Blocketista / Ruotsista bongailtua vol 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MMF
    replied
    Kävin eilen hakemassa R Mesen täältä ja samalla tietenkin fiilistelin tätä M6:sta: http://www.blocket.se/helsingborg/BM...tm?ca=23_3&w=0

Aivan todella siisti peli ja toi sisusta on ihan ässä! Vanhempi herrasmies oli vaihtanut 911:een tän.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Juu, ja neljä omistajaa vuoden sisällä ruåttissa.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by H-M View Post
    Itse tuon bongasin, oli tähän ilmoitukseen asti kiinnostava tapaus.. Kuinkas paljon on hävinnyt?
    Internet kertoo että on Saksasta lähtöisin, ja Puolassa/Latviassa ollut kaupan 169tkm taulussa. Ruotsiin viime huhtikuussa rekisteröitäessä 77tkm, ja nyt 86tkm.
    T. Serlokki.

Leave a comment:

• H-M
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Kilometrit hävinneet mittaristosta, jos jotakin kiinnostaa?

http://www.blocket.se/gavleborg/BMW_....htm?ca=15&w=3
    Itse tuon bongasin, oli tähän ilmoitukseen asti kiinnostava tapaus.. Kuinkas paljon on hävinnyt?

Leave a comment:

• _chris_
    replied
    Täällä samaa kokemusta Ruotsin myyjistä. Tuota CSi:tä hakiessa piti pitkään ennen hakua vääntää myyjän kanssa noista vakuutuksista ja rekisteristäpoistosta. Annoin lopulta hänen pitää sekä rekisteriotteen 2. osan että kilvet. Otin kopion rekisteriotteesta ja ajelin etukäteen hankituilla tarrakilvillä Suomeen. Maksun hoidin käteisellä, sen todistelusta ei onneksi tarvinnut vääntää.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Varoitus ruuvattu mittaristoa!

Kilometrit hävinneet mittaristosta, jos jotakin kiinnostaa?

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Tollasta e46 330i coupea itsekin etsin viimekesänä. Paljon enempi noita näyttää olevan Ruotsissa kuin Saksassa.. ainakin myynnissä. Laskeskelin sillon vanhoilla veroilla että talvivarusteineen, hakuineen ja veroineen 20 tonnin pelejä. No, ostin sitten tuon sedanin..

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    No mulla taas on Ruotsissa asuva kaveri hoitanut yhteydenpidon myyjille suoraan, ja silti tulee ohareita ja kaikenmaailman säätäjiä vastaan. Vaikka ei edes aluksi puhuisi auton viennistä ulkomaille tai muutakaan erikoista.
    Otappa noista selvä, parempi vaan asennoitua että välttämättä sitä myyjää ei juuri silloin kiinnosta myydä autoa, ainakaan ulkomaille

Viimeisinkin auto piti käyttää kaverin nimissä ensin, kun ei jörgen suostunut myymään sitä suomeen suoraan..

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Rahanpesuseurannan takia kannattaa otta mukaan kuitti nostetuista rahoista. Moni pankki ei ota käteistä suurina summina edes vastaan. Esimerkiksi Nordea lähettää käteiset Tanskaan laskettavaksi. Mä oon yleensä kertonut tuovani auton suomeen ja samalla kertonut, että mieluusti lainaisin kilpiä kotiin pääsemiseksi. Vaihtoehdoksi olen tarjonnut sitä, että ostaja saa kilvet satamassa. Kauppakirjana olen käyttänyt Trafin luovarin ruotsinkielistä versiota. Siihen on vaan lisätty kauppahinta, kun tulli niin kovasti sitä kauppakirjaa hinkuaa. Yleensä homma on lähtenyt oikeille uomille, kun soittaa ja puhuu ruotsia. Sen jälkeen asiat sujuu sähköpostillakin, jos ovat sujuakseen. Englanniksi blocketista lähetetyt sähköpostiviestit on 99% ajanhukkaa.

Leave a comment:

• Jube
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Yleensä ruotsalaiset myyjät ovat todellakin omituisia, ei vastata tai jos vastataan niin yhteydenpito saattaa loppua yhtäkkiä. Tai tehdään oharit, tai mitä lie. Sanoisin että melko yleistä siellä.
    Silloin homma onnistuu (tai on ainakin tähänasti onnistunut) kun itse on jo Ruotsissa, soittaa myyjälle että tulisin katsomaan autoa ja sanoo vasta paikanpäällä että auto vietäisiin Suomeen, hyvin usein on onnistunut maksaakkin euroilla!
    Em. tosin toimii vain silloin kun on useita autoja blakkarissa pieneltä alueelta ja/tai muutakin asiaa Ruotsin puolelle :think

Leave a comment:

• H-M
    replied
    Originally posted by Kuqi View Post
    tämmöstä vuosi sitte kattelin mutta ei mistään löytyny
    Eikä löydy nytkään enää.. Eli olin tuosta itsekin kiinnostunut, mutta ehtinyt mennä, hintaa 117 000 SEK. Oli se kyllä uskomaton tuuri kun hain saman värisen 330i ZHP:n silloin 2013 keväällä 55 tkm ajettuna hintaan 102500 SEK. Vuosimallihan oli 2005. Once in a lifetime Siitä tuolloin verot 7000 e, toivottavasti nyt saa parisen tonnia takaisin...

Marko

Leave a comment:

• Kuqi
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Mä oon vähän tätä funtsinut. Onko todella niin, että M-sporttia on saanut nahoilla. En oo koskaan semmoseen vielä törmännyt.

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_...5.htm?ca=3&w=3
    tämmöstä vuosi sitte kattelin mutta ei mistään löytyny

Leave a comment:

• Juppe
    replied
    Pohjimmiltaan ongelma taitaa olla siinä, että ovat ihan saatanan pihejä eivätkä haluaisi maksaa päivääkään ylimääräisiä vakuutuksia/käyttömaksua. Yhdelle urpolle oli Tukholman yhden päivän tietulli kynnyskysymys. Lisäksi tuolla autoja myyvät ihmiset ovat tosi usein ihan "perusperttejä", joille hyvä auto = leimat huoltokirjassa. Vaikka kuinka kyselet puhelimessa, niin et kyllä saa kuntoa selville ennen kuin paikanpäällä. Jos mainitsevat, että on tavallista käytön jälkeä, voi kärryn jo kokolailla unohtaa. Saksasta en oo koskaan saanut tyhjää arpaa, mutta Ruotsista kolmesti. Aina se "pedantskött pärla" on ollut jotain ihan muuta.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    ...mutta senkin myyjä vaikuttaa hieman omituiselta
    Yleensä ruotsalaiset myyjät ovat todellakin omituisia, ei vastata tai jos vastataan niin yhteydenpito saattaa loppua yhtäkkiä. Tai tehdään oharit, tai mitä lie. Sanoisin että melko yleistä siellä.

Noi kilpihommat on vähän kinkkiset siinä mielessä, että joskus niiden paluu ruotsiin takkuaa melkoisesti. Kaveri jätti konttorille ruotsin kilvet ja ajatteli, että kyllä se siitä hoituu. Konttori lupasi hoitaa ne ruotsiin. Myyjä oli pikkusen hiilenä kivittänyt sitä, kun 2kk jälkeen ne olivat edelleen jossain A-katsastuksen kaapissa kateissa. Myyjä ei saanut millään katki vakuutuksia Ruotsissa sen takia. Näitä juttuja kun alkaa vähän kiertämään myyjien joukossa, ei ihme etteivät mielellään myy ulkomaille. Liikkeestä ostettaessa on kyllä helpointa, jos on joku tuttu Ruotsissa, jonka kautta paperit voi kierrättää. Transportstyrelsen ei raapaise uutta rekkaria kuin Ruotsalaiselle. Ilmeisesti jotkut vientiä harjoittava autoliikkeet saavat paperihommat hoitumaan, mutta pääsääntöisesti ongelmia on tiedossa liikkeen kanssa. Mä oon muutamat autot ja motskarin ostanut Ruotsista ja palautanut kilvet kirjattuna kirjeenä myyjälle. Pikkuisen ovat kyllä epäileviä kilpien lainaamisen suhteen.
    Siis myyjälle periaatteessa riittää se raaputuskoodi että saa vakuutukset pois mutta nykyään ne jännittää sitä rekisteristä poistoa myös.. Vaikka se kyllä aikanaan poistuu Ruotsin rekisteristä kun se Suomeen kilvitetään.

Leave a comment:

• Kangas
    replied
    Mä oon vähän tätä funtsinut. Onko todella niin, että M-sporttia on saanut nahoilla. En oo koskaan semmoseen vielä törmännyt.

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_...5.htm?ca=3&w=3
    Onhan sitä saanut, itsellä oli kesällä e46 330 coupe myös täysnahoilla, aito m-sport.

Komea volkkari, http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=11&w=1

Leave a comment:

Working...
X