Originally posted by Eemeli
View Post
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cunttory View PostNo tähän oletukseeni en voi antaa faktaa ennen kuin vuosi on vaihtunu tekemällä nyt jemmaan mahdilla arvion ja tammikuussa uudestaan, jos se täsmälleen sama ensirekisteröinti on ratkaiseva juttu verraten yhden vuorokauden ero vuoden vaihtuessa.
Ei se merkittävästi muutu,
hintamuutos saattaa joskus olla jopa negatiivinen verottajan kannalta
eli verotusarvo voi nousta ?!?
Tullin verotusarvot perustuu autojen pyyntihintoihin
eikä ne pyyntihinnat laske systemaattisesti vuoden vaihtuessa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSuotta odotat.
Ei se merkittävästi muutu,
hintamuutos saattaa joskus olla jopa negatiivinen verottajan kannalta
eli verotusarvo voi nousta ?!?
Tullin verotusarvot perustuu autojen pyyntihintoihin
eikä ne pyyntihinnat laske systemaattisesti vuoden vaihtuessa...Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSuotta odotat.
Ei se merkittävästi muutu,
hintamuutos saattaa joskus olla jopa negatiivinen verottajan kannalta
eli verotusarvo voi nousta ?!?
Minulla ei ole tällä hetkellä verotettavaa autoa, mutta kauppaa on hierottu juurikin tammikuussa käyttöönotetun kanssa, siitä vaan ajatus lähti tähän asiaan.
Ettei mene ihan off topic:
Originally posted by juuzmoOnko muille tullut mitään paluupostia, kun olette lähettäneet valituksia tuon KHO päätöksen perusteella? Pistin itse pari menemään keväällä postin kautta lähimpään tulliin, mikä myös verotti ne mutta on sellanen epäilys että mitä jos ne ei olekkaan päätynyt oikeaan osoitteeseen kun ei ole mitään kuulunut, valitusoikeus vanhenee vuoden vaihteessa niin pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi lähettää niistä kopio myös kirjaamoon, vai meneekö säätämiseksi?
Te ketkä olette saaneet rahoja takaisin niin millaista valituspohjaa käytitte
Oikaisuvaatimuksen voi lähettää sähköisesti [email protected]
Tuosta tulee automaattinen vastaus että on otettu posti vastaan. Jos laitat useamman vaatimuksen peräkkäin ei kuittausta tule kuin ensimmäisestä postista, vaikka perille meneekin (näin ainakin omalla kohdalla 2 kertaa tapahtunut)Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostNo tähän oletukseeni en voi antaa faktaa ennen kuin vuosi on vaihtunu tekemällä nyt jemmaan mahdilla arvion ja tammikuussa uudestaan, jos se täsmälleen sama ensirekisteröinti on ratkaiseva juttu verraten yhden vuorokauden ero vuoden vaihtuessa.
Comment
-
-
Sitran vanhempi neuvonantaja Oras Tunkkainen alkaa Pariisin sopimusten innoittamana riehumaan. Lopputulos käy suomikuluttajalle jumalattoman kalliiksi...
”Paikannukseen perustuvien tiemaksujen idea on mainio. Autoilua voidaan verottaa enemmän siellä, missä haitat ovat suurimpia ja vaihtoehtoja oman auton käytölle eniten tarjolla. Vastaavasti autoilija joutuisi maksamaan vähemmän silloin, kun haitatkin ovat pienempiä ja auton käyttö monissa tapauksissa välttämätöntä – erityisesti maaseudulla”, Tynkkynen kirjoittaa."
Sitran vanhempi neuvonantaja Oras Tunkkainen voi varmaan kertoa miksi samanlaisen co2-päästön tuottavan ajoneuvon ilmastonmuutoksellinen vaikutus on moraalisestikin arveluttavampaa esimerkiksi pääkaupunkiseudulla kuin Kainuussa.
Pk-seudulla asuvien autonkäytön välttämättömyydestä puhumattakaan...
Comment
-
-
Tynkkysen visiot on vielä pientä alkulämmittelyä.
Autokanta pitäisi muuttaa nopeasti vety- tai sähköautoiksi tai ladattaviksi hybrideiksi. Pidän tässä akkuteknologien tilanteessa ladattavia hybridejä parhaana vaihtoehtona, koska niillä kuljetaan sähköllä suurin osa matkasta. mutta voi tehdä pidempiäkin matkoja. Muiden autojen myynti pitäisi kieltää muutamassa vuodessa.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTynkkysen visiot on vielä pientä alkulämmittelyä.
Autokanta pitäisi muuttaa nopeasti vety- tai sähköautoiksi tai ladattaviksi hybrideiksi. Pidän tässä akkuteknologien tilanteessa ladattavia hybridejä parhaana vaihtoehtona, koska niillä kuljetaan sähköllä suurin osa matkasta. mutta voi tehdä pidempiäkin matkoja. Muiden autojen myynti pitäisi kieltää muutamassa vuodessa.
Voi herran *:n....Tainut unohtua että automaailman suurin hiilijalanjälki on nimenomaan hybrideissä tällä hetkellä...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostÄsken syötin MAHTIin (hihasta otetut) arvot: 2010, 320 125kW manuaali, ajettu 110 tkm.)
1. Käyttöönotto 1.1.2010, yleinen pyyntihinta 17080
2. Käyttöönotto 31.12.2010, yleinen pyyntihinta 17080
3. Käyttöönotto 31.12.2009, yleinen pyyntihinta 15923
verotusarvo putoaa yhdessä yössä (siis vuodenvaihtuessa) 9%, kun auton iäksi tulee 9 vuotta (ja mikä "logiikka" tuossakin on.........).
Muutos vaan tulee vasta, kuten Major kirjoitti 19.1.. Eli, jos nyt on tuomassa 2006 vuosimallin autoa (rekisteröintikuukaudella ei merkitystä), pitää odottaa tammikuun puolelle pitkään ennen kuin voi laittaa paperit sisään.
Muutama vuosi takaperin toin 2004 vuosimallin, samalla periaatteella säästöä tuli useita satasia.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNull on oikeassa, mutta on tuossa Kullin mahtipuppugeneraattorissa yksi toinenkin erikoisuus:
verotusarvo putoaa yhdessä yössä (siis vuodenvaihtuessa) 9%, kun auton iäksi tulee 9 vuotta (ja mikä "logiikka" tuossakin on.........).
Muutos vaan tulee vasta, kuten Major kirjoitti 19.1.. Eli, jos nyt on tuomassa 2006 vuosimallin autoa (rekisteröintikuukaudella ei merkitystä), pitää odottaa tammikuun puolelle pitkään ennen kuin voi laittaa paperit sisään.
Muutama vuosi takaperin toin 2004 vuosimallin, samalla periaatteella säästöä tuli useita satasia.
Autojen verotusarvo EI tipu Tammikuussa 2016
useampaa prosenttia kerralla verrattuna 2015 Joulukuun verotusarvoon.
Esimerkkijä muutamalta vuodelta
Valittu autot jotka on mahdollisimman lähelle toisiaan kilometrien perusteella:
Merkki Malli Mallin tarkennin Kunto A=Alennettu Päätöspäivä Käyttöönottopvä Ajokm/1000 Verotusarvo Autovero
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW N 20130304 20061207 196 12265,00 3348,34
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW N 20131213 20060703 210 11056,00 3018,28
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW 20140109 20060807 207 11007,00 3004,91
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW 20140311 20061117 187 11557,00 3155,06
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW 20141212 20060512 203 10 144,00 2 769,31
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW 20150112 20060510 207 9 933,00 2 681,91
BMW 320 2.0 D 5D STW 120KW 20150327 20060419 195 9 521,00 2 570,67
Minulla on ollut aika monta kertaa verotuspäätös vetämässä vuodenvaihteen yli
ja siten että on käytetty uudempaa Tammikuussa päivitettyä verotusarvoa eikä ero ole ollut merkittävä
Joulukuun arvoon (ero yleensä n. 1%).Last edited by MajorDrake; 14-12-2015, 14:11.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Postmerkki malli teho tyyppi neliveto ajokm/th käyttöönotto verotuskk verotusarvo vero
BMW 320 2.0 D (130 kW) Farmari (5‑ov) 4wd 157 01/2009 02/2013 20409,35 € 5612,57 €
BMW 320 2.0 D (130 kW) Farmari (5‑ov) 4wd 158 05/2009 12/2012 19314,95 € 4828,73 €
Mienkähän se sotii sitä ajatusta vastaan että veroa ei saa periä enempää kuin jo veroitetuissa autoissa, ts. minun logiikan mukaan veron määrä ei voisi missään tilanteessa nousta (ehkä poikkeuksena mahdolliset virheellisesti verotetut joiden verotusarvo tai veron määrä on ollut alakanttiin jonkin virheen seurauksena)...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment