Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 vs M4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by Kapanos View Post
    No onneks sä et sitä päätä..
    Propsit bmwpunisherille toiminnasta, ei se aina ole ratkaisu antaa banaania




    Tollanen m3 gts on varmaan kyllä aika eri maasta kuin normi kansanmalli..

    View complete technical specifications for 2010 BMW M3 GTS. Includes performance data, fuel economy, dimensions, engine details, and more.


    Eipä taida Suomesta löytyä?
    On kyllä niin järkyttävä tuo takaspoileri, että jäis ostamatta ihan sen takia. En tiedä alkaisko fanipojat itkemään verta, jos tuon takaluukun vaihtais hiilikuituiseen CSL-style luukkuun, mutta sen jälkeen tuo auto näyttäis ainakin siltä miltä sen olis aina pitänyt näyttää.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Ju11i
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1255
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Veeksi View Post
      On kyllä niin järkyttävä tuo takaspoileri, että jäis ostamatta ihan sen takia. En tiedä alkaisko fanipojat itkemään verta, jos tuon takaluukun vaihtais hiilikuituiseen CSL-style luukkuun, mutta sen jälkeen tuo auto näyttäis ainakin siltä miltä sen olis aina pitänyt näyttää.
      Juu ei kyllä uni enää tulisi jos joku sen tekisi, sen verran maukas spoikka.

      G21 330e xDrive M-sport -23
      E46 M3 -02

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by Ju11i View Post
        Juu ei kyllä uni enää tulisi jos joku sen tekisi, sen verran maukas spoikka.

        https://www.youtube.com/watch?v=jFroPYlmODk
        ...kädet hikos läpimäräks pelkästään katsoessa tuota. Oli muuten tutut ajohanskat . Noilla mäkin vedän.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 982
          • Tampere

          #49
          Ehdottomasti M4 jos vaan paukut riittävät. Se on modernimpi kaikilta osa-alueilta sekä bemarin muodollisesti pätevin korimalli. Olihan minullakin muutamia noita v8 koneisia e92&e93 malleja joista majorille avo menikin ja ne äänet ovat mahtavat ja dct vaihteisto erittäin nopea. Mutta kun näin suomessa tampereella tuon uuden m4 esittelyssä jonka jälkeen tienpäällä parikin kertaa tullu vastaan kultaisena/keltaisena niin valintani olisi selvä. Ei vanha enää anna semmoisia tärinä fiiliksiä kuten tuo uusi ja se onkin hankintalistalla heti kun vaan niitä saa ihmisen rahaan. Mustilla performance osilla hieman maustettuna niin bueno Tosta e92 m3:esta tulee kuitenkin se fiilis että tää on nähty jo eikä tarjoa enää mitään sellaista "pakko saada" fiilistä kuten joskus pari vuotta takaperin. Komeet on murinat sekä v8 mutta se uutuuden viehätys puuttuu :think

          Comment

          • Ju11i
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1255
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Veeksi View Post
            ...kädet hikos läpimäräks pelkästään katsoessa tuota. Oli muuten tutut ajohanskat . Noilla mäkin vedän.
            Jep, tuo on kyllä hieno pätkä.
            Ja juu muistelinkin että oon sun showroomissa nuo hanskat nähnyt.

            Tuosta spoilerista vielä, epäilen kyllä että tuskin tuo ihan koriste on...
            Mersun black series ja Porschen gt3 rs rokkaa myös samanlaista.

            G21 330e xDrive M-sport -23
            E46 M3 -02

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              #51
              Originally posted by Kapanos View Post
              No onneks sä et sitä päätä..
              Etkä onneksi sinä. Onko sinulla miesmenkat vai olenko kussut muroihisi? Olet toistamiseen nälvimässä ja Remotionillekaan et ystävällisesti kirjoittele.

              Tiedät numeroni, voit soitella, jos on jotain hampaankolossa .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15266
                • Ajamisen Iloa

                #52
                Mulla oli ainakin eilen miesmenkat. Tänään enää ei.
                Vähän vaikea se on antaa suosituksia uusimmista tai harvinaisimmista M-malleista, ite oon niin tavis etten ole kehdannut käydä kysymässä koeajoon kun ei ole minun realiteeteissani.
                Enpä ole ikinä edes M2:stakaan vielä nähnyt, saati GTS saati CTR, eikä ole muuten kukaan muukaan 30kpl valmistusmäärällä ellei ole vahdannut nürburgringilla vuositolkulla.
                Mutta forumi on siitä kiva, ja tälläinen kysymys kun pääsee virtuaalisesti käyttämään jonkun muun rahaa.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • irppa85
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 224
                  • Jyväskylä, Finland

                  #53
                  Originally posted by Esko View Post
                  Ei noi E9x M3:n spessuversiotkaan ole sytyttäny oikein millään tavalla, kun taas vaikka E46 M3 CSL oli sellainen timantti jo julkaisuhetkellä, että oksat pois!! CSL:ien hinnat on jo kovaa vauhtia menossa ylöspäin, että jos Tuomalla on pussi kunnossa, niin siitä..
                  Samaa mieltä Eskon kanssa. Jos paalua löytyy ja etsii harrastepeliä jossa on selkeä klassikkopotentiaali; E46 M3 CSL olisi myös oma valinta, eikä olisi edes vaikea.



                  Jos halu vie uudempaan korimalliin, listalle päätyy nopeasti tämä aiemmin mainittu M3 DTM C.E. ja edukkaampana (käyttisversio, ei M) 335is.
                  Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                  Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                  Aiemmin:
                  @TZ
                  Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                  Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                  @FIN
                  E39 530dA M-Sport -02
                  Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15266
                    • Ajamisen Iloa

                    #54
                    no mä sanon sit et Z3 M coupe. on ainakin ihan erilainen ku perus M-autot.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #55
                      Jos keräilyyn tulee, niin siihen kannattaisi tosiaan toi e46 CSL tai sitten se eka M3. Kummassakin noissa arvonnousu on taattua edelleen.

                      Mutta vaikean tosiaan pistit valinnaksi ton V8:sin ja M4 välillä.
                      Toinen on viimeisin vapari M-laite ja todella hienolla koneella.
                      Kun taas M4 on pitkään aikaan (e46 CSL jälkeen) eka ns. vakavasti otettavan näköinen M-sarjan auto.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Ju11i
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1255
                        • Oulu

                        #56
                        Jos itse ostaisin 100k € autoa niin se olisi E46 CSL.
                        E92 ja E90 M3:sta olen usemman kerran ajanutkin ja se on kyllä hieno auto, mutta silti mitä pääsi saksassa istumaan, näkemään ja kuulemaan M4:sta olisi se valintani noista kahdesta.
                        G21 330e xDrive M-sport -23
                        E46 M3 -02

                        Comment

                        • Balle
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3413
                          • UKI, Suomen New York

                          #57
                          Komppaan edellisiä. M3 CSL on keräilyharvinaisuus, tai ainakin matkalla siihen statukseen.
                          Perus M3:t ei tule koskaan olemaan keräilyharvinaisuuksia (pl. jotkut alle 5tkm ajetut)

                          Tuollaisen M3 CSL kun ostaa niin raaskiiko sillä sitten ajaa? Siinäpä dilemma.

                          Jos vertaa E9X M3 ja F sarjan M3/4 niin rahallisesti puhutaan ihan eri luokan panostuksesta. Tuollainen 120-150k auto tiputtaa arvoaan muutamassa vuodessa tuon E9X M3 hankintahinnan verran kun taas vanhemmassa arvonalenema euromääräisesti paljon maltillisempaa.

                          Jos pakka kestää niin itse taipuisin M4 linjalle, mietoa viriä; eli alusta, laatuvanteet, putkistoa. Kyllä kelpais ajella. Itseäkin tuollainen kutkuttaisi mutta kun noita romuja on jo nurkat täynnä eikä oikein mistään haluaisi luopua...
                          Possuja ja Bemareita

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            #58
                            Originally posted by Laku View Post
                            Etkä onneksi sinä. Onko sinulla miesmenkat vai olenko kussut muroihisi? Olet toistamiseen nälvimässä ja Remotionillekaan et ystävällisesti kirjoittele.

                            Tiedät numeroni, voit soitella, jos on jotain hampaankolossa .

                            en syö muroja. Enkä oikeastaan enään onneksi tiedä sitäkään. Jos mielesi niin pahoitat ei ystävällisestä kirjoittelusta niin pahoittelut.




                            E92 M3:mosta on tehty ainakin tämän linkin mukaan useampia "erikois" malleja

                            Kiinaan mennyt ilmeisesti pariakin erillaista :think
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1485

                              #59
                              Originally posted by Balle View Post
                              Tuollaisen M3 CSL kun ostaa niin raaskiiko sillä sitten ajaa? Siinäpä dilemma.
                              Tuo on totta. Mutta jos olisi varaa ostaa tällainen erikoisauto, niin kai sillä raaskisi kesässä ajaa pari tuhatta km. Silti tälläkin olisi 10v päästä vasta se reilu 20k mittarissa.

                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              • Riki-
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 111

                                #60
                                Jos rahaa on ja se näkyy; M4 MSR Performancen Signature -paketilla.

                                'nuff said

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎