Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?
Collapse
X
-
Originally posted by Heksula View PostEi mee mun jakeluun miten joku voi olla niin laihialainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien?
Sitten se kahvi vasta maistuukin kun on gummit vaihdettu ja säästetty ainakin 20 egeä. Sitäpaitsi laihialainen katsoo netin kalleimman gumminvaihdon hinnan ja laskee siitä säästön...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostKorjattu pahasti virheellinen teksti
Sitten se kahvi vasta maistuukin kun on gummit vaihdettu ja säästetty ainakin 20 egeä. Sitäpaitsi laihialainen katsoo netin kalleimman gumminvaihdon hinnan ja laskee siitä säästön...
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Heksula View PostEi mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.Ite edes jaksa ajaa autoa talliin sen takia että vaihtaa renkaat. Hallitunkilla perä/keula ilmaan ja pulttipyssyllä pärryyttää menemään. Itse ruukaan pestä renkaat ennen varastoon viemistä, niin on se pesupaikkakin siinä vieressä.
Ymmärrän toki jos vaatekaapista ei löydy muuta kuin villakangastakki ja auton huolto rajoittuu muutenkin siihen että tietää korjaamon puhelinnumeron, niin parempi silloin myös pitäytyä tarjottavissa palveluissa. Jos ei ole maksanut rengashotellia, niin on siinä oma hommansa roudata niitä likaisia renkaita autossa edes takaisin.
Comment
-
Originally posted by Heksula View PostEi mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Itse en taas ymmärrä kuka viitsii varailla aikoja rengasliikkeisiin ja sitä varten sovittaa omia arkisia aikatauluja mieluisiksi että saa renkaat alle. Ja puhumattakaan jostain renkaiden takakontissa edes takaisin roudaamisista ym. En niinkään parin kympin hintaa pidä pahana.
Toki jos ainoa renkaanvaihtopaikka on kerrostalon parkkipaikka ja säilytyspaikkana häkkivarasto, niin sillon toki vaihtotyö ja rengashotelli on varsin paikallaan.
Comment
-
-
Kyllä itseä ainakin ketuttaisi alkaa tuossa räntäsateessa vaihtelee näpit jäässä talvirenkaita sillä auton omalla sysipaskalla tunkilla mikä ei ole tarkoitettu kuin hätätapauksessa renkaan vaihtoon. Mukava se on lämpimässä hallissa kunnon hallitunkilla ja paineilmalla vaihdella vaikka useampaan autoon kerralla renkaat ilman sen kummempia ärräpäitä. 20€ on omastakin mielestä varsin vaatimaton korvaus siitä, että joku hikoilee puolesta ne renkaat alle jos ei ole tiloja ja työkaluja hommaan. Jo se pelkkä TI-hallin vuokra taitaa olla kalliimpi.
Tulee mieleen hyvä juttu vanhasta Vares leffasta, kun Chrysleristä meni rengas. "Kyllä mä ymmärrä et auto on 60-luvulta mut pitääkö tunkinkin olla!"
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostEi mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
Jarruhuollot sun muut menee noihin huolloissa käyviin käytttiksiin (A6 ja Galaxy) pääsänntöisesti korjaamoiden toimesta. Aikanaan käyttöautojani (Saab, E12, E24, 2xOmega) itsehuoltaessani oli minulla renkaiden vaihdossa tapana aina painaa kerrallaan parin pyörän jarrumännät vinkalla tmv. sisään ja sitten pumpata polkimella jarru taas kovaksi. Siihen loppui tykkänään jarrumäntien jumiutuminen.Last edited by 9313juha; 21-11-2015, 13:37."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Talvirengashomma kysyy miestä.. Jaa. Uus tieto.
Rouva otti puheeksi talvirenkaat niinkun joka syksy. Totesin että oon vaihtanu noin 50-100 kertaa talvipyörät nyt kuukauden sisään, hän voi tehdä sen yhden kerran meidän autoon. Kerroin et tallilla on nosturi ja pelit ja meisselit sitä varten. Voin kattoo vierestä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTalvirengashomma kysyy miestä.. Jaa. Uus tieto.
Rouva otti puheeksi talvirenkaat niinkun joka syksy. Totesin että oon vaihtanu noin 50-100 kertaa talvipyörät nyt kuukauden sisään, hän voi tehdä sen yhden kerran meidän autoon. Kerroin et tallilla on nosturi ja pelit ja meisselit sitä varten. Voin kattoo vierestä.
Comment
-
-
Täytyy sanoa että harva autohomma vituttaa enemmän kuin tämä joka vuotinen rengasrumba. Itse ainakin koen sen vuosi vuodelta hankalammaksi. Sitä ei varmasti omakotitalossa asuva ymmärräkään kuinka hankalaa harrastaminen on keskustassa asuvalle.
Minulla on kaksi autoa, toinen kesäkäytössä oleva harrastepeli ja toinen käyttis. Harrastepelille tallipaikka ja käyttiksellekin oma ulkopaikka. Näiltä osin kaikki siis jees.
Pidän itseäni myös jonkinlaisena harrastajana, mm. puolen vuoden sisällä vaihtanut alapallonivelet ja takatukivarren puslat, etujarrusatulat+palat, vaihtanut jarrunesteet ja ilmannut ne, vaihtanut vesipumpun ja päälle vielä erinäisiä pelti ja maalaus hommia. Mutta se renkaiden vaihto..
Tänään vaihdoin sitten talvirenkaat käyttikseen. Ulkona sataa räntää, jes.
Ensiksi kellarin häkkivarastosta talvivanteiden pultit mukaan, sitten takapenkin suojaus vanhalla vahakangaspöytäliinalla. Sen jälkeen ajoin talliin hakemaan talvirenkaat kyytiin, tässä kohtaa mennyt vasta 15min. Sitten auton nokka kohti kesämökkiä jossa renkaanvaihtovehkeet. Siellä kumisaappaat ja sadetakki niskaan, räntää tulee jo ihan huolella. Vituttaa.
Renkaat oikeille paikoilleen valmiiksi ja Motonetin hallitunkin kanssa maahan konttaamaan. Täytyy laittaa töpinäksi kun alkaa pikkuhiljaa jo hämärtymään. Itse vaihtotyössä ei mene kuin n.25min. aikaa kaikkine työvaiheineen. Sitten taas likaisten ja likomärkien 17" 225 renkaiden punttaus takapenkille. Juuri ja juuri sai mahtumaan kun veti etupenkkejä eteenpäin.
Sitten vielä huoltamon metsästys jossa olisi toimiva mittari ilmanpaineiden tarkastusta varten. Tässä kohtaa mennyt jo monta tuntia aikaa ja vielä pitäisi renkaat viedä parvekkeelle talvisäilöön. Häkkivarasto ja harrasteauton talli ovat huonoja paikkoja säilyttää alukiekkoja, varmasti pöllitään. Ei jaksa tänään enää lähteä niitä viemään, olkoon yön yli autossa
Nyt joku kommentoi että olisit vaihtanut ajoissa niin ei tarvitsisi sateessa puntata, mutta joka tapauksessa renkaiden säilytys ja se kun ei ole vaihtopaikkaa on todellinen ongelma. Rengashotelli olisi tietysti ratkaisu...Last edited by D`Artagnan; 13-12-2017, 05:11.
Comment
-
-
Originally posted by D`Artagnan View PostTäytyy sanoa että harva autohomma vituttaa enemmän kuin tämä joka vuotinen rengasrumba. Itse ainakin koen sen vuosi vuodelta hankalammaksi. Sitä ei varmasti omakotitalossa asuva ymmärräkään kuinka hankalaa harrastaminen on keskustassa asuvalle.
Minulla on kaksi autoa, toinen kesäkäytössä oleva harrastepeli ja toinen käyttis. Harrastepelille tallipaikka ja käyttiksellekin oma ulkopaikka. Näiltä osin kaikki siis jees.
Pidän itseäni myös jonkinlaisena harrastajana, mm. puolen vuoden sisällä vaihtanut alapallonivelet ja takatukivarren puslat, etujarrusatulat+palat, vaihtanut jarrunesteet ja ilmannut ne, vaihtanut vesipumpun ja päälle vielä erinäisiä pelti ja maalaus hommia. Mutta se renkaiden vaihto..
Tänään vaihdoin sitten talvirenkaat käyttikseen. Ulkona sataa räntää, jes.
Ensiksi kellarin häkkivarastosta tavivanteiden pultit mukaan, sitten takapenkin suojaus vanhalla vahakangaspöytäliinalla. Sen jälkeen ajoin talliin hakemaan talvirenkaat kyytiin, tässä kohtaa mennyt vasta 15min. Sitten auton nokka kohti kesämökkiä jossa renkaanvaihtovehkeet. Siellä kumisaappaat ja sadetakki niskaan, räntää tulee jo ihan huolella. Vituttaa.
Renkaat oikeille paikoilleen valmiiksi ja Motonetin hallitunkin kanssa maahan konttaamaan. Täytyy laittaa töpinäksi kun alkaa pikkuhiljaa jo hämärtymään. Itse vaihtotyössä ei mene kuin n.25min. aikaa kaikkine työvaiheineen. Sitten taas likaisten ja likomärkien 17" 225 renkaiden punttaus takapenkille. Juuri ja juuri sai mahtumaan kun veti etupenkkejä eteenpäin.
Sitten vielä huoltamon metsästys jossa olisi toimiva mittari ilmanpaineiden tarkastusta varten. Tässä kohtaa mennyt jo monta tuntia aikaa ja vielä pitäisi renkaat viedä parvekkeelle talvisäilöön. Häkkivarasto ja harrasteauton talli ovat huonoja paikkoja säilyttää alukiekkoja, varmasti pöllitään. Ei jaksa tänään enää lähteä niitä viemään, olkoon yön yli autossa
Nyt joku kommentoi että olisit vaihtanut ajoissa niin ei tarvitsisi sateessa puntata, mutta joka tapauksessa renkaiden säilytys ja se kun ei ole vaihtopaikkaa on todellinen ongelma. Rengashotelli olisi tietysti ratkaisu...
Comment
-
-
alkoi tulla lunta. Vaimo ilmoitti että nyt pitää vaihtaa talvirenkaat. Ajoin auton talliin, saksinosturilla sopivaan korkeuteen, pulttipyssyllä pultit auki, keväällä pestyt alle ja pultit kiinni. Paineiden tarkastus. Nosturi alas. 15min. Sisälle jatkamaan kahvin juontia. Täytyy varmaan jossain välissä pesaista paineella noi kesävalssit.
oma talli on jeesF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment