Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 vs M4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PP Power
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 986
    • Ylitornio / Finland

    #16
    Kiitos kaikille komentoijille...
    Auto tulee ihan normaali käyttöön.... Ehkä vähän tuninkia jne... Mutta ei rata käyttöön.
    Olen juuri tuota V8 ajatuksen puolella kun varmaankin tulee olemaan keräilyauto niinkuin minun V10 kin. Eli keräilyyn se kuiteski tulis... M4 on vaan niin sairaan hieno ja jos siinä olis V8 niin helppo päätös.
    Saa laittaa lisää mielipiteitä... Tämä projekti on liukavana ajatusprojektina.... Jos ehkä innostuis.
    "Mitä enemmän me saataisiin sitä enemmän me saataisiin".
    -UUsin hankinta Briggs Stratton WP3-65 Vesipumppu. 6,5 hp. -Solifer SM.Vm.(1984) -IKH Halkomakone. 50cc.Pensa -Husqvarna 242 raivaussaha -Ryobi pensasleikkuri 36 Volt

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1398
      • Dingolfing

      #17
      Joku Limited Edition -malli, esim. E92 M3 DTM Champion Edition

      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#
      sigpic

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        E92 DCT laatikolla ja kunnon putkistolla. Ne äänet
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3413
          • UKI, Suomen New York

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post

          Veikkaan että tulevaisuudessa vanhat vapari koneiset tulee olemaan arvossaan. Nyt jos ostaa vähän ajetun priiman E92 M3:n, niin arvo varmaan säilyy hyvin.
          Noiden E9X M3:n valmistusmäärät on vaan niin jäätävät että takuulla siitä ei koskaan tule mitään keräilyautoa. Pois lukien jotkut spessumallit.

          Eipä tule kyllä E6X M5:stakaan. Kyllä ne keräilyautot on lähtökohtaisesti sellaisia joita valmistettu erittäin rajoitettu määrä.
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #20
            Originally posted by Remotion View Post
            Kuuntele siitä mun showroomista se "poliisi"-video
            siinä on M3 V8 Eisenmann race ja muuten suorilla putkilla. Kyllä muuten kulkee ja kuulostaa. Sävelien ja kaasuvasteen puolesta turbokone ei ikinä yllä samaan oli M3 ta M4.

            Entäs M2, vähän pienemmässä kopassa...

            i8 ois erilaista. Sen kun vielä speksaisi individual värillä yms eikä niillä ian kaikkisilla sinisillä detaileilla...
            Tosin M8 versio i8:sta pitäis olla tulossa pian.
            No jaa.. Kaikki on aika suhteellista, jos se ei pärjää ees x35d dieseleille, esim varttimaililla niin

            Jonkun verran tollaselle m3:sella ajellut jota perus putkiston ja ohjelman kanssa kutiteltu, no joo, kyllähän se menee mut ei se kyllä mikään tajunnan räjäyttävä menijä ole

            Jos 316i jälkeen hyppää sellasen rattiin suoraan niin sit on varmaan paskat housussa ekan kiihdytyksen jälkeen


            Edit;

            Nii ja äänistä sen verran et hyvät on höpinät V8 sissa jos on avara putki, mut kyllä
            Mielestäni aika hyvät on turbovehkeisissä jossa on oikeesti voimaa ja putkisto tehty.. Ei ehkä voi verrata kuitenkaan suoraan toisiinsa?
            Last edited by Kapanos; 24-03-2016, 16:50.
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Balle
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3413
              • UKI, Suomen New York

              #21
              Tulihan sieltä se nokivasara vihdoin! ihmettelinkin et koska niitä oikein tarjotaan tähän threadiin kun ei vielä ollut... Laitetaan vielä quaiffet ja downpipet niin M bemut on pelkkää heinää. Ei vittu ihan oikeesti, tässä keskustellaan M3 vs. M4 eikä mistään taxeista.
              Possuja ja Bemareita

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15265
                • Ajamisen Iloa

                #22
                Originally posted by Kapanos View Post
                No jaa.. Kaikki on aika suhteellista, jos se ei pärjää ees x35d dieseleille, esim varttimaililla niin
                LOL, nauti dieseleistäs...

                Sama kun vertais hyvää viskiä tapioon. Tapiolla saa varmaan nopeemman kännin vedettyä, nautinto ja sävyt jääkin sitten kokematta.

                En nyt ihan äkkiseltään usko että vakio 35d versus E92 M3 vie jos laitetaan mutkaiselle tielle tai vaikka motarilla haetaan sitä matkavauhtia...
                joten olit valinnut aika hyvän esimerkin kun se 400metriä on täsmälleen ainoa jossa se x dieseli voi pärjätä.
                Ihme kun verrokki ei ollut perus nokivasaroiden myyntilause: ohituskiihtyvyys hevoskärryä vedettäessä välillä 80-120 5vaihteella samalla kun lapset liimaa takapenkiltä purukumia kattoverhoiluun..

                Viritettynä taas tuosta V8:stakin saa ainakin sellaiset sävelet että aivan sama onko joku suhiseva turbopeli nopeampi.
                Mielummin nauttii tuntumasta ja käyttää välillä 8000 päällä neulaa...

                Jos tajunnanräjäyttävää menijää hakee niin merkki on joku ihan muu kuin BMW.

                Tuosta M3:sestahan on sitten tiukempiakin malleja tarjolla 4.4l GTS ja samalla 4.4litraisella varustettu erittäin harvinainen CRT sedan.

                Kyllähän niihinkin ahtimen saa: https://www.youtube.com/watch?v=t3SzdNNAVQs
                Last edited by Remotion; 24-03-2016, 17:13.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #23
                  Jos haluaa virittää, niin ehdottomasti F-sarjan M3/M4. Omasta mielestäni tietenkin M4 avona. Tietysti tässä jo sivuttais sit sitä SL:n ideaa.

                  Jos ei halua virittää, niin mikä jottei E92 M3. Mutta en oikein näe mitään käyttöä sille sulla, kun menee niin lähelle sitä M5:ttä.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    #24
                    M3 vs M4 - kumpaan vaan päädyt ni ei valinta ainakaa pieleen mene.
                    F82 M4 dct-laatikolla olis mun valinta. Se E9x:n V8 on mahtava moottori, mutta ei tämä uuden S55 turbokonekaan huono ole, aikalailla eri fiilis varmaankin, mutta kulkupuolta/voimapotentiaalia löytyy hyvin. Ja onhan tuo M4:n ulkonäkö makee..
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #25
                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Jos haluaa virittää, niin ehdottomasti F-sarjan M3/M4. Omasta mielestäni tietenkin M4 avona. Tietysti tässä jo sivuttais sit sitä SL:n ideaa.

                      Jos ei halua virittää, niin mikä jottei E92 M3. Mutta en oikein näe mitään käyttöä sille sulla, kun menee niin lähelle sitä M5:ttä.
                      Ei kai mikään estä E92 virittämistä :think



                      Katsastus toki vaatii kikkailua mutta eihän noita vähäpäästöisiä saisi muutenkaan viritellä
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Ei kai mikään estä E92 virittämistä :think



                        Katsastus toki vaatii kikkailua mutta eihän noita vähäpäästöisiä saisi muutenkaan viritellä


                        Noh, onhan se valmiiksi turbotetunkin, mutta on niiiiiiiin paljon helpompaa, että oksat pois.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #27
                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Noh, onhan se valmiiksi turbotetunkin, mutta on niiiiiiiin paljon helpompaa, että oksat pois.
                          Totta sekin, mutta kun katsoo topicin aloittajan muita laitteita niin tuskin tuon remmikitin asennus jäisi osaamisesta tai budjetista kiinni
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15265
                            • Ajamisen Iloa

                            #28
                            Muistanko nyt väärin mutta koskiko 2006vm autoja joku porsaanreikä verotuksessa mikä olisi edullinen ensimmäisen tuotantovuoden M3:n tuonnin suhteen. Näin muistan kuulleeni erään harrastajan suusta joka kyllä asiansa tietää, mutta muistanko/kuuntelinko väärin.

                            Ihan näin yleisesti näinhin liittyen.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Ei se suorituskyky ole ainut tekijä tällaista autoa valittaessa.

                              Mulla oli E93 M3 performance putkistolla ja kyllä se on vaan se auto jota kaikkein eniten kaipaa,
                              ja jos saisi jonkun auton ottaa käyttöön niistä millä on ajanut niin tuo olisi aikalailla ykkösenä listalla.
                              Vaikka on koettu mm. R8t, RS4/6, E63 AMG -10, M550d, M5 E39/60 jne...
                              Monet em. autoista kulkee paperilla paremmin, ja on pihassa ollut joskus 335i/335d coupejakin jotka
                              M3:n jollain varttimaililla pieksee mutta ei se fiilis ole lähellekkään sama. Ja E93 Cabissa on oma lisähohtonsa johon kangaskattoisella ei pääse...

                              Kyllä se vaan on niin että vaparikasi sopivalla putkistolla on äänimaailmaltaan ihan ylivoimainen.
                              On V10:in jees mutta se on jo liian "kimeä". Mistään turbovehkeestä ei saada kunnon ääniä, ja äänillä en tarkoita desibelejä,
                              moni V8kin tuunataan pilalle liian melukkaalla putkella, ei sen auton tarvi tyhjäkäynnillä möristä vaan vain silloin kun sille annetaan ruokaa ja silloinkin kohtuullisesti.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Kapanos
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1394
                                • Kirkkonummen Westend

                                #30
                                Originally posted by Balle View Post
                                Tulihan sieltä se nokivasara vihdoin! ihmettelinkin et koska niitä oikein tarjotaan tähän threadiin kun ei vielä ollut... Laitetaan vielä quaiffet ja downpipet niin M bemut on pelkkää heinää. Ei vittu ihan oikeesti, tässä keskustellaan M3 vs. M4 eikä mistään taxeista.
                                Keskustellaan joo, kuhan dissasin tota e9x m3:mosta vain, koska henk koht en oo vielä ainakaan syttynyt sellaiseen

                                Eihän tollasessa dieselissä ole mitään samaa fiilistä kuin m sarjan tuotteessa, se on täysin totta!

                                Onneksi bemarillakin on vaihtoehtoja, onhan ihmisiäkin erillaisia.. Toiset on tyhmempiä kuin toiset


                                Remotion, kyllä varmasti laittaa puntin tutisemaan 2.8 moottorin jälkeen kun kierrättelee avaralla putkella olevaa V8:sia ja myös varmaan tuntuu et kulkee, muahhahha

                                Ps: ampiaispesään on kiva sohia
                                Last edited by Kapanos; 24-03-2016, 18:29.
                                E30 M50tic -90
                                E34 M5 -90
                                E91 325d M-sport -07
                                Ford F100 -53 LS edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎