Ei ole kovin vaikea arvata mitkä maat jarruttaa EU:n yhteisen ajoneuvorekisterin käyttöönottoa. Syykin on selvä. Autovero on pystyyn balsamoitu zombie jota yritetään pitää jalkeilla kaikin mahdollisin keinoin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 928 GTS View PostEi ole kovin vaikea arvata mitkä maat jarruttaa EU:n yhteisen ajoneuvorekisterin käyttöönottoa. Syykin on selvä. Autovero on pystyyn balsamoitu zombie jota yritetään pitää jalkeilla kaikin mahdollisin keinoin.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1440468850808.html
We all want the council to act, and to act soon."
Comment
-
-
Originally posted by jumuli View PostItsellä tuli nyt kahdessa viikossa Vaasan tullista päätös siqun lci 335:seen :think
Soitin vaasaan, niin sanoivat että paprut lähetetty marvoon, vaikka auto on perus mersu ja löytyy mahdista... Tarvii nyt laittaa tuon toisenkin paperit silti vaasaan. Se pitäisi ainakin löytyä suoraan.
Comment
-
-
Ajatelin täs verotella 2010 M3sta, ja tossa tiirailin jo haettuja päätöksiä ottoautosta...
M3 4.0 AUT 2D COUPE 309kW bensa 1005 41 4.8 8 55481 51956.90 19224.10 1503 37.00 211
M3 4.0 AUT 2D CABRIOLET 309kW bensa 0906 56 5.8 10 58749 55061.60 22355.00 1504 40.60 236
M3 4.0 AUT 2D CABRIOLET 309kW bensa 1011 43 4.7 9 63998 60048.10 22638.10 1507 37.70 216
co2 päästöt 211-236-216
Mistä ihmeestä noi on revitty? Meneekö multa ny joku ohi?
Co2 päästöt omassa 297 ja yleensä ne on 267-297 riippuen mallista mutta 211??
Comment
-
-
Originally posted by blury View PostAjatelin täs verotella 2010 M3sta, ja tossa tiirailin jo haettuja päätöksiä ottoautosta...
M3 4.0 AUT 2D COUPE 309kW bensa 1005 41 4.8 8 55481 51956.90 19224.10 1503 37.00 211
M3 4.0 AUT 2D CABRIOLET 309kW bensa 0906 56 5.8 10 58749 55061.60 22355.00 1504 40.60 236
M3 4.0 AUT 2D CABRIOLET 309kW bensa 1011 43 4.7 9 63998 60048.10 22638.10 1507 37.70 216
co2 päästöt 211-236-216
Mistä ihmeestä noi on revitty? Meneekö multa ny joku ohi?
Co2 päästöt omassa 297 ja yleensä ne on 267-297 riippuen mallista mutta 211??
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNe joutuu laittaa päätöksiin väärät co2 arvot kun ei näköjään tietojärjestelmät taivu alkuperäisten veroprosenttien käsittelyyn.
Tulkitsen että 37.00, 40.60 ja 37.70 ovat M3-toteutuneita veroprosentteja?
Mikä tullin käyttämä co2-taulukko antaa tuollaiset prosentit?
Comment
-
-
Originally posted by blury View PostAjatelin täs verotella 2010 M3sta, ja tossa tiirailin jo haettuja päätöksiä ottoautosta...
M3 4.0 AUT 2D COUPE 309kW bensa 1005 41 4.8 8 55481 51956.90 19224.10 1503 37.00 211
co2 päästöt 211-236-216
Mistä ihmeestä noi on revitty? Meneekö multa ny joku ohi?
Co2 päästöt omassa 297 ja yleensä ne on 267-297 riippuen mallista mutta 211??
EDIT: niin sikälimikäli sinulla on kovakattoinen peli, eikä cabrio. Jos cabrio niin lisää "tonni tai pari" niin olet alueellaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVoisitko avata hieman enemmän mielenkiintoista ajatustasi?
Tulkitsen että 37.00, 40.60 ja 37.70 ovat M3-toteutuneita veroprosentteja?
Mikä tullin käyttämä co2-taulukko antaa tuollaiset prosentit?
2010 vuoden lain mukaan 263g päästävä auto on verotettu 37,0 veroprosentilla
Nykyisin 211g päästävä auto verotetaan 37,0 veroprosentilla.
Joutuvat laittamaan päästöihin 211g että saavat tuon 37,0% papereihin.
En tiedä onko tässä jotain muuta takana vai vain paskat järjestelmät.
Comment
-
-
Sosiaalisesta mediasta bongattua;
Tulli oli käyttänyt väärää rekisteröintipäivää autoverotuksessa ja kun valitin siitä että auto on oikeasti 5kk vanhempi, niin tässä Tullin vastaus mikseivät alentaneet veroa silti:
"Ajoneuvo on kolmen kalenterivuoden ikäinen, joten viiden kuukauden muutoksella ajoneuvon ensimmäiseen käyttöönottoon ei katsota olevan vaikutusta arvonmääritykseen"
Kai nyt jokainen kylänmieskin tietää sen että kyllä auton arvo tippuu ihan joka kuukausi, niin mite vittu tälläistä voi tapahtua oikeusvaltiossa. Ja tälle asialle ei mahda mitään koska tulli on jumala Suomessa.
Kumma vaan kun yhdessä toisessa jutussa valitin väärästä markkinahinnasta, niin siinä tulli perusteli että auton arvo laskee 1% kuukaudessa.
Jos tämä todella pitää paikkaansa, huomaa kuinka uppiniskaiseksi on Tullin touhut menneet. Selkeitä virheitäkään ei enää korjata vaan ohjataan suoraan tekemään valitusta. Tosin tässä tapauksessa näyttää, että Tulli ei ohjeista edes sen tekemiseenE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Ainakaan mahdissa ei vaikuta veron markkina-arvoon, onko käyttöönotettu 1.1.2012 vai 31.12.2012, vaikka ajallisesti vuosi eroa käyttöönottopäivällä. Toki jos tuon tapauksen 5kk cappi sattuu menemään yli kalenterivuoden, niin sitten sillä merkitystä onkin. Eipä siinä, käsittämätöntä toimintaa tullilta kuitenkin.
Onko kukaan hiljan verottanut Lappeenrannassa? Miten pitkä lie jono?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
31.12.2013 tehdyt verovalitukset kahdesta E31:stä: Tällä viikolla Tulli on maksanut tililleni aimo kasan rahaa ! Mitään ei tietenkään ole kuulunut sitä ennen ja mitään päätöstä en ole kotiin postissa saanut. Onko tästä muilla kokemusta ja onkohan päätös kenties vielä tulossa ?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNe joutuu laittaa päätöksiin väärät co2 arvot kun ei näköjään tietojärjestelmät taivu alkuperäisten veroprosenttien käsittelyyn.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post31.12.2013 tehdyt verovalitukset kahdesta E31:stä: Tällä viikolla Tulli on maksanut tililleni aimo kasan rahaa ! Mitään ei tietenkään ole kuulunut sitä ennen ja mitään päätöstä en ole kotiin postissa saanut. Onko tästä muilla kokemusta ja onkohan päätös kenties vielä tulossa ?
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHöhö höpö. Ottoauton kaveri on laskenut ne co2 prosentit itse sinne eikä älyä ottaa huomiono että mikä on ollut käyttöönottohetken verotustapa...
Minkäköhänlaisessa muodossa nuo tiedot on tullilta saatavissa vai vetääkö kaverin järjestelmä suoraan .pdf:stä omaansa?
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post31.12.2013 tehdyt verovalitukset kahdesta E31:stä: Tällä viikolla Tulli on maksanut tililleni aimo kasan rahaa ! Mitään ei tietenkään ole kuulunut sitä ennen ja mitään päätöstä en ole kotiin postissa saanut. Onko tästä muilla kokemusta ja onkohan päätös kenties vielä tulossa ?
Luulis jonkinmoisen lippulapun tulevan että näkee MIKSI ja MILLÄ PERUSTEELLA on rahaa palautettu.
Comment
-
Comment