Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oli aika hupaisaa katsottavaa kun kohtalaista liksaa saavat "kansan edustajat" huutelivat kyselytunnilla kerrankin samalla äänellä mitä täälläkin.Originally posted by JNIJNI View Post
Rinne kuitenkin tuntuu olevan asiasta ja asioista pihalla kuin lumiukko joka vain toistaa sen mitä hänelle on virkamiestasolta kerrottu totuuden olevan; jos siis kysyy tullin dirikoilta käytettyjen autojen verotuksesta ja liikaa perityn veron automaattisesta palautuksesta luuleeko hän saavansa sieltä minkään muunlaista vastausta kuin mitä tulli on jo vuosia suoltanut, oikeudessa kuitenkin turpiin ottaen.
Tullissa/ VVM:ssä tarvis iso luuta lakaista.
Toki eduskunnassakin mutta hei, siihen meillä on sentään (periaatteellinen) mahdollisuus kohta...
Nimim. sigun E60 veroprosentti 41,2% joten olis kauheen kiva saada rosvolta rahat takaisinW201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
Olo varmaan tulee mutta totuus on toisenlainen, yksinkertaisesti ne vain sitten on veron verran halvempia, on jokaisen oma päätös paljonko ja milloin autoveroon sijoittaa.Originally posted by bemmeri View PostTai niin päin kun tänään ostan 25000€ auton ja huomenna veron poiston jälkeen sen saa 15000€. Kyllä siinä aika hävijä olo tulee, vaikka kuinka pyörittelee prosentteja tai vaihtoarvoja.
Mutta siis jos veroa ei poistettaisi, niin silloinko 25000eur auton ostaja ei häviäisi mitään, wait wat
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Vaikka vero semmoisenaan poistuisikin, niin jostain muualta se ryöstettäisiin. Vanhat verolliset autot pitäisi tietenkin poistaa tämän piiristä, ettei tarvi tuplaveroa maksella. Vaikka onhan meillä perintöverokin.
Takkiin saattaisi tulla jos haluaisikin vaihtaa halvempaan. "Hyvät" 3 - 5ke:n pelit näyttäisi maksava suunnilleen saman jo nyt Suomessa, Ruotsissa ja Virossa, joten niiden hinnassa muutos tuskin juurikaan näkyisi. Eikä niitä muutenkaan kannata kovin kaukaa tänne kiikuttaa kulujen takia.
Saattaisi tulla myös selkkauksia rahoitusyhtiöiden kanssa, jos kokonaan pätkällä rahotettu auto mällättäisiin ja korvaussumma olisikin veromuutoksen jälkeen tuhansia euroja vähemmän kuin jäjellä olevan lainan suuruus.
Pitkässä juoksussa veron poisto olisi varmasti kaikille paras ratkaisu. Tai tietenkin se riippuu viime kädessä minkälaisella haittaverolla se sitten korvataan.
Comment
-
Korkean hankintaveron takia Santander kiittää, eli ei ole olemassa tyhmempää systeemiä kuin nyt on rahoitusten kanssa... Käytännössä erittäin moni hankkii auton juuri niin että rahoitusyhtiö vetää tilin, kun ei ole kovin järkevää että haetaan kymmenien tuhansien velka ulkomaalaisilta rahoitusjäteiltä ja maksellaan sillä koko rahalla vain veroa.Originally posted by protoni View PostSaattaisi tulla myös selkkauksia rahoitusyhtiöiden kanssa, jos kokonaan pätkällä rahotettu auto mällättäisiin ja korvaussumma olisikin veromuutoksen jälkeen tuhansia euroja vähemmän kuin jäjellä olevan lainan suuruus.
Pitkässä juoksussa veron poisto olisi varmasti kaikille paras ratkaisu. Tai tietenkin se riippuu viime kädessä minkälaisella haittaverolla se sitten korvataan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
-
Jostain luin, että yli 9 autoa kymmenestä ostetaan rahoituksella ja suurin rahoittaja on Santarder. Mitä suurempi laina(autovero nostaa hintaa) sitä suuremmat korot. Rahat siirtyy kotimaisesta kulutuksesta ulkomaille. Jos vero olisi polttoaineessa niin tuskin kukaan ulkomailta ottaa lainaa sitä varten...Originally posted by 928 GTS View PostMonesti rahoitusyhtiö on itse asiassa sama kun autotehdas.
Comment
-
Jos se perus qashqai halpenee pari tonnia ja autoilun kuluja nostetaan samanaikaisesti esim. polttoaineveroa nostamalla, niin ei kai tuo tilanne sanottavasti helpota? 90%:lla ei jatkossakaa ole varaa ostaa sitä suoraan. Ja kun autoilu itsessään on entistä kalliimpaa, niin paljon ajavan pitää ottaa rahotusta entistä enempi, että jää pari euroa polttoaineeseenkin. Vähän ajavalla tilanne ehkä paranee. Keskimäärin +-0?
Autot ovat jatkossakin kalliita oli veroa tai ei. Autokantaa tuo varmaan uusisi. Jos ollaan liikkeellä esim. 15k€ budjetilla, niin ilman veroahan se tarkottaisi yhtä isoa lainaa, mutta uudempaa menopeliä.
Comment
-
Kyllä tämä asia pitäisi tosiaan osata katsoa myös autokannan uusimisen näkökulmasta, liian vanha kalusto maksaa suomelle vuodessa miljardeissa laskettavia määriä monen eri mutkan kautta.
Mutta kun ei, ei voi nähdä metsää puilta, veroja nostamallahan aina saadaan lisää rahaa kassaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Kuka pakottaisi ostamaan yhtään uudemman auton kun nyt? Jos 15 tonnin pelin saisikin alle 12 tonnin niin siitä jäisi useampi tonni bensaveroihin ja käyttömaksuihin. Eli tarvitsisi ottaa vähemmän lainaa jolloin lainan hoitokulut olisi pienemmät ja rahaa jäisi edemmän muuhun kulutukseen kun nyt.Originally posted by protoni View PostJos ollaan liikkeellä esim. 15k€ budjetilla, niin ilman veroahan se tarkottaisi yhtä isoa lainaa, mutta uudempaa menopeliä.
Mitä mieltä on maksaa veroja lainalla? Siitä ei tosiaan hyödy mitään kukaan muu kun rahoitusyhtiö. Auton ostajalle ja valtiolle tilanteesta on vaan haittaa.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Ei ainakaan minulta osteta, prosentti on ehkä joku 50% mitkä menee rahoituksella...Originally posted by Bmw Master View PostJostain luin, että yli 9 autoa kymmenestä ostetaan rahoituksellaM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Ei sun myymät autotkaan taida ihan keskivertoa edustaa?Originally posted by MajorDrake View PostEi ainakaan minulta osteta, prosentti on ehkä joku 50% mitkä menee rahoituksella...-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Juuri näin. Mikä ihmen fakta se muka on, että ollaan 15 budjetilla liikkeellä? Ihan yhtä hyvin ollaan "Skeida 1,5 bensa farkku", budjetilla liikkeelä = lue ostetaan sama auto, muta nyt halvemmalla, ilman veroa.Originally posted by 928 GTS View PostKuka pakottaisi ostamaan yhtään uudemman auton kun nyt? Jos 15 tonnin pelin saisikin alle 12 tonnin niin siitä jäisi useampi tonni bensaveroihin ja käyttömaksuihin. Eli tarvitsisi ottaa vähemmän lainaa jolloin lainan hoitokulut olisi pienemmät ja rahaa jäisi edemmän muuhun kulutukseen kun nyt.
Veikkaan, että käytännössä molemmat kannat on oikeassa ja väärässä. Eli ostetakaan 15 keuron eikä 1,5 bensa Skodaa, vaan jotain sieltä väliltä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
Comment