Sakon kun on tarkoitus olla rangaistus, niin kyllähän tuo progressiivinen on paljon oikeudenmukaisempi kuin kiinteä. Saksassa ison yrityksen TJ:lle sakoilla ei ole mitään merkitystä ainoastaan pisteillä/kortin menetyksellä on merkitystä. Saksassa varakas voi periaatteessa vaikka ajaa kokoajan sopivaa ylinopeutta (sellaista, että pisteitä ei kartu/kortti lähde), vaikka joka päivä tulisi joku 30€ lappu, niin ei se paljon menoa haittaa kun on isot tulot. Normi duunarilla sama ei onnistu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSakon kun on tarkoitus olla rangaistus, niin kyllähän tuo progressiivinen on paljon oikeudenmukaisempi kuin kiinteä. Saksassa ison yrityksen TJ:lle sakoilla ei ole mitään merkitystä ainoastaan pisteillä/kortin menetyksellä on merkitystä. Saksassa varakas voi periaatteessa vaikka ajaa kokoajan sopivaa ylinopeutta (sellaista, että pisteitä ei kartu/kortti lähde), vaikka joka päivä tulisi joku 30€ lappu, niin ei se paljon menoa haittaa kun on isot tulot. Normi duunarilla sama ei onnistu.
Suomalaisen progressiivisen sakkojärjestelmän tarkoitus ei olekaan rankoa vaurautta hankkinutta liikennerikkomuksesta vaan suurista tuloista. Mikä taas on jäänne neuvostoliittolaisesta järjestelmästä. Täällä ainoa hyväksytty tapa rikastua on voittaa lotossa. Se muuten ei näy edes sakoissa...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVittumaista olla normi.
Suomalaisen progressiivisen sakkojärjestelmän tarkoitus ei olekaan rankoa vaurautta hankkinutta liikennerikkomuksesta vaan suurista tuloista. Mikä taas on jäänne neuvostoliittolaisesta järjestelmästä. Täällä ainoa hyväksytty tapa rikastua on voittaa lotossa. Se muuten ei näy edes sakoissa...
Ihmettelen vaan miten tämä tasapäämaksu sitten määritetään. Olisiko summa 250€ vai 2500€ mahdollisesti 5000€ ?. Miten nämä em summat vaikuttaisivat vaikka aikaisemmin mainitsemiini Alepan kassaan tai Koneen tj:aan tasapäisesti vaikuttaen sitten ehkäisevästi seuraavaan liikennerikkomukseen ?
250€ on kova summa Alepan kassahenkilölle, 2500€ kaataisi hänen taloutensa kerrasta koko vuoden ajalta ja 5000€ veisi hänet velkajärjestelyyn luultavasti, Koneen tj:n elämään noilla summilla ei olisi mitään merkitystä eikä luultavasti muistaisi enää sakotuspaikalta lähtiessä asiaa.
En ymmärrä miten onnistut liittämään SAKKORANGAISTUKSEEN sen että rikastuminen olisi jotenkin meistä muista laitonta tai ei sallittua ?.
Pitäisikö rahalla saada eri liikennesäännöt vai jopa ihan omat tiet joille rahalla voisi ostaa omat valitsemansa liikennesäännöt ?.
Minä sitä mieltä että liikennerikkomus on oma valinta, ei siihen pakota mikään. Tämän voi tietysti taas vääntää ja kääntää "mitä jos vahingossa ajan ylinopeutta", niin ajaa ne köyhätkin vahingossa ja se 250€ tuntuu heillekin kovalta rangaistukselta.
Last edited by BMW525Xda; 10-06-2017, 20:48.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVittumaista olla normi.
Suomalaisen progressiivisen sakkojärjestelmän tarkoitus ei olekaan rankoa vaurautta hankkinutta liikennerikkomuksesta vaan suurista tuloista. Mikä taas on jäänne neuvostoliittolaisesta järjestelmästä. Täällä ainoa hyväksytty tapa rikastua on voittaa lotossa. Se muuten ei näy edes sakoissa...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEn ymmärrä oikein näitä sinun kirjoituksia ja niiden tarkoitusta kunnolla mutta ilmeisesti ylinopeuksista ja muistakin liikennerikkomuksista pitäisi olla vakiorangaistus ?
Ihmettelen vaan miten tämä tasapäämaksu sitten määritetään. Olisiko summa 250€ vai 2500€ mahdollisesti 5000€ ?. Miten nämä em summat vaikuttaisivat vaikka aikaisemmin mainitsemiini Alepan kassaan tai Koneen tj:aan tasapäisesti vaikuttaen sitten ehkäisevästi seuraavaan liikennerikkomukseen ?
250€ on kova summa Alepan kassahenkilölle, 2500€ kaataisi hänen taloutensa kerrasta koko vuoden ajalta ja 5000€ veisi hänet velkajärjestelyyn luultavasti, Koneen tj:n elämään noilla summilla ei olisi mitään merkitystä eikä luultavasti muistaisi enää sakotuspaikalta lähtiessä asiaa.
En ymmärrä miten onnistut liittämään SAKKORANGAISTUKSEEN sen että rikastuminen olisi jotenkin meistä muista laitonta tai ei sallittua ?.
Pitäisikö rahalla saada eri liikennesäännöt vai jopa ihan omat tiet joille rahalla voisi ostaa omat valitsemansa liikennesäännöt ?.
Minä sitä mieltä että liikennerikkomus on oma valinta, ei siihen pakota mikään.
Onneksi suomalainen liikennevalvonta perustuu kameratolppiin. Jopa jo viidenkympin navilla "säästää" reippaammin ajava vuodessa sievoisen summan. Naviin on varaa ison firman dirikallakin.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostAjo-oikeus on molemmilla, taloudelliset valintansa täysin itsenäisesti tehneillä kuvauksesi esimerkeillä. Liikennerikkomustapauksessa ainoa tasavertainen tapa rangaista on puuttua ajo-oikeuteen. Muut suomalaiset tavat ovat perisuomalaista kateutta, sitä samaa jota esimerkissäsi kuvaat.
Onneksi suomalainen liikennevalvonta perustuu kameratolppiin. Jopa jo viidenkympin navilla "säästää" reippaammin ajava vuodessa sievoisen summan. Naviin on varaa ison firman dirikallakin.
Alepan kassa asuu paikassa josta ei esim. kulje julkisia hänen työpaikalleen esim. 04.30 aamulla kun pitäisi mennä töihin hyllyttämään, tulot eivät riitä taksiin ja työpaikka mahdollisesti menee alta. Koneen tj voi ottaa taksin koska varallisuus antaa siihen mahdollisuuden.
Onpa oikeudenmukaista.
Ps. Miten kateus liittyy Sakkorangaistukseen ?.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSakon kun on tarkoitus olla rangaistus, niin kyllähän tuo progressiivinen on paljon oikeudenmukaisempi kuin kiinteä. Saksassa ison yrityksen TJ:lle sakoilla ei ole mitään merkitystä ainoastaan pisteillä/kortin menetyksellä on merkitystä. Saksassa varakas voi periaatteessa vaikka ajaa kokoajan sopivaa ylinopeutta (sellaista, että pisteitä ei kartu/kortti lähde), vaikka joka päivä tulisi joku 30€ lappu, niin ei se paljon menoa haittaa kun on isot tulot. Normi duunarilla sama ei onnistu.
8.500.000*30*12= Noin 3Mrd €uroa/vuosi
Comment
-
-
Nullzwein kanssa aika pitkälle samaa mieltä. Sakon suuruus on täysin turhaa rahastusta. Jos halutaan rangaista siitä ylinopeudesta, tai jatkuvasta sellaisesta, niin pitäisi olla vain ja ainoastaan kortti hyllylle rangaistuksia. Se kun ei katso varallisuutta.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostNullzwein kanssa aika pitkälle samaa mieltä. Sakon suuruus on täysin turhaa rahastusta. Jos halutaan rangaista siitä ylinopeudesta, tai jatkuvasta sellaisesta, niin pitäisi olla vain ja ainoastaan kortti hyllylle rangaistuksia. Se kun ei katso varallisuutta.ex: E46 330d M-Sport '04
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostNullzwein kanssa aika pitkälle samaa mieltä. Sakon suuruus on täysin turhaa rahastusta. Jos halutaan rangaista siitä ylinopeudesta, tai jatkuvasta sellaisesta, niin pitäisi olla vain ja ainoastaan kortti hyllylle rangaistuksia. Se kun ei katso varallisuutta.
Eikä kateutta se et sakot menee sen mukaa mitä tienaaLast edited by tuningki; 11-06-2017, 07:14.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Kertokaa muuten minulle tietämättömälle kuka köyhä ja kateellinen tämän järjestelmän on luonut ?.
Itse epäilen että luomassa on ollut paljon keskitasoa enemmän tienaavat henkilöt, tuomarit jne.
Kateusaspektiin näissä keskusteluissa tuntuu aina tarttuvan kirjoittajat joilla on haaveilussa pompata ryysyistä rikkauksiin.
Comment
-
-
Olen myös samaa mieltä, että nykyinen sakotus järjestelmä on oikein, ainoa mikä on väärin, että siitä on tulossa rahan keräysmaatti pikkuhiljaa.
Kyllä vähän huvittaa, kun vierestä lukee, että tää sakotus järjestelmä ei ole "kohtuulinen" kaikille tai saa sellaisen kuvan. Eli edelleen miksi sen varakkaammaan pitäisi päästä "helpommalla", miksi sakotus pitäisi saada sama sille paljon tienaavalla ja kaupan kassalla olevalle henkilölle(sakot jotka menee tulojen mukaan), ei ne varakkaat ole eri asemassa.
Olen BMW525Xda samaa mieltä...
PS, Poliisi aikoinaan sanoi, kun ekan ylinopeussakon sain ja kortti kuivumaan samalla, että pitäisi miettiä, niin kova kiire ei voi olla, että ylinopeutta ajaa..Last edited by MikeDry; 11-06-2017, 10:18.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostTalon rakentamisen johdosta työmatka vähän piteni ja menee suurelta osin kaupungin 40-60km/h rajoituksilla ja liikennevaloja mahtuu mukaan kohtuullisesti. Töihin tulee mentyä niin aikaiseen, että valot ei ole päällä niin on hyvä ajella, mutta sitten, kun on valo-ohjattu liikenne niin voi herrajumala miten porukka (ainakin täällä savossa) nukkuu noissa vitun valoissa! Joku 20 auton letka niin parhaimmillaan ekana oleva lähtee niin vitun hitaasti liikkeelle, että vilkkaasti liikennöidyissä risteyksissä valoista kerkeää mennä 2 autoa ja taas punaiset. Hermo palaa aivan täysin, kun joutuu jotkut 3-4 valot odottamaan, että pääsee läpi.
Sitten nämä 80km/h alueella alinopeutta ajavat. Suhteellisen monta kilsaa tulee traileria vedettyä perässä kesällä ja talvella niin kyllä vaan vakkari 86km/h nopeudella saa ohitella edessä ajavia huolella. Sitten vilkutellaan valoja ja näytetään keskaria, kun vittu ajetaan 70km/h edessä ja menen ohi. Tai sitten sivutieltä/risteyksistä eteen tulevat, kun ajat tyyliin 80-100km/h. Hulluna puikataan siihen eteen, että melkein joudut tekemään lukkojarrutuksen, kun se eteen tulijia tuudittautuu hyvänolon tunteeseen, että kerkesimpäs vielä puikata tohon väliin, mutta ei saatana sitä kaasua polje, että kiihdyttäisi edestä pois edes siihen suurimpaan sallittuun nopeuteen!
Alkaa kyllä vitutus nousemaan samantien, kun näitä miettii
Erittäin samaa mieltäJa tuo valoissa nukkuminen on maanlaajuinen ilmiö valitettavasti.. Pääasia vissiin että minäminäminä ehtii ensimmäisenä valoista..
Suomessa liikenteen sujumattomuuteen vaikuttaa liian alhaiset tiekohtaiset rajoitukset ja ilmeisesti joillakin kuskeilla keskimääräistä suurempi sakkojen/virkavallan pelko. Esimerkiksi Suomen 50km/h kokoluokan tiet olisi etelämmässä 70-90 rajoituksella. Ja mikä minua eniten ihmetyttää on se että näitä Suomen rajoituksia jatkuvasti alennetaan, vaikka autot on uudempia ja turvallisempia.. Hyvä esimerkki Turussa Hämeen valtatien alku: 70 rajoitus muutettiin 4-kaistaisella isolla tiellä 60:eenTuon osuuden olisi voinut hyvin nostaa 80km/h. Eilen tuli Teersalossa käytyä tälle kesälle ensimmäistä kertaa, niin eiköhän sinnekkin ollut 60-kyltit tullut ja hidastetöyssyä ym.
Surkuhupaisin on tuo Kustavintie, joka oli ennen koko matkan 80-100km/h. Nyt rajoitus soutaa 50-70-80-100 ja perus Matti tai Maija ei pysy rajoituksissa mukana = ajaa varmuudeksi 60-70km/h koko matkan = liikenne jumissa..
Nykyinen sakotusmalli reiluhkosti kevennettynä kelpaisi minulle, jos teiden rajoitukset saataisiin järkeväksi + tiet kuntoon autoilijoilta kerätyillä verorahoilla.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Pitäisikö myös lääkkeet tai vaikka ruoan hinta olla myös progressiivista?
Että vitun rikkaat, maksakoot enemmän kun sitä rahan paskoo tuntuu olevan...
Eihän pysäköintisakotkaan mene tulojen mukaan. En silti ole huomannut, että pelkästään "rikkaat" parkkeeraisi järjestään sakkopaikoille, jos se 50-100€ parkkisakko ei tunnu missään.
Muutenkin päiväsakoista pitäisi luopua kokonaan, myös muissakin rikkeissä kuin ylinopeudessa.
Tuloihin perustuville päiväsakkojen tilalle vaikka pakollinen yhdyskuntapalvelu, jota ei voisi välttää rahalla. Vaikka tien vierustoja siivoamaan tietty aika, tai muuta yleishyödyllistä puuhastelua.
Helppo kaava tähän: Yksi päiväsakko= 1h yhdyskuntatyötä, taitaa päiväsakot olla jotain 8pv-30pv välillä yleisemmin, niin ihan kohtuullinen kaava olisi vaikka ite keksinkin.
Tai koko järjestelmä samantien remonttiin ja tilalle vastaava virhepistejärjestelmä kun joissain muissa maissa, ja tietyn rajan yli kun menee virhepisteet, niin sen mukaan sitten sitä yleishyödyllistä työtä tai muu rangaistus kuin raha/vankeus (vankeus ei siksi, kun rupeis tuvat olemaan täynnä...).EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment