Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

Originally posted by _racing_ View Post
    Tuli vedettyä 100km/h rajoituksella tutkaan 155km/h.. Kauankohan mahtaa olla kortti pois minimissään? Onkohan mahdollista päästä tuolla minimi 1kk ajokiellolla.
    Originally posted by TNT View Post
    Ei taida olla vielä törkeä liikenteen vaarantaminen
    Mulla on sellanen muistikuva että menee törkeäksi...

Itse aikoinaan ajoin 100km/h rajoituksella keskinopeudeksi 152,7km/h mutta pysäyttänyt mp-poliisi sanoi että haittaako jos pyöristetään alaspäin 150:aan ettei mene törkeänä eteenpäin. Päästään kuulemma kaikki helpommalla kun ei tarvitse rosikseen lähteä. Silloin jäi voimaan siis vakava piittaamattomuus/liikenteen vaarantaminen. Ja kortti oli pois 6 viikkoa.

Olisko se sitten niin että yli 50% ylitylset menee törkeänä eteenpäin.
    -22 Lexus ES300h
    -07 Subaru Outback

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• Mikaatm
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 559
      • Vantaa

Tuli vedettyä 100km/h rajoituksella tutkaan 155km/h.. Kauankohan mahtaa olla kortti pois minimissään? Onkohan mahdollista päästä tuolla minimi 1kk ajokiellolla.
      Mä rykäsin 100 km/h alueella pari kesää sitten 160 km/h, josta vähennyksen jälkeen 157 km/h. Tien päällä lähti törkeänä liikenteenvaarantamisena eli käräjille, mutta kuulusteluissa konstaapeli muutti vakavaksi liikenteen piittaamattomuudeksi ja sain saman tien sakkorangastuksen (32 päiväsakkoa). Konstaapeli halusi välttää turhaan käräjiä, voisin epäillä että ruuhkaa käräjillä ja kun tuomiot ajokiellosta tulee taulukoista niin siinä ei voita mitään.

Sitten erillinen ajokielto käsittely myöhemmin josta tuomiona 10 vk kortti pois.

Tuossa taulukko jota käyttävät. Eli tulevien päiväsakkojen määrä kertoo ajokiellon. Tekstissä on myös maininta "Vakavasta piittaamattomuudesta voidaan antaa erityisen painavista syistä varoitus", mutta sanoi suoraan että niin vakavaa syytä ei ole vielä tullut vastaan.

Eli epäilen tuomioksi ajokiellosta 10vk-3kk, riippuen kuinka pian asia on käräjillä, huonossa tuurissa käräjillä pitkä jono niin saatat joutua kärsiä pidemmänkin ajokiellon ja saat ajo-oikeuden takaisin heti käräjillä.

Mutta kysy voisiko asian muuttaa törkeästä vakavaksi piittaamattomuudeksi, jolla välttää käräjät?
      Last edited by Mikaatm; 26-06-2016, 13:44.
      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

Comment

• _racing_
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Inkoo

Originally posted by Roito View Post
        Riippuu kait jonkun verran esim. tilanteesta ja kelistä, paikasta, oliko paljon muita autoilijoita, onko ollut aikasempia rikkeitä/kortti pois yms.. lieventävänä saatetaan katsoa jos ajat työksesi ja jos työnantaja kirjoittaa sulle paperin että tarvit töissäsi ajokorttia.. ei välttämättä pääse silti tuolla kuukaudella.
        Originally posted by TNT View Post
        Ei taida olla vielä törkeä liikenteen vaarantaminen?
        Paljon vaikuttaa se kuinka pitkä aika on edellisestä ajokiellosta jos sellaisen on sattunut saamaan.

Muistaakseni vakava piittaamattomuus vaikuttaa 3 vuotta ja törkeä 5 vuotta.

Jos ei aikaisempia ajokieltoja ole veikkaisin että max 2kk kortti pois.
        Originally posted by GameOver View Post
        Mulla on sellanen muistikuva että menee törkeäksi...

Itse aikoinaan ajoin 100km/h rajoituksella keskinopeudeksi 152,7km/h mutta pysäyttänyt mp-poliisi sanoi että haittaako jos pyöristetään alaspäin 150:aan ettei mene törkeänä eteenpäin. Päästään kuulemma kaikki helpommalla kun ei tarvitse rosikseen lähteä. Silloin jäi voimaan siis vakava piittaamattomuus/liikenteen vaarantaminen. Ja kortti oli pois 6 viikkoa.

Olisko se sitten niin että yli 50% ylitylset menee törkeänä eteenpäin.

Ei ollut muuta liikennettä tolla hetkellä ja kelikin oli hyvä. Ensimmäistä kertaa kortti pois mulla, meni liikenneturvallisuuden vaarantamisena/ vakavana piittaamattomuutena. Tarkoitus oli mennä kuljetusalalle opiskelemaan mutta taitaa jäädä nyt kun vaaditaan nuhteetonta ajohistoriaa..

Comment

• _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

Originally posted by Mikaatm View Post
          Mä rykäsin 100 km/h alueella pari kesää sitten 160 km/h, josta vähennyksen jälkeen 157 km/h. Tien päällä lähti törkeänä liikenteenvaarantamisena eli käräjille, mutta kuulusteluissa konstaapeli muutti vakavaksi liikenteen piittaamattomuudeksi ja sain saman tien sakkorangastuksen (32 päiväsakkoa). Konstaapeli halusi välttää turhaan käräjiä, voisin epäillä että ruuhkaa käräjillä ja kun tuomiot ajokiellosta tulee taulukoista niin siinä ei voita mitään.

Sitten erillinen ajokielto käsittely myöhemmin josta tuomiona 10 vk kortti pois.

Tuossa taulukko jota käyttävät. Eli tulevien päiväsakkojen määrä kertoo ajokiellon. Tekstissä on myös maininta "Vakavasta piittaamattomuudesta voidaan antaa erityisen painavista syistä varoitus", mutta sanoi suoraan että niin vakavaa syytä ei ole vielä tullut vastaan.

Eli epäilen tuomioksi ajokiellosta 10vk-3kk, riippuen kuinka pian asia on käräjillä, huonossa tuurissa käräjillä pitkä jono niin saatat joutua kärsiä pidemmänkin ajokiellon ja saat ajo-oikeuden takaisin heti käräjillä.

Mutta kysy voisiko asian muuttaa törkeästä vakavaksi piittaamattomuudeksi, jolla välttää käräjät?
          Ymmärsin poliisin puheista että ei menisi käräjille ja 28 päiväsakkoa laittoi. Eikös sakot muuten tulisi vasta käräjillä?

Comment

• Mikaatm
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 559
            • Vantaa

Ymmärsin poliisin puheista että ei menisi käräjille ja 28 päiväsakkoa laittoi. Eikös sakot muuten tulisi vasta käräjillä?
            Joo ei mene sitten käräjille, koska muuten et olisi saanut sakkoa. Eikä todennäköisesti syyttäjä muuta ratkaisua vaan vahvistaa sakon.

Eli tuon äskeisen taulukon mukaan ajokielto tulee. 6-12 viikkoa. Puhujan taidoista ja muista todistuksissa (työ, opiskelu, joudutko kuljettaa jotain kauppaan ym. asioille esim. oot omaishoitaja) riippuen. Mulle kyllä sanoi että työ ei ole syy, eikä ajokilometrit vuodessa.
            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

Comment

• Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

edit ei mitään, hidas
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

Comment

• AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

Mitä veikkaatte tuomioksi, 80 alueella 142kmh vähennysten jälkeen nopeutta? Ei onneksi minun ajamana mutta vaikuttaa minun työkuvioihin siinä määrin että jotain suuntaa edes?!
                Itse ajoin 3vuotta sitten 100 alueella 142kmh vähennysten jälkeen. 870e sakkoa ja kortti hyllyllä 3kk ja muutenkin mulkun kuuloinen poliisi tuumasi että ei vaikutusta vaikka tarvii työssä korttia. Sen luota kuulemma lähtee isotkin miehet itkien...
                Sama kaveri käsittelee tätäkin tapausta.
                E61 535d -04

Comment

• khor
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 572
                  • Oulu

Tarkoitus oli mennä kuljetusalalle opiskelemaan mutta taitaa jäädä nyt kun vaaditaan nuhteetonta ajohistoriaa..
                  Niinhän ne aina on vaatimassa, vaan ei itsellä haitannut liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus aikuiskoulutukseen pääsemistä.
                  E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                  E39 530iA M-Sport -01
                  E36 318i Touring -96

Comment

• tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1206
                    • $ievi

Originally posted by AnttiR View Post
                    Mitä veikkaatte tuomioksi, 80 alueella 142kmh vähennysten jälkeen nopeutta? Ei onneksi minun ajamana mutta vaikuttaa minun työkuvioihin siinä määrin että jotain suuntaa edes?!
                    Itse ajoin 3vuotta sitten 100 alueella 142kmh vähennysten jälkeen. 870e sakkoa ja kortti hyllyllä 3kk ja muutenkin mulkun kuuloinen poliisi tuumasi että ei vaikutusta vaikka tarvii työssä korttia. Sen luota kuulemma lähtee isotkin miehet itkien...
                    Sama kaveri käsittelee tätäkin tapausta.
                    Ite ajoin 146/80(en muista oliko tuosta -3kmh), 3kk päästä sai käräjiltä kortin(vuonna 2004)...
                    Joo työajot ei vaikuta kuin lieventävästi tai ei ollenkaan. Vuosi sit lähti viimeisen kerran kortti ja niillä rikkeillä olisi pitänyt 2kk olla kortti pois mut päästi 6 viikolla kun työtarve ja muut itkut päälle
                    Last edited by tuningki; 29-06-2016, 17:59.
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

Comment

• Att1Tude
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 152
                      • Joensuu

Työkaveri nakkas ylikuormaa kuorma-autolla 10000 kiloa ja vaa-an kautta 10k e firmalle sakkoja ja alkupuheilla kortti kuskilta vuodeksi pois. ei oo ollu käräjiä vielä mutta se on tonni per kilo ja aika paha tuomio kyllä. jospa se siitä lyhentyisi.
                      ex.E30 316i'90
                      ex.E36 320i'91
                      Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

Comment

• suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

Tuo ei varmaan ollut enää mikään vahinko ylikuorma. Ihan kohtuullinen rangaistus.
                        sigpic
                        P:0409699000

JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

Comment

• BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

Originally posted by Mikaatm View Post
                          Joo ei mene sitten käräjille, koska muuten et olisi saanut sakkoa. Eikä todennäköisesti syyttäjä muuta ratkaisua vaan vahvistaa sakon.

Eli tuon äskeisen taulukon mukaan ajokielto tulee. 6-12 viikkoa. Puhujan taidoista ja muista todistuksissa (työ, opiskelu, joudutko kuljettaa jotain kauppaan ym. asioille esim. oot omaishoitaja) riippuen. Mulle kyllä sanoi että työ ei ole syy, eikä ajokilometrit vuodessa.
                          Annan hyvän neuvon, tätä voi käyttää pari ensimmäistä, sittenhän tieto alkaa levitä poliisipiireissä ja homma loppuu siihen.

Minulla oli ajolupa katkolla pari vuotta sitten, halusivat ajokortin pois 6kk ajaksi Espoossa, tuli kotiin oikein kutsu toimittaa ajolupa pois.

Kirjoitin vastineen jossa ilmoitin ettei työnantajani suostunut kirjoittamaan minulle puoltavaa lausuntoa eikä neuvottele työsuhteeni jatkumisesta mahdollisen tilanteen sattuessa koska oman auton käyttö on työsuhteeni ehtona työsopimuksessa ja näinollen en pystyisi työvelvoitettani hoitamaan...lisäsin vielä että ilmoittaudun velkaneuvontaan koska teen henkilökohtaisen konkurssin työttömänä ja ammattiliittoon kuulumattomana jäädessäni peruspäivärahalle.

Meni 9h emailista ja paluupostissa kolahti "huomautus"....perään vielä soitti Poliisilaitokselta naishenkilö ja vahvisti ettei minun tarvitse saapua toimittamaan ajolupaani.

Comment

• GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Annan hyvän neuvon, tätä voi käyttää pari ensimmäistä, sittenhän tieto alkaa levitä poliisipiireissä ja homma loppuu siihen.

Minulla oli ajolupa katkolla pari vuotta sitten, halusivat ajokortin pois 6kk ajaksi Espoossa, tuli kotiin oikein kutsu toimittaa ajolupa pois.

Kirjoitin vastineen jossa ilmoitin ettei työnantajani suostunut kirjoittamaan minulle puoltavaa lausuntoa eikä neuvottele työsuhteeni jatkumisesta mahdollisen tilanteen sattuessa koska oman auton käyttö on työsuhteeni ehtona työsopimuksessa ja näinollen en pystyisi työvelvoitettani hoitamaan...lisäsin vielä että ilmoittaudun velkaneuvontaan koska teen henkilökohtaisen konkurssin työttömänä ja ammattiliittoon kuulumattomana jäädessäni peruspäivärahalle.

Meni 9h emailista ja paluupostissa kolahti "huomautus"....perään vielä soitti Poliisilaitokselta naishenkilö ja vahvisti ettei minun tarvitse saapua toimittamaan ajolupaani.

Enemmän siinä merkitsee sen poliisihenkilön "höveliys" kuin tuon suunnitelman "nerokkuus".
                            Ilmeisesti toistuvista pienemmistä rikkeistä oli kyse kun kerran kirjeitse lähestyivät?

Viimeisimmän kerran kun itse kortista neuvoteltiin poliisisedän kanssa niin totesi vain että "Olisit miettinyt sitä ajokortin tarvetta etukäteen".

Mikä sinänsä on ihan oikein. Sitä poliisia ei luonnollisesti kiinnosta pätkääkään se, onko se ajokortti välttämätön olla. Ei nuo 140+ vauhdit 80 alueella mitään vahinkojakaan ole
                            Last edited by GameOver; 28-06-2016, 23:07.
                            -22 Lexus ES300h
                            -07 Subaru Outback

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• leksii
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1034
                              • Turku

Originally posted by Att1Tude View Post
                              Työkaveri nakkas ylikuormaa kuorma-autolla 10000 kiloa ja vaa-an kautta 10k e firmalle sakkoja ja alkupuheilla kortti kuskilta vuodeksi pois. ei oo ollu käräjiä vielä mutta se on tonni per kilo ja aika paha tuomio kyllä. jospa se siitä lyhentyisi.
                              Aika jännä tuomio kaverilla asvalttihommissa yhdistelmässä 7tn ylikuormaa ja sakoilla selvis
                              e28 535i Touring
                              e28 m535i + s38
                              e34 535i --> ?

Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Comment

• V11
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 77
                                • Helsinki

Vähän eri homma jos yhdistelmässä yhteensä 7 tonnia ylikuormaa, ja jos vain pelkässä kuorma-autossa on 10 tonnia ylikuormaa. Kyllä itse kun kuorma-auto kuljettajaksi ammattikoulussa kouluttauduin niin tuli tosiaan ohjetta että sakkoa tulee, ja korttikin voi kuivumaan lähteä jos suostut tarpeeksi ylikuormaisia autoja/yhdistelmiä ajamaan.

Jotain huhua kuullut että lähtee ammattiajolupakin jos tarpeeksi montaa kertaa suostut niitä ylikuormia vetelemään, ja jäät kiinni. Aivan samalla tapaa jos jäät kiinni ylituntien tekemisestä jatkuvasti.
                                Last edited by V11; 29-06-2016, 12:18.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎