Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En tiiä vaikeudesta, mut n1kk meni myydessä tonnin luokassa olevaa e39 iä, toki hintapyyntö oli aluks hiukan kova, mut ostaja löytyi ja sovittuun hintaan myös möin, vaikka tuli 2h ennen sovittua kaupankäyntiä 300e korkeampi tarjous, mutta ostaja oli jo tulossa kauempaa linja-autolla niin en viittiny ohi myydä.. Ja kaupankäynti tapahtui sähköpostilla/txt, ainoastaan soitto siinä vaiheessa, mistä tulen hakemaan ja toi myös kotia koeajollaToivottavasti ostajakin tyytyväinen autoon.
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostEn tiiä vaikeudesta, mut n1kk meni myydessä tonnin luokassa olevaa e39 iä, toki hintapyyntö oli aluks hiukan kova, mut ostaja löytyi ja sovittuun hintaan myös möin, vaikka tuli 2h ennen sovittua kaupankäyntiä 300e korkeampi tarjous, mutta ostaja oli jo tulossa kauempaa linja-autolla niin en viittiny ohi myydä.. Ja kaupankäynti tapahtui sähköpostilla/txt, ainoastaan soitto siinä vaiheessa, mistä tulen hakemaan ja toi myös kotia koeajollaToivottavasti ostajakin tyytyväinen autoon.
Toisaalta, eipä Suomen kansa omaa lakiaan tunnekaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTällaisessa "ohimyyntitapauksessahan" olisi kyse laittomasta yksipuolisesta kaupan purkamisesta. Kumma, että se on niin vieras asia Suomen kansalaisille.
Toisaalta, eipä Suomen kansa omaa lakiaan tunnekaan.
Tämä on täysin totta.
Mulle on vuosien varrella käynyt foorumilla 2 kertaa niin, että olen soittanut ja sopinut kaupan. Seuraavana päivänä lähtenyt hakemaan ja soittanut matkalta niin on alettu änkyttämään, että 'mä myin sen, ku kaveri tarjosi 200 euroa enemmän'?!? En ymmärrä tuollaista lainkaan. Paras ja röyhkein näistä kahdesta on se, kun saman auton ohi ostanut tarjosi samaa autoa kuukautta myöhemmin tuplahinnalla ja kirjoitti vielä, että sä olit kuulemma tätä ollut aiemmin ostamassa. Ja tämä sama kaveri on autoa tarjonnut 3 viimeisen vuoden aikana jo triplahinnallakin mulle. Joka kevät ja joka syksy. Nykyään en jaksa edes reagoida.
Mutta siis joo, mulle itselleni on aivan sama vaikka seuraava ostaja tarjoaisi jostain autosta 10000 euroa enemmän, jos kauppa on sovittu niin se ON SOVITTU, hamekankaita puheiden pyörtäjille. Ja kyllä, tämä aihe jaksaa mennä tunteisiin aina vaanIsillä on
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View Post
Mutta siis joo, mulle itselleni on aivan sama vaikka seuraava ostaja tarjoaisi jostain autosta 10000 euroa enemmän, jos kauppa on sovittu niin se ON SOVITTU, hamekankaita puheiden pyörtäjille. Ja kyllä, tämä aihe jaksaa mennä tunteisiin aina vaan.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View Post
Mutta siis joo, mulle itselleni on aivan sama vaikka seuraava ostaja tarjoaisi jostain autosta 10000 euroa enemmän, jos kauppa on sovittu niin se ON SOVITTU, hamekankaita puheiden pyörtäjille. Ja kyllä, tämä aihe jaksaa mennä tunteisiin aina vaan
Comment
-
-
Onhan sitten niitäkin myyjiä kun kaupat on sovittu niin eipä tule koskaan tilinumeroa mihin rahat voisi siirtää. Tai noudosta tai lähetyksestä sopia. Eli ei ole pokkaa edes kertoa, että myikin toiselle. Kiinni kun ei saa millään mistään numerosta tai meilistä.
Ja jos rahat on niin vähissä, että pahimmillaan kymppien vuoksi tekee oharit tai autoissa parin sadan euron vuoksi niin ei hyvin mene.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Toinen ääripää on sitten se että "juujuu, minä otan tämän ja tulen hakemaan vielä tänään". No ei sitten tullut, ja ostajia oli jonoksi asti kun vaimon ylimääräistä pikkuvikaista Yarista myin. Sen verran kuitenkin pidin kiinni siitä, ja soitin pariin otteeseen kaverille varmistaakseni että on tulossa hakemaan, mutta ei kiinnostanut vastata. Siitä pari tuntia niin ilmoitin seuraavalle jonossa että voi tulla hakemaa. Alkuperäisestä ostajaehdokkaasta ei koskaan kuulunut enää.
Mitä opitaan - kauppa on tehty vasta kun rahat on kädessä.
Comment
-
-
Originally posted by Aanold View PostToinen ääripää on sitten se että "juujuu, minä otan tämän ja tulen hakemaan vielä tänään". No ei sitten tullut, ja ostajia oli jonoksi asti kun vaimon ylimääräistä pikkuvikaista Yarista myin. Sen verran kuitenkin pidin kiinni siitä, ja soitin pariin otteeseen kaverille varmistaakseni että on tulossa hakemaan, mutta ei kiinnostanut vastata. Siitä pari tuntia niin ilmoitin seuraavalle jonossa että voi tulla hakemaa. Alkuperäisestä ostajaehdokkaasta ei koskaan kuulunut enää.
Mitä opitaan - kauppa on tehty vasta kun rahat on kädessä.vähän aina varauksella noihin "tarjoon tän verran, haen huomenna", joskus näköjään nekin onnistuu
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by Hastra View PostOnko kenelläkään kokemuksia autolle.com (takuulle.com) myyntitilistä? Soittivat omasta ja tarjosivat omaa myyntitiliään. Rahallisesti tarjous vaikutti hyvältä ja sopimus on 6vko, jossei mene kaupaksi saan jatkaa omaa myyntiä eikä maksa minulle mitään.
Soittanut myyjä oli todella asiallinen + mukava. Homma sujui hyvin, hinta ok ja auto kävi K1 tarkastuksessa -> puhtaat paperit ja auto myyntiin. Eivät kuitenkaan saaneet autoa myytyä, eivätkä minuun olleet missään vaiheessa yhteydessä (kahdesti laitoin sähköpostia, että onko autosta ollut kyselyjä yms. -> ei vastausta). Olisin ollut valmis tiputtamaan minulle jäävää hintaakin alaspäin, mutta ei tosiaan minkäänlaista kontaktointia saati vastausta. Laitoin nyt sitten spostia että ottakaa pois myynnistä, myyn mieluummin itse tai pidän auton itselläni.
Vähän jäi itselle paska maku. Nyt näkyy auto nettiautossa vielä kaikenlisäksi myytynäJepjep. Varmasti olisi jäänyt parempi kuva, jos auto olisi mennyt myydyksi ja rahat olisi saanut näppiin. Mielestäni heidän tekemä myynti-ilmoitus oli tekstiltään ja kuviltaan aivan paska, vaikka tarjosin omiakin kuvia mukaan. Noh näin tällä kertaa
Comment
-
-
Myin tuossa jokunen aika sellaisen huutokauppa ostoksen ylimääräisenä pois nurkista. Auton pyyntihinta oli 4800€. Nuori kaveri soitteli ja kyseli autosta kaikkea asiallista mitä ilmoituksessa ei ollut. Pientä tinkiä ja sovittiin puhelimessa (näkemättä) kaupat edellytyksenä,että auto on ilmoituksen kunnossa.
Koska kaveri halusi varata auton ja hakea sen vasta viikon loppuna,kun pääsee intistä lomalle. Sovittiin,että 100€ tilille,niin varaan auton. (muuten en varaile). Ja laitan myynti-ilmoituksen varattu-tilaan heti. Jos/kun kaveri noutaa auton sovitusti,niin vasta sitten poistan ilmoituksen. Ja näin homma hoidettiin. Pari kyselyä tuli varausaikanakin,mutta pyysin soittelemaan seuraavalla viikolla jos auto sattuisi vielä löytymään. Alikersantti haki auton ja kaupat tehtiin loppuun jopa ilman koeajoa. Eli tässä oli sopivasti luottamusta molemmin puolin. Harvoin onnistuu kaupat näin helpolla,vaikka halpa vessa olikin kyseessä.Last edited by Heguli 31; 08-03-2017, 15:06.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostVastaampa nyt tähän, kun oma auto kävi läpi tuon prosessin.
Soittanut myyjä oli todella asiallinen + mukava. Homma sujui hyvin, hinta ok ja auto kävi K1 tarkastuksessa -> puhtaat paperit ja auto myyntiin. Eivät kuitenkaan saaneet autoa myytyä, eivätkä minuun olleet missään vaiheessa yhteydessä (kahdesti laitoin sähköpostia, että onko autosta ollut kyselyjä yms. -> ei vastausta). Olisin ollut valmis tiputtamaan minulle jäävää hintaakin alaspäin, mutta ei tosiaan minkäänlaista kontaktointia saati vastausta. Laitoin nyt sitten spostia että ottakaa pois myynnistä, myyn mieluummin itse tai pidän auton itselläni.
Vähän jäi itselle paska maku. Nyt näkyy auto nettiautossa vielä kaikenlisäksi myytynäJepjep. Varmasti olisi jäänyt parempi kuva, jos auto olisi mennyt myydyksi ja rahat olisi saanut näppiin. Mielestäni heidän tekemä myynti-ilmoitus oli tekstiltään ja kuviltaan aivan paska, vaikka tarjosin omiakin kuvia mukaan. Noh näin tällä kertaa
Ihme touhua! Vieläkään en ole saanut mitään vastausta ko. firmalta.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostNo mitäs vittua? Hävisi myynnistä ensin "Myyty" -tekstillä ja nyt ilmestynyt VANTAAN listalle 500€ halvempana??? Nyt lähti toinen sposti että auto pois ja heti myynnistäIhme touhua! Vieläkään en ole saanut mitään vastausta ko. firmalta.
-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Comment