Tuota mahdollisesti menossa katsomaan, onko kenellekkään tuttu auto? Onko 35d mallissa jotain erityistä mitä olisi hyvä tarkistaa? Miten näissä on laatikot pelanneet isommilla kilsoilla?
Onko auton entisestä elämästä tietoa? Koeajolla oli ryhdikkään oloinen ja tekniikka piti oikeita ääniä. Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.
Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.
Mitä muuta näistä kannattaa käydä läpi?
Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
Onko auton entisestä elämästä tietoa? Koeajolla oli ryhdikkään oloinen ja tekniikka piti oikeita ääniä. Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.
Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
Näin olen ymmärtänyt. Kaikki muut tosin toimi normisti, voihan olla vaikka sulakekin. Mutta tarkistellaan.
Originally posted by BFI18
Kuskin puolen etulokari ja ovi eri sävyä.
Ei kyllä omaan silmään näy, mut mä oonki vähän värisokea... Hyvä tietää kumminkin.
Nuo N47-koneet mietityttää, jakoketjuista on riittämiin juttua. Mites nuo M57TU -koneet? Miten kestää 4-500tkm? Kannattaako faceliftistä maksaa erityisesti, kun itselle tulee kilsoja ja nimenomaan ajomukavuutta haen? Nykyinen Mondeo kulkee nätisti ja varusteita on, mutta manuaali ja pikkudiesel eivät enää tunnu omaan käteen sopivalta.
Facelift M57 koneella, pienempi vero ja kulutus.
Kestää kyllä kilometrejä, kuhan huoltaa.
Hiukan kestävämmät imusarjan läpät jotka kannattaa silti poistaa. Parempi ohjelma automaatissa.
Käsittääkseni dpf paremmassa paikassa toimivuuden kannalta.
Moottorin lämpöjä pitää seurata, eli termostaattien toiminta. Ja ne takaluukun johtosarjat. Hehkut myös.
Kantsii lukea lisää tuolta E61 osiosta, "ostamassa" langasta.
Tuota mahdollisesti menossa katsomaan, onko kenellekkään tuttu auto? Onko 35d mallissa jotain erityistä mitä olisi hyvä tarkistaa? Miten näissä on laatikot pelanneet isommilla kilsoilla?
Facelift M57 koneella, pienempi vero ja kulutus.
Kestää kyllä kilometrejä, kuhan huoltaa.
Hiukan kestävämmät imusarjan läpät jotka kannattaa silti poistaa. Parempi ohjelma automaatissa.
Käsittääkseni dpf paremmassa paikassa toimivuuden kannalta.
Moottorin lämpöjä pitää seurata, eli termostaattien toiminta. Ja ne takaluukun johtosarjat. Hehkut myös.
Kantsii lukea lisää tuolta E61 osiosta, "ostamassa" langasta.
Suosittelen comfort penkkejä!
Jatkan tähän, oli ihan asiallisia nostoja. M57TU on mun makuun sweet spot näissä E60/E61. Automaatin toiminta on aidosti vuosikymmenen tuoreemman oloinen kuin vanhemmissa, imusarjan läpät aidosti kestää ja vaikuttaa alavääntöön sekä sitä kautta kulutukseen positiivisesti.
Meillä ollut kaksi kpl noita E60/E61 M57Tu.
Ensimmäinen 530xdA 330tkm->690tkm, täysin virittelemätön, imusarjat paikallaan loppuun asti eikä karstoittumisongelmaa (imusarjan käytin ylhäällä hehkuja vaihtaessa). Vaihteisto vaihdettu noin 300tkm taksitallin jälkeen jakolaatikkoineen. Hiukkassuodatin meni tukkoon kun kaasuläppäkotelo ja hehkut oli poissa pelistä turhan pitkään eikä poltot pelannut. Auto aina long-life huoltovälillä uudesta saakka, eli öljynvaihdot noin 30-40tkm välein. Lopulta 690tkm ajettuna jakopää antautui hieman pakkasesta käynnistymisen jälkeen. Epäilys, että pitkät huoltovälit aiheuttanut kiristimen toimimattomuuden tilanteessa, jossa öljyt on kylmät eikä öljynpaineet vielä nousseet. Autoon on seuraava omistaja vaihtanut koneen ja jatkaa kulkuaan.
Toinen 525xdA 430tkm->480tkm, lastutettu noin 150tkm ajettuna noin 250hp/500nm. 525xdA:ssa erona isompaan huonommin vääntöä kestävä laatikko ja imusarjan läpät puuttuu. Auto kulki alkaen 2000 kierrosta paremmin kuin 530xdA, mutta alakierroksilla virittämätön 530 imussrjan läppineen oli selvästi tukevampivääntöinen. Lisäksi noilla 480tkm kilometreillä alimitoitettu (alkuperäinen) vaihteisto humppaili, mitä tuo toinen ei tehnyt edes 80 vakkarilla loppuvaiheessakaan. Kone ja jakolaatikko toimi hienosti tässäkin yksilössä.
Summa summarum: osta virittelemätön 530d/xdA juurikin M57Tu:na niin hyvällä mahdollisuudella pärjäät jatkossakin. Plussaa jos laatikon öljyjä vaihdeltu ja kenties huollettu hieman tiuhempaan kuin 30-40tkm välein. Viritellyissä herkemmin tulee vaihteiston kanssa murheita, etenkin kun alkaa kilometrit olemaan 300tkm paremmalla puolella ja öljyt jätetty vaihtamatta. Kulutus oli tuolla 530xdA:lla koko tuon omistuksen ajalta 6,9litraa, pitkillä pohjoisen reissuilla tuli ajettua jopa 1250km samalla 70litran tankillisella, vaikkei hiljaa mentykään. Ajomukavuudessa ero 520d verrattuna kuin yö ja päivä.
Suosittelen myös comfort-penkkejä ja ”salavalikon” käytön opettelua, termariviat kun riivaa näitä kaikkia versioita Facelift on rahansa arvoinen, huomattavasti tuntuvampi ero kuin esimerkiksi E39 ja F10 facelifteissa.
Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
Jatkan tähän, oli ihan asiallisia nostoja. M57TU on mun makuun sweet spot näissä E60/E61. Automaatin toiminta on aidosti vuosikymmenen tuoreemman oloinen kuin vanhemmissa, imusarjan läpät aidosti kestää ja vaikuttaa alavääntöön sekä sitä kautta kulutukseen positiivisesti.
Meillä ollut kaksi kpl noita E60/E61 M57Tu.
Ensimmäinen 530xdA 330tkm->690tkm, täysin virittelemätön, imusarjat paikallaan loppuun asti eikä karstoittumisongelmaa (imusarjan käytin ylhäällä hehkuja vaihtaessa). Vaihteisto vaihdettu noin 300tkm taksitallin jälkeen jakolaatikkoineen. Hiukkassuodatin meni tukkoon kun kaasuläppäkotelo ja hehkut oli poissa pelistä turhan pitkään eikä poltot pelannut. Auto aina long-life huoltovälillä uudesta saakka, eli öljynvaihdot noin 30-40tkm välein. Lopulta 690tkm ajettuna jakopää antautui hieman pakkasesta käynnistymisen jälkeen. Epäilys, että pitkät huoltovälit aiheuttanut kiristimen toimimattomuuden tilanteessa, jossa öljyt on kylmät eikä öljynpaineet vielä nousseet. Autoon on seuraava omistaja vaihtanut koneen ja jatkaa kulkuaan.
Toinen 525xdA 430tkm->480tkm, lastutettu noin 150tkm ajettuna noin 250hp/500nm. 525xdA:ssa erona isompaan huonommin vääntöä kestävä laatikko ja imusarjan läpät puuttuu. Auto kulki alkaen 2000 kierrosta paremmin kuin 530xdA, mutta alakierroksilla virittämätön 530 imussrjan läppineen oli selvästi tukevampivääntöinen. Lisäksi noilla 480tkm kilometreillä alimitoitettu (alkuperäinen) vaihteisto humppaili, mitä tuo toinen ei tehnyt edes 80 vakkarilla loppuvaiheessakaan. Kone ja jakolaatikko toimi hienosti tässäkin yksilössä.
Summa summarum: osta virittelemätön 530d/xdA juurikin M57Tu:na niin hyvällä mahdollisuudella pärjäät jatkossakin. Plussaa jos laatikon öljyjä vaihdeltu ja kenties huollettu hieman tiuhempaan kuin 30-40tkm välein. Viritellyissä herkemmin tulee vaihteiston kanssa murheita, etenkin kun alkaa kilometrit olemaan 300tkm paremmalla puolella ja öljyt jätetty vaihtamatta. Kulutus oli tuolla 530xdA:lla koko tuon omistuksen ajalta 6,9litraa, pitkillä pohjoisen reissuilla tuli ajettua jopa 1250km samalla 70litran tankillisella, vaikkei hiljaa mentykään. Ajomukavuudessa ero 520d verrattuna kuin yö ja päivä.
Suosittelen myös comfort-penkkejä ja ”salavalikon” käytön opettelua, termariviat kun riivaa näitä kaikkia versioita Facelift on rahansa arvoinen, huomattavasti tuntuvampi ero kuin esimerkiksi E39 ja F10 facelifteissa.
Tässä vois olla yksi vaihtoehto, etenkin jos virittelemätön ja kilsat pitää paikkansa.
Kiitos kattavasta vastauksesta. Täytyy pitää siis tuo LCI etusijalla, vaikka niissä onkin vähän hinnat korkeammalla. Vaihtoehto tuokin olisi oivallinen, ongelmanahan näissä yksityisten välisissä on, että vaihtoauton antaminen on vähän niin ja näin. Sen vuoksi lähinnä liikkeiden tarjontaa seuraan enemmän.
Comment