Vuosi sitten selvittelin turvalaitteiden testausta Jaguarin merkkihuollosta. Huolto ehdotti, että pitäisi kaikki turvalaitteet tarkastaa ettei bagin paikalle ole esimerkiksi laitettu vastusta. Pitäisi kuulemma purkaa ratit, kattoverhoilut ja kojelaudan paneeleita, jotta tarkastuksen pystyisi luotettavasti tekemään
Tenttasin sitten huoltohmmoa, että kuka rakettipää tällaista on keksinyt. Vastaus oli, että AKEsta on näin ohjeistettu. Seuraavaksi kysyin AKEn henkilön nimeä jotta olisin voinut tarkistaa asian. No eipä sitä sitten AKEsta oltukaan ohjeistettu vaan korjaamopäällikkö oli ottanut tällaisen kannan. Poistuin paikalta todeten samalla, että ostakaa edes kamera-endoskooppi, että tulee asiakkaalle hieman halvemmaksi
Soitin asiasta sitten AKEen. Vastaus oli, että asiantuntevan korjaamon/yrityksen tekemä tarkastus ja asianmukaisella laitteistolla todennettuna riittää. Sen tarkempia laitteisto- tai pätevyysvaatimuksia ei ainakaan tuolloin ollut. Kirjoitin lapun yrittäjänä sitten itse. Testeri löytyi ja itse olin bagit sekä ohjainyksikön uusinut niin mikäs siinä kirjoitellessa.

Tenttasin sitten huoltohmmoa, että kuka rakettipää tällaista on keksinyt. Vastaus oli, että AKEsta on näin ohjeistettu. Seuraavaksi kysyin AKEn henkilön nimeä jotta olisin voinut tarkistaa asian. No eipä sitä sitten AKEsta oltukaan ohjeistettu vaan korjaamopäällikkö oli ottanut tällaisen kannan. Poistuin paikalta todeten samalla, että ostakaa edes kamera-endoskooppi, että tulee asiakkaalle hieman halvemmaksi

Soitin asiasta sitten AKEen. Vastaus oli, että asiantuntevan korjaamon/yrityksen tekemä tarkastus ja asianmukaisella laitteistolla todennettuna riittää. Sen tarkempia laitteisto- tai pätevyysvaatimuksia ei ainakaan tuolloin ollut. Kirjoitin lapun yrittäjänä sitten itse. Testeri löytyi ja itse olin bagit sekä ohjainyksikön uusinut niin mikäs siinä kirjoitellessa.
Comment