"Autoverotuksen uudistusvisiot liittyvät myös tämäntyyppisten sovellusten hyödyntämiseen. Sovelluksesta ovat kiinnostuneet tällä hetkellä myös vakuutusyhtiöt, jotka haluaisivat ottaa ajotavan yhdeksi hinnoittelun perusteeksi, jos asiakas siihen suostuu."
”Jatkossa ajotapa alkaa vaikuttaa vakuutusmaksujen hintaan. Laitteemme avulla asiakas voi todentaa oman ajotapansa.”
Jostain "tuolta" se yksi mahdollisuus voisi löytyä. Minulla mitään tekemistä tuon yrityksen kanssa, otin esille kun satuin muistamaan (ajopäiväkirjaratkaisua pohtiessani) tuon. Siis Helpten.
Eikös tääkin , siis ajotapa ole jo käytössä tän bonus järjestelmän muodossa.
Ei kolhuja, maksat vähemmän...
Autojätti Volkswagen sai uuden kanteen Saksassa. Yhtiötä vaaditaan ostamaan takaisin dieselautot, joihin on asennettu päästömittauksissa huijaava ohjelmisto.
Yhden autonomistajan jättämässä kanteessa vaaditaan, että Volkswagenin pitää ostaa huijausautot takaisin alkuperäisellä hinnalla.
Oikeusteknistä My-right.de - sivustoa ylläpitävän Jan-Eike Andresenin mukaan kyseinen kanne voi auttaa tuhansia muita eurooppalaisia.
Autojätti Volkswagen sai uuden kanteen Saksassa. Yhtiötä vaaditaan ostamaan takaisin dieselautot, joihin on asennettu päästömittauksissa huijaava ohjelmisto.
Yhden autonomistajan jättämässä kanteessa vaaditaan, että Volkswagenin pitää ostaa huijausautot takaisin alkuperäisellä hinnalla.
Oikeusteknistä My-right.de - sivustoa ylläpitävän Jan-Eike Andresenin mukaan kyseinen kanne voi auttaa tuhansia muita eurooppalaisia.
"”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa. Mutta koska niissä on se sama ohjainlaite, niin Volkswagen katsoo parhaaksi vetää ne kaikki takaisin, eikä yrittää lähteä selvittämään onko niissä huijausohjelma vai ei”, Laurikko sanoo."
Luuleeko tutkija ettei VW tiedä missä autoissa se huijausohjelma on? VTT tutkija esittää tyhmää tai sitten on tyhmä, ei se huijausohjelma sinne itsestää ole tullut, joten kyllä siellä tiedetään mihin se on tehty ja mihin ei.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Luulen, että 1.2 bensa-Auriksen kulut pysyy samana (pidetään normiautoilija hiljaisena) isommat ja vanhemmat autot maksaa senttejä/km enemmän kuin nyt ja sähkiksillä ajaminen on halvinta, siis siltä osin mitä valtio siitä perii vuodessa sentti/km. Kalleimmat kokonaiskilometrit uusista autoista on edelleen sähkiksillä, kun myös hankintahinta huomioidaan. Ellei sitte sähkisten kaikkia veroja poisteta.
Suomessa on aika paljon luottotiedot menettäneitä. Saa nähdä, tartteeko pre-paid simmin että voi ylipäänsä ajaa autolla. Sen hinta on tietty kalliimpi. En oikein usko SIM-kuvion etenevän, liian kallis, liian työläs, poliittinen itsemurha muille kuin Annelle ja Sipilälle jotka jäänevät politiikasta sivuun ensi vaaleissa.
en usko että kulut pysyy mitenkään hallinassa koska yhtiö myydään ulkomaisille sijoitaijille ja siitä tulee armoton rahasampo
kokemusta digia caruna yms
Saksalainen kuluttajien oikeuksia ajava painostusjärjestö myRight haastoi tiistaina Volkswagenin oikeuteen autojen manipuloiduista dieselpäästöistä. Korvauksia järjestön kautta hakee yli 100 000 saksalaista, kirjoittaa uutistoimista Reuters.
Kuluttajien oikeuksia ajava järjestö on palkannut saman asianajotoimiston, joka onnistui lypsämään miljardeja Yhdysvalloissa.
(Uutinen KL tänään)
Harmittaako jutun kirjoittanutta toimittajaa kun käyttää sanaa "lypsäminen".
"”Kohu on suurelta osin turhaa ja perustuu väärinkäsityksiin. Olen sitä mieltä, että suuressa osassa näistä autoista Euroopassa ei ole mitään vikaa. Mutta koska niissä on se sama ohjainlaite, niin Volkswagen katsoo parhaaksi vetää ne kaikki takaisin, eikä yrittää lähteä selvittämään onko niissä huijausohjelma vai ei”, Laurikko sanoo."
Luuleeko tutkija ettei VW tiedä missä autoissa se huijausohjelma on? VTT tutkija esittää tyhmää tai sitten on tyhmä, ei se huijausohjelma sinne itsestää ole tullut, joten kyllä siellä tiedetään mihin se on tehty ja mihin ei.
Oikeasti alkaa nolottaa näitten suomalaisten laurikoiden lausunnot:
Aamun KL:
Volkswagen-konsernin dieselautot poistetaan rekisteristä Saksassa, jos niiden ohjelmistoja ei päivitetä pikaisesti.
Saksan maanteillä liikkuu valtava määrä sellaisia Volkswagen-konsernin valmistamia dieselmoottoriautoja, joiden järjestelmistä ei ole poistettu pakokaasuhuijauksen mahdollistavaa ohjelmistoa. Nyt näitä autoja uhkaa rekisteristä poistaminen, kirjoittaa Autonews.
Autonyyssien lisäksi moni muukin saksalainen lehti on kirjoittanut:
VW-SKANDAL: KEIN TÜV FÜR DIESEL OHNE UMRÜSTUNG
Eipä näytä trafin autovertaamo hiukkassuodatinta omaankaan 530d:hen vaikka siinä tehtaalta lähtiessä sellainen on ollut. Nykyään pönttö virtaa jo vähän alkuperäistä vapaammin, joten ei siitä ainakaan haittaa ole, että trafin mukaan sitä ei autosta löydy
Saksalainen kuluttajien oikeuksia ajava painostusjärjestö myRight haastoi tiistaina Volkswagenin oikeuteen autojen manipuloiduista dieselpäästöistä. Korvauksia järjestön kautta hakee yli 100 000 saksalaista, kirjoittaa uutistoimista Reuters.
Kuluttajien oikeuksia ajava järjestö on palkannut saman asianajotoimiston, joka onnistui lypsämään miljardeja Yhdysvalloissa.
(Uutinen KL tänään)
Harmittaako jutun kirjoittanutta toimittajaa kun käyttää sanaa "lypsäminen".
Volkswagen on saanut kaikkiaan noin 60 000 korvausvaatimusta. Yhtiö on ilmoittanut diesel-autojensa päästömäärät todellisuutta pienemmiksi, kun se on käyttänyt mittausten yhteydessä laittomia keinoja.
Skandaali on maksanut Volkswagenille jo 30 miljardia euroa.
Miltei puoli miljoonaa autonomistajaa vaatii Volkswagenilta korvauksia oikeudenkäynnissä, joka alkoi maanantaina Braunschweigin kaupungissa Keski-Saksassa. Autonomistajien mukaan yhtiö on johtanut heitä harhaan vääristelemällä autojen päästötietoja.
Uutistoimistojen mukaan Volkswagen on kiistänyt autonomistajien vaatimukset ja sanonut, ettei peukaloinnista ole koitunut autonomistajille haittaa.
Ainakin 450 000 autonomistajan kanne on Saksan ensimmäinen ryhmäkanne. Sen mahdollisti hallituksen viime vuonna hyväksymä laki, jonka myötä kuluttajajärjestöt voivat käräjöidä kuluttajien puolesta. Samalla myös kuluttajien taloudelliset riskit oikeudenkäynnissä pienenevät.
Kohu on maksanut autonvalmistajalle jo 30 miljardia euroa
Comment