Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto tiedustelu thread Vol II (Ei turhia keskusteluja/linkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaF
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 21
    • Salo

    Onko jollekkin tuttu auto?



    Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, jos käy katsomassa?

    Comment

    • HC-Tuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 267
      • Itärajalla

      Laita yv Mikäli tästä jotain tietoa:

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Originally posted by MikaF View Post
        Onko jollekkin tuttu auto?



        Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, jos käy katsomassa?
        N47, eli jakopää kannattaa tarkastaa.

        Comment

        • Suorakuus
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 126
          • Etelä-Pohjanmaa



          Tuota mahdollisesti menossa katsomaan, onko kenellekkään tuttu auto? Onko 35d mallissa jotain erityistä mitä olisi hyvä tarkistaa? Miten näissä on laatikot pelanneet isommilla kilsoilla?

          Comment

          • furi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 135
            • Turku

            Paluu BMW aikoihin ajatuksissa.

            https://nettiauto.com/bmw/520/11504364

            Onko auton entisestä elämästä tietoa? Koeajolla oli ryhdikkään oloinen ja tekniikka piti oikeita ääniä. Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.

            Mitä muuta näistä kannattaa käydä läpi?
            E61 520dA LCI -08

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1243
              • Tampere

              Originally posted by furi View Post
              Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.

              Mitä muuta näistä kannattaa käydä läpi?
              Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
              Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
              E39 523i
              i3

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by furi View Post
                Paluu BMW aikoihin ajatuksissa.

                https://nettiauto.com/bmw/520/11504364

                Onko auton entisestä elämästä tietoa? Koeajolla oli ryhdikkään oloinen ja tekniikka piti oikeita ääniä. Tosin ilmoitus DFP-pöntöstä tuli ruutuun ajossa, sekä takalasin lämmitin ei toiminut. Liike lupasi hoitaa kuntoon.

                Mitä muuta näistä kannattaa käydä läpi?
                Kuskin puolen etulokari ja ovi eri sävyä.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  Originally posted by asse21 View Post
                  Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
                  Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
                  Näin olen ymmärtänyt. Kaikki muut tosin toimi normisti, voihan olla vaikka sulakekin. Mutta tarkistellaan.

                  Originally posted by BFI18
                  Kuskin puolen etulokari ja ovi eri sävyä.
                  Ei kyllä omaan silmään näy, mut mä oonki vähän värisokea... Hyvä tietää kumminkin.

                  Nuo N47-koneet mietityttää, jakoketjuista on riittämiin juttua. Mites nuo M57TU -koneet? Miten kestää 4-500tkm? Kannattaako faceliftistä maksaa erityisesti, kun itselle tulee kilsoja ja nimenomaan ajomukavuutta haen? Nykyinen Mondeo kulkee nätisti ja varusteita on, mutta manuaali ja pikkudiesel eivät enää tunnu omaan käteen sopivalta.

                  Esim. https://www.nettiauto.com/bmw/525/11658802
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  • Kiding
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 190
                    • Tamperkele

                    Facelift M57 koneella, pienempi vero ja kulutus.
                    Kestää kyllä kilometrejä, kuhan huoltaa.
                    Hiukan kestävämmät imusarjan läpät jotka kannattaa silti poistaa. Parempi ohjelma automaatissa.
                    Käsittääkseni dpf paremmassa paikassa toimivuuden kannalta.

                    Moottorin lämpöjä pitää seurata, eli termostaattien toiminta. Ja ne takaluukun johtosarjat. Hehkut myös.

                    Kantsii lukea lisää tuolta E61 osiosta, "ostamassa" langasta.

                    Suosittelen comfort penkkejä!
                    BMW E61 530D 2008

                    Comment

                    • Suorakuus
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2016
                      • 126
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Originally posted by Suorakuus View Post
                      https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/335/zry-854

                      Tuota mahdollisesti menossa katsomaan, onko kenellekkään tuttu auto? Onko 35d mallissa jotain erityistä mitä olisi hyvä tarkistaa? Miten näissä on laatikot pelanneet isommilla kilsoilla?
                      Kellään tietoa?:think

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Originally posted by Kiding View Post
                        Facelift M57 koneella, pienempi vero ja kulutus.
                        Kestää kyllä kilometrejä, kuhan huoltaa.
                        Hiukan kestävämmät imusarjan läpät jotka kannattaa silti poistaa. Parempi ohjelma automaatissa.
                        Käsittääkseni dpf paremmassa paikassa toimivuuden kannalta.

                        Moottorin lämpöjä pitää seurata, eli termostaattien toiminta. Ja ne takaluukun johtosarjat. Hehkut myös.

                        Kantsii lukea lisää tuolta E61 osiosta, "ostamassa" langasta.

                        Suosittelen comfort penkkejä!

                        Jatkan tähän, oli ihan asiallisia nostoja. M57TU on mun makuun sweet spot näissä E60/E61. Automaatin toiminta on aidosti vuosikymmenen tuoreemman oloinen kuin vanhemmissa, imusarjan läpät aidosti kestää ja vaikuttaa alavääntöön sekä sitä kautta kulutukseen positiivisesti.

                        Meillä ollut kaksi kpl noita E60/E61 M57Tu.

                        Ensimmäinen 530xdA 330tkm->690tkm, täysin virittelemätön, imusarjat paikallaan loppuun asti eikä karstoittumisongelmaa (imusarjan käytin ylhäällä hehkuja vaihtaessa). Vaihteisto vaihdettu noin 300tkm taksitallin jälkeen jakolaatikkoineen. Hiukkassuodatin meni tukkoon kun kaasuläppäkotelo ja hehkut oli poissa pelistä turhan pitkään eikä poltot pelannut. Auto aina long-life huoltovälillä uudesta saakka, eli öljynvaihdot noin 30-40tkm välein. Lopulta 690tkm ajettuna jakopää antautui hieman pakkasesta käynnistymisen jälkeen. Epäilys, että pitkät huoltovälit aiheuttanut kiristimen toimimattomuuden tilanteessa, jossa öljyt on kylmät eikä öljynpaineet vielä nousseet. Autoon on seuraava omistaja vaihtanut koneen ja jatkaa kulkuaan.

                        Toinen 525xdA 430tkm->480tkm, lastutettu noin 150tkm ajettuna noin 250hp/500nm. 525xdA:ssa erona isompaan huonommin vääntöä kestävä laatikko ja imusarjan läpät puuttuu. Auto kulki alkaen 2000 kierrosta paremmin kuin 530xdA, mutta alakierroksilla virittämätön 530 imussrjan läppineen oli selvästi tukevampivääntöinen. Lisäksi noilla 480tkm kilometreillä alimitoitettu (alkuperäinen) vaihteisto humppaili, mitä tuo toinen ei tehnyt edes 80 vakkarilla loppuvaiheessakaan. Kone ja jakolaatikko toimi hienosti tässäkin yksilössä.

                        Summa summarum: osta virittelemätön 530d/xdA juurikin M57Tu:na niin hyvällä mahdollisuudella pärjäät jatkossakin. Plussaa jos laatikon öljyjä vaihdeltu ja kenties huollettu hieman tiuhempaan kuin 30-40tkm välein. Viritellyissä herkemmin tulee vaihteiston kanssa murheita, etenkin kun alkaa kilometrit olemaan 300tkm paremmalla puolella ja öljyt jätetty vaihtamatta. Kulutus oli tuolla 530xdA:lla koko tuon omistuksen ajalta 6,9litraa, pitkillä pohjoisen reissuilla tuli ajettua jopa 1250km samalla 70litran tankillisella, vaikkei hiljaa mentykään. Ajomukavuudessa ero 520d verrattuna kuin yö ja päivä.

                        Suosittelen myös comfort-penkkejä ja ”salavalikon” käytön opettelua, termariviat kun riivaa näitä kaikkia versioita Facelift on rahansa arvoinen, huomattavasti tuntuvampi ero kuin esimerkiksi E39 ja F10 facelifteissa.


                        Tässä vois olla yksi vaihtoehto, etenkin jos virittelemätön ja kilsat pitää paikkansa.
                        Last edited by E39Fin; 13-11-2020, 00:20.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • furi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 135
                          • Turku

                          Originally posted by asse21 View Post
                          Takalasin lämppärin toimimattomuus vois viitata johtosarjavikaan.
                          Luukun johtosarjat menee saranan luota ja aiheuttaa ongelma mm luukun valot, radion kuuluvuus, keskuslukitus ei toimi...
                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Jatkan tähän, oli ihan asiallisia nostoja. M57TU on mun makuun sweet spot näissä E60/E61. Automaatin toiminta on aidosti vuosikymmenen tuoreemman oloinen kuin vanhemmissa, imusarjan läpät aidosti kestää ja vaikuttaa alavääntöön sekä sitä kautta kulutukseen positiivisesti.

                          Meillä ollut kaksi kpl noita E60/E61 M57Tu.

                          Ensimmäinen 530xdA 330tkm->690tkm, täysin virittelemätön, imusarjat paikallaan loppuun asti eikä karstoittumisongelmaa (imusarjan käytin ylhäällä hehkuja vaihtaessa). Vaihteisto vaihdettu noin 300tkm taksitallin jälkeen jakolaatikkoineen. Hiukkassuodatin meni tukkoon kun kaasuläppäkotelo ja hehkut oli poissa pelistä turhan pitkään eikä poltot pelannut. Auto aina long-life huoltovälillä uudesta saakka, eli öljynvaihdot noin 30-40tkm välein. Lopulta 690tkm ajettuna jakopää antautui hieman pakkasesta käynnistymisen jälkeen. Epäilys, että pitkät huoltovälit aiheuttanut kiristimen toimimattomuuden tilanteessa, jossa öljyt on kylmät eikä öljynpaineet vielä nousseet. Autoon on seuraava omistaja vaihtanut koneen ja jatkaa kulkuaan.

                          Toinen 525xdA 430tkm->480tkm, lastutettu noin 150tkm ajettuna noin 250hp/500nm. 525xdA:ssa erona isompaan huonommin vääntöä kestävä laatikko ja imusarjan läpät puuttuu. Auto kulki alkaen 2000 kierrosta paremmin kuin 530xdA, mutta alakierroksilla virittämätön 530 imussrjan läppineen oli selvästi tukevampivääntöinen. Lisäksi noilla 480tkm kilometreillä alimitoitettu (alkuperäinen) vaihteisto humppaili, mitä tuo toinen ei tehnyt edes 80 vakkarilla loppuvaiheessakaan. Kone ja jakolaatikko toimi hienosti tässäkin yksilössä.

                          Summa summarum: osta virittelemätön 530d/xdA juurikin M57Tu:na niin hyvällä mahdollisuudella pärjäät jatkossakin. Plussaa jos laatikon öljyjä vaihdeltu ja kenties huollettu hieman tiuhempaan kuin 30-40tkm välein. Viritellyissä herkemmin tulee vaihteiston kanssa murheita, etenkin kun alkaa kilometrit olemaan 300tkm paremmalla puolella ja öljyt jätetty vaihtamatta. Kulutus oli tuolla 530xdA:lla koko tuon omistuksen ajalta 6,9litraa, pitkillä pohjoisen reissuilla tuli ajettua jopa 1250km samalla 70litran tankillisella, vaikkei hiljaa mentykään. Ajomukavuudessa ero 520d verrattuna kuin yö ja päivä.

                          Suosittelen myös comfort-penkkejä ja ”salavalikon” käytön opettelua, termariviat kun riivaa näitä kaikkia versioita Facelift on rahansa arvoinen, huomattavasti tuntuvampi ero kuin esimerkiksi E39 ja F10 facelifteissa.


                          Tässä vois olla yksi vaihtoehto, etenkin jos virittelemätön ja kilsat pitää paikkansa.
                          Kiitos kattavasta vastauksesta. Täytyy pitää siis tuo LCI etusijalla, vaikka niissä onkin vähän hinnat korkeammalla. Vaihtoehto tuokin olisi oivallinen, ongelmanahan näissä yksityisten välisissä on, että vaihtoauton antaminen on vähän niin ja näin. Sen vuoksi lähinnä liikkeiden tarjontaa seuraan enemmän.

                          Olisihan tuossa lähellä tuollainenkin https://www.nettiauto.com/bmw/530/11665782
                          E61 520dA LCI -08

                          Comment

                          • Kiimalainen
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 100
                            • Kuvansi

                            Kellään tietoa tästä?


                            Onko aivan pommi.
                            F01 730d -09

                            Comment

                            • timant
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 58
                              • Helsinki



                              Kellekään tuttu e39 toukka?


                              edit. Menikin nopsaa niin kuin ajattelinkin..
                              Last edited by timant; 16-11-2020, 13:32.
                              Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                              Comment

                              • furi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 135
                                • Turku

                                Kaupat liipasimella, mielipiteitä?

                                https://www.nettiauto.com/bmw/520/11736915

                                En nyt pitänyt M57 pakollisena, hinnat/kilsat karkaa käsistä tai sitten pitää katsoa pre lci.
                                Last edited by furi; 17-11-2020, 10:15.
                                E61 520dA LCI -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎