Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5398
    • S:t Karins

Originally posted by Oodi View Post
    Minulla myyjänä on taas se tyyli että jos ostaja on niin typerä ettei tinkaa jo puhelimessa niin paikapäällä ei tipu penniäkään hinta. Tämä varsinkin siinä tapauksessa että tullaan tyyliin junalla/lentäen katsomaan/ostamaan autoa.
    Minä taas jätän sen romun ostamatta, jos myyjä on niin saita, ettei pysty hinnasta keskustelrmaan. Onneksi yleensä löytyy vaihtoehtoja sekä fiksuja myyjiä.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

Jyvät erottuu akanoista kun ilmoittaa että hinnasta keskustellaan paikan päällä.
      Ensinnäkin, en mä ainakaan osaa sanoa näkemättä/kokeilematta onko joku auto pyynnin arvoinen niin en lähde puhelimessa edes tinkaamaan kun ei ole siihen perusteita.
      Toisekseen, KUKAAN "viimeisen hinnan kysyjä" ei ole vielä KOSKAAN tullut paikan päälle edes katsomaan mitään ikinä myymääni autoa.

Asiallisella keskustelulla on aina päästy asiallisten ostajien kanssa yhteisymmärrykseen ja lyöty kättä päälle.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

Comment

• Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

Originally posted by BeamR View Post
        Toisekseen, KUKAAN "viimeisen hinnan kysyjä" ei ole vielä KOSKAAN tullut paikan päälle edes katsomaan mitään ikinä myymääni autoa.
        Haha, mulle kävi näin, kysyttiin nettiautossa millä hintaa auton saa hakea, itse vihaan ylikaiken näitä nettitinkaajia, noh ilmoitin et nettitinkaajille 2,5ke (pyynti 2,4ke) ja muille vähän vähemmän, noh tämä isäntä soitti sitten teki tarjouksen puhelimessa, tuli katsoi koeajoi ja osti pois. Asiallinen tyyppi oli vielä
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

Comment

• Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7508
          • Kotona

Ensinnäkin, en mä ainakaan osaa sanoa näkemättä/kokeilematta onko joku auto pyynnin arvoinen niin en lähde puhelimessa edes tinkaamaan kun ei ole siihen perusteita.
          Itse olen kyllä suuntaa-antavan hinnan neuvotellut jo puhelimessa/sähköpostissa. Jos auto vastaa tätä testin jälkeen niin tehdään kaupat, jos ei niin se hylätään tai jatketaan hintaneuvotteluja. Välillä on näitä "hinta kyllä katotaan kohdilleen sitten paikanpäällä" myyjiä ja lähes poikkeuksetta samat tyypit on näitä, jotka eivät sitä hintaa sitten tiputakaan "kun ostajakin tuli niin kaukaa ja huomenna on x-määrä muita katsojia tulossa" Monesti samat myyjät tunnistaa nettiautossa siitä, että pyyntihinta on xxx99e
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

Comment

• BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

Originally posted by Zeta View Post
            Itse olen kyllä suuntaa-antavan hinnan neuvotellut jo puhelimessa/sähköpostissa. Jos auto vastaa tätä testin jälkeen niin tehdään kaupat, jos ei niin se hylätään tai jatketaan hintaneuvotteluja. Välillä on näitä "hinta kyllä katotaan kohdilleen sitten paikanpäällä" myyjiä ja lähes poikkeuksetta samat tyypit on näitä, jotka eivät sitä hintaa sitten tiputakaan "kun ostajakin tuli niin kaukaa ja huomenna on x-määrä muita katsojia tulossa" Monesti samat myyjät tunnistaa nettiautossa siitä, että pyyntihinta on xxx99e
            Tämä ostaminen/myyminen on mun mielestä asennekysymys: Ole rehti ja reilu niin metsä vastaa kuten sinne huutaa. Ostajissa ärsyttävimpiä on nämä "asiantuntijakaverit" jotka ovat karmeita besserwissereitä ja oikein etsimällä etsivät jotain sanomista ja pyrkivät pätemään. Parhaita esimerkkejä ko. ihmistyypistä eräs "asiantuntija", joka kysyi mm. että koskas tähän on vaihdettu jakohihna" (kyseessä M52B28).

Mutta kuten sanottu, asiallisten ostajien kanssa on aina päästy kauppoihin.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

Comment

• protoni
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1361
              • Tampere

Jyvät erottuu akanoista kun ilmoittaa että hinnasta keskustellaan paikan päällä.

Asiallisella keskustelulla on aina päästy asiallisten ostajien kanssa yhteisymmärrykseen ja lyöty kättä päälle.
              Mä olen montakin autoa myynyt viimosen hinnan kyselijöille ja nettitiedustelijoille. Suurin osa viime aikoina on saanut alkunsa nettitiedustelijalta. Mun mielestä ihan reilua, puolin ja toisin, neuvotella hinta hehtaarille jos tulee pidemmältä autoa katsomaan. Jos asuu naapurissa niin asia on eri.

En mäkään näkemättä tiedä mitä olen valmis maksamaan, mutta tiedän mitä en ole valmis maksamaan. Tinkaamisen peruste voi olla ihan vaan se etten ole valmis maksamaan ajoneuvosta noin paljoa oli se sitten kuinka timanttinen tahansa. Myyjähällähän on aina viimenen sana ja hän saa olla eri mieltä. Mitä aikaisemmassa vaiheessa se käy ilmi niin sen parempi. Säästetään molempien aikaa.

Mielenkiintoista huomata miten erilailla eri ihmiset auton ostoon/myyntiin suhtautuvat. Jokainen useamman ajoneuvon myynyt ja ostanut tekee sen tietenkin just sillä itselle oikealla hyväksi todetulla tavalla.
              Last edited by protoni; 25-12-2016, 20:07.

Comment

• lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

Itse en montaa autoa ole ostanut tai myynyt, mutta pahimpia on omasta mielestä me ostajat, jotka ensin tinkaavat puhelimessa ja jos sopii hinnan niin sitten aletaan kuitenkin tinkaamaan paikanpäällä lisää.

En myös ymmärrä, miksi kaupankäyntiin pitäisi väkisin saada se teatteri aina mukaan. Jos joku on valmis tietyn hinnan maksamaan ja toinen tietyllä hinnalla myymään niin eikö se ole ihan ilman showtakin selvitettävä asia.

Tietysti, jos koeajaessa tai muuten ilmenee jokin oleellinen uusi asia tai vika niin se tietysti voi olla vielä syy miksi hintaa pitäisi muuttaa, mutta itse en jotenkin jaksa niitä selityksiä, että milloin kesärenkaat vaativat uusimista ja mitä se maksaa jos niiden kunto on jo etukäteen selvillä. Mulle on ihan sama miksi ostaja tarjoaa tiettyä summaa. Ehkä se riittää tai sitten saa vastaehdotuksen.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

Comment

• protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

No eihän huutokauppakeisarikaan kerrasta kauppoja kättele vaan aina sama show viikosta toiseen vaikka on tehnyt samaa hommaa vuosikymmeniä. Semmosta se on kun haetaan sitä kompromissiä mikä harmittaa vähän kumpaakin. Ihan sama mikä se tuote on ja onko kyse kympeistä vai tonneista.

Comment

• GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3026
                    • Sjundeå

Originally posted by lj123 View Post
                    Itse en montaa autoa ole ostanut tai myynyt, mutta pahimpia on omasta mielestä me ostajat, jotka ensin tinkaavat puhelimessa ja jos sopii hinnan niin sitten aletaan kuitenkin tinkaamaan paikanpäällä lisää.
                    Tää on kyllä jotenkin rasittavaa. Kahteen kertaan tinkaaminen. Pienet hieromiset sikseen Tottakai mutta joskus se itse tapaaminen alkaa sitten sillä että "mehän puhelimessa hoijettii ne löysät siittä hinnasta pois niin aletaas ny kattoo sit että millä tää lopulta lähtee".

Meitä on moneksi kyllä. Itsekin saatan puhelimessa kysyä vaikka että "olisko tää (esim 6900€ pyynti) kuuden tonnin auto suoralla kaupalla?" Ja jos se käy niin sitten paikan päällä se on sillon se mikä on sovittu. Jos auto ei vastaa odotuksia niin sitten se vaan jää ostamatta.

Ja edelleenkin ärsyttää se viimisen hinnan pyytäminen ilman omaa näkemystä. Sitten parhaimmillaan hermostutaan kun sanon että älä laita mua itteni kanssa tinkaamaan vaan kerro millä olisit valmis ostamaan. Kai siinä on sit se pelko että saattaisin myydäkin. Tai sitten tarjotaan ihan hassuja.
                    On sitä joskus tullut sekin todistettua kuinka nopeasti voi ihminen viedä kädet selän taakse ja alkaa ämpyilemään. Olin taannoin kauppatuulella ja olisin hyväksynyt esitetyn tarjouksen ja lyömässä kättä päälle niin hujauksessa meni vastapuolen kädet selän taakse ja alkoi se änkytys kuinka "tarskäyräkattoonykstoinenkiviä".
                    -22 Lexus ES300h
                    -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7516
                      • Jyväshyvä

Joillekin on käsittämättömän vaikeaa ymmärtää että jos ensin kysytään tiukkaa hintaa ja se kerrotaan niin se silloin on todellakin tiukka.

Eikös siinä myyjä menetä kasvonsa jos ensin kysytään tiukkaa hintaa ja sitten tarjotaan selvästi alle sen ja pitäisi vielä muka tehdä se kompromissiratkaisu siihen välille :think
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3095

Originally posted by MajorDrake View Post
                        Joillekin on käsittämättömän vaikeaa ymmärtää että jos ensin kysytään tiukkaa hintaa ja se kerrotaan niin se silloin on todellakin tiukka.

Eikös siinä myyjä menetä kasvonsa jos ensin kysytään tiukkaa hintaa ja sitten tarjotaan selvästi alle sen ja pitäisi vielä muka tehdä se kompromissiratkaisu siihen välille :think
                        Tästä tuleekin mieleen vanteiden ostattelija muutaman vuoden takaa. myyjänä annoin tiukan hinnan, kun ostajana sitä kysyit ja yritit tinkiä vielä siitäkin.
                        Ei menny kasvot. huh ;-)
                        Kulkineet/projektit:

640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

• suffeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 559
                          • JKL

Kyllähän autokauppa on joskus todella rasittavaa, mutta joskus on myös aika helppoa ja hauskaa! Aikoinaan ostin yhden audin. Kun menin autoa katsomaan, niin myyjän lähes ensimmäiset sanat oli:"sulla kävi tuuri kun mun on pakko myydä tämä." Jaa, noh, siitä voi tyhmempikin tajuta, että tinkivaraa on reilusti! Ostin siis auton hyvään hintaan. Auto myyntiin sitten joskus vuoden päästä. Auto ehti olla myynnissä muutaman viikon enkä saanut yhtään kyselyä. Jostain syystä otin sen pois myynnistä ja kun seuraavan kerran laitoin myyntiin, niin heti tuli soitto: "...voi että mää säikähdin, että tää meni jo kun JUST tälläisen mää haluun!!" Hinnasta ei siis tarvinnut tinkiä Tai hyvitin vaihtoautosta 500e ja myin sen muutaman päivän päästä ekalla näytöllä, täysin tinkimättä 1000 eurolla
                          ------
                          G31 530d

Comment

• AEP
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 216
                            • Hämeenlinna

Käyttöauto pitäisi myydä, oli jo aikaisemmin toinen ilmoitus ja nyt tämä uusi. Yhteydenottoja tekstiviesti tinkimisiä ja typeriä vaihtotarjouksia lukuunottamatta ei juurikaan ole tullut. Mikä ihme tuossa tökkii? Auto kuvien mukaisessa perus siistissä kunnossa ja väitän että ensimmäinen kuka autoa viitsii saapumaan katsoa ottaa sen mukaansa, hinta kuitenkin varmaan saadaan kohdalleen.
                            L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                            E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

E39 B10 -02 Touring Titansilber
                            E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                            E46 318i -98 Sedan Farngrün
                            E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                            E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

Comment

• A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

Originally posted by AEP View Post
                              www.nettiauto.com/8572051

Käyttöauto pitäisi myydä, oli jo aikaisemmin toinen ilmoitus ja nyt tämä uusi. Yhteydenottoja tekstiviesti tinkimisiä ja typeriä vaihtotarjouksia lukuunottamatta ei juurikaan ole tullut. Mikä ihme tuossa tökkii? Auto kuvien mukaisessa perus siistissä kunnossa ja väitän että ensimmäinen kuka autoa viitsii saapumaan katsoa ottaa sen mukaansa, hinta kuitenkin varmaan saadaan kohdalleen.
                              Kyllä tuo mulle kelpais Jos e90 menee huomenna kaupaksi niin tämä on yksi vaihtoehdoista. Mitä ilmotukseen tulee, kuvat perus ok, tietoja huolloista yms ainakin itse vähän kaipailisin. Mutta kysymällähän ne selviää, katotaan mihin päädyn, voipi olla että soittelen loppuviikosta
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

Originally posted by lj123 View Post

Tietysti, jos koeajaessa tai muuten ilmenee jokin oleellinen uusi asia tai vika niin se tietysti voi olla vielä syy miksi hintaa pitäisi muuttaa, mutta itse en jotenkin jaksa niitä selityksiä, että milloin kesärenkaat vaativat uusimista ja mitä se maksaa jos niiden kunto on jo etukäteen selvillä. Mulle on ihan sama miksi ostaja tarjoaa tiettyä summaa. Ehkä se riittää tai sitten saa vastaehdotuksen.
                                Tämä on kyllä käsittämätöntä ja raivostuttavaa, kuten myös se että moni ostaja pitää itsestäänselvyytenä että myyjä on huutavassa rahapulassa ja eroon on päästävä hinnalla millä tahansa heti!
                                Yhden Mersun ostajan olen passittanut lähtemään em. takia, alkoi tinkaamaan sovittua hintaa ilman mitään perustetta niin vastasin että ei kiitos ja tämä oli tässä, asiaan vaikutti toki ostajan yltiö ylimielinen asennekkin!
                                Sanoi sitten että maksaa sovitun hinnan mutta totesin kylmän rauhallisesti että juurihan kerroit että auto ei ole sen arvoinen joten ei kannata maksaa :think

Olin ehkä sen ainoan kerran "kyrpä myyjä", mutta niin oli ostajakin
                                Itki vielä Mersuforumille tai Meselle (en muista kummalle) asiasta ja jäi se vähän itseäkin harmittamaan mutta paloi käpy ja that's it

Joku roti kaupanteossakin pitää olla!
                                Last edited by Jube; 24-01-2017, 15:16.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡