Jos partikkelisuodatin ilmottelee olevansa vaihtokunnossa, kokeillaan pesua -> jos ei onnistu, ostetaan tai tehdään korvausputki ja heitetään sillä ituhippien keksinnöllä vesilintua.
Kulutusosa se on joka tapauksessa, sivu 75 BMW Aftersales training - Product information. Air Intake and Exhaust System, 2007, täältä: KLIK.
"The diesel particulate filter retains all particles. These include non-regenerative particles, such as oil ash, swarf and additive residues. The non-regenerative particles gradually lead to a blockage of the diesel particulate filter over time. Over a distance of 1000 km, approx. 0.6 grams of powder ash are deposited in the rear third of the diesel particulate filter. The diesel particulate filter is therefore subject to a replacement interval. The replacement interval can be anywhere between 160,000 km and 220,000 km."
Puuilon öljystä ei löydy bemarin lukitusta ACEA C3
ACEA-luokituksethan eivät ole bemarin määrittelemiä. BMW:n luokitukset ovat spesifimpiä kuin ACEA, joskin ACEA:n C-luokitukset ovat nimenomaan tarkoitettu katalysaattori ja/tai hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin. Numerosta riippuen sitten joko ranskalaiseen urealiuosta vaativiin hiukkassuodattimiin tai esmes BMW:n hiukkasloukkuihin (C3).
Tässä kiisselissä on hieman tärkeää olla oikea öljy ei pidä väheksyä tätä keskustelua...miten sitten suu pannaan kun partikkeli suodatin reilu tonnin osa menee ostoon laittaa sitten miettimään , että olis parempi katsoa kuin katua....
Tuo on kyllä totta. Nykypäivän dieseleissä se on todellakin tärkeää huolehtia siitä ettei ennenaikaisesti tuhoa hiukkassuodatinta väärien, tuhkaavien öljyjen kanssa. Se ei tosiaankaan ole enää nykyään sama mitä sinne laittaa.
Toki hyvä ajatus siitä että merkin pohtimisen sijaan on hyvä huolehtia siitä että ne sinne oikeasti vaihtaa kunhan luokitukset täyttyy. Merkin valinnassa ollaan sitten jo siinä fiilispuolella.
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
ACEA-luokituksethan eivät ole bemarin määrittelemiä. BMW:n luokitukset ovat spesifimpiä kuin ACEA, joskin ACEA:n C-luokitukset ovat nimenomaan tarkoitettu katalysaattori ja/tai hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin. Numerosta riippuen sitten joko ranskalaiseen urealiuosta vaativiin hiukkassuodattimiin tai esmes BMW:n hiukkasloukkuihin (C3).
Tuo on kyllä totta. Nykypäivän dieseleissä se on todellakin tärkeää huolehtia siitä ettei ennenaikaisesti tuhoa hiukkassuodatinta väärien, tuhkaavien öljyjen kanssa. Se ei tosiaankaan ole enää nykyään sama mitä sinne laittaa.
Toki hyvä ajatus siitä että merkin pohtimisen sijaan on hyvä huolehtia siitä että ne sinne oikeasti vaihtaa kunhan luokitukset täyttyy. Merkin valinnassa ollaan sitten jo siinä fiilispuolella.
Ollaan pitkälti samoilla linjoilla. Merkillä ei niin väliä kunhan se LL04 ja C3 löytyy...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tässä kiisselissä on hieman tärkeää olla oikea öljy ei pidä väheksyä tätä keskustelua...miten sitten suu pannaan kun partikkeli suodatin reilu tonnin osa menee ostoon laittaa sitten miettimään , että olis parempi katsoa kuin katua....
Eipä ole ainakaan diamondilla mennyt tukkoon. Tosin toinen tuttavapiirin dpf autoista ei ikinä menekään, se puhdistettiin etukäteen
Ja olen sitä mieltä että joku kolmenkympin vaihtoväli öljyillä kuin öljyillä on perseestä. Oispa vaan jännä nähdä kuinka olisi näiden jakopää ongelmien kanssa jos autoon vaihdettaisiin uudesta asti öljyt vaikka 10tkm välein.
Olen tuota samaa mieltä kunhan nuo luokitukset täyttyy, on jokaisen oma asia mikä öljymerkki tai korkki on....
Tänään J.Oinoselta Riihimäeltä haettu Castrol öljyt Edge Titanium 0W-30 ja vaihdoin ne oli laadukkaan näköistä ei mitään lirua, vaikka viskositeettin mukan niin vois olettaa
ja samalla Orginal suodatin ja vaihdoin laskennallisesti myös muovisen öljynsuodattimenkannen joka faktana kovettuu ja voi rasahtaa rikki kun ui vuodet kiehuvassa öljyssä ja eihän se ole kuin muovia ja niillä on vaan joku käyttöikä ja kansi BMW-orginaalina joka muistaakseni maksoi vaan hieman yli 30-egee...
Oiskos kukaan tilaamassa mistään öljyjä tässä talven mittaan, jos tekisi kimppatilauksen tai ainakin itse voisin ottaa sen 20-40 litraa ainetta kun johan tuo on puoli ilmaista tuolta saksasta!
Ja olen sitä mieltä että joku kolmenkympin vaihtoväli öljyillä kuin öljyillä on perseestä. Oispa vaan jännä nähdä kuinka olisi näiden jakopää ongelmien kanssa jos autoon vaihdettaisiin uudesta asti öljyt vaikka 10tkm välein.
Mielipiteet on kuin persereijät, kaikilla omansa.
Sen sijaan kiinnostaisi, että nämä "vaihdan öljyt aamuin illoin" tyypit esittäsivät edes yhden todisteen siitä, että nykyöljyillä tehtävät pitkät vaihtovälit olisvat vieneet moottorin ennenaikaiseen hautaan. Eipä vaan ole kukaan esittänyt.
Viittaus tuohon N47 koneiden jakopääongelmaan on naurettava. Siinä on mennyt ihan muut jutut pieleen. Ok, ehkä lyhentämällä vaihtoväliä, se täysin alimitoitettu ketju kestää hiukan kauemmin, mutta mitään ratkaisua sei ei silti tuo.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Siitähän ei ole faktaa jatkaako se useammin tehtävä öljyjen vaihto koneen ikää ainakaan itellä esittää. Se taas että jos katsoo millaista tervaa 20tkm ajetut öljyt moottorissa on ei kyllä yhtään houkuttele mihinkään 30tkm vaihtoväliin. Ainakin se moottori pysyy puhtaampana sisältä jos ei muuta.
Edelliseen autoon oli vaihdettu kerta vuoteen öljyt, n. 10tkm välillä. Kun venakopasta katsoi näkyi aivan puhdas alumiini ja ohut keltainen öljykalvo.
Eräs BMW mitä oon seurannut 30tkm vaihtoväleillä, kun vilkasin venakopan alle oli aika härskin näköistä..
Ainut heikoin lenkki jää moottoriin on se Turbo ja sen voitelu siinä ei Long Lite suuret kilometrit päde n. 20- 30th/km ja sen laakereiden kesto ei mene samassa suhteessa mitä bemarin moottori kestää...
Mielipiteet on kuin persereijät, kaikilla omansa.
Sen sijaan kiinnostaisi, että nämä "vaihdan öljyt aamuin illoin" tyypit esittäsivät edes yhden todisteen siitä, että nykyöljyillä tehtävät pitkät vaihtovälit olisvat vieneet moottorin ennenaikaiseen hautaan. Eipä vaan ole kukaan esittänyt.
Viittaus tuohon N47 koneiden jakopääongelmaan on naurettava. Siinä on mennyt ihan muut jutut pieleen. Ok, ehkä lyhentämällä vaihtoväliä, se täysin alimitoitettu ketju kestää hiukan kauemmin, mutta mitään ratkaisua sei ei silti tuo.
Siitähän ei ole faktaa jatkaako se useammin tehtävä öljyjen vaihto koneen ikää ainakaan itellä esittää. Se taas että jos katsoo millaista tervaa 20tkm ajetut öljyt moottorissa on ei kyllä yhtään houkuttele mihinkään 30tkm vaihtoväliin. Ainakin se moottori pysyy puhtaampana sisältä jos ei muuta.
Edelliseen autoon oli vaihdettu kerta vuoteen öljyt, n. 10tkm välillä. Kun venakopasta katsoi näkyi aivan puhdas alumiini ja ohut keltainen öljykalvo.
Eräs BMW mitä oon seurannut 30tkm vaihtoväleillä, kun vilkasin venakopan alle oli aika härskin näköistä..
t. 10tkm välein vaihtava.
Toi ei kyllä vieläkään kerro mitään vaihtovälin vaikutuksesta. Onko noissa tapauksissa ajettu tismalleen samanlaisesti autolla? On hiukan eri asia kun ajetaan pidempää matkaa ja moottori lämpenee aina kunnolla. Toisessa tapauksessa voi olla pelkästään pätkäajoa, jossa ei lämmöt koskaan juuri nouse. Puhumattakaan tietty toimimattomista termareista, jolloin lämmöt ei koskaan nouse kunnolla. Tuo 10tkm vaihtoväli nyt on aivan turhaa ja täyttä huuhaata. Jokainen tavallaan..
Ainut heikoin lenkki jää moottoriin on se Turbo ja sen voitelu siinä ei Long Lite suuret kilometrit päde n. 20- 30th/km ja sen laakereiden kesto ei mene samassa suhteessa mitä bemarin moottori kestää...
Silti monet turbot kestää 400 tkm tms.
Kuinka moni turbo on mennyt siksi, että on käytetty vääriä tai huonolaatuisia öljyjä? Eli syy ei ole vaihtovälissä vaan väärissä öljyissä.
Sorry, mutta laitan edelleen nämä 10 tkm vaihtavat samaan kastiin, jotka vaihtavat ilmanpuhdistimen heti, kun näyttää vähänkin likaiselta. Totta kai se näyttää, muutenhan kaikki lika olisi sylintereissä. Tuostakaan ei ole kukaan eisttänyt näyttöä, että vaihtamala ilmanpuhdistimen suositeltua väliä useammin olisi jotenkin jatkanut koneen käyttöikää. Ja taas oletuksena, että käytetään laadukkaita suodattimia.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment