Viikon munakuski III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• alonap-1
    replied
    Taas vaihteeksi samanlainen koreografia.. Käännyin 116i:llä Lahessa renkomäen abc:ltä kaupunkiin päin, tietyömaan takia ei kääntyville ole kuin yksi kaista joka haarautuu kahdeksi, muiden mukana oikea oppisesti sisemmälle kaistalle ja siitä vilkulla toiselle.
    Mutta ei tänään kun joku alle tonnin audi NFG- oli tunkemassa ohi sieltä, kerkesin kaistaa vaihtaa kun alkoi torvi soimaan, puskurissa roikkumaan ja heti kun pääsi ohi niin meni kaahaten ja palasi eteen lyömään jalkaa raskaasti polkimelle. Tuli todistettua että bemarissa on paremmat jarrut

Jää vain ihmetyttämään kun näitä apinoita on paljon niin missä koko kansan elokuvassa/sarjassa tämä typeryys että eteen polkemaan jarrua on esitetty herrasmiesmäisenä ja opettavaisena toimenpiteenä? Kummeli? Tarzan?

90-luvulla joku teki lukkojarrutukset opetuksena persaukiselle puolitutulle, kaveri oli niin kännissä ratissa ettei kerennyt tajuamaan vaan pamautti perään, jarruttajalla ei ollut kaskoa ja peräänajajalla edes omistamaansa autoon kuuluvia kilpiä, oikeuden kautta ajokieltoa, ehdonalaista ja korvausvaatimuksia, jarruttaja odottelee vieläkin korvausta jollei ole mennyt opettamaan rekkoja

Leave a comment:

• vaappu
    replied
    En viitsinyt omaa topikki vääntää.. Kyl tää tänne varmaa kuuluu..

"Maanantaina noin puoli kuuden aikaan illalla ryöstäjä meni sisälle Kuopion Julkulassa sijaitsevaan K-Marketiin.

Itä-Suomen poliisilaitoksen esitutkinnassa on selvinnyt, että ryöstäjä on poistunut kaupan takaovesta läheiseen metsikköön päivärannan suuntaan. Metsiköstä ryöstäjä on jatkanut matkaa Välilahdentieltä Puijonsarventie 46 kerrostalon piha-alueelle, jossa on ilmeisesti noussut siellä odottavaan, huonokuntoisennäköiseen henkilöautoon. Henkilöautossa oli ollut ryöstäjän lisäksi mieskuljettaja.

Pakoauto on väriltään punainen, merkiltään BMW, porrasperäinen ja malliltaan 90-luvun tai 2000 luvun alusta (mahdollisesti 316). Auton etuosa ja helmat ovat kauttaaltaan mustat.

Poliisi pyytää havaintoja ryöstössä käytetystä henkilöautosta tai itse ryöstäjästä. Vihjeet voi toimittaa sähköpostilla [email protected] tai soittamalla vihjepuhelimeen 029 5415232."

Totta täällä sen verran kylillä seurataan että luulis noin hyvillä auto tuntomerkeillä jäävän ku täi tervaan kiinni..

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Originally posted by T5ID View Post
    OTH-227. V8- moottorinen E39 esitteli vaimokandille nopeuttaan mun kotikadulla, noin satasta, rajoitus 30.

Eikö pelkällä B- kortilla saa ajaa moottoritiellä?
    Tästä tulikin mieleeni käsittämätön juttu ylinopeusrahastuksessa.

Tuusulanvälyän varrelle 80-alueelle ja johonkin Pasilan poliisitalon eteen, missä on 40 rajoitus, 2 kaistaa molempiin suuntiin ja ihan erillinen kevyen liikenteen väylä, saadaan kyllä niitä kamera-autoja raahattua mutta ei asuinalueille, missä liikkuu päivisin lapsia ja on 30 rajoitus. Meillä sama juttu, että pääsääntöisesti autoilijat painaa tuplanopeutta lähistön pikkukaduilla. Eikä edes välitä hidastaa vaikka kaikki risteykset on tasa-arvoisia. Ei ole ihan 1 tai 2 kertaa kun joku juntti on meinannut pamauttaa kylkeen tuollaisessa. Pari päivää sitten eräällä perheenäidillä lähti ihan kunnolla Passatissa tavarat liikkeelle kun veti pitkät lukkojarrutukset ja pysähtyi metrin ennen mun auton vasenta kylkeä, kun olin kääntymässä vasemmalle.

Leave a comment:

• T5ID
    replied
    OTH-227. V8- moottorinen E39 esitteli vaimokandille nopeuttaan mun kotikadulla, noin satasta, rajoitus 30.

Eikö pelkällä B- kortilla saa ajaa moottoritiellä?

Leave a comment:

• |foder|
    replied
    Perjantaina ajelin 10-tietä turkuun. Edellä ajeli tukkirekka ja sen perässä joku uudempi mondeo, minä kolmantena. Oli monta ohituspaikkaa mutta fordi ei ohi lähtenyt. Saavuttiin pitkälle suoralle ja tie ihan tyhjä. Olin jo lähdössä ohi kunnes huomasin moottoripyörän tulevan vastaan. Moottoripyörä ajeli ilman valoja ja ajettiin kohti aurinkoa, oli tämä vaikea huomata. En sitten lähteny ohi mutta fordi lähti. Ei sitten ollut kovin kaukana ettei motoristista tullut jauhelihaa. Rekka veti oikealle osittain pientareelle ja fordi seilasi kahden kaistan välillä vailla hajua mitä pitäisi tehdä.
    Osumia ei tullut mutta hetken taisi kailla kolmella kuskilla mennä housut vaihtoon.

Toki motoristia oli vaikea huomata mutta silti fordi oli syypää. Jäikin sitten aika äkkiä tiensivuun vetämään happea.

Leave a comment:

• 928 GTS
    replied
    Pari bemaristia piti merkin mainetta menestyksekkäästi yllä n. puoli tuntia sitten kehä I:llä Tuusulan väylän kohdalla idän suuntaan. Valkoiset 5- ja 3-sataset sahasi kohtuullisessa ruuhkassa kolmen kaistan yli metrin parin päässä toisistaan selvä kisatunnelma päällä ja ohitteli autoja myös kahta puolta yhtä aikaa 5:nen edellä ja pienempi perässä kovasti ohi pyrkimässä. Eivät vaan tienneet, että n. 500m edellä meni maija samaan suuntaan. Jos jatkoivat samaa tahtia Pukinmäen mäkkärille asti olivat suoraan maijan kontissa kiinni. Sen näköistä menoa oli ettei olisi mikään ihme jos sillä pääsisi ihan lehtiin.

No mitä isot edellä sitä meillä kotimaassa perässä. UK:ssa jahdattu muutaman päivän ajan isolla haavilla neljää autoa jotka oli ajaneet letkassa motaria Skotlannin rajalla 140 mailin nopeuksilla. Poliisin mukaan haussa olisi M5, S5, Skyline ja GT3 tai F-type riippuen vähän mistä lukee. Kyseinen motari on kyllä kolme kaistaa suuntaansa ja monesti harvaan liikennöity mutta sama meno on jatkunut muuallakin. Poliisi etsii nyt sosiaalisessa mediassa videoita ja silminnäkijöitä.

Leave a comment:

• hander
    replied
    Kuski ruskeella mersun SUVlla Kuopion motarilla äsken pohjoiseen leväsen kohilla, ajeli varmaan päissään tai jotain.

Ohitin kaheksaakymppiä ajelevaa peräkärryn vetäjää. Melkein kohilla huomasin että tämä johtotähti alkoi lähestymään peilistä aika vitun lujaa. Ohihan sen piti päästä, kaistoja tosin on vaan kaks, niin se sitten meni oikeelta ohi.

Ihan just ja just sopi minun ja peräkärrykaverin välistä. Kerroin terveiset töötillä ja _arvasin_, että se taas ilmaisee mielipiteensä jäämällä jarruttelemaan siihen eteen. Just siihen kärryn vetäjän kohalle tietysti. Mun ois pitäny varmaan kans ohittaa ainakin 130 kmh, vaikka valitettavasti siinä nyt ei sais ajaa kun satasta. noin 104 kmh sitä kuuluisaa todellista nopeutta sentään ajoin. Anteeks vaan siitä.

Se sitten säikähti ku sytytin majakan ja jäin nojaamaan torveen, karkas yhtäkkiä taas kauheeta kyytiä ihan vaan koukatakseen puijonlaakson ramppiin ihan joidenkin autoilijoiden nenän eestä. Kytät ois varmaan pitäny soittaa, mutta meni keskittyminen siihen ettei ois mitään vahinkoja sattunu.

Leave a comment:

• bmw47
    replied

Last edited by bmw47; 09-07-2018, 12:01.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Oliko mielipaha mainittu?

Leave a comment:

• Evilpet
    replied
    Originally posted by MGUarto View Post
    Kyllä tiedän tehneeni väärin ja olen osaltani pahoillani asiasta, mutta se, että lähdetään toisia opettamaan - painukoon sinne suohon
    Voi ei, joku aiheutti sinulle mielipahaa 😭

Leave a comment:

• TFV
    replied
    Samaa mieltä. Pelle.

Leave a comment:

• anv
    replied
    Voi ei, joku aiheutti sinulle mielipahaa.

Uskomaton kommentti.

Leave a comment:

• hander
    replied
    No se on ihan Ok, jos tuleekin pikkuisen paha mieli noista vitun suojatiespedeistä.

Leave a comment:

• TRA_60
    replied
    Voi ei, joku aiheutti sinulle mielipahaa
    Yleensä en trollille lämpene, mutta menköön nyt tämän kerran.
    Tuota suojatietä käyttää myös omat lapseni päivittäin, sinulle varmasti tuntematon käsite ajatella myös muitakin kuin vain itseään.
    Last edited by TRA_60; 07-06-2018, 19:24. Reason: typo

Leave a comment:

• MGUarto
    replied
    Originally posted by TRA_60 View Post
    Oulunsalo pitkäkangas muovikuja, musta e92, mikäli mallista kerkesin edes vilauksen nähdä kannattaa miettiä missä polttelee renkaita ja testailee huippuja. Siinä alueella on 40km/h rajoitus, suojateitä ja penskoja aina parveilemassa, ikävää että oli vielä kiire ohittaa edellä menevää ja tulit samaa kaistaa vastaan. Vitun hienosti parannat bemarikuskien mainetta

Itse taisin myös syyllistyä epäreiluun liikennekäyytäytymiseen.
    T- Risteys, oikealle kolmio ja vasemmalle liikennevalo, jonka perusteella toki voi päätellä tuleeko vasemmalta ketään, koska jos vihreä palaa vasemmalle kääntyville niin ei sieltä vasemmalta ketään tule (ainakaan vihreillä).

No oikealle ajoin ja katson, että just meidän tiellä vaihtuu keltainen-punainen. No mähän menin kun autoilla aina kestää, että pääsee liikkeelle, ja tiellä kuitenkin 40km/h rajoitus.

Niin eiköhän siellä joku moottoripyörällä tee täyskaasulla kiihdytystä suoraan mun perään ja soittelee sitä onnetonta torveansa.

No nostan keskisormen kiltisti ylös ja tämähän tulee rinnalle. Vähän kattelen, että lähteekö peili, mutta ei, se vaan huutelee siinä jotain, näytän keskisormea uudelleen ja huudan, että "oikeen täyskaasulla piti tulla, että pääsi pätemään". Siihen se keskustelu jäi.

Kyllä tiedän tehneeni väärin ja olen osaltani pahoillani asiasta, mutta se, että lähdetään toisia opettamaan - painukoon sinne suohon.

Itse näin myös välillä motoristina olisin vaan sujauttanut ohi kun kaksi kaistaa yhteen suuntaan. Enkä olisi jäänyt itsemään kuin vanha neiti, mutta tuntuu suomalaisilla olevan tuo tapana, joten lähinnä naurattaa tollaset pellet, vaikka omassa liikennekulttuurissa onkin varmasti korjattavaa.

Leave a comment:

Working...
X