Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä sanoa poliisille?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWJUKKA
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 136
    • Uusimaa

mut kerran pysäytettiin ilta hämärällä liikennevaloissa (takavalot eivät toimineet jonka tiesin itse). noh siinä kaksikaistaisen tien oikealle kaistalle siis keskelle kaistaa ja liikennevaloja pysähdyin, polliisi käveli vierelle ja koputti sivulasiin johon minä vastasin morjestamalla (mutten veivannut lasia auki) samantien kuin poliisi oli ottamassa oven kahvasta kiinni löin lukkonupin ovesta alas ja sanoin apparin paikalla istuvalle kaverille jotta pistä ovi lukkoon. poliisin siinä aikansa huudeltua auton vieressä raotin lasia noin kaksi senttiä ja kysyin että mitäs meinasit johon poliisi että kortti ja ote tarttis nähdä. johon minä pokerinaamalla että no voihan nenä, minäkun luulin että yrität varastaa autoa kun tuollein siihen juokset!!

sakkoa virkavallan vastustamisesta (takavalot unohtuivat kokonaan sakkoa kirjoitettaessa)

Comment

• Kuqi
      Moderator
      • Sep 2002
      • 12524
      • Oulu

Originally posted by BMWJUKKA View Post
      sakkoa virkavallan vastustamisesta (takavalot unohtuivat kokonaan sakkoa kirjoitettaessa)
      miehekästä
      BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
      BMW CRUISE BIKE 2017
      TREK POWERFLY 4 2021
      @kukisenjussi instagram

Comment

• -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

Originally posted by Kuqi View Post
        miehek?st?
        Ja ennenkaikkea paskapuhetta, JOS se olisi ollut virkamiehen vastustamista niin siit? ei kyll? mit??n sakkolappua kirjoitella vaan se menee aina k?r?jille.
        ________
        SOUTH AMERICAN COOKING
        Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:10.

Comment

• BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

Pakko sanoa edes jostakin.

Armeijan jälkeen olin inttikaverin kanssa cruisaamassa ko. kaverin off-roadiin rakennetulla, vaikkakin täysin katulaillisella Wagoneerilla. Itse asiassa se oli hienosti rakennettu kiesi kaikkine korotuksineen, isoine renkaineen, hinauslaitteineen ja turvakaarineen, ainoa rumempi asia koko kiesissä oli väri: spraypullosta mattamusta (ja kaikissa taaemmissa ikkunoissa tummennus samasta spraypullosta).

Ilta kääntyi yöksi ja tuli aika lähteä kotia, ja Helsingistä kun päästiin kehä I:lle, perään kääntyi holiisit. Ei tullut yhtään yllätyksenä, että sinipuna vilkkui ennen kuin a:ta ehti sanoa.

ApuPoliisin tuloa odotellessa mietittiin, että mistäköhän niillä on nyt sanomista, eikä oikein keksitty mikä nyt mättää.

Holiisi halusi nähdä ajokortin ja rekisteriotteen, ja kun kuski kysyi pysäytyksen syytä, vastaus oli perinteinen "normaali liikenteen valvonta" (meinasin muutamassa kaljassa korjata poliisia että "normaali liikenteen häirintä", mutta sain hillittyä itseni). Alkoi armoton auton kyylääminen: renkaat, tekniikka, valot jne, kaikki käytiin läpi, mutta koska KAIKKI muutokset oli otteessa, miliisit ei päässeet huomauttamaan mistään, kunnes:

Vanhempi ratsumestari: "tässä on liian lyhyt pakoputki."
          Kuski: "Täh?!"
          Vanhempi Ratsumestari: "pakoputken tulee yltää takapuskurin takapuolelle." (pakoputki päättyi 5cm ennen takapuskuria)
          Kuski: "katso nyt siitä otteesta, tää laite on katsastettu just tän viikon maanantaina, kun pääsin intistä! Kyllä tää leimassa kelpasi!"
          Vanhempi ratsumestari: "ei me voida tietää misää kunnossa tää auto on ollut silloin katsastuksessa."
          Kuski: "ootko tosissas että olisin oikeesti leikannu 10cm putkea pois ihan vaan sun kiusaksi?!"
          Vanhempi ratsumestari: "ei me voida tietää miksi tehdään hölmöjä muutoksia autoihin, mutta tämä pitää jatkaa tuonne takapuskurin taakse, vaikka sitten pölynimurin letkulla. Menköön tällä kertaa kuitenkin huomautuksella." Ja sitten se merkkasi sen otteeseen.

Oli kuulemma tuttu katsastusmies ollut vähän ihmeissään tuosta merkinnästä...

P.S. terveisiä itä-helsinkiin, liekö putkea ehditty jatkaa kahdeksassa vuodessa...
          Last edited by BeamR; 25-07-2007, 12:46. Reason: termi
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

Comment

• Ylkkä
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 27
            • Helsinki, Las Vegas

Mä oon 2 hemmetin hyvää legendaa kuullu mitä on sanottu poliisille kun ovat pysäyttäneet. Ensimmäinen, tultiin vanhan työkaverin kanssa keikalta ja kun sitte ratsiassa poliisi kysy tuloja niin duunikaveri vastas että "sen verran paljon että ei tartte olla pummimas muilta rahaa tien varressa" <-- sakkoja
            Ja sitten toinen tultiin jostakin appiukon kanssa ja poliiseilla oli sitte tutka ja appiukko vetäs 70kmh alueella 84kmh, no poliisi ku tuli ikkunalle niin se ei ehtiny edes sanoa mitään ku appiukko sano suoraan että "onks poliiseilla taas loppunu määrärahat ku tuutte tänne pitää ratsiaa" pelkällä puhallutuksella pääsi

Comment

• DeadRider
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 153

Originally posted by BeamR View Post
              Jeep Wagoneer
              Onko kyseessä sattumoisin Juha nimisestä kaverista
              Käyttökulkine: Chrysler Stratus 2.5i V6 :think

Next: E38
              Lelu: 200CC ATV "Cross" mönkijä.

TARJOA 1502 projektia

Comment

• BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

Originally posted by DeadRider View Post
                Onko kyseessä sattumoisin Juha nimisestä kaverista
                Häpeäkseni joudun sanomaan, että näin kahdeksan vuoden jälkeen en enää herran nimeä muista...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

Comment

• DeadRider
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 153

Originally posted by BeamR View Post
                  Häpeäkseni joudun sanomaan, että näin kahdeksan vuoden jälkeen en enää herran nimeä muista...
                  OT:Oliko kyseinen auto

Onkos tullut poliisia vastaan joka haisee vanhalle viinalle?
                  Broidi oli sellaiseen törmännyt Leppävirralla
                  Käyttökulkine: Chrysler Stratus 2.5i V6 :think

Next: E38
                  Lelu: 200CC ATV "Cross" mönkijä.

TARJOA 1502 projektia

Comment

• Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

Originally posted by Viirus View Post
                    Näitä legendoja varmaan on kertoa kaikilla, tässä pari lisää.

Poliisi liputti kaverin tien sivuun ja käveli ikkunan viereen, "Sulla on tossa autossa aika kovat äänet, on varmaan reikä pakoputkessa!" Kaverin vastaus "No joo muutenhan se olis tankoo --> Sakkoja!

Sama juttu poliisi pysäyttää, alkaa tarkistamaan papereita ja samalla toinen tero kattoo renkaita "sulla on aika sileet kumit" Kuskin vastaus "Ne on niin uudet että ei oo pinta ehtiny vielä kasvaa --> Sakkoja!

Jälleen varikkostoppi aamu yöllä, poliisi "Eihän tähän aikaan oo liikkeellä kun rosvot ja mustalaiset" Kuskin vastaus "Kumpiakos te ootte?" --> Sakkoja!
                    Nää oli kyl niin hyviä.....

Pakko kertoa mitä kaveri kertoi omasta kokemuksesta. Oli 2vko sitten ryypyllä täällä treen suunnalla kaverin ascona kyydissä.Kaverin oli jo pitkän aikaa pitäny vaihtaa jarruletku eteen,no sinä iltana se letku sitten laukesi ja uus letku sattui oleen mukana ja nestettä.No auto ylös (paikkana Hervannan valtaväylä) ja kaveri iski auton alle vaihtaan sitä. No 5min Ja poliisit tuli taakse ja laittoi valot vilkkumaan.2 poliisia Nousi autosta ja kavereita oli siinä 3 ja ihmetteli mikä on homman nimi. Konstaapeli kysy että kenen auto on ja jätkät sano et "Korhosen Mikan ooppelihan se siinä"...Poliisit vastas et "joo joo, Onkos teillä kaverin puhelinnumeroa"
                    "Löytyy"No poliisit alkoi soittaan ja auton alta alkoi kuulua kännykän soittoääni ja poliisit ei huomannut/kuullut sitä.No kaveri vastasi että"korhonen" "No tampereen poliisi iltaa" "No iltaa" "Onko teikäläisellä tällainen Opel ascona xxx-123" "joo kyllä löytyy mä oon täällä auton alla" "Ala tulla vähän äkkiä tänne sieltä sano poliisit" Mut sakkoja ei tullut!!!
                    MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• [Hakki]
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 391
                      • Hämeenlinna

Originally posted by Bouma View Post
                      Nää oli kyl niin hyviä.....

Pakko kertoa mitä kaveri kertoi omasta kokemuksesta. Oli 2vko sitten ryypyllä täällä treen suunnalla kaverin ascona kyydissä.Kaverin oli jo pitkän aikaa pitäny vaihtaa jarruletku eteen,no sinä iltana se letku sitten laukesi ja uus letku sattui oleen mukana ja nestettä.No auto ylös (paikkana Hervannan valtaväylä) ja kaveri iski auton alle vaihtaan sitä. No 5min Ja poliisit tuli taakse ja laittoi valot vilkkumaan.2 poliisia Nousi autosta ja kavereita oli siinä 3 ja ihmetteli mikä on homman nimi. Konstaapeli kysy että kenen auto on ja jätkät sano et "Korhosen Mikan ooppelihan se siinä"...Poliisit vastas et "joo joo, Onkos teillä kaverin puhelinnumeroa"
                      "Löytyy"No poliisit alkoi soittaan ja auton alta alkoi kuulua kännykän soittoääni ja poliisit ei huomannut/kuullut sitä.No kaveri vastasi että"korhonen" "No tampereen poliisi iltaa" "No iltaa" "Onko teikäläisellä tällainen Opel ascona xxx-123" "joo kyllä löytyy mä oon täällä auton alla" "Ala tulla vähän äkkiä tänne sieltä sano poliisit" Mut sakkoja ei tullut!!!

Voi luoja totaali repeäminen
                      En.

Comment

• BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

Originally posted by DeadRider View Post
                        Juma, toihan on makee! mutta kuten jo varmaan tiesitkin, niin ei ollut...
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

Comment

• waudeville
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 2089
                          • Nokia

kaveri pysäytettiin joskus aikoja sitten kun saapeissa oli vielä ne saatanan isot (ämpäri)vilkut katolla.paikan vieressä oli vielä järvi ja kun poijjaat tuli autolle ni kaveri kysy :oottekos ongelle tullu ku on koukut autossa ja kohot katolla?-sakkoja
                          e34 540ia -94 Batmobile
                          candy-king

ex: e32 735i -89
                          e34 525i -89

Comment

• MrSandman
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 116
                            • Hellsinki

Kaverin kyydissä olin tossa muutama vuosi sitten, poliisi pysäytti pienestä ylinopeudesta, kun pyydettiin ajokorttia ja rekisteriotetta. Kaveri anto epähuomiossa pankkikortin ja rekisteriotteen. Poliisi vaan tuijotti hetken sitä pankkikorttia ja kysäs naureskellen että "onkos tää joku epätoivonen lahjontayritys?" Repesin vieressä aivan totaalisesti.
                            -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

Comment

• Kullikulmala
                              Newbiemmer
                              • Jan 2007
                              • 3

Tampereella

Originally posted by hookoo View Post
                              Pakko pistää yks stoori kans tänne: Ajelin iltasella Tampereen keskustassa ja liikennevaloristeystä lähestyessä valot vaihtuivat punaisiksi. Ajattelin, että eiköhän tosta vielä läpi pääse ja kiihdytin rivakasti risteyksen läpi! Eiköhän ollut kissalan veljekset odottamassa samoissa valoissa, jonka tajusin muutaman sadan metrin päässä kun mondeo jo hönki takapuskurissa! Siinä jo kävi monenlaiset summat mielessä, kun konstaepeli kävi pyytämässä nahkaverhoillulle mondeon takapenkille...Vanhemman konstaapelin ensimmäiset sanat: oletko tietoinen sumuvalojen käyttämisestä?? Hetken hämmästyksestä selvittyäni änkytin jotain että eikös niitä parkkien kanssa...plaaplaa...Kirjallinen varoitus napsahti, mutta härskeistä punaisiin ajamisesta ei puhuttu mitään!!

Että joskus näinkin!

menin tuossa heinäkuun alussa jämsästä nokialle niin tuli sit ajettua koko ohituskaista vasenta kaistaa ja kaikista ohi! no sitte moottoritie loppui ja eteeni oli tulossa rampista auto niin aattelin että vittu en ala jarruttaan,vauhtia 130km/h. no pienenpää silmään ja kaasu pohjaan, mummo jäi volkkarilla taakse, niin jo huomasin että tien reuna vilisi poliiseita. no minä siinä sitten jarrutin 190km/h 50km/h niin siellä jo yks läski pallo heilui että reúnaan pysähdy.
                              pysähdyin ja laskin lasin alas niin setä poliisi kysy että mihin oli noin vitunmoinen kiire,,, minä siihen että kakkosvaihdetta suorittamaan,,,
                              siihen se setä sanoi että ajokortti ja rekisteriote mukaan ja autoon!
                              kävelin mondeon takapenkille ja kaikki kytät katto ihan vitun vihasina, meinasin kysyä että onko joku ongelma mut ei viittiny.
                              poliisi setä sitten alkoi kirjoittamaan sakkoa ja sanoi Sulla kävi poika tuuri just kun pysähdyit me lyötiin tutka päälle!! no se jatkoi kirjottamista ja yks poliisi kävi sanomassa että bemarin takapyörat ovat ihan kaljut mutta se ei haitannut, ku hän halusi kirjoittaa SUMAREIDEN väärinkäytöstä 50€ rikesakon... kortti jäi taskuun

Comment

• Zuuzo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 441
                                • Etelä-Savo, Pieksämäki

Vois laitta omiakin kokemuksia

Ajelin muutama vuosi sitten tuunatulla nissan 200sx vm90 jossa oli siniset alustavalot joita tuli käytettyä silloin tällöin myös maantiellä, no erään kerran poliisit sattu huomaamaan mun valot vaikka olinkin samantien napannu ne pois päältä, pysäyttivät mut linttipysäkille ja rupesivat tutkimaan auton alustaa ( madallettu ja valot oli piilotettu korisarjan sisälle joten niistä ei näkyny muuta kuin sininen loiste auton alla ) ohjaimeenkin kerkesin vaihtaa käytetyn pariston toimivien tilalle joten poliiseilla ei ollu todisteita valojen käytöstä ja minä selvisin varoituksella.

Olin elokuussa löytänyt juvalta spoilerin omaan autoon ja olin kotimatkalla varkautta kohti, juvan abc:ltä olin lähtenyt erään s40 volvon perään joka ohitteli autoja aika hyvällä tahdilla mutta en kiinnittänyt huomiota siihen että takana oli musta skoda joka myös ohitteli samat autot minun ja volvon kanssa, no joroisten jälkeen skoda ohitti kummankin auton ja en kiinnittänyt sen kummempaa huomiota siihen vaan ajattelin että minuahan ei skodat ohittele ja painelin ohi ihan kunnolla mutta en ollu kuin ehtiny omalle kaistalle kun skodassa välähti disco valot ja mä ajattelin että ajot on ohi tältä kesältä ( ajotietokoneen mukaan nopeutta 139km/h 100 alueella ) poliisit tuli juttusille ja kysyivät paljonko oli nopeutta ja sanoin että hiukan yli 100, poliisi valisti mua hetken aikaa liikennenopeuksista ja sanoi lopuks että tais volvo olla sittenkin nopeampi.
                                ei sakkoja vain suullinen varoitus
                                poliisi ajoi mun perässä varkauteen saakka.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎