Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista II - (FAQ + muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paavo62
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 101

    Originally posted by BeamR View Post
    Suoraan sanottuna en tiedä yhtään mitään porsaista, mutta hieman statistiikkaa huutokauppamyynneistä viimeisten kahden kuukauden ajalta
    - malli: 911 996
    - vuodet: 1998-2002 (alkupään vesipyssyt)
    - alin onnistunut kauppa:700kJPY (3.4l automaagi 104tkm grade 3.5/B
    - ylin onnistunut kauppa: 5.9MJPY (GT3) 77tkm grade 4/B
    - halvin 3.6l: 1.8MJPY 80tkm, Grade 4.5/B
    - suurin osa myydyistä on hintahaarukkaan 1.0 - 2.8MJPY
    - alle 1.2MJPY autot on järjestään +100tkm ajettuja.
    - valinnan varaa on paljon jos laittaa haarukaksi esim tuon 1.2MJPY - 2.5MJPY, eli euroissa tafree Hangossa roro:na 15-30k€. järjestään siistejä autoja joissa kilsat pienet.
    - jos käy tuuri, joi löytää R-gradetun 1MJPY, joka voi olla ihan yhtä siisti kuin grade 4, mutta paljon halvemmalla.
    - alle 700kJPY autot on järjestään olleet grade* (ei kulje omin voimin). Niitä on sitten saanut muutamalla sadallatuhannella.

    käytännössä 3.4 litraisia saa alkaen miljoonasta jenistä, 3.6 litraisia 1.8 miljoonasta jenistä, tosi herkuista maksetaan sitten miljoonia suoriltaan.

    alle miljoonan jenin on myyty muutamia kappaleita kahden kuukauden aikana, mutta niitähän tässä kannattaa kytätä, koska jos tuollaisen saat 700kJPY ostettua, niin se on hangossa taxfree 9900€.

    ja sitten loppukaneettina: en tiedä mitään possuista. en tiedä onko kannattavvaa investoida se 800kJPY enemmän 3.6l mosaan, tai kuinka paljon on automaattiaskilla vaikutusta. Itse kai tykkäisin eniten isosta koneesta ja manuaalista. Mutta markkina-arvon määrityksen ja japanista ostamisen kannattavuuden joutuu jokainen itse määrittelemään.
    En minäkään tiedä Possuista mitään (no merkistä tunnistan...) mutta tämä_nyt_oli_pirun_paljon_enemmän_kuin_osasin_edes _toivoa!!
    Todella ISO kiitos - tuossahan se on kaikki olennainen tieto yhdessä paketissa.

    Nyt vain käsi syvälle taskuun, deposittia menemään ja smurffaamaan Possu-sivuja.
    Tosin tässä voi käydä vielä niin, että Bemaria pukkaa, mutta saas nyt nähdä kuinka käy.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by paavo62 View Post
      En minäkään tiedä Possuista mitään (no merkistä tunnistan...) mutta tämä_nyt_oli_pirun_paljon_enemmän_kuin_osasin_edes _toivoa!!
      Todella ISO kiitos - tuossahan se on kaikki olennainen tieto yhdessä paketissa.

      Nyt vain käsi syvälle taskuun, deposittia menemään ja smurffaamaan Possu-sivuja.
      Tosin tässä voi käydä vielä niin, että Bemaria pukkaa, mutta saas nyt nähdä kuinka käy.
      onnea huutoihin!
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • paavo62
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 101

        Originally posted by BeamR View Post
        onnea huutoihin!
        Kiitos kannustuksesta ja vielä kerran kiitos avusta!!

        Jos tämä nyt lähtee lapasesta, niin pidän teidät ajan tasalla siitä miten käy.
        Talliin mahtuisi vielä yksi auto, mutta sitten siellä ei enää askarrella mitään. Lisätilan ostaminen rivihalliin on hiukan hankalaa, joten sitten pitää ostaa isompi tila.

        Noh... tämä on tietysti vähän niin, että kun on ensin työntänyt koko käden sirkkeliin, niin turha sitä on sitten enää vinkua pikkusormen perään....!?

        Juoppona, lintubongarina tai postimerkkeilijänä voisi olla silti olla helpompaa...

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          "You can sleep in a car but you can't drive a house". Tai jotain sinnepäin. Autot voivat viedä miestä ja naista kuin pässiä narusta. Eikä se ole väärin.
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Tuossa aiemmin oli kovasti esillä nuo 2.2-litraiset Z3:t, niin oliko niiden suhteen kannattavuudessa jotain mitä missasin? Kun äkkiseltään mitä itse ynnäilin, niin jos auto on ~2000€, rahti+kulut ~2000€, siitä sitten tulli 400€ ja ALV 1056€, ollaan jo ~5500€, veroja päälle vielä 1-2k, katsastukset, lamput, pikkufiksaukset niin ollaan jo koko lailla lähellä noita nettiauton 8:lla alkavia pyyntihintoja?

            Sen verran vaan tässä vanha suola janottais että jos kutoskoneisen LHD Z3:n halvalla saisi kilpiin niin voisihan sellaistakin kalustoon lisukkeeksi harkita.
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • 928 GTS
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1559
              • Helsinki

              986 ja 996 possuja ostaessa kannattaa tehdä pohjatyöt tarkkaan. Koneissa on pari kohtuu fataalia suunnitteluvirhettä jotka voi tulla kalliiksi. Sama koskee myös 987 ja 997 ensimmäisiä kone versioita. Vain GT3, Turbo ja GT2 on poikkeuksia. Tämä selittää osaltaan sen miksi nuo perusmoottorilla olevat on "halpoja" nykyisin. Lisäksi Tiptronic versiot on haluttavuudessa kaukana manuaaleista. Tämä näkyy myös myydessä hinnassa ja myyntiajoissa.
              -92 928 GTS
              -98 550 Maranello

              Comment

              • paavo62
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 101

                Originally posted by 928 GTS View Post
                986 ja 996 possuja ostaessa kannattaa tehdä pohjatyöt tarkkaan. Koneissa on pari kohtuu fataalia suunnitteluvirhettä jotka voi tulla kalliiksi. Sama koskee myös 987 ja 997 ensimmäisiä kone versioita. Vain GT3, Turbo ja GT2 on poikkeuksia. Tämä selittää osaltaan sen miksi nuo perusmoottorilla olevat on "halpoja" nykyisin. Lisäksi Tiptronic versiot on haluttavuudessa kaukana manuaaleista. Tämä näkyy myös myydessä hinnassa ja myyntiajoissa.
                Kiitos hyvästä ja varsin aiheellisesta huomautuksesta!

                Noin otsikkotasolla tiedän, että tähän P-asiaan on syytä paneutua huolella, ja onneksi aiheesta löytyy kohtuullisen paljon tietoakin.
                Yksistään nopea "Porsche 911 Buying Guide" -haku tuotti jo hyviä tuloksia. Kotiläksyt on todellakin syytä tehdä huolella.

                Kuten tuossa jo aiemmin totesin, niin tässähän voi käydä vaikka kuinka. Possua haetaan ja Bemaria pukkaa.
                No, eihän sekään mikään huono vaihtoehto ole.

                Vielä sen verran aiheesta, että mites nuo 928:t tai 968:t - niitä nyt on näkynyt vähemmän, mutta aina silloin tällöin kuitenkin.
                Last edited by paavo62; 26-11-2015, 21:10.

                Comment

                • Kanerv4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 976
                  • Tampere

                  Originally posted by paavo62 View Post
                  Kiitos hyvästä ja varsin aiheellisesta huomautuksesta!

                  Noin otsikkotasolla tiedän, että tähän P-asiaan on syytä paneutua huolella, ja onneksi aiheesta löytyy kohtuullisen paljon tietoakin.
                  Yksistään nopea "Porsche 911 Buying Guide" -haku tuotti jo hyviä tuloksia. Kotiläksyt on todellakin syytä tehdä huolella.

                  Kuten tuossa jo aiemmin totesin, niin tässähän voi käydä vaikka kuinka. Possua haetaan ja Bemaria pukkaa.
                  No, eihän sekään mikään huono vaihtoehto ole.

                  Vielä sen verran aiheesta, että mites nuo 928:t tai 968:t - niitä nyt on näkynyt vähemmän, mutta aina silloin tällöin kuitenkin.
                  Ei niistä valmistusvirheistä kuitenkaan yöuniaan kanoita menettää. Ims laakeri että tiiviste ovat vaihdettavissa ja maksavat saman verran kuin audin v6 jakopää. Linqvistillä esim tarjouksena 900e. Ne kun hoitaa pois nii voi aika huoletta olla. Toki sylinterin murenemista yms on esiintynyt mutta prosenttimäärä erittäin pieni. Ehdottomasti manuaali ja facelift 9/2001--> on jälleenmyynniltään parempi, konettä ja koriltaankin komeempi. Paras tuohon halpispossu kategoriaan olis 2002 carrera 2 manuaali. Ja mielellään joku muu väri kuin hopea. Punaisen sekä keltainen ovat halutuimpia. Mielellään aerokitillä jos löytyy koska on heti arvokkaampi. Sama kuin m-sport bemariltaki. Toki varma sijoitus on 964 ja vanhemmat.. nyt lopetan tää puhelimella selaaminen on jotainyt karmeaa.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Mikähän tässä mahtaa olla vikana kun on 3 luokitus? http://www.japan-partner.com/car-auc...1m1w0kvlP.html
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      Originally posted by paavo62 View Post
                      Vielä sen verran aiheesta, että mites nuo 928:t tai 968:t - niitä nyt on näkynyt vähemmän, mutta aina silloin tällöin kuitenkin.
                      Niissä on omat ongelmansa. Esim. 928:n osalta kannattaa lukea mitä netistä löytyy hakusanoilla thrust bearing failure tai lyhyemmin TBF. Japanista on tullut mm. yksi GTS johon piti tehdä täysi koneremontti ja hankkia uusi lohko heti kun se meni kilpiin Suomessa. Kyllä sieltä hyviäkin yksilöitä löytyy ja on tuotu myös Suomeen mutta päällepäin niitä ei välttämättä erota tämän ongelman osalta mitenkään. Itse taudin hoito maksaa n. 150e kun sen huomaa ajoissa ja vaihtaa itse yhden transakselin klampin. Tämä koskee vain automaatteja mutta Japanista on todella vaikea muuta löytääkään. GTS:iä sinne on viety 34 RHD:tä jotka ei varmaan kiinnosta ja 235 LHD:tä joista 225 oli automaatilla. Myös 968:ssa ja kaikissa muissakin malleissa joita on tehty Tiptronicilla on lähes yhtä huono suhde manuaaleja. 9xxfin.com:sta löytyy hakemalla lisää tietoja.
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6345
                        • Tampere

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Mikähän tässä mahtaa olla vikana kun on 3 luokitus? http://www.japan-partner.com/car-auc...1m1w0kvlP.html
                        Kun niin huono on tuo japani mutta kai nuo viat ja +100tkm, auto on aika uusi ja hyväkuntoinen tuolla huutokaupassa, yleensä myyvät halpoja vientiin.

                        Esp valo palaa, jotain kattohäikkää ja koneessa öljyvuoto jne, onhan tuolta tullut ostettua halvalla grade 3 autoja ja osa on ollut ihan ok, eli vastaavia tai parempia kuin 3.5 gradelliset.

                        Edit: näyttäisi siinä akku-valo palavan, niin tuon ikäiset mersut menee ihan sekaisin pskalla akulla.
                        Last edited by Zoui; 27-11-2015, 00:41.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Tässä ois pari hienoa, etenkin toi valkoinen vaalealla sisustalla :PP Suomessa 40-50t€ ja toikin kohonneen yli 30k€?




                          http://www.japan-partner.com/car-auction/view/PORSCHE/911/82mwgSOPcObuBEN/auction-car.html#mainContent

                          Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6345
                            • Tampere

                            Sellainen merkki että tuominen jäi siihen yhteen kappaleeseen ja oma tieto noiden mallien eroista ei ole sillä tasolla mitä harrastajat noista vaativat, niin näiden kanssa en kyllä osaa olla avuksi, hienoja pelejä silti mutta minusta ei ole täysiveriseksi merkin harrastajaksi.

                            Vuonna 2007 kysyttiin paljon turbo mallien perään, silloin niitä olisi saanut 30-35.000eur väliin hakea suomesta, koeajo mahdollisuuksien yms kanssa, mutta yksikään ei tähän leikkiin lähtenyt tosissaan.

                            Random kuvia mitä on läpi mennyt menneillä viikoilla, ihan vain kuvitukseksi.



                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Zoui View Post

                              TÄMÄ !

                              vain rahat puuttuu...
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                183kjpy ro-ro hankoon. 167kjpy ro-ro kotkaan. Onko tuossa mitään käytännön väliä kumpaan laittaa? Kotkaan olisi lyhyempi matkakin.

                                Kahdelle autolle 20 HC kontti kotkaan 900usd, THC 45kjpy ja fixing fee 60kjpy.

                                Tuleekohan tuo fixing fee vaikka laittaa auton yksinään matalaan konttiin?
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎