Originally posted by PatarautaE34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?
Collapse
X
-
Originally posted by mapa View PostStahlwille.
Niissä saa näyttämän kalibroitua oikeesti kohdalleen. Pitää vaan löytää se joka sen kalibroi kerran kaksi vuodessa.
Pyörän kiristäminen ei oo tekemätön paikka käsityökaluin. Jos varsi on vaikka puolimetriä ja pitää kiristää 100Nm, niin vetää vänkävarren päästä ylöspäin ~20kg:n voimalla ni ollaan tontilla. Joo-o, se on ihan pirun vähän. Mutta sillä ne pysyy ja kovempaa vetämisestä ei ole kuin haittaa.Last edited by petrolhead; 22-11-2015, 12:53.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Miksei kukaan ole vielä kirjoittanut tähän tyyliin: Miksi vaihtaa renkaita, kun voi ajaa kitkoilla ympäri vuoden. Rengasliikkeestä uudet kitkat alle, kun vanhat on loppu. Kahvia juoden
Noh ite oon vaihtanut ny 5 autoon talvirenkaat. Kolmen auton renkaat tuli omaan säilöön, joten ne on jo paineella pesty. Vahaus sitten joskus talven aikana, kun on paremmin aikaa. Perus motonetin tunkki, calsun isompi sähköpulttipyssy, lidlin momenttiavain ja kuparisprayta. Tallikin olis, mutta katoksessa vaihdoin, koska kovuuttaTähän väliin voiskin todeta kun vaihto peräkkäin qashqain ja corsan renkaat, että on ihan vähän sitä kuuluisaa kokoeroa renkaissa
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostMiksei kukaan ole vielä kirjoittanut tähän tyyliin: Miksi vaihtaa renkaita, kun voi ajaa kitkoilla ympäri vuoden. Rengasliikkeestä uudet kitkat alle, kun vanhat on loppu. Kahvia juoden
Noh ite oon vaihtanut ny 5 autoon talvirenkaat. Kolmen auton renkaat tuli omaan säilöön, joten ne on jo paineella pesty. Vahaus sitten joskus talven aikana, kun on paremmin aikaa. Perus motonetin tunkki, calsun isompi sähköpulttipyssy, lidlin momenttiavain ja kuparisprayta. Tallikin olis, mutta katoksessa vaihdoin, koska kovuuttaTähän väliin voiskin todeta kun vaihto peräkkäin qashqain ja corsan renkaat, että on ihan vähän sitä kuuluisaa kokoeroa renkaissa
Comment
-
-
Niin. Joillekkin se tuntuu olevan joku miehuuden(tai naiseuden) mitta että vaihtaa itse autoon renkaat.Tai että sillä jopa määriteltäisiin se että onko joku autoharrastelija vai ei.Kyllä minusta mikä tahansa autoon liittyvä remppa/huoltohomma on mielenkiintoisempi tehdä kuin joku renkaitten vaihto. Hommana sinänsä hyvin yksinkertainen ja aika tylsäkin homma tehä joten aivan hyvin tuon voi kohtuullista korvausta vastaan teetättää jollain muulla.
Itsekkin kyllä pääsääntöisesti vaihtelen itse autoni renkaat mutta olen monesti käyttänyt myöskin rengasliikkeen palveluja. Ihan tilanteesta riippuen. Hyvä on palvelujakin välillä käyttää.Eihän siitä mitään tulis jos kaikki tekis aina kaikki ite.BMW E60 520da -2008
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostYllättävän hyvä tuo Lidlin momenttiavain, pitäs joskus vaan kokeilla kalliimmalla onko ne varmasti samassa momentissa.
On topikkia sen verran, että omassa lämpimässä tallissa autoa nosturilla nostaen on kiva touhuta renkaiden vaihdossa.Kolmeen autoon tuli vaihdeltua tänä syksynä.
Comment
-
-
Ymmärrän, että joku haluaa vaihdattaa ja säilöä renkaansa pois kotoa. Se legendaarinen "15min ja homma valmis" vaan ei ihan pidä paikkaansa aina. Ajat molemmat suunnat ja odottelet, jos vaikka Arska heittäisi hanskat käteen ja junttaisi vanteet paikalleen. Molemmissa puolensa.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Renkaanvaihto menee hyvin kun ottaa sen pienenä talkootyönä. Vaihdoimme neljästään neljään autoon renkaat siten, että:
- A ajaa autot halliin ja pois
- A ja B tunkkaa auton ja vaihtaa renkaat, sekä tarkistaa paineet. Hallitunkki, pulttipyssy ja tehokas kompura on pop.
- C samalla imuroi sisustat
- D kantaa renkaat paikoilleen ja pesee likaiset vanteet, autojen lipuessa ohi pyyhkäisee painepesurilla pahimmat kurat pois autoista jne.
- B ja D kantaa/nostaa renkaat trukkilavalle, ja A ajaa renkaat säilöön varastoon.Last edited by Turder; 23-11-2015, 16:15.
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostRenkaanvaihto menee hyvin kun ottaa sen pienenä talkootyönä. Vaihdoimme neljästään neljään autoon renkaat siten, että:
- A ajaa autot halliin ja pois
- A ja B tunkkaa auton ja vaihtaa renkaat, sekä tarkistaa paineet. Hallitunkki, pulttipyssy ja tehokas kompura on pop.
- C samalla imuroi sisustat
- D kantaa renkaat paikoilleen ja pesee likaiset vanteet, autojen lipuessa ohi pyyhkäisee painepesurilla pahimmat kurat pois autoista jne.
- B ja D kantaa/nostaa renkaat trukkilavalle, ja A ajaa renkaat säilöön varastoon.
Comment
-
-
Onko vissiin niin, ettei peltivanne tarvi soviterengasta, vaikka keskireikä on muutaman millin napaa suurempi? Peräkärryn talvivanteista kysymys.
Vanne vaan paikalleen ja vähitellen kiristän kaikkia pultteja ja hyvä tulee, vai?
(Hyvä kysymys itseltä, kun oikein aloitin tän topikin, että kuinka saamattomia äijät on nykyään...)
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Kyllä ite tulee aina vaihdettua kesä/talvirenkaat alle ,kotipihassa ja tunkilla auto ylös. Tapansa kullakin,ehkä joskus kyllästyn ja nautin kahvia samalla kun rengasliikkeen duunarit vaihtaa pyörät alle,tai sit teen työn ite ja haen sillä rahalla keissin keppanaa kaupastaE30 cabriolet -92 M-Tech II
E46 sedan -01
Corolla
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOnko vissiin niin, ettei peltivanne tarvi soviterengasta, vaikka keskireikä on muutaman millin napaa suurempi? Peräkärryn talvivanteista kysymys.
Vanne vaan paikalleen ja vähitellen kiristän kaikkia pultteja ja hyvä tulee, vai?
(Hyvä kysymys itseltä, kun oikein aloitin tän topikin, että kuinka saamattomia äijät on nykyään...)
Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostJuu pulteilla tasaisesti kiristäen keskität vanteet napaan, kärryissä harvemmin 1:1 keskireikä ja napa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment