Announcement

Collapse
No announcement yet.

Castrol Öljyä Ostamassa ACEA C3, E60 530D LCI vm-2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    Jos partikkelisuodatin ilmottelee olevansa vaihtokunnossa, kokeillaan pesua -> jos ei onnistu, ostetaan tai tehdään korvausputki ja heitetään sillä ituhippien keksinnöllä vesilintua.
    Last edited by peto2; 24-11-2014, 00:49.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #32
      Kulutusosa se on joka tapauksessa, sivu 75 BMW Aftersales training - Product information. Air Intake and Exhaust System, 2007, täältä: KLIK.

      "The diesel particulate filter retains all particles. These include non-regenerative particles, such as oil ash, swarf and additive residues. The non-regenerative particles gradually lead to a blockage of the diesel particulate filter over time. Over a distance of 1000 km, approx. 0.6 grams of powder ash are deposited in the rear third of the diesel particulate filter. The diesel particulate filter is therefore subject to a replacement interval. The replacement interval can be anywhere between 160,000 km and 220,000 km."

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        #33
        Originally posted by 325E View Post
        Puuilon öljystä ei löydy bemarin lukitusta ACEA C3
        ACEA-luokituksethan eivät ole bemarin määrittelemiä. BMW:n luokitukset ovat spesifimpiä kuin ACEA, joskin ACEA:n C-luokitukset ovat nimenomaan tarkoitettu katalysaattori ja/tai hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin. Numerosta riippuen sitten joko ranskalaiseen urealiuosta vaativiin hiukkassuodattimiin tai esmes BMW:n hiukkasloukkuihin (C3).

        Originally posted by 325E View Post
        Tässä kiisselissä on hieman tärkeää olla oikea öljy ei pidä väheksyä tätä keskustelua...miten sitten suu pannaan kun partikkeli suodatin reilu tonnin osa menee ostoon laittaa sitten miettimään , että olis parempi katsoa kuin katua....
        Tuo on kyllä totta. Nykypäivän dieseleissä se on todellakin tärkeää huolehtia siitä ettei ennenaikaisesti tuhoa hiukkassuodatinta väärien, tuhkaavien öljyjen kanssa. Se ei tosiaankaan ole enää nykyään sama mitä sinne laittaa.

        Toki hyvä ajatus siitä että merkin pohtimisen sijaan on hyvä huolehtia siitä että ne sinne oikeasti vaihtaa kunhan luokitukset täyttyy. Merkin valinnassa ollaan sitten jo siinä fiilispuolella.
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          #34
          Originally posted by GameOver View Post
          ACEA-luokituksethan eivät ole bemarin määrittelemiä. BMW:n luokitukset ovat spesifimpiä kuin ACEA, joskin ACEA:n C-luokitukset ovat nimenomaan tarkoitettu katalysaattori ja/tai hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin. Numerosta riippuen sitten joko ranskalaiseen urealiuosta vaativiin hiukkassuodattimiin tai esmes BMW:n hiukkasloukkuihin (C3).



          Tuo on kyllä totta. Nykypäivän dieseleissä se on todellakin tärkeää huolehtia siitä ettei ennenaikaisesti tuhoa hiukkassuodatinta väärien, tuhkaavien öljyjen kanssa. Se ei tosiaankaan ole enää nykyään sama mitä sinne laittaa.

          Toki hyvä ajatus siitä että merkin pohtimisen sijaan on hyvä huolehtia siitä että ne sinne oikeasti vaihtaa kunhan luokitukset täyttyy. Merkin valinnassa ollaan sitten jo siinä fiilispuolella.

          Ollaan pitkälti samoilla linjoilla. Merkillä ei niin väliä kunhan se LL04 ja C3 löytyy...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • 327 2*t+ic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209

            #35
            Originally posted by 325E View Post
            Tässä kiisselissä on hieman tärkeää olla oikea öljy ei pidä väheksyä tätä keskustelua...miten sitten suu pannaan kun partikkeli suodatin reilu tonnin osa menee ostoon laittaa sitten miettimään , että olis parempi katsoa kuin katua....
            Eipä ole ainakaan diamondilla mennyt tukkoon. Tosin toinen tuttavapiirin dpf autoista ei ikinä menekään, se puhdistettiin etukäteen

            Ja olen sitä mieltä että joku kolmenkympin vaihtoväli öljyillä kuin öljyillä on perseestä. Oispa vaan jännä nähdä kuinka olisi näiden jakopää ongelmien kanssa jos autoon vaihdettaisiin uudesta asti öljyt vaikka 10tkm välein.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #36
              Olen myös samaa mieltä em.

              Olen tuota samaa mieltä kunhan nuo luokitukset täyttyy, on jokaisen oma asia mikä öljymerkki tai korkki on....


              Tänään J.Oinoselta Riihimäeltä haettu Castrol öljyt Edge Titanium 0W-30 ja vaihdoin ne oli laadukkaan näköistä ei mitään lirua, vaikka viskositeettin mukan niin vois olettaa
              ja samalla Orginal suodatin ja vaihdoin laskennallisesti myös muovisen öljynsuodattimenkannen joka faktana kovettuu ja voi rasahtaa rikki kun ui vuodet kiehuvassa öljyssä ja eihän se ole kuin muovia ja niillä on vaan joku käyttöikä ja kansi BMW-orginaalina joka muistaakseni maksoi vaan hieman yli 30-egee...

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ollaan pitkälti samoilla linjoilla. Merkillä ei niin väliä kunhan se LL04 ja C3 löytyy...
              Last edited by 325E; 25-11-2014, 19:03.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #37
                Originally posted by 325E View Post
                Olen tuota samaa mieltä kunhan nuo luokitukset täyttyy, on jokaisen oma asia mikä öljymerkki tai korkki on....
                Näin juuri.

                Comment

                • Rider
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 211
                  • Tampere

                  #38
                  Oiskos kukaan tilaamassa mistään öljyjä tässä talven mittaan, jos tekisi kimppatilauksen tai ainakin itse voisin ottaa sen 20-40 litraa ainetta kun johan tuo on puoli ilmaista tuolta saksasta!

                  E:tosin nuo öljyt ois tulossa bensa autoon...

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #39
                    Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                    Ja olen sitä mieltä että joku kolmenkympin vaihtoväli öljyillä kuin öljyillä on perseestä. Oispa vaan jännä nähdä kuinka olisi näiden jakopää ongelmien kanssa jos autoon vaihdettaisiin uudesta asti öljyt vaikka 10tkm välein.
                    Mielipiteet on kuin persereijät, kaikilla omansa.
                    Sen sijaan kiinnostaisi, että nämä "vaihdan öljyt aamuin illoin" tyypit esittäsivät edes yhden todisteen siitä, että nykyöljyillä tehtävät pitkät vaihtovälit olisvat vieneet moottorin ennenaikaiseen hautaan. Eipä vaan ole kukaan esittänyt.
                    Viittaus tuohon N47 koneiden jakopääongelmaan on naurettava. Siinä on mennyt ihan muut jutut pieleen. Ok, ehkä lyhentämällä vaihtoväliä, se täysin alimitoitettu ketju kestää hiukan kauemmin, mutta mitään ratkaisua sei ei silti tuo.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      #40
                      Siitähän ei ole faktaa jatkaako se useammin tehtävä öljyjen vaihto koneen ikää ainakaan itellä esittää. Se taas että jos katsoo millaista tervaa 20tkm ajetut öljyt moottorissa on ei kyllä yhtään houkuttele mihinkään 30tkm vaihtoväliin. Ainakin se moottori pysyy puhtaampana sisältä jos ei muuta.
                      Edelliseen autoon oli vaihdettu kerta vuoteen öljyt, n. 10tkm välillä. Kun venakopasta katsoi näkyi aivan puhdas alumiini ja ohut keltainen öljykalvo.
                      Eräs BMW mitä oon seurannut 30tkm vaihtoväleillä, kun vilkasin venakopan alle oli aika härskin näköistä..

                      t. 10tkm välein vaihtava.

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #41
                        Tuohon faktaa miksi...

                        Ainut heikoin lenkki jää moottoriin on se Turbo ja sen voitelu siinä ei Long Lite suuret kilometrit päde n. 20- 30th/km ja sen laakereiden kesto ei mene samassa suhteessa mitä bemarin moottori kestää...



                        Originally posted by jaki View Post
                        Mielipiteet on kuin persereijät, kaikilla omansa.
                        Sen sijaan kiinnostaisi, että nämä "vaihdan öljyt aamuin illoin" tyypit esittäsivät edes yhden todisteen siitä, että nykyöljyillä tehtävät pitkät vaihtovälit olisvat vieneet moottorin ennenaikaiseen hautaan. Eipä vaan ole kukaan esittänyt.
                        Viittaus tuohon N47 koneiden jakopääongelmaan on naurettava. Siinä on mennyt ihan muut jutut pieleen. Ok, ehkä lyhentämällä vaihtoväliä, se täysin alimitoitettu ketju kestää hiukan kauemmin, mutta mitään ratkaisua sei ei silti tuo.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1223
                          • Pori

                          #42
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Siitähän ei ole faktaa jatkaako se useammin tehtävä öljyjen vaihto koneen ikää ainakaan itellä esittää. Se taas että jos katsoo millaista tervaa 20tkm ajetut öljyt moottorissa on ei kyllä yhtään houkuttele mihinkään 30tkm vaihtoväliin. Ainakin se moottori pysyy puhtaampana sisältä jos ei muuta.
                          Edelliseen autoon oli vaihdettu kerta vuoteen öljyt, n. 10tkm välillä. Kun venakopasta katsoi näkyi aivan puhdas alumiini ja ohut keltainen öljykalvo.
                          Eräs BMW mitä oon seurannut 30tkm vaihtoväleillä, kun vilkasin venakopan alle oli aika härskin näköistä..

                          t. 10tkm välein vaihtava.
                          Toi ei kyllä vieläkään kerro mitään vaihtovälin vaikutuksesta. Onko noissa tapauksissa ajettu tismalleen samanlaisesti autolla? On hiukan eri asia kun ajetaan pidempää matkaa ja moottori lämpenee aina kunnolla. Toisessa tapauksessa voi olla pelkästään pätkäajoa, jossa ei lämmöt koskaan juuri nouse. Puhumattakaan tietty toimimattomista termareista, jolloin lämmöt ei koskaan nouse kunnolla. Tuo 10tkm vaihtoväli nyt on aivan turhaa ja täyttä huuhaata. Jokainen tavallaan..
                          Last edited by Juspa; 20-12-2014, 18:23.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #43
                            Originally posted by 325E View Post
                            Ainut heikoin lenkki jää moottoriin on se Turbo ja sen voitelu siinä ei Long Lite suuret kilometrit päde n. 20- 30th/km ja sen laakereiden kesto ei mene samassa suhteessa mitä bemarin moottori kestää...
                            Silti monet turbot kestää 400 tkm tms.
                            Kuinka moni turbo on mennyt siksi, että on käytetty vääriä tai huonolaatuisia öljyjä? Eli syy ei ole vaihtovälissä vaan väärissä öljyissä.
                            Sorry, mutta laitan edelleen nämä 10 tkm vaihtavat samaan kastiin, jotka vaihtavat ilmanpuhdistimen heti, kun näyttää vähänkin likaiselta. Totta kai se näyttää, muutenhan kaikki lika olisi sylintereissä. Tuostakaan ei ole kukaan eisttänyt näyttöä, että vaihtamala ilmanpuhdistimen suositeltua väliä useammin olisi jotenkin jatkanut koneen käyttöikää. Ja taas oletuksena, että käytetään laadukkaita suodattimia.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎