Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekisterikilven taustalevy ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 382
    • Keski-Suomi

Palataan vanhaan aiheeseen. F20 tuotu ja kilventausta ongemla vaivaa.
    Eli haluaisin saada sileän mustan taustan puskuriin ja sihen normi suomi eu-taustalevy kiinni. Tai jokin muu siisti asianmukainen ratkaisu. Ruotsi-kilven reijät pitää saada piiloon.
    Väärän merkkiseen käyttikseen C350:seen asian ratkaisin näin. Mersussa tarvitsi vain auton oma taustalevy tulpata ja siihen suomi taustalevy ja kilpi kiinni. Linkkejä ja ehdotuksia tarvitaan. Kiitos.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

Comment

• van cleef
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1894
      • 01830

Mun täytyy tunnustaa, että Saksan/Ruotsin rekisterikilven reiät etupuskurissa oli yksi syy miksi aikoinaan aloin ostamaan uusia autoja. Ja on vieläkin. Mitään apua en osaa antaa asiaan. Jotenkin aina viritelmiltä näyttää kaikki taustat etukilvessä.

Yllättävän häiritsevä pikkuseikka
      Last edited by van cleef; 12-09-2019, 12:56.
      ...

Comment

• j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

Originally posted by van cleef View Post
        Mun täytyy tunnustaa, että Saksan/Ruotsin rekisterikilven reiät etupuskurissa oli yksi syy miksi aikoinaan aloin ostamaan uusia autoja. Ja on vieläkin. Mitään apua en osaa antaa asiaan. Jotenkin aina viritelmiltä näyttää kaikki taustat etukilvessä.

Itseä ei ole ihan noin paljoa häirinnyt, mutta nyt kun naarmun takia piti puskuri maalauttaa japsituonnista, niin pyysin silottelemaan myös kilpitelineen reiät ja heivasin kilpitelineen kuikkaan. Japsilaisen kilpitelineen reiät tosin monesti jää pikkukilven allekin, mutta tällä kertaa päätin sijoittaa kilven eri kohtaan puskurissa ja puskurin keskikohta kiiltää sileänä uudessa maalissa.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

Ylimääräisenä tarjolla:

E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

Comment

• Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17528
          • Turku

Originally posted by van cleef View Post

Voihan ne kitata ja maalauttaa umpeen.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1894
            • 01830

Originally posted by Laku View Post

Voihan ne kitata ja maalauttaa umpeen.
            Pitikin tunnustaa...

...

Comment

• MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

pitäisikö ruveta "väärentämään" noista suomen kilpiä, ts. tehdä euro-kokoiset kopiot Suomen kilvistä... Voisivat kyllä Trafilla tarjoita tuotakin kokoa valinnaisena...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3105

Originally posted by MajorDrake View Post
                pitäisikö ruveta "väärentämään" noista suomen kilpiä, ts. tehdä euro-kokoiset kopiot Suomen kilvistä... Voisivat kyllä Trafilla tarjoita tuotakin kokoa valinnaisena...
                pikkukilpihän käy saksan kilven pohjaan korkeutensa puolesta mutta päihin jää ikävästi tyhjää...
                jos teettäisi saksan kilven kokoiset muovista ja laittaisi ne ja siihen sitten liimaisi pikkukilven kokoisen tarrakilven päälle...

edit. tarkoititko major, että showkilpivalmistajalla teettäisi suomenkilven joka kävi saksan kilpipohjaan?
                Last edited by poke; 12-09-2019, 16:38.
                Kulkineet/projektit:

640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

• Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1851
                  • Turku

Mulle tulee uusi etupuskuri ja maalaus, niin siinä yhteydessä on tarkoitus jättää kilventausta kokonaan pois. Kilpi on tarkoitus teipata tarranauhalla suoraan puskuriin. Ei jää ainakaan reikiä.

Uusi reiätön kilpi on jo tilattu.

Yksi syy tähän siirtoon on se, että tähän jenkkituontiin on suomikilpi laitettu oudosti etupuskurin ilmasäleikköön.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• msalojaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2018
                    • 364
                    • Helsinki

Mulla on ollut edessä ja takana kilvet kiinni pari vuotta 3M Duallock tarranauhalla. On ajettu talvet, radalla, autobahnilla huiput ja kiinni on pysynyt. Ne saksakilpien reiät mulla on etupuskurissa, mutta korjauskeinoja valitettavasti ei, kun ei ne mua häiritse.
                    G29 Z4
                    Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

Comment

• arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1122
                      • suomi

Itte lyhentänyt orkkis kilventelineen,jos puskurin muoto on sellainen ettei istu ilman orkkis telinettä.

Jos jää reikiä, senkkausterällä pyöräyttää krantit pois ja täyttää oikealla värillä. Lopputulos kelpaa suurimmalle osalle.

Itte en ymmärrä mitä ne reiät haittaa mitkä kilvestä tulee? Jos ne 2 muovitulppaa näyttää rumalta niin samal pistää vanteetki 2 puoleisel teipil kiinni nii kliinimpi ku ei oo pulttei.
                      3m dual lockki on 5.8mm paksu, kamalan näköne ku kilpi irti ton verran puskurista.
                      Last edited by arben; 12-09-2019, 18:44.

Comment

• msalojaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2018
                        • 364
                        • Helsinki

Originally posted by arben View Post
                        Itte en ymmärrä mitä ne reiät haittaa mitkä kilvestä tulee? Jos ne 2 muovitulppaa näyttää rumalta niin samal pistää vanteetki 2 puoleisel teipil kiinni nii kliinimpi ku ei oo pulttei.
                        3m dual lockki on 5.8mm paksu, kamalan näköne ku kilpi irti ton verran puskurista.
                        Jos mun viestiin viittasit, niin kuten sanoin mua ei ne reiät haittaa yhtään. Eikä mua haittaa, jos kilpi on about saman verran irti puskurista kuin se olisi kilven taustalevyn kanssakin. Itse en taustalevyistä tykkää, kukin tavallaan.
                        G29 Z4
                        Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

Comment

• arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1122
                          • suomi

Originally posted by msalojaa View Post
                          Jos mun viestiin viittasit, niin kuten sanoin mua ei ne reiät haittaa yhtään. Eikä mua haittaa, jos kilpi on about saman verran irti puskurista kuin se olisi kilven taustalevyn kanssakin. Itse en taustalevyistä tykkää, kukin tavallaan.
                          Ei se ollut kenellekkään sen enempää tarkoitettu.

Mutta joo parempi ilman taustalevyä niissä missä kilpi istuu ilman.
                          Esim f30 msportin puskurissa kilpi jää ihan kenoon.

Niissä missä puskurin malli sallii asennuksen ilman telinettä kilpi istuisi 2 ruuvilla puskurissa ”saumattomasti”. Siitten halutaan 2 muovitulppaa pois ängetään väliin teippi mikä jättää sen ~5mm raon puskurin ja kilven väliin.

Toki kumpi sit on paremman näköinen on katsojasta kiinni.
                          Last edited by arben; 12-09-2019, 20:22.

Comment

• Krampus
                            BTCF Member
                            • Nov 2017
                            • 382
                            • Keski-Suomi

Todella heikolta näyttää, että löytäisi valmiin alusen. Täytyy kysyä, jos tämmönen firma http://www.muovia.fi saisi leikattua sopivan mustan palan ja kulmiin pyöristys. Pitää zetaan ottaa samalla etupuskuriin pala.
                            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

Comment

• |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7087
                              • Forssa

En nyt varmaan ihan täysin ymmärrä mitä haetaan mutta jos täysin tavallisen taustan haluaa niin mulla on takana tuollainen: https://m.motonet.fi/fi/tuote/465001...vy-EU-kilvelle

Jää täysin kilven taakse piiloon. Tuo kyllä kilpeä inan ulommas mutta turha alkaa teettämään missään pajassa jos kerran on olemassa jo valmis kaupassa. :think
                              Nyt:
                              E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3105

Originally posted by |foder| View Post
                                En nyt varmaan ihan täysin ymmärrä mitä haetaan mutta jos täysin tavallisen taustan haluaa niin mulla on takana tuollainen: https://m.motonet.fi/fi/tuote/465001...vy-EU-kilvelle

Jää täysin kilven taakse piiloon. Tuo kyllä kilpeä inan ulommas mutta turha alkaa teettämään missään pajassa jos kerran on olemassa jo valmis kaupassa. :think
                                taakse tuo onkin hyvä ja ostin tuollaisen. edessä niitä reikiä tahtoo aina jäädä näkyviin
                                Kulkineet/projektit:

640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎