Toivottavasti ei ollut kerholaisia tämän päiväinen kuski.
Joensuun liepeillä ajoi valkealla E92:lla joku ihan jäätävää ylinopeutta sillä seurauksella, että auto päätyi Ilomantsin rampin luolta hatelikkoon. Useampi työkaveri oli nähnyt auton ja sanoivat ajaneen ihan älytöntä kyytiä.
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
Viikon munakuskin tittelin saa E91-kuski EAI-kilpisellä 330:llä. Pohjois-nikinmäentien kohdalla vanhaa nelostietä sujuva kahden auton ohitus huomioimatta vastaantulijaa (tai sitä että 330 ei oikeasto kulje mihinkään). En tiedä kasvattiko edellä menevä punainen coupe-fiat jotain näyttämisenhalua kun tahti hyytyi sittemmin varsin tehokkaasti.Joka tapauksessa jos ei itsetunto riitä ja tarttee näyttää, niin kannattaa ainakin hommata kiesi jolla pääsee turvallisesti ohi.
Muutenkin tuo ohittelu siten että näkee vastaantulevat jo ohi löhtiessä on vähän viime vuosituhatta.
Leave a comment:
-
Kävin eilen Alastaron radalla katselemassa ja menomatkalla tämmöinen lerssikuski tuli hinkuttamaan konttiin, mentiin kuitenkin kuvassa näkyvän e39 farkun kanssa +5kmh rajoitukseen hyvällä etäisyydellä. Päästin lerssin ohi ja tämä teiden sankari kiihdytti e39 konttiin hinkuttamaan 20km kunnes kääntyi turkuun viimeisestä alastaroa ennen olevasta liittymästä.
Koska väkivallalla uhkailua ei sallita olisi tälle sankarille pitänyt antaa satanen rahaa ja pusu poskelle, niin hienoa käytöstä. Eiks vaanLast edited by BMW525Xda; 07-05-2021, 14:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by naikou View PostNyt kun alkaa olemaan jo pimeät aamut ja iltapäivätkin osittain niin valottoman pyöräilijän näkee joka aamu ja ilta mutta noita ilman takavaloja ajavia autoja ei yhtään, sit jaetaan vaan jotain huomautuksia tuhansittain vaikka kyllä se sakko puree paremmin ja pyöräilijöillä rahaakin riittää kun ei tartte auton juoksevia kuluja maksaaSemmoista a-pilarin takana olevaa valotonta äänetontä sähköpyörää on joskus vaikea havaita ajoissa ja se vituttaa kun joutuu äkkiä jarruttaa
Leave a comment:
-
Nyt kun alkaa olemaan jo pimeät aamut ja iltapäivätkin osittain niin valottoman pyöräilijän näkee joka aamu ja ilta mutta noita ilman takavaloja ajavia autoja ei yhtään, sit jaetaan vaan jotain huomautuksia tuhansittain vaikka kyllä se sakko puree paremmin ja pyöräilijöillä rahaakin riittää kun ei tartte auton juoksevia kuluja maksaaSemmoista a-pilarin takana olevaa valotonta äänetontä sähköpyörää on joskus vaikea havaita ajoissa ja se vituttaa kun joutuu äkkiä jarruttaa
Leave a comment:
-
Paikoittain on todella rankkaa aamusumua. Ihmiset vaan vetelee päiväväloilla,siis ilman takavaloja. Kun sumua on paikoittain niin sakeana,että normaalit takavalotkaan ei meinaa näkyä ilman takasumaria. Näitä munakuskeja on liikenteessä paljon.
Tätä apinatouhua vaan jatkuu vuodesta toiseen,eikä virkavalta puutu asiaan mitenkään.
Nimimerkillä "eilen peräänajo lähellä"
Leave a comment:
-
Originally posted by O.K. View Post
Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.
Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.
Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.
Jalankulkijahan pitää päästää yli, jos on astumassa suojatielle. Tämä varmaan menee ihmisillä sekaisin pyöräilijöiden kohdalla, joita ei tarvitsekaan väistää, ellei sitä stoppia tai kolmiota ole autolle, tai olla kääntymässä risteyksessä ja fillaroija ylittää risteävän tien. Pyörää taluttava henkilö on jalankulkija, vaikka se pyörä siinä tilanteessa mukana onkin.
Kovin on kirjavat käytännöt kuitenkin, että miten homma menee. Melkein voisi sanoa, että enemmän noissa tilanteissa näillä kolkilla käytetään pelisilmää kuin virallisia väistämissääntöjä.
Aika usein jalankulkijat pysähtyvät pitämään mitä ties seuroja siihen suojatien kohdalle tien reunaan, mikä taas autoillessa ärsyttää. Pitääkö noita nyt väistää vai ei.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVoi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLapsia ajatellen autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen pyöräilijään nähden. Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään. Mutta helpottaisi jos olisi yksi sääntö, olipa kumpi hyvänsä. Nyt on monenlaista suojatietä ja sääntöä joista autokouluttomat lapset/aikuiset eikä autokoululliset autoilijat ole selvillä, liikenne on kahden lajin viidakkoa.
Leave a comment:
-
Originally posted by MikeDry View PostMutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä
Leave a comment:
-
Mutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä
Leave a comment:
-
Originally posted by Masander View PostKyl tän viikon munakuskitittelit menee niille lukemattomille autoilijoille jotka VÄISTÄÄ vaikka on etuajo-oikeus (esim tietyt tilanteet fillaristien kanssa).
Ja sitten tähän päivään pieni avautuminen pyöräilijöistä osana liikennettä.
Kyllä sitä näin parina päivänä pyöräilleenä taas huomaa, että ei kaikilla autoilijoilla ole pyöräilijöihin liittyvät säännöt selvillä.
Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.
Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.
Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.
Ja ei, minulle ei tule parempi mieli siitä että joku päästää mut yli. Päin vastoin mielen valtaa ketutus, että sekään autokuski ei osaa liikennesääntöjä ja aikaa tosiaan menee enempi kuin auton vain ajaessa ensin ohi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi liity suoraa aiheeseen,mutta telkkarissa pyörii parhaillaan Suomen surkein kuski "All stars". Miten ihmeessä noilla sankareilla voi olla ajokortti???
Toisaalta itä-helsingissä on ”ammatti”kuskina näitä suht paljon,mutta nekin viettävät puolet työajastaan puhoksen moskeijalla kaffettelemassa.
Leave a comment:
-
Originally posted by MikeDry View PostTota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think
Leave a comment:
-
Tota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think
Leave a comment:
Leave a comment: