Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    #16
    Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
    2020 G20 320i xdrive

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #17
      Originally posted by Heksula View Post
      Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin laihialainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien?
      Korjattu pahasti virheellinen teksti

      Sitten se kahvi vasta maistuukin kun on gummit vaihdettu ja säästetty ainakin 20 egeä. Sitäpaitsi laihialainen katsoo netin kalleimman gumminvaihdon hinnan ja laskee siitä säästön...

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by nullzwei View Post
        Korjattu pahasti virheellinen teksti

        Sitten se kahvi vasta maistuukin kun on gummit vaihdettu ja säästetty ainakin 20 egeä. Sitäpaitsi laihialainen katsoo netin kalleimman gumminvaihdon hinnan ja laskee siitä säästön...
        Tässä syy, miksi laihialaiset lapset juoksevat taksin, ei bussin perässä..

        Comment

        • Guest's Avatar

          #19
          Originally posted by Heksula View Post
          Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
          Kyllähän se vähä miestä kysyy tuo renkaan vaihtaminen Ite edes jaksa ajaa autoa talliin sen takia että vaihtaa renkaat. Hallitunkilla perä/keula ilmaan ja pulttipyssyllä pärryyttää menemään. Itse ruukaan pestä renkaat ennen varastoon viemistä, niin on se pesupaikkakin siinä vieressä.

          Ymmärrän toki jos vaatekaapista ei löydy muuta kuin villakangastakki ja auton huolto rajoittuu muutenkin siihen että tietää korjaamon puhelinnumeron, niin parempi silloin myös pitäytyä tarjottavissa palveluissa. Jos ei ole maksanut rengashotellia, niin on siinä oma hommansa roudata niitä likaisia renkaita autossa edes takaisin.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17546
            • Turku

            #20
            Originally posted by Heksula View Post
            Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
            Ja olet mielestäsi autoharrastaja ?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Ja olet mielestäsi autoharrastaja ?
              Ei kai harrasteautoissa ole talvirenkaita?

              En ole mikään autoharrastaja, käyttöautoilija pahimmasta päästä. Kakaroiden hiekat takapenkillä ja pesen kun jaksan jne..
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #22
                Nii, kuka antaa laatuvanteet jonnekin rengashotelliin, setti menee jonkun peltivanne pesurin läpi..Mut hyvä et on tarjontaa kaikille.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Itse en taas ymmärrä kuka viitsii varailla aikoja rengasliikkeisiin ja sitä varten sovittaa omia arkisia aikatauluja mieluisiksi että saa renkaat alle. Ja puhumattakaan jostain renkaiden takakontissa edes takaisin roudaamisista ym. En niinkään parin kympin hintaa pidä pahana.

                  Toki jos ainoa renkaanvaihtopaikka on kerrostalon parkkipaikka ja säilytyspaikkana häkkivarasto, niin sillon toki vaihtotyö ja rengashotelli on varsin paikallaan.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11722
                    • Kouvola

                    #24
                    Kyllä itseä ainakin ketuttaisi alkaa tuossa räntäsateessa vaihtelee näpit jäässä talvirenkaita sillä auton omalla sysipaskalla tunkilla mikä ei ole tarkoitettu kuin hätätapauksessa renkaan vaihtoon. Mukava se on lämpimässä hallissa kunnon hallitunkilla ja paineilmalla vaihdella vaikka useampaan autoon kerralla renkaat ilman sen kummempia ärräpäitä. 20€ on omastakin mielestä varsin vaatimaton korvaus siitä, että joku hikoilee puolesta ne renkaat alle jos ei ole tiloja ja työkaluja hommaan. Jo se pelkkä TI-hallin vuokra taitaa olla kalliimpi.

                    Tulee mieleen hyvä juttu vanhasta Vares leffasta, kun Chrysleristä meni rengas. "Kyllä mä ymmärrä et auto on 60-luvulta mut pitääkö tunkinkin olla!"

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      #25
                      Originally posted by Heksula View Post
                      Ei mee mun jakeluun miten joku voi olla niin juutalainen että ährää tunnin sormet jäässä parkkiksella pyöriä alle kun sama homma hoituu parilla kympillä kahvia nauttien? Tietysti jos löytyy nosturi, talli, kompura jne. Niin asia on eri.
                      Nelilapsisessa perheessä on käyttöautojen kanssa käynyt moinen toisinaan mielessä. Vielä kun renkaat ja verstas olivat kotitilalla 20 km päässä ja sielu ei anna periksi varastoida pyöriä ilman pesua. Nyt kun oma piha on kivetty ja paikat alkaa muutenkin olemaan kevytmuotoisen näpräämisen sallivassa mallissa, toin kokeeksi renkaat kotimäkeen. Katellaan miten homma lähtee rullaamaan. On siinä kuitenkin se muksujen osallistamispointti aina olemassa plussana.

                      Jarruhuollot sun muut menee noihin huolloissa käyviin käytttiksiin (A6 ja Galaxy) pääsänntöisesti korjaamoiden toimesta. Aikanaan käyttöautojani (Saab, E12, E24, 2xOmega) itsehuoltaessani oli minulla renkaiden vaihdossa tapana aina painaa kerrallaan parin pyörän jarrumännät vinkalla tmv. sisään ja sitten pumpata polkimella jarru taas kovaksi. Siihen loppui tykkänään jarrumäntien jumiutuminen.
                      Last edited by 9313juha; 21-11-2015, 13:37.
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Talvirengashomma kysyy miestä.. Jaa. Uus tieto.
                        Rouva otti puheeksi talvirenkaat niinkun joka syksy. Totesin että oon vaihtanu noin 50-100 kertaa talvipyörät nyt kuukauden sisään, hän voi tehdä sen yhden kerran meidän autoon. Kerroin et tallilla on nosturi ja pelit ja meisselit sitä varten. Voin kattoo vierestä.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #27
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Talvirengashomma kysyy miestä.. Jaa. Uus tieto.
                          Rouva otti puheeksi talvirenkaat niinkun joka syksy. Totesin että oon vaihtanu noin 50-100 kertaa talvipyörät nyt kuukauden sisään, hän voi tehdä sen yhden kerran meidän autoon. Kerroin et tallilla on nosturi ja pelit ja meisselit sitä varten. Voin kattoo vierestä.
                          Tuosta tuli ainakin parin viikon banaani

                          Comment

                          • D`Artagnan
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 78

                            #28
                            Täytyy sanoa että harva autohomma vituttaa enemmän kuin tämä joka vuotinen rengasrumba. Itse ainakin koen sen vuosi vuodelta hankalammaksi. Sitä ei varmasti omakotitalossa asuva ymmärräkään kuinka hankalaa harrastaminen on keskustassa asuvalle.
                            Minulla on kaksi autoa, toinen kesäkäytössä oleva harrastepeli ja toinen käyttis. Harrastepelille tallipaikka ja käyttiksellekin oma ulkopaikka. Näiltä osin kaikki siis jees.
                            Pidän itseäni myös jonkinlaisena harrastajana, mm. puolen vuoden sisällä vaihtanut alapallonivelet ja takatukivarren puslat, etujarrusatulat+palat, vaihtanut jarrunesteet ja ilmannut ne, vaihtanut vesipumpun ja päälle vielä erinäisiä pelti ja maalaus hommia. Mutta se renkaiden vaihto..

                            Tänään vaihdoin sitten talvirenkaat käyttikseen. Ulkona sataa räntää, jes.
                            Ensiksi kellarin häkkivarastosta talvivanteiden pultit mukaan, sitten takapenkin suojaus vanhalla vahakangaspöytäliinalla. Sen jälkeen ajoin talliin hakemaan talvirenkaat kyytiin, tässä kohtaa mennyt vasta 15min. Sitten auton nokka kohti kesämökkiä jossa renkaanvaihtovehkeet. Siellä kumisaappaat ja sadetakki niskaan, räntää tulee jo ihan huolella. Vituttaa.
                            Renkaat oikeille paikoilleen valmiiksi ja Motonetin hallitunkin kanssa maahan konttaamaan. Täytyy laittaa töpinäksi kun alkaa pikkuhiljaa jo hämärtymään. Itse vaihtotyössä ei mene kuin n.25min. aikaa kaikkine työvaiheineen. Sitten taas likaisten ja likomärkien 17" 225 renkaiden punttaus takapenkille. Juuri ja juuri sai mahtumaan kun veti etupenkkejä eteenpäin.
                            Sitten vielä huoltamon metsästys jossa olisi toimiva mittari ilmanpaineiden tarkastusta varten. Tässä kohtaa mennyt jo monta tuntia aikaa ja vielä pitäisi renkaat viedä parvekkeelle talvisäilöön. Häkkivarasto ja harrasteauton talli ovat huonoja paikkoja säilyttää alukiekkoja, varmasti pöllitään. Ei jaksa tänään enää lähteä niitä viemään, olkoon yön yli autossa
                            Nyt joku kommentoi että olisit vaihtanut ajoissa niin ei tarvitsisi sateessa puntata, mutta joka tapauksessa renkaiden säilytys ja se kun ei ole vaihtopaikkaa on todellinen ongelma. Rengashotelli olisi tietysti ratkaisu...
                            Last edited by D`Artagnan; 13-12-2017, 05:11.

                            Comment

                            • 523i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 319
                              • Iisalmi

                              #29
                              Originally posted by D`Artagnan View Post
                              Täytyy sanoa että harva autohomma vituttaa enemmän kuin tämä joka vuotinen rengasrumba. Itse ainakin koen sen vuosi vuodelta hankalammaksi. Sitä ei varmasti omakotitalossa asuva ymmärräkään kuinka hankalaa harrastaminen on keskustassa asuvalle.
                              Minulla on kaksi autoa, toinen kesäkäytössä oleva harrastepeli ja toinen käyttis. Harrastepelille tallipaikka ja käyttiksellekin oma ulkopaikka. Näiltä osin kaikki siis jees.
                              Pidän itseäni myös jonkinlaisena harrastajana, mm. puolen vuoden sisällä vaihtanut alapallonivelet ja takatukivarren puslat, etujarrusatulat+palat, vaihtanut jarrunesteet ja ilmannut ne, vaihtanut vesipumpun ja päälle vielä erinäisiä pelti ja maalaus hommia. Mutta se renkaiden vaihto..

                              Tänään vaihdoin sitten talvirenkaat käyttikseen. Ulkona sataa räntää, jes.
                              Ensiksi kellarin häkkivarastosta tavivanteiden pultit mukaan, sitten takapenkin suojaus vanhalla vahakangaspöytäliinalla. Sen jälkeen ajoin talliin hakemaan talvirenkaat kyytiin, tässä kohtaa mennyt vasta 15min. Sitten auton nokka kohti kesämökkiä jossa renkaanvaihtovehkeet. Siellä kumisaappaat ja sadetakki niskaan, räntää tulee jo ihan huolella. Vituttaa.
                              Renkaat oikeille paikoilleen valmiiksi ja Motonetin hallitunkin kanssa maahan konttaamaan. Täytyy laittaa töpinäksi kun alkaa pikkuhiljaa jo hämärtymään. Itse vaihtotyössä ei mene kuin n.25min. aikaa kaikkine työvaiheineen. Sitten taas likaisten ja likomärkien 17" 225 renkaiden punttaus takapenkille. Juuri ja juuri sai mahtumaan kun veti etupenkkejä eteenpäin.
                              Sitten vielä huoltamon metsästys jossa olisi toimiva mittari ilmanpaineiden tarkastusta varten. Tässä kohtaa mennyt jo monta tuntia aikaa ja vielä pitäisi renkaat viedä parvekkeelle talvisäilöön. Häkkivarasto ja harrasteauton talli ovat huonoja paikkoja säilyttää alukiekkoja, varmasti pöllitään. Ei jaksa tänään enää lähteä niitä viemään, olkoon yön yli autossa
                              Nyt joku kommentoi että olisit vaihtanut ajoissa niin ei tarvitsisi sateessa puntata, mutta joka tapauksessa renkaiden säilytys ja se kun ei ole vaihtopaikkaa on todellinen ongelma. Rengashotelli olisi tietysti ratkaisu...
                              Jos ne renkaan vaihtovehkeet on siellä mökillä niin eikö kannattais säilyttää niitä renkaita siellä?? Tai vaihtoehtoisesti säilyttää sitä tunkkia häkkivarastossa?

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                alkoi tulla lunta. Vaimo ilmoitti että nyt pitää vaihtaa talvirenkaat. Ajoin auton talliin, saksinosturilla sopivaan korkeuteen, pulttipyssyllä pultit auki, keväällä pestyt alle ja pultit kiinni. Paineiden tarkastus. Nosturi alas. 15min. Sisälle jatkamaan kahvin juontia. Täytyy varmaan jossain välissä pesaista paineella noi kesävalssit.

                                oma talli on jees
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎