Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä sanoa poliisille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JariV
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 20

    Mulle käynyt kaks helposti muistettavaa kohtaamista sinivuokkojen kanssa:

    1. Olin opiskelujen lomassa kesäduunissa Hartwallilla ajamassa kaljakuormuria. Pysähdyin Mechelininkadun pohjoispään valoihin ja taakse pysähty rättisitikka, sit sielt takaa tuli Audi Avant 200 Quattro niin maan perkeleesti ja tööttää pitkän lukkojarrutuksen jälkeen rattäriä takalistoon joka räsähtää mun duuniauton takapuskuriin.
    No eikun poliisit paikalle sivullisten toimesta ja noutavat kaikki kolarin osalliset autoistaan. Siinä sitten mä, rättärikuski ja Audikuski viedään maijaan ja sinne mennään istumaan taakse. Ja ovi lukkoon. Venataan 10 minuuttii kaikki takaosassa kun varsin hyvän näkönen naispoliisi tulee sinne ja alkaa puhalluttamaan meitä, mua ekaks.
    No kun en oo koskaan ollu mitenkään viinan perään ja siinä vaiheessa edellisestä kaljapullosta on jo vähintään 3 viikkoo ni tää mimmipoliisi puhalluttaa mut, näyttää vakavalta ja pyytää puhaltamaan uudestaan johon mä sanon: "Ei vittu siellä varmasti mikään viisari voi ees värähtääkkään, viinaksii en oo juonu ainakaan kolmeen viikkoon!" Mimmi kääntää mittarin näytön meidän kolmen suuntaan jossa seisoo 0.00 ja sanoo: "No päätin vähän keventää tilannetta" Kaikki revettiin maijassa nauramaan ja perkele että mä hymyssäsuin parjasin sitä poliisineitoa. Kaikki repes katketakseen.
    Mä pääsin ekana ulos ja muutkin nopeessa tahdissa ja Audikuski tuli viimesenä, se oli hyväntuulinen ja sano myöntäneensä syyllisyytensä ja sanoi että olihan asiallinen sinivuokko.

    2. Olin illalla tulossa duunista himaani tällä Juvanmalmin suunnilla Espoossa:

    No skoudet ajo vastaan ja peilistä katoin että jarruvalot sytty palamaan ja alkoivat kääntyä perään, mä olin niitten lisäks ainoo tienkäyttäjä sillä hetkellä.
    Ennenkun saivat autoonsa käännettyy siinä ni mä olin pistäny Volkkarin jo tien viereen parkkiin ja tullut autosta ulos laput kourassa. Pysähtyivät siihen mun taakse valot päällä ja moottori käynnissä ja kuskinpaikalta noussut poliisi sano mulle: Joo, ei meidän tartte niitä papereita nähä, niitten on pakko olla kunnossa ku uskallat tän näkösellä vehkeellä julkisesti ajella. Johon mä repesin ja kysyin: No miks te mun perään sit käännyitte?
    Sanoivat: No kun oli niin veikeen ja hyvän näkönen sikamatala pakuvolkkari että oltiin kiinnostuneita näkeen se vaan lähempää. Saako kattoo? Ja toki sai, kuskipoliisi jopa pyys luvan ottaa mun pakusta kylmät tyypit kuskinpallilta jonka toki myönsin. Juteltiin hetki siinä sitten vielä ja toivottivat "tyylikästä matkaa".
    Last edited by JariV; 11-08-2008, 12:15.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7366
      • Oulu

      Originally posted by Kekkeruusi View Post
      Vai onko joku oikeasti joutunut jättämään auton siihen paikkaan jossa kortti on otettu pois ylinopeuden takia? ( ei törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, vaan pelkkä piittaamattomuus )
      En ainakaan minä joutunut. Koko pääsiäisen pyhät sai ajoaikaa ilman sen suurempaa vääntöä. Erittäin asiallista toimintaa muutenkin siinä tilanteessa pysäyttäneiltä poliiseilta, vaikka tutka tietysti olikin sen ainoan kunnon ohitussuoran päässä.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • J-Beat
        Aluevastaava
        • Jun 2005
        • 3059
        • Jyväskylä

        Tässäpä toimintamallia:


        Myydään:
        Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

        K-S Connection
        Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5147
          • Joensuu

          Originally posted by JariV View Post
          Mulle käynyt kaks helposti muistettavaa kohtaamista sinivuokkojen kanssa:

          1. Olin opiskelujen lomassa kesäduunissa Hartwallilla ajamassa kaljakuormuria. Pysähdyin Mechelininkadun pohjoispään valoihin ja taakse pysähty rättisitikka, sit sielt takaa tuli Audi Avant 200 Quattro niin maan perkeleesti ja tööttää pitkän lukkojarrutuksen jälkeen rattäriä takalistoon joka räsähtää mun duuniauton takapuskuriin.
          No eikun poliisit paikalle sivullisten toimesta ja noutavat kaikki kolarin osalliset autoistaan. Siinä sitten mä, rättärikuski ja Audikuski viedään maijaan ja sinne mennään istumaan taakse. Ja ovi lukkoon. Venataan 10 minuuttii kaikki takaosassa kun varsin hyvän näkönen naispoliisi tulee sinne ja alkaa puhalluttamaan meitä, mua ekaks.
          No kun en oo koskaan ollu mitenkään viinan perään ja siinä vaiheessa edellisestä kaljapullosta on jo vähintään 3 viikkoo ni tää mimmipoliisi puhalluttaa mut, näyttää vakavalta ja pyytää puhaltamaan uudestaan johon mä sanon: "Ei vittu siellä varmasti mikään viisari voi ees värähtääkkään, viinaksii en oo juonu ainakaan kolmeen viikkoon!" Mimmi kääntää mittarin näytön meidän kolmen suuntaan jossa seisoo 0.00 ja sanoo: "No päätin vähän keventää tilannetta" Kaikki revettiin maijassa nauramaan ja perkele että mä hymyssäsuin parjasin sitä poliisineitoa. Kaikki repes katketakseen.
          Mä pääsin ekana ulos ja muutkin nopeessa tahdissa ja Audikuski tuli viimesenä, se oli hyväntuulinen ja sano myöntäneensä syyllisyytensä ja sanoi että olihan asiallinen sinivuokko.

          2. Olin illalla tulossa duunista himaani tällä Juvanmalmin suunnilla Espoossa:

          No skoudet ajo vastaan ja peilistä katoin että jarruvalot sytty palamaan ja alkoivat kääntyä perään, mä olin niitten lisäks ainoo tienkäyttäjä sillä hetkellä.
          Ennenkun saivat autoonsa käännettyy siinä ni mä olin pistäny Volkkarin jo tien viereen parkkiin ja tullut autosta ulos laput kourassa. Pysähtyivät siihen mun taakse valot päällä ja moottori käynnissä ja kuskinpaikalta noussut poliisi sano mulle: Joo, ei meidän tartte niitä papereita nähä, niitten on pakko olla kunnossa ku uskallat tän näkösellä vehkeellä julkisesti ajella. Johon mä repesin ja kysyin: No miks te mun perään sit käännyitte?
          Sanoivat: No kun oli niin veikeen ja hyvän näkönen sikamatala pakuvolkkari että oltiin kiinnostuneita näkeen se vaan lähempää. Saako kattoo? Ja toki sai, kuskipoliisi jopa pyys luvan ottaa mun pakusta kylmät tyypit kuskinpallilta jonka toki myönsin. Juteltiin hetki siinä sitten vielä ja toivottivat "tyylikästä matkaa".
          Siulla ei ole ainakaan negatiivistä sanottavaa. Oisko tosta hippibussista jossain enempikin inffoa? Tyylikäs peli
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • JariV
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 20

            No ei mulla oo virkavallasta pahaa sanottavaa kyllä. Enemmän noi kohtaamiset sinivuokkojen kanssa on tietenkin kiinni omista toimista ja jos syystä pysäyttävät niin en mä haluu niille alkaa vittuilemaan.

            Kumminki ku funtsii niin tässä maassa omaisuusturva toimii ja yhteiskunnan tilanne on vakaa niin kyllä mä arvostan tollasta. Ja tästä on mun mielestä suuri kiitos myös virkavallalle, jotka on kuitenkin se konkreettisesti näkyvin osa täytänöönpanevaa valtaa.
            Myöskin kun funtsii sitä, että Suomessa on asetettu lait ja jokainen joka täällä asuu on velvoitettu noudattamaan sääntöjä niin ne jotka katsoo omalta osaltaan että tän maan lait ei häntä koske niin voi mun mielestä muuttaa täältä pois. Tai rikkoo lakia ja jäädessään kiinni rikkomuksestaan osoittas vaan aikuisuuttaan osata myöntää tilanne ja ottaa asia vastaan kuin mies eikä porata kuin ämmä.

            Eikä tällanen saarna sitä tarkota että mä noudattasin lakia pilkulleen. Kyllä mäkin ajan ylinopeuksia ja tollasta, mutta silmä ja tilannetaju harjaantuu iän karttuessa ja näitä kahnauksia oppii välttämään. Mutta sitten kun se nopeustutkan ylisuuri näyttämä napsahtaa taas omalle kohdalle niin otan vastuun omista teoistani enkä ala vittuilemaan.

            Volkkarista sitten; eipä siitä missään oikein mitään faktaa oo kun mitä mä tässä kirjoittelen:
            1966 vuosimalli, rekisteröity 9 hengen henkilöautoksi, viritetty 1600:nen kaahella kaasarilla, Kuplan loota, alennusvaihteet poistettu takaa, edessä säätökeula. Lailliset Suomen tummimmat ikkunat (valonläpäisupprosentti 49, alin sallittu 75%), minimimaavara 65mm. Sonderwagenin haitarikatto.
            Tolla vehkeellä on yksi hyvä tapa kiertää lakia, sen voi parkkeerata aina mille vaan sakkopaikalle ja kun lappu tulee ikkunaan niin siellä on aina järjestään ajoneuvolajiksi laitettu pakettiauto, eli kun esittää vastalauseensa jonka peustelee että "minun autoni on henkilöauto, eikä pakettiauto" niin sakot on peruttu aina. Näin on käynyt monta kertaa.
            Last edited by JariV; 12-08-2008, 11:06.

            Comment

            • nachi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 378

              Originally posted by JariV View Post
              Tolla vehkeellä on yksi hyvä tapa kiertää lakia, sen voi parkkeerata aina mille vaan sakkopaikalle ja kun lappu tulee ikkunaan niin siellä on aina järjestään ajoneuvolajiksi laitettu pakettiauto, eli kun esittää vastalauseensa jonka peustelee että "minun autoni on henkilöauto, eikä pakettiauto" niin sakot on peruttu aina. Näin on käynyt monta kertaa.
              Hah. Päteeköhän tämä muihinkin vanhoihin "pakettiautoihin" kuin legendaariseen hippibussiin?

              Meinaan siis, lieneekö enemmän sääntö kuin poikkeus, että kirjoittavat henkilöautoiksi rekisteröidyille "pakettiautoille" sakot väärin.
              Last edited by nachi; 12-08-2008, 11:57.

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                Viimeisin mitä sanoin poliisille oli varmaankin, että "lähetkö tänään ryyppäämään?"


                Naapurit kummatkin poliiseja
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • xtech
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 356
                  • savonlinna

                  sattui tuossa muutama vuosi sitten:

                  ajettiin kaverin kanssa savonlinnassa valoisana kesäyönä syrjäisiä pikkuteitä pitkin ja pitihän siinä vähän kisoa.(60 alueella n.110 vauhtia)

                  noh ei mitään,tuttu poliisi oli koiran kanssa kävelyllä ja näki ko.tilanteen.

                  pysäytti sitten muutaman päivän päästä ja kyseli että onkos sitä tullut hurjasteltua???
                  vastasin että ei tietenkään..

                  poliisi sanoi että elä puhu paskaa,mie näin kun ajoitte kisaa kun olin lenkillä koiran kanssa niin oli ainakin satanen vauhtia.

                  kysyin että olikos koirassa tutka päällä kun osaat nopeuden sanoa??

                  poliisilla alkoi totaalinen kiehuminen ja sakot räpsähti virkavallan halventamisesta!!!
                  sigpic

                  e30 2,7

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7485
                    • Kotona

                    Originally posted by xtech View Post
                    poliisilla alkoi totaalinen kiehuminen ja sakot räpsähti virkavallan halventamisesta!!!
                    Oliko poliisi-setä yksin liikenteessä? Sana sanaa vastaan, tuskin olisi käräjille vetänyt vaikka olisit kiistänyt...:think

                    Pääsit kuitenkin halvemmalle, kuin jos oisit tutkaan vetänyt 110/60-alueella.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                    -

                    Comment

                    • xtech
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 356
                      • savonlinna

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Oliko poliisi-setä yksin liikenteessä? Sana sanaa vastaan, tuskin olisi käräjille vetänyt vaikka olisit kiistänyt...:think

                      Pääsit kuitenkin halvemmalle, kuin jos oisit tutkaan vetänyt 110/60-alueella.
                      joo oli yksin..no eipä sitä aina älyä
                      sigpic

                      e30 2,7

                      Comment

                      • Peenari
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 35
                        • Hki

                        Originally posted by Kekkeruusi View Post
                        Höps, Kyseisessä tilanteessa vain annettiin pari päivää lisää ajoaikaa. Vai onko joku oikeasti joutunut jättämään auton siihen paikkaan jossa kortti on otettu pois ylinopeuden takia? ( ei törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, vaan pelkkä piittaamattomuus )
                        Olen joutunut jättämään.
                        Suht vittumainen tilanne.
                        Olin joskus kaverin autolla (E36 325) kuskina, kun käytiin seksimessuilla.
                        Yöllä takaisin Vihtiin päinTurun motarilla Kilon kohdalla oli ratsia, ja autoja pysäytetty tien viereen pitkä jono(kaikilta jonossa olevilta lähti kortti). Ja jonotus maijaan kesti pirun kauan.
                        Oli viikonloppu kello jotain 02.00 ja kavereilla kiire päästä Nummelaan baariin.
                        Vauhdiksi saivat mitattua muistaakseni 167km/h.
                        Kaikki kyyditettävät kännissä, enkä saanut ajaa metriäkään. Joten kaikki rupesivat soittelemaan selviä kuskeja, että saataisiin Bemu pois tien varresta ja päästäisiin itsekin pois. Pari tuntia muistaakseni meni yhteensä aikaa siinä motarin sivussa.

                        Comment

                        • Ioni79
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 738

                          Originally posted by Peenari View Post
                          Olen joutunut jättämään.

                          Yöllä takaisin Vihtiin päinTurun motarilla Kilon kohdalla oli ratsia, ja autoja pysäytetty tien viereen pitkä jono(kaikilta jonossa olevilta lähti kortti). Ja jonotus maijaan kesti pirun kauan.
                          Eipä tulis itelleni mieleenkään ajaa kovia ylinopeuksia tuosta ohi, siinä kuitenkin asema vieressä = paljon poliiseja pyörii liikenteessä. :think

                          Comment

                          • Ceppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 367
                            • .

                            Tapaus Kajaanista 90-luvun lopulta

                            Silloiseen C-Kadettiin tuli kokeiltua etusivulaseihin lakkamaaliseosta ja tottakai viikonloppuiltana kaupunkiin pyörimään.
                            Maija kiinnostui autosta ja pysäytti entiseen Nesteen parkkiin. Nuori poliisi, varmaan kokelaita tms, tuli kuskin paikalta ja tuumaili,että etusivuikkunat ei saa olla tummennetut. Itsellä kävi mielessä koettaa vedättää asiaa,kun laseja ei tummennettu tarkoitukslla tummiksi (tavoiteltiin abaut alle 50 % tummuutta). Siispä vetosin lakiin ja 75 % valonläpäisyyn ja mitä nyt asiaan keksi...
                            Nuorikko mietti mitä vastata ja muistaakseni toivotti turvallista matkaa, ainakaan sakkoja ei tullut ja tummennuksetkin jäi.
                            Puhumalla selvisi tällä kertaa...

                            Comment

                            • Kekkeruusi
                              Banned
                              • Sep 2006
                              • 508

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Oliko poliisi-setä yksin liikenteessä? Sana sanaa vastaan, tuskin olisi käräjille vetänyt vaikka olisit kiistänyt...:think

                              Pääsit kuitenkin halvemmalle, kuin jos oisit tutkaan vetänyt 110/60-alueella.
                              Mitä on virkavallan halventaminen?

                              "katsoit meitä kuin halpaa makkaraa!" ? ?

                              Pistäkääpä joku sakosta printti tänne jossa lukee virkavallan halventaminen? Niitä sakkoja ilmeisesti on tämän foorumin käyttäjillä toista sataa, kun kaikki niitä ovat saaneet?

                              Vastaavasti myös lainkohta kelpaa..

                              Comment

                              • Mystinen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1206
                                • Kehä3

                                Originally posted by Kekkeruusi View Post
                                Mitä on virkavallan halventaminen?
                                Poliisi.fi:stä poimittu:

                                Virkavallan halventaminen
                                Matti 25.04.2008 16:22

                                Mihin lakiin,säädökseen tai asetukseen perustuu poliisin oikeus jakaa sakkoa virkavallan halventamisesta ja millä perustein/määritelmin jokin mielipide tai ilmaisu katsotaan halventamiseksi?

                                Miten määritellään perustuslakiin sisältyvä sananvapaus ja sen rajoitteet kun pohditaan virkavallan halventamista?

                                Lähinnä kyseeseen voisi tulla ilkivalta tai kunnianloukkaus. Julkisessa virassa tai tehtävässä oleva joutuu kestämään arvostelua, jota ei lueta kunianloukkaukseksi. Jossain raja kuitenkin menee ja sen määrittäminen jää yksittäisen virkamiehen tehtäväksi. Jos sakon saaja on asiasta erimieltä, niin hän voi asiasta tehdä vastalauseen, jolloin asia tarvittaessa siirtyy käräjäoikeuden käsittelyyn. Kaiki poliisin antamat sakot menevät myös virallisen syyttäjän hyväksyttäväksi.

                                Pekka Laine, komisario

                                Vaparien virittäminen on säälittävää
                                350hp/480Nm@0,666bar
                                xxxhp/670Nm@1,6bar
                                - Mystinen.Fi -
                                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎