Originally posted by Kytölä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostYllättävän pieni ajotauko tosiaan tuo 6vk.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Kytölä View PostSitten arvailuja paljonko napsahtaa ajokieltoa. 18v tyttökuski ja viikon vanha ajokortti, ohitellut moottoritiellä autoja 10kilometrin matkan 165-180km/h nopeudella rajoituksen ollessa 120km/h ja auto täynnä teinejä. Siviiliauto oli seurannut.
Meillä täällä moottoritiellä tapahtuvia nopeuksia (niiden aiheuttamia vaaroja) liioitellaan aika reilusti vaikka muualla maailmassa onnistutaan ajamaan moottoriteillä ihan perusperus ajona +40 rajoitukseen eikä aiheuta mitään polemiikkia.
Sen mitä olen kotimaassa moottoriteitä ajellut niin aamuruuhkassakin Turusta ja Hämeenlinnasta tullaan 140kmh mittarinopeutta ja monet autot polkee ohi vielä reippaampaa nopeutta eikä siellä mitään härdeä ole tästä johtuen.
Tämmöisestä riittäisi minusta tuntuva sakkorangaistus vaikkapa 2000€ lappu käteen muistuttaisi paremmin kuin 250€ + 6vko.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSen mitä olen kotimaassa moottoriteitä ajellut niin aamuruuhkassakin Turusta ja Hämeenlinnasta tullaan 140kmh mittarinopeutta ja monet autot polkee ohi vielä reippaampaa nopeutta eikä siellä mitään härdeä ole tästä johtuen.
Nyt äkkiä suomen poliisi puuttumaan tähän liikenteen hyvään soljumiseen ja napsimaan rahat pois normaalilta työssäkäyvältä kansalta. Jos jotain sanottavaa haluaa kaivaa tästä, niin porukka voisi pitää vähän paremmat turvavälit. Lisäksi se "sopivaan" väliin tunkeminen kaistalle vituttaa aika huolella.
Itse ajan sellaista nopeutta, mikä on liikenteen sujumisen kannalta paras vaihtoehto. Jos jännittää, tai ei ole kiire, niin voi pysy oikealla kaistalla.
Noh, tämä nyt oli lievää offtopicia. Aiheeseen sen verran, että ei ole sakkoja tullut nyt hetkeen taas. Tuossa syksyllä tuli kaksi heti peräkkäin, joten nyt jännitellään vähän aikaa...Last edited by kmn; 09-06-2017, 10:10.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Tämmöisestä riittäisi minusta tuntuva sakkorangaistus vaikkapa 2000€ lappu käteen muistuttaisi paremmin kuin 250€ + 6vko.
Paitsi vassareitten mielestä koska isotuloiset ja blaa blaa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMuualla maailmassa tämä ei edes aiheuttaisi pysäytystä vaan poliisi luultavasti ohittaisi auton 190-200kmh nopeudella ja menisi menojaan. Tämän tapauksen taustoista en tiedä mutta jos moottoritiellä ohittelee sääntöjen mukaan vasemmalta ilman että tiellä on kovin ruuhkaista niin eihän tuossa välttämättä ole kuin ajettu "suoraan" hieman ylinopeutta, linnaanko pitäisi pistää ?.
Meillä täällä moottoritiellä tapahtuvia nopeuksia (niiden aiheuttamia vaaroja) liioitellaan aika reilusti vaikka muualla maailmassa onnistutaan ajamaan moottoriteillä ihan perusperus ajona +40 rajoitukseen eikä aiheuta mitään polemiikkia.
Suomeen kun tuli takaisin niin korostui että liikenne täällä on kyllä pelkkä vitsi Alinopeutta körötellään (sakkojen pelossa) ja peileihin ei katsota kuin kotona naamaa puuteroidessa korkeintaan. Pienemmät kantatiet työmatkaliikeneessä tukkeessa köröttelijöiden takia ja liikennevalot ei vedä kun niissä nukutaan. Myös rajoitusten vaihtelujen seuraaminen tuntuu olevan ylivoimaista. Tuossa ohikulkutiellä näkee vielä päivittäin näitä 90 km/h ohituskaistaa körötteleviä, jotka vetää jäätävää letkee takana ja porukka pyyhkii oikealta ohi
Itse sakoista; ei ole napsahtanut hetkeen "kop kop" Tulee kuitenkin ajettua eteläisemmän Euroopan tyyliin suht jouhevasti.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Alpina E34 View PostJuurikin näin. Justiin tuossa ajeltiin 2000km Kroatiassa ja Sloveniassa lomaillessa. Siellä liikenne soljuu ja ruuhkia ei ollut kuin joillain raja-asemilla muutaman minuutin verran. Moottoritiellä rajoitus 130 ja paikalliset pyyhki reipasta vauhtia ohi minun ajaessa 140 mittarin mukaan. Tiet myös ensiluokkaisessa kunnossa. Lisäksi töiden puolesta tulee ajeltua paljon ympäri maailmaa, niin korostuu tämä Suomen liikenteen surkea jama entisestään.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostSen enempää suomalaista liikennekulttuuria tai rajoituspolitiikkaa glorifioimatta, epäilen kuitenkin yleisen liikenneturvallisuuden olevan Suomessa Sloveniaa tai Kroatiaa paremmalla tolalla.
Suomi: 4.8
Kroatia: 9,2
Slovenia: 6,4
Huomionarvoista on, että jos unohdetaan kehitysmaat ja muu maailma sekä keskitytään eurooppaan, niin esim Viro on 7.0 ja Liettua 10.6.
Lomailijoile sitten tiedoksi, että Thaimaa on hännänhuippuna koko tilastoidussa maailmassa luvulla 36.2. Kannattaa miettiä sitä mopon vuokrausta. jopa Libya, Ruanda ja Kongo on turvallisempia tieliikenteen kannalta.
lähde: WHO http://gamapserver.who.int/gho/inter...hs2/atlas.htmlF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostLiikennekuolemien määrä (est.) per 100000 asukasta, vuosi 2013:
Suomi: 4.8
Kroatia: 9,2
Slovenia: 6,4
Huomionarvoista on, että jos unohdetaan kehitysmaat ja muu maailma sekä keskitytään eurooppaan, niin esim Viro on 7.0 ja Liettua 10.6.
Lomailijoile sitten tiedoksi, että Thaimaa on hännänhuippuna koko tilastoidussa maailmassa luvulla 36.2. Kannattaa miettiä sitä mopon vuokrausta. jopa Libya, Ruanda ja Kongo on turvallisempia tieliikenteen kannalta.
lähde: WHO http://gamapserver.who.int/gho/inter...hs2/atlas.html
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKroatiassa ja Sloveniassa on etenkin kesäisin ihan järjetön määrä turisti- ja läpikulkuliikennettä, joten ihan suoraan noita lukuja ei voi verrata.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEn nyt ihan ymmärrä tuota korrelaatiota, mutta ihan miten vaan. Olkoon nuo maat sitten mun puolestani vaikka maailman turvallisimmat autoilumaat ja suomessa ja muualla maailmassa ei ole muita kuin kantaväestöä tien päällä.
Nuo luvuthan oli vain suhteutettu liikennekuolemat per asukas eikä otettu kantaa esim. ajomääriin tai ajajamääriin.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNo Suomi ei varsinaisesti ole mikään turistimaa kun vertaa Kroatiaan. Lisäksi kun turkkilaiset vetelee siellä edestakaisin Euroopasta Turkkiin kesäisin ja puolet Saksalaisistakin vielä pölähtää paikalle, niin siellä on aika paljon enemmän liikennettä per asukas, kuin Suomessa.
Nuo luvuthan oli vain suhteutettu liikennekuolemat per asukas eikä otettu kantaa esim. ajomääriin tai ajajamääriin.
Ne turkkilaiset sun muut turret nyt kuitenkin faktisesti on siellä liikenteessä, halusit eli et, eli vaikuttavat suoraan liikenneturvallisuuteen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostMutta se liikenne on siellä ja täällä sitä mitä se on. Eihän nyt liikennekuolemien määrää voi lähteä laskemaan pelkästään kanta-asukkaiden ajamien onnettomuuksien määrällä kun se ei antaisi minkäänlaista todellista kuvaa liikenteen vaarallisuudesta. Olisi ihan uskomatonta itsepetosta miettiä liikenteen vaarallisuutta jonkun tietyn tienkäyttäjäryhmän osalta. Aika helvetin vähän suomessakin tapahtuu liikennekuolemia jos aletaan tarkastelemaan kainuun perukoilla asuvien ajokortittomien eläkeläisten aiheuttamia liikennekuolemia niiden määrään nähden.
Ne turkkilaiset sun muut turret nyt kuitenkin faktisesti on siellä liikenteessä, halusit eli et, eli vaikuttavat suoraan liikenneturvallisuuteen.
Comment
-
Comment