvi toista kertaa kokeilla. Kyllähän sen perässä saa tulemaan mutta jarrut aika heikot tollasen massan kanssa, eikä se nyt muutenkaan kovin hääviltä tuntunut.
Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.
Joitain mitä tullut katseltua:
- Alfa 159
- BMW E46 tai E39
- MB E-sarja
- Volvo V70
- VW Transporter
Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?
Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
E46 328i vetomassa on 1800kg.
Hyvä/"luotettava" vaihtoehto olis v70, volkkarin 2,5td tai volvon 2,4d. Rekisteröitynä pakuksi (vero ~80€/vuosi) niissäkin muistaakseni 1800kg vetomassa.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Joskus kaupungissa kiskoin autotraileria e39 touringin(m54b22) perässä, eikä oikeestaan tarvi toista kertaa kokeilla.
Sigun E39:llä isällä aiemmin ollut leveää Soliferin vaunua lyhyen matkan joskus vedin ja ei kyllä ollut hauskaa hommaa. Pienehkö vaparibensa ja manuaaliloota ei vaan ole omimmillaan tuossa hommassa.
Ja se nyt lienee selvää että E39:t on jo harrasteautoiässä, vaikka perusluotettava auto onkin.
Tuli mieleen et kannattaa melkein laitteella ku laitteella ensin kokeilla se vaununveto ennenkuin lyö rahat tiskiin. Äkkiseltään luulis et XC60 volvokin olis ihan jees vetohommiin, mutta kerran vedin entisellä liisarilla ralliautoa enkä toista kertaa halunnu sitä tehdä. Takapää niiaili niin pahasti, että ekan 30km jälkeen piti käydä tutkimassa onko auton trailerille sijottelussa tapahtunut joku lapsus. Ei ollu ja loput 400km oli yhtä routapattien horisontissa tutkaamista. Ei ollu vaan omiaan noihin vetohommiin, vaikka maasturi olikin.
Jos sais sen verran irti, että nappais passatista kuvat vklp ja laittais tsättiautoon. Sitte rupeis ettiin tosissaan E91 tai jotain muuta. MB:t, ocut ja ehkä jotkut volkkarit nappais viä. Tosin saa olla vageissa varusteet ja hinta kohdallaan.
Kiitokset kaikille vinkeistä. Kilometrejä ei vuodessa kovin paljoa tule, joten bensa olisi ehkä siinä mielessä järkevämpi, mutta toisaalta tuommoinen pakuksi rekisteröity 530D tai V70 D5 voisi myös olla passeli :think
Laitoin pärrän myyntiin, jotta olis varaa ostaa jo valmiiksi katottu ja pitkään haavena ollut e46 330 cäbi automaatilla Ainoo vaan, ettei näillä ilmoilla taida mennä kaupaksi
Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.
Joitain mitä tullut katseltua:
- Alfa 159
- BMW E46 tai E39
- MB E-sarja
- Volvo V70
- VW Transporter
Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?
Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
Menee hintahaarukan yläpäähän, mutta itse hankin ko. tarkoitukseen e53 X5 3.0 bensan (vetomassa 2300kg). Pieni epäilys oli autoa kohtaan, mutta parin vuoden jälkeen ei tuosta enää voi luopua. Kulkee umpikärryt, kelkkakärryt ja autotraileri mukavasti vaikka onkin "mopo-koneella".
Kesälomareissulla oli rata-auto matkassa trailerissa, reilu 900km, eipä matkantekoa haitannut yhtään, keskikulutus ko. reissulla 13,5.
Onpa alhainen kulutus tuollaisella kuormalla ja möhköllä !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Menee hintahaarukan yläpäähän, mutta itse hankin ko. tarkoitukseen e53 X5 3.0 bensan (vetomassa 2300kg). Pieni epäilys oli autoa kohtaan, mutta parin vuoden jälkeen ei tuosta enää voi luopua. Kulkee umpikärryt, kelkkakärryt ja autotraileri mukavasti vaikka onkin "mopo-koneella".
Kesälomareissulla oli rata-auto matkassa trailerissa, reilu 900km, eipä matkantekoa haitannut yhtään, keskikulutus ko. reissulla 13,5.
Mitäs tuommoinen möhkö vie normiajossa soppaa? Onko näiden X5 automaattilaatikoissa joku heikko kohta, kun monessa näyttää olevan laatikko vikaa ja useassa autossa on laatikkoa jo korjailtu? Menee tosiaan budjetin yläpäähän, mutta vetohommaan varmasti olisi hyvä valinta.
Auton hankinnan suhteen ei tällä hetkellä ole kiirettä, joten ehtii miettimään ja katselemaan useampaa vaihtoehtoa. Moni kiinnostava automalli joutuu pois listalta, kun vetomassaa ei löydy tarpeeksi. Monessa mallissa on auton kokoon suhteutettuna melko pieni vetomassa jostain syystä.
Comment