Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
-
-
Originally posted by kmn View PostAah tosiaan.. En sitten tiedä. Ehkä mulla oli 10kmh sitten ylitystä. Lapussa ei ollut mielestäni siitä mainintaa..
Mitenkäs, tuleeko useammasta varoituksesta joskus automaattisesti sakko?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post
Mitenkäs, tuleeko useammasta varoituksesta joskus automaattisesti sakko?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post
Huomautus voidaan lain mukaan osoittaa ajoneuvon omistajalle tai haltijalle selvittämättä todellista kuljettajaa."
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Näin lueskelin itsekin!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Minulla käytössä työsuhdeauto. Vaimo oli eilen kuskin paikalla ja minä pelkääjän paikalla. Emäntä ajoi vajaat 80 km/h mittarinopeutta (todellinen 75 km/h) 60:n alueella ja tolppa otti kuvan.
Minullehan tuosta lappu tulee koska olen haltija. Mutta kiistän tietysti kuljettaneeni ko autoa. Mitäs sitten kun kysytään kuka ajoi autoa, minullahan ei ole velvollisuutta käryttää vaimoa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMutta tuosta tulee vielä 3km/h varmuusvähennys eli 104km/h on loppunopeus - ei sakkoa, mutta huomautus pitäisi tulla?
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMinulla käytössä työsuhdeauto. Vaimo oli eilen kuskin paikalla ja minä pelkääjän paikalla. Emäntä ajoi vajaat 80 km/h mittarinopeutta (todellinen 75 km/h) 60:n alueella ja tolppa otti kuvan.
Minullehan tuosta lappu tulee koska olen haltija. Mutta kiistän tietysti kuljettaneeni ko autoa. Mitäs sitten kun kysytään kuka ajoi autoa, minullahan ei ole velvollisuutta käryttää vaimoa?
"Kuten kuvasta huomaat etten ajanut autoa"
"No kukas se ajoi"
"Se on teidän asia selvittää se. Kertokaa sitten minullekin kun saatte selvitettyä, oliko tämä tässä?"
Ja pois laitokselta. Oli siinä vähän muutakin keskustelua, mutta pääpiirteittäin näin.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMinulla käytössä työsuhdeauto. Vaimo oli eilen kuskin paikalla ja minä pelkääjän paikalla. Emäntä ajoi vajaat 80 km/h mittarinopeutta (todellinen 75 km/h) 60:n alueella ja tolppa otti kuvan.
Minullehan tuosta lappu tulee koska olen haltija. Mutta kiistän tietysti kuljettaneeni ko autoa. Mitäs sitten kun kysytään kuka ajoi autoa, minullahan ei ole velvollisuutta käryttää vaimoa?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnkohan eroja piirien suhteen kun tutulle oli napsahtanut KehäI kamerasta 8kmh ylityksestä rikesakko 150€ postissa. Vähennyksen jälkeen siis ylinopeutta 5kmh.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKuinka pitkään menee, että tulee kutsu ajokorttikäsittelyyn?
Kävin äsken kattomassa automaattivalvonnan kuvat, yms ja eipä auta pullikoida vastaan kun kuva selvä ja ei näy toista autoa kuvassa (vetosin kun ajoin jonossa, että onko voinu virhe tulla jos toinen auto niin lähellä, tms.)
Toistuvista rikkeistä kyse, eli tämä viimeisin on kolmas vuoden aikana tai neljäs kahden vuoden aikana. Eli ajokieltoa pukkaa.
Nyt voisi valita, että jos oottaa tuon 30 päivää mikä on aikaa vielä vastustaa ja siihen päälle se aika joka menee kun tulee kutsu käsittelyyn. Vai maksaako heti tänään ja käsittely tulee lähiaikoina. :think
Mielluummin antaisi kortin pois nyt toukokuulla ja kesäloma kun tulee heinäkuun lopulla, niin olisi kortti jo takasi. Mutta jos vetkuttelemalla tappiin asti saisi aikaa tuonne elokuulle, niin sitten joutais kortti myös olla hyllyllä.
Pitäis jotain suuntaviivoja saada kuinka pian tulee kutsu, jos vaikka tänään maksan/hyväksyn tuon viimeisimmän sakon.
Puheli vähintään kuudesta viikosta ajokieltoa. Mutta sain sitten varoituksen joka voimassa vuoden ja jos sakot tulee, niin kortti lähtee. Eli jollain lailla tuo on kai ehdollinen ajokielto, kun seuraavasta sakosta tulee ajokielto. Kaikki oli pieniä ylityksiä ilman liikenteenvaarantamista, paitsi tuo yksi mikä meni juuri päiväsakoille (oisko ollu ohituskaistalla jotain reilu 20km/h-25km/h yli rajoituksen, en muista enää tarkkoja lukemia).
Oli vähän että:
Edit.
Ei siis ollu mikään läpihuutojuttu, että ajokieltoa ei tullut. Riittävät perusteet auton käytölle riitti tällä kertaa.Last edited by bemmeri; 06-06-2017, 19:23.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
nuo ohituskaistat on aivan saatanallinen keksintö. ja se kyttääminen siellä.
yhden ylinopeussakon olen saanut ohituskaistalla 122@100. Tuumasin poliisille, että nytpä se tästä alkaa liikenneturvallisuis parantua kun ajan ohituskaistat vakkari päällä ja suikin sitten muualla pieniin rakosiin jne.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postnuo ohituskaistat on aivan saatanallinen keksintö. ja se kyttääminen siellä.
yhden ylinopeussakon olen saanut ohituskaistalla 122@100. Tuumasin poliisille, että nytpä se tästä alkaa liikenneturvallisuis parantua kun ajan ohituskaistat vakkari päällä ja suikin sitten muualla pieniin rakosiin jne.Tesla Model 3 Performance -21
MB Sprinter -23
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnkohan eroja piirien suhteen kun tutulle oli napsahtanut KehäI kamerasta 8kmh ylityksestä rikesakko 150€ postissa. Vähennyksen jälkeen siis ylinopeutta 5kmh.
Comment
-
-
Originally posted by kmmAah tosiaan.. En sitten tiedä. Ehkä mulla oli 10kmh sitten ylitystä. Lapussa ei ollut mielestäni siitä mainintaa.Originally posted by Laku View PostYleensä siinä on kyllä maininta vähennyksestä vai muistelenko väärin :think? On nuo varoitukset ja sakot arkistoituna himassa mapissa, en pääse tarkastamaan.
Onko vähennys nykyään 3 km/h myös 100 alueilla, mulla on sellainen huomautus, jossa mitatusta nopeudesta on vähennetty 3%, mutta tästä on vuosia aikaa kun olen sen saanut (silloin myös mitattu nopeus merkittiin huomautuksiin).
En tiedä onko vaikutusta rikesakkoon, koska vähennystä pitäisi olla 3,3 km/h, eiköhän tuo vähennys pyöristetä alaspain.
Comment
-
Comment