Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajoneuvotekninen (vero)luottamus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #46
    Originally posted by nullzwei View Post
    "Autoverotuksen uudistusvisiot liittyvät myös tämäntyyppisten sovellusten hyödyntämiseen. Sovelluksesta ovat kiinnostuneet tällä hetkellä myös vakuutusyhtiöt, jotka haluaisivat ottaa ajotavan yhdeksi hinnoittelun perusteeksi, jos asiakas siihen suostuu."

    ”Jatkossa ajotapa alkaa vaikuttaa vakuutusmaksujen hintaan. Laitteemme avulla asiakas voi todentaa oman ajotapansa.”

    Jostain "tuolta" se yksi mahdollisuus voisi löytyä. Minulla mitään tekemistä tuon yrityksen kanssa, otin esille kun satuin muistamaan (ajopäiväkirjaratkaisua pohtiessani) tuon. Siis Helpten.
    Eikös tääkin , siis ajotapa ole jo käytössä tän bonus järjestelmän muodossa.
    Ei kolhuja, maksat vähemmän...
    Aprilia RSV4

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #47
      Originally posted by jannmann View Post
      Eikös tääkin , siis ajotapa ole jo käytössä tän bonus järjestelmän muodossa.
      Ei kolhuja, maksat vähemmän...
      Ennen muinoin jos tuli kolhuja niin äijät jopa korjuutti autojaan siten ettei vakuutusyhtiölle kerrottu jottei mene bonukset.

      Tarkoitin että ehkäpä tällaisella systeemillä voisi vaikkapa toteuttaa kilometripohjaisen verotuksen.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #48


        Juhani Laurikon mielestä Volkswagenin huijausskandaalista syntynyt kohu on Euroopassa liioiteltu.

        ”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa..."

        Jaa ei mitään vikaa :think



        Autojätti Volkswagen sai uuden kanteen Saksassa. Yhtiötä vaaditaan ostamaan takaisin dieselautot, joihin on asennettu päästömittauksissa huijaava ohjelmisto.
        Yhden autonomistajan jättämässä kanteessa vaaditaan, että Volkswagenin pitää ostaa huijausautot takaisin alkuperäisellä hinnalla.

        Oikeusteknistä My-right.de - sivustoa ylläpitävän Jan-Eike Andresenin mukaan kyseinen kanne voi auttaa tuhansia muita eurooppalaisia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10943
          • Joensuu

          #49
          Originally posted by nullzwei View Post
          http://www.tekniikkatalous.fi/teknii...odisti-6001656

          Juhani Laurikon mielestä Volkswagenin huijausskandaalista syntynyt kohu on Euroopassa liioiteltu.

          ”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa..."

          Jaa ei mitään vikaa :think



          Autojätti Volkswagen sai uuden kanteen Saksassa. Yhtiötä vaaditaan ostamaan takaisin dieselautot, joihin on asennettu päästömittauksissa huijaava ohjelmisto.
          Yhden autonomistajan jättämässä kanteessa vaaditaan, että Volkswagenin pitää ostaa huijausautot takaisin alkuperäisellä hinnalla.

          Oikeusteknistä My-right.de - sivustoa ylläpitävän Jan-Eike Andresenin mukaan kyseinen kanne voi auttaa tuhansia muita eurooppalaisia.
          "”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa. Mutta koska niissä on se sama ohjainlaite, niin Volkswagen katsoo parhaaksi vetää ne kaikki takaisin, eikä yrittää lähteä selvittämään onko niissä huijausohjelma vai ei”, Laurikko sanoo."

          Luuleeko tutkija ettei VW tiedä missä autoissa se huijausohjelma on? VTT tutkija esittää tyhmää tai sitten on tyhmä, ei se huijausohjelma sinne itsestää ole tullut, joten kyllä siellä tiedetään mihin se on tehty ja mihin ei.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • 599gtb
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 490
            • Vantaa

            #50
            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Luulen, että 1.2 bensa-Auriksen kulut pysyy samana (pidetään normiautoilija hiljaisena) isommat ja vanhemmat autot maksaa senttejä/km enemmän kuin nyt ja sähkiksillä ajaminen on halvinta, siis siltä osin mitä valtio siitä perii vuodessa sentti/km. Kalleimmat kokonaiskilometrit uusista autoista on edelleen sähkiksillä, kun myös hankintahinta huomioidaan. Ellei sitte sähkisten kaikkia veroja poisteta.

            Suomessa on aika paljon luottotiedot menettäneitä. Saa nähdä, tartteeko pre-paid simmin että voi ylipäänsä ajaa autolla. Sen hinta on tietty kalliimpi. En oikein usko SIM-kuvion etenevän, liian kallis, liian työläs, poliittinen itsemurha muille kuin Annelle ja Sipilälle jotka jäänevät politiikasta sivuun ensi vaaleissa.
            en usko että kulut pysyy mitenkään hallinassa koska yhtiö myydään ulkomaisille sijoitaijille ja siitä tulee armoton rahasampo
            kokemusta digia caruna yms
            ex bmw 540ia e34 1993
            ex bmw e32 735i

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #51
              Saksalainen kuluttajien oikeuksia ajava painostusjärjestö myRight haastoi tiistaina Volkswagenin oikeuteen autojen manipuloiduista dieselpäästöistä. Korvauksia järjestön kautta hakee yli 100 000 saksalaista, kirjoittaa uutistoimista Reuters.

              Kuluttajien oikeuksia ajava järjestö on palkannut saman asianajotoimiston, joka onnistui lypsämään miljardeja Yhdysvalloissa.

              (Uutinen KL tänään)

              Harmittaako jutun kirjoittanutta toimittajaa kun käyttää sanaa "lypsäminen".

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #52
                Originally posted by HTK12 View Post
                "”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa. Mutta koska niissä on se sama ohjainlaite, niin Volkswagen katsoo parhaaksi vetää ne kaikki takaisin, eikä yrittää lähteä selvittämään onko niissä huijausohjelma vai ei”, Laurikko sanoo."

                Luuleeko tutkija ettei VW tiedä missä autoissa se huijausohjelma on? VTT tutkija esittää tyhmää tai sitten on tyhmä, ei se huijausohjelma sinne itsestää ole tullut, joten kyllä siellä tiedetään mihin se on tehty ja mihin ei.
                Oikeasti alkaa nolottaa näitten suomalaisten laurikoiden lausunnot:

                Aamun KL:
                Volkswagen-konsernin dieselautot poistetaan rekisteristä Saksassa, jos niiden ohjelmistoja ei päivitetä pikaisesti.

                Saksan maanteillä liikkuu valtava määrä sellaisia Volkswagen-konsernin valmistamia dieselmoottoriautoja, joiden järjestelmistä ei ole poistettu pakokaasuhuijauksen mahdollistavaa ohjelmistoa. Nyt näitä autoja uhkaa rekisteristä poistaminen, kirjoittaa Autonews.

                Autonyyssien lisäksi moni muukin saksalainen lehti on kirjoittanut:
                VW-SKANDAL: KEIN TÜV FÜR DIESEL OHNE UMRÜSTUNG

                trafi:

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #53
                  Omaani täältä katselin: http://autovertaamo.trafi.fi
                  Muut päästöt (g/km)
                  Typenoksidit (NOx)
                  0,19
                  Hiilivedyt + typenoksidit (HC + NOx)
                  0,20
                  Hiilimonoksidi (CO)
                  0,12
                  Hiukkaset (PM)
                  0,001

                  Hiukkassuodatin tai vastaava EI

                  Jaa ettei ole vai? No kun siinä on, johan sen kertoo valmistenumerokin.

                  S200A Diesel particle filter

                  V@tun tollot.
                  Last edited by nullzwei; 30-09-2017, 23:00.

                  Comment

                  • samppa.re
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 100
                    • Oulu

                    #54
                    Eipä näytä trafin autovertaamo hiukkassuodatinta omaankaan 530d:hen vaikka siinä tehtaalta lähtiessä sellainen on ollut. Nykyään pönttö virtaa jo vähän alkuperäistä vapaammin, joten ei siitä ainakaan haittaa ole, että trafin mukaan sitä ei autosta löydy
                    530d E61 Saphirschwarz

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #55
                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Saksalainen kuluttajien oikeuksia ajava painostusjärjestö myRight haastoi tiistaina Volkswagenin oikeuteen autojen manipuloiduista dieselpäästöistä. Korvauksia järjestön kautta hakee yli 100 000 saksalaista, kirjoittaa uutistoimista Reuters.

                      Kuluttajien oikeuksia ajava järjestö on palkannut saman asianajotoimiston, joka onnistui lypsämään miljardeja Yhdysvalloissa.

                      (Uutinen KL tänään)

                      Harmittaako jutun kirjoittanutta toimittajaa kun käyttää sanaa "lypsäminen".
                      Volkswagen on saanut kaikkiaan noin 60 000 korvausvaatimusta. Yhtiö on ilmoittanut diesel-autojensa päästömäärät todellisuutta pienemmiksi, kun se on käyttänyt mittausten yhteydessä laittomia keinoja.

                      Skandaali on maksanut Volkswagenille jo 30 miljardia euroa.


                      Miltei puoli miljoonaa autonomistajaa vaatii Volkswagenilta korvauksia oikeudenkäynnissä, joka alkoi maanantaina Braunschweigin kaupungissa Keski-Saksassa. Autonomistajien mukaan yhtiö on johtanut heitä harhaan vääristelemällä autojen päästötietoja.

                      Uutistoimistojen mukaan Volkswagen on kiistänyt autonomistajien vaatimukset ja sanonut, ettei peukaloinnista ole koitunut autonomistajille haittaa.

                      Ainakin 450 000 autonomistajan kanne on Saksan ensimmäinen ryhmäkanne. Sen mahdollisti hallituksen viime vuonna hyväksymä laki, jonka myötä kuluttajajärjestöt voivat käräjöidä kuluttajien puolesta. Samalla myös kuluttajien taloudelliset riskit oikeudenkäynnissä pienenevät.

                      Kohu on maksanut autonvalmistajalle jo 30 miljardia euroa

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎