Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _jussis_
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 190
    • klaukkala

    Originally posted by Zoui View Post
    Tuossa aikaisemmin tarkoitin räveltämättömällä sitä ettei ole mikään tekniikka swappi tai mistä on nussittu vaikka se kuusi vaihteinen jo talteen yms.

    Hyvä ja järkevä valinta on toki käyttää pari tonnia enemmän, mutta hinnat alkaen.

    Tuollainen +150-200tkm ja grade R lähtee helposti suomeen alle tuon 13k, esimerkkinä huomattavasti parempi yksilö supra foorumilla, siellä on myynnissä tuolla 13k taxfree hintaan ja siinäkin on jo goudajuustoa myyjän leivänpäälle.

    Oli ihan alkuperäisiä twinturbomanuaaleja.

    Comment

    • Taski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2009
      • 385
      • Tampere

      En itsekään ymmärrä tuota vääränkätisen viton tyrkyttämistä. IMO kaikenkaikkiaan aika heikko esitys käyttötarkoitukseen nähden verraten vaikka juuri tuohon Alphardiin. Nyt pidettävä mielessä että Tojossa on sekin hienous että sitä ei käsittääkseni ole tehty edes LHD:nä, joten pohjolassa mielenkiintoinen vekotin kaikin puolin.

      Edit: jaa tänne oli tullut jo toinen sivukin tuon keskustelun jälkeen...
      Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by Taski View Post
        En itsekään ymmärrä tuota vääränkätisen viton tyrkyttämistä. IMO kaikenkaikkiaan aika heikko esitys käyttötarkoitukseen nähden verraten vaikka juuri tuohon Alphardiin. Nyt pidettävä mielessä että Tojossa on sekin hienous että sitä ei käsittääkseni ole tehty edes LHD:nä, joten pohjolassa mielenkiintoinen vekotin kaikin puolin.
        Aivan, japanista ei RHD autoja kannata tuoda mitä on täällä tarjolla LHD mallina, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

        Toisena esimerkkinä tuotiin paljon Toyota Soarer mallia koska 1JZ, mutta jotkut toimijat roudasi saman korinmallin RHD Lexoja uk:sta vaparimoottoreilla, en oikein ymmärrä miksi. Korihan on ruma ja koko järki on siinä ahdetussa JZ moottorissa, aristojen kanssa vähän sama.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Attekun
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1407
          • Saarijärvi

          Itteä kiinnostaa tuo alphard siinä mielessä että siinä on aika paljon käyttöautoa niin pieneen rahaan. Ja onhan se ihan veikeän näköinenkin oikealla rengastuksella. Ei jotenkin jaksa mitkää suomen touranit tai zafirat innostaa.
          Toyota Alphard MS
          Peugeot e-2008
          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            Aristosta vielä lisä dataa ennen kuin aletaan huutamaan, hoitaa fuel cutin ja softaa niin ollaan lähellä 350hp?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17551
              • Turku

              Originally posted by nokonzok View Post
              Arvokkaan puoleinen rahti. Nämä kannattaa aina kun suinkin mahdollista ottaa niin, että rahti maksetaan vasta täällä päässä. Säästö on helposti pari kolme sataa euroa, joka kertaantuu vielä tullin ja alvin vaikutuksesta. Mitä tuo vakuutus pitää sisällään?
              Miten on mahdollista sopia rahti maksettavaksi Suomessa?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • nokonzok
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2013
                • 826
                • Espoo

                Originally posted by Laku View Post
                Miten on mahdollista sopia rahti maksettavaksi Suomessa?
                Ilmoittaa diilerille, että hoitaisit rahdin mielellään "collect". Jotkut vähän rutkuttaa vastaan, mutta onnistunee kyllä kaikilla itseään kunnioittavilla välittäjillä.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Aristosta vielä lisä dataa ennen kuin aletaan huutamaan, hoitaa fuel cutin ja softaa niin ollaan lähellä 350hp?
                  Putkisto, decat, cooleri, filtteri reseptillä pääsee tuonne 350-400hp väliin.

                  Katit poistamalla ahdot nousee ja tavoite tulee itsestään, fuelcut ei välttämättä edes puutu peliin jos ei kovin kylmällä ilmalla ajele.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Putkisto, decat, cooleri, filtteri reseptillä pääsee tuonne 350-400hp väliin.

                    Katit poistamalla ahdot nousee ja tavoite tulee itsestään, fuelcut ei välttämättä edes puutu peliin jos ei kovin kylmällä ilmalla ajele.
                    Sounds like a plan Kiitos!
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      50tkm ajettu -94 850, grade 4.



                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • samulis
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 441
                        • Helsinki

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Aivan, japanista ei RHD autoja kannata tuoda mitä on täällä tarjolla LHD mallina, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
                        Mä oon tuonu UK:sta useamman RHD MX-5/Miatan (Suomeks Eunos Roadsterin), kaikki on menny ja hyvin on kelvannu. Kunhan ei luule saavansa LHD hintoja. Ratahuorana loistavia, valmiiks rakennettuja pilkka hinnalla, kunhan ei tuo UK autoja vaan uitettuja JDM tuonteja jotka ei ole nähnyt englantilaista talvea.
                        Last edited by samulis; 14-02-2016, 09:46.
                        ex:R1150GSA, e46 328Ci, e36 318Ti

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by samulis View Post
                          Mä oon tuonu UK:sta useamman RHD MX-5/Miatan (Suomeks Eunos Roadsterin), kaikki on menny ja hyvin on kelvannu. Kunhan ei luule saavansa LHD hintoja. Ratahuorana loistavia, valmiiks rakennettuja pilkka hinnalla, kunhan ei tuo UK autoja vaan uitettuja JDM tuonteja jotka ei ole nähnyt englantilaista talvea.
                          Sama koskee esimerkiksi supria.

                          Mutta kannattaa huomioida myös että pelkät tuontikulut japanista on 2500-3000eur, syö nopeasti tuollaisten halpisten kannattavuuden pois.

                          Briteistä on tullut jotain ~20 autoa, yleensä noita halvempia mitkä on jo hetken englannissa rapistuneet. En usko että kovin tuoretta JDM-tuontia kannattaisi briteistä hakea, siinä on vain yksi porras välissä lisää katetta ottamassa verrattuna siihen että itse hankkisi japanista suoraan.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by Oodi View Post
                            En löydä millään sitä bbs valsseilla ollutta mustaa r129 mersua myydyistä. Menukö se mihin hintaan?
                            Tätä ei myyty vielä 825.000jpy tarjouksella.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • samulis
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 441
                              • Helsinki

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Sama koskee esimerkiksi supria.
                              En usko että kovin tuoretta JDM-tuontia kannattaisi briteistä hakea, siinä on vain yksi porras välissä lisää katetta ottamassa verrattuna siihen että itse hankkisi japanista suoraan.
                              MX-5 kohdalla kannattaa, UK:ssa on enemmän avoautoja kuin muussa euroopassa yhteensä (sitkeä huhu) ja MX-5 on mieletön määrä. Mutta ostaminen vaatii melkoisen tuntimäärän löytääkseen hyvän.
                              ex:R1150GSA, e46 328Ci, e36 318Ti

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by samulis View Post
                                MX-5 kohdalla kannattaa, UK:ssa on enemmän avoautoja kuin muussa euroopassa yhteensä (sitkeä huhu) ja MX-5 on mieletön määrä. Mutta ostaminen vaatii melkoisen tuntimäärän löytääkseen hyvän.
                                Niin kun siellä on ympäri vuoden niin hyvät kelit, toisin kuin vaikka italiassa

                                Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.


                                Pistonheads auki ja katsomaan sopivia, pari puhelua ja auto on katsottu läpi ja ajetaan baltian läpi suomeen, helppoa vaikka toki työläämpää mitä japanin huutokaupasta ostaminen.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎