Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • m.h
    replied
    Toivottavasti ei ollut kerholaisia tämän päiväinen kuski.


    Joensuun liepeillä ajoi valkealla E92:lla joku ihan jäätävää ylinopeutta sillä seurauksella, että auto päätyi Ilomantsin rampin luolta hatelikkoon. Useampi työkaveri oli nähnyt auton ja sanoivat ajaneen ihan älytöntä kyytiä.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Viikon munakuskin tittelin saa E91-kuski EAI-kilpisellä 330:llä. Pohjois-nikinmäentien kohdalla vanhaa nelostietä sujuva kahden auton ohitus huomioimatta vastaantulijaa (tai sitä että 330 ei oikeasto kulje mihinkään). En tiedä kasvattiko edellä menevä punainen coupe-fiat jotain näyttämisenhalua kun tahti hyytyi sittemmin varsin tehokkaasti. Joka tapauksessa jos ei itsetunto riitä ja tarttee näyttää, niin kannattaa ainakin hommata kiesi jolla pääsee turvallisesti ohi.

    Muutenkin tuo ohittelu siten että näkee vastaantulevat jo ohi löhtiessä on vähän viime vuosituhatta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Kävin eilen Alastaron radalla katselemassa ja menomatkalla tämmöinen lerssikuski tuli hinkuttamaan konttiin, mentiin kuitenkin kuvassa näkyvän e39 farkun kanssa +5kmh rajoitukseen hyvällä etäisyydellä. Päästin lerssin ohi ja tämä teiden sankari kiihdytti e39 konttiin hinkuttamaan 20km kunnes kääntyi turkuun viimeisestä alastaroa ennen olevasta liittymästä.

    Koska väkivallalla uhkailua ei sallita olisi tälle sankarille pitänyt antaa satanen rahaa ja pusu poskelle, niin hienoa käytöstä. Eiks vaan
    Last edited by BMW525Xda; 07-05-2021, 14:39.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Nyt kun alkaa olemaan jo pimeät aamut ja iltapäivätkin osittain niin valottoman pyöräilijän näkee joka aamu ja ilta mutta noita ilman takavaloja ajavia autoja ei yhtään, sit jaetaan vaan jotain huomautuksia tuhansittain vaikka kyllä se sakko puree paremmin ja pyöräilijöillä rahaakin riittää kun ei tartte auton juoksevia kuluja maksaa Semmoista a-pilarin takana olevaa valotonta äänetontä sähköpyörää on joskus vaikea havaita ajoissa ja se vituttaa kun joutuu äkkiä jarruttaa
    Ei liity munakuskeihin millään tapaa, mutta sama koirien ulkoiluttajat aamuisin tai iltaisin. Musta koira ja mustat vaatteet ulkoiluttajalla ilman heijastimia vesisateessa. Helppo havaita penkalta

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Nyt kun alkaa olemaan jo pimeät aamut ja iltapäivätkin osittain niin valottoman pyöräilijän näkee joka aamu ja ilta mutta noita ilman takavaloja ajavia autoja ei yhtään, sit jaetaan vaan jotain huomautuksia tuhansittain vaikka kyllä se sakko puree paremmin ja pyöräilijöillä rahaakin riittää kun ei tartte auton juoksevia kuluja maksaa Semmoista a-pilarin takana olevaa valotonta äänetontä sähköpyörää on joskus vaikea havaita ajoissa ja se vituttaa kun joutuu äkkiä jarruttaa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Paikoittain on todella rankkaa aamusumua. Ihmiset vaan vetelee päiväväloilla,siis ilman takavaloja. Kun sumua on paikoittain niin sakeana,että normaalit takavalotkaan ei meinaa näkyä ilman takasumaria. Näitä munakuskeja on liikenteessä paljon.

    Tätä apinatouhua vaan jatkuu vuodesta toiseen,eikä virkavalta puutu asiaan mitenkään.

    Nimimerkillä "eilen peräänajo lähellä"

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by O.K. View Post

    Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.

    Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.

    Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.

    Jalankulkijahan pitää päästää yli, jos on astumassa suojatielle. Tämä varmaan menee ihmisillä sekaisin pyöräilijöiden kohdalla, joita ei tarvitsekaan väistää, ellei sitä stoppia tai kolmiota ole autolle, tai olla kääntymässä risteyksessä ja fillaroija ylittää risteävän tien. Pyörää taluttava henkilö on jalankulkija, vaikka se pyörä siinä tilanteessa mukana onkin.



    Kovin on kirjavat käytännöt kuitenkin, että miten homma menee. Melkein voisi sanoa, että enemmän noissa tilanteissa näillä kolkilla käytetään pelisilmää kuin virallisia väistämissääntöjä.



    Aika usein jalankulkijat pysähtyvät pitämään mitä ties seuroja siihen suojatien kohdalle tien reunaan, mikä taas autoillessa ärsyttää. Pitääkö noita nyt väistää vai ei.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään.
    Ne on ne perkeleen spanextykit ja citypyöräilijät jotka ei opi. "Minulla on oikeus" ja vedetään tuosta noin ilman että pää kääntyy. Lapset oppivat paljon paremmin

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Lapsia ajatellen autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen pyöräilijään nähden. Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään. Mutta helpottaisi jos olisi yksi sääntö, olipa kumpi hyvänsä. Nyt on monenlaista suojatietä ja sääntöä joista autokouluttomat lapset/aikuiset eikä autokoululliset autoilijat ole selvillä, liikenne on kahden lajin viidakkoa.
    Tuokin totta, kun miettii että sulla on risteyksessä kaikenlaisia juttuja mitä väistää, ketä väistää jne. Olisi helpompaa kuin säännöt olisi yksinkertaisia, kun itse kun ajan, niin mietin sitä että pääsee mahdollisimman helpolla ja pienellä vaivalla. Esim sen takia alinopeutta ajavat/epävarmat kuskit on erittäin riskejä kuskeja, itse pidän, siitä että on se varmuus. Sama pätee jalankulkijoihin, jos oikeasti näen että on tulossa suojatielle, niin silloin annan tietä, mutta jos arpoo, niin ota siitä nyt selvää sitten..

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Mutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä
    Lapsia ajatellen autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen pyöräilijään nähden. Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään. Mutta helpottaisi jos olisi yksi sääntö, olipa kumpi hyvänsä. Nyt on monenlaista suojatietä ja sääntöä joista autokouluttomat lapset/aikuiset eikä autokoululliset autoilijat ole selvillä, liikenne on kahden lajin viidakkoa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Kyl tän viikon munakuskitittelit menee niille lukemattomille autoilijoille jotka VÄISTÄÄ vaikka on etuajo-oikeus (esim tietyt tilanteet fillaristien kanssa).
    Lainaanpa omaa kirjoitustani Facebookin puolelta tältä vuodelta:

    Ja sitten tähän päivään pieni avautuminen pyöräilijöistä osana liikennettä.

    Kyllä sitä näin parina päivänä pyöräilleenä taas huomaa, että ei kaikilla autoilijoilla ole pyöräilijöihin liittyvät säännöt selvillä.

    Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.

    Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.

    Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.

    Ja ei, minulle ei tule parempi mieli siitä että joku päästää mut yli. Päin vastoin mielen valtaa ketutus, että sekään autokuski ei osaa liikennesääntöjä ja aikaa tosiaan menee enempi kuin auton vain ajaessa ensin ohi.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ei liity suoraa aiheeseen,mutta telkkarissa pyörii parhaillaan Suomen surkein kuski "All stars". Miten ihmeessä noilla sankareilla voi olla ajokortti???
    Eiköhän tämä ole osittain kieliposkella tehty ja hiukan liioiteltu.
    Toisaalta itä-helsingissä on ”ammatti”kuskina näitä suht paljon,mutta nekin viettävät puolet työajastaan puhoksen moskeijalla kaffettelemassa.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think
    Nykyään pääsee hyvin pienellä ajotuntimäärällä inssiin, muistaakseni alle kymmenellä tunnilla. Tämä näkyy mm. siinä, että ensi yrittämällä inssin läpäisee enää nippa nappa puolet. Ehkäpä niillä läpäisseilläkin taidot ovat, noh, mitä ne nyt oikeasti voivat olla noin vaatimattomalla ajokokemuksella.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think

    Leave a comment:

Working...
X