Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    Originally posted by BeamR View Post
    myynti-ilmo harvinaisen rehellisen oloinen
    "Reparierter Unfallschaden"
    tuo lienee pakkokin kertoa sikäläisen ilmoituspolitiikan mukaan?, pikkasen turn-off toki muttei sinänsä mikään syy jättää ostamatta jos muutoin on vastine rahalle kohdallaan. Jos tuollaista on ostamassa ja alkaa nirsoilee ruksattujen optioiden suhteen - pitää varautua joko paksuun lompakkoon tai pitkään kyttäilyyn, minkä lomassa voi sitten tuskaansa purkaa ostamisen sietämätön vaikeus topic:iin

    Itellä kyllä hotsittais säilöä korjuun jokin vähän ajettu 3- tai 5-sarjalainen 3-litrasella bensapadalla (vapari, vapari...) ja manuaalina - niiden myötä loppui kuitenkin eräs aikakausi BMW:ltä. Viimeiset E9x tehty vissiin 2011 ja F1x 2012?

    Eikö siitä nettiauton E91:stä voisi myydä ainakin ne Alpinan vanteet erikseen kuikkaan ja ruuvata hintaa alas?
    Last edited by HC91; 31-01-2018, 07:08. Reason: sano ei intterkuurelille
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by HC91 View Post
      "Reparierter Unfallschaden"
      tuo lienee pakkokin kertoa sikäläisen ilmoituspolitiikan mukaan?,
      Edellytykset on yksi asia, käytäntö kokonaan toinen. Ihan itsekin ollut katsomassa kolaroimattomaksi mainostettua ysiykköstä, josta näki pienellä tutkailulla, että oikea kylki oli tehty uusiksi.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Samii-
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 679
        • Klaukkala

        Originally posted by pyroz View Post
        - Autosi ei ole 2008 mallia, vaan 2007
        - Ei ollenkaan iDrivea
        - Kilsat jo ehtoolla
        - "Harvinainen ja haluttu" mainittu turhan monta kertaa
        - Ilmoituksessa tyhjiä rivejä niin että silmiä sattuu
        - Esim. LCI M-sport 325i:tä saa runsaasti Saksasta. Ei ole samat tehot, mutta tuoreempaa tekniikkaa ja paremmilla varusteilla
        Juu korjasin 2007 ja muokkaan paremmaksi ilmotusta..


        10,5k€ pyyntö, mittarilukema alle 200tkm, tuohon veroja 2,5-3k€. Tinkii ostaessa 500€ niin kilvitettynä ollaan turvallisesti alle neljäntoista.
        Bonuksena tulee parempi varustelutaso.

        Tuohon viellä tuonti kustannukset vai 500€ noita tuodaa tuolta?

        Mitä jos joku haluu vaan lemans blaun värillä niin löysin yhen yhtä samanlaisen euroopasta myynnissä.


        Last edited by Samii-; 31-01-2018, 07:29.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Samii- View Post


          Tuohon viellä tuonti kustannukset vai 500€ noita tuodaa tuolta?

          Mitä jos joku haluu vaan lemans blaun värillä niin löysin yhen yhtä samanlaisen euroopasta myynnissä.


          https://www.autoscout24.com/offers/b...3-e350040a13d0
          Tuohon tuontikuluasiaan en ota kantaa, niistä on täällä muutama vuosi sitten riidelty ihan tarpeeksi. Kaikkea muuta saa paitsi ajettuja kilometrejä takaisin, mulle ainakin toi lähes 100tkm ero olisi helposti 500€ arvoinen.

          Mitä jos joku haluaa navin?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Kyllähän se oma miina voi olla maailman harvinaisin kun ei yhtään samanlaista löydy, jos vaikka puuttuis navin lisäksi ilmastointikin niin sitten vasta harvinainen olisikin. Voisin kuvitella että E9x:ssäkin manuaalit alkaa oikeasti arvoaan nostamaan automaatteihin nähden vasta sitten kun ne ovat kunnolla harrasteautoiässä, kuten nyt on E46:n kanssa käynyt.

            Itse olen käytettyä hankkiessa realistinen värien ja varusteiden suhteen; jos joku tietty juttu on ihan pakko olla niin muista joutuu useimmiten tinkimään. Sitten jos on ihan kaikki mitä vois haluta ja vielä vähän päälle niin saattaa hintapyynti suunnata ajatukset muualle. Itse en näkisi navitonta E91:tä kuitenkaan sellaisena mikä olisi juuri tietyn värin takia pakko saada. Toki se navin retrofittaus kojetaulunvaihtoineenkin voi olla helpompi/halvempi kuin värin retrofittaus, mutta jos valmista pakettia hakee...
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • Samii-
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 679
              • Klaukkala

              Originally posted by BeamR View Post
              Tuohon tuontikuluasiaan en ota kantaa, niistä on täällä muutama vuosi sitten riidelty ihan tarpeeksi. Kaikkea muuta saa paitsi ajettuja kilometrejä takaisin, mulle ainakin toi lähes 100tkm ero olisi helposti 500€ arvoinen.

              Mitä jos joku haluaa navin?
              Nii maku asioita ja niistä ei voi kiistellä.


              Tosiaa tuo on ollu nyt yhteensä puolitoista kuukautta myynnissä. Ei tuo eber mikää halpa ole mikä tuossa on plussaa. En laske tuosta enää hintaa enkä myy vanteita vaikka kaksi kaveria soitteli että myynkö vanteet viikko sitte.

              Tiesin että vaikee tuo on myydä kilometrejen takia mutta kaikki toimii niin kuin pitää.
              Last edited by Samii-; 31-01-2018, 08:25.

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                Originally posted by BeamR View Post
                Kerro lisää näkemyksestäsi? Siisti auto, kuskin penkissä sporttipenkillw normikulumat (omassa suomihärvelussä oli 180tkm kohdalla samanlainen), myynti-ilmo harvinaisen rehellisen oloinen (oli mullakin yksi ovi vaihdettu, koritakuuseen, ja yleensä noista korjauksista ollaan aivan hiljaa). yksityinen myyjä ja mukaan tulee winterreifet joten tuota mä menisin ainakin katsomaan jos tuollaista etsisin.
                Nämä on vain omia näkemyksiäni,
                auto on kolaroitu parkkipaikalla kuskin puoli ja ajossa vänkärin kylki, kuten myyjä kertoo.

                Moottori nakuttaa, tiedän kyllä n52:n nakutuksen, myyjä kertoo autolla ajettavan päivittäin 60km? Herää väkisinkin mieleen että remppaa pukkaa piakkoin.

                Huoltokirjasta ei mitään mainintaa, auto on yksillä renkailla eli niillä 17" kitkoilla, no se ei toki ole miinus itsessään jos hinta on kohdallaan.

                Penkin kunto ei olis itsellä ostomatta jättämisen peruste tuossa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1811
                  • N/A

                  Originally posted by Samii- View Post
                  Nii maku asioita ja niistä ei voi kiistellä.

                  Tosiaa tuo on ollu nyt yhteensä puolitoista kuukautta myynnissä. Ei tuo eber mikää halpa ole mikä tuossa on plussaa. En laske tuosta enää hintaa enkä myy vanteita vaikka kaksi kaveria soitteli että myynkö vanteet viikko sitte.

                  Tiesin että vaikee tuo on myydä kilometrejen takia mutta kaikki toimii niin kuin pitää.
                  Itselläni tökkii ilmoituksissa amis-suomenkieli. No eihän se kaupan este ole, mutta ei kyllä plussakaan.

                  Lisäksi:
                  "Bmw:tä on huollettu hyvin ja oem osilla"
                  "oem hengessä pidetty"
                  "bilstein sport iskunvaimentimet taakse"
                  "hella jarrulevyt"
                  "hella sisäpuhallin moottori"
                  "bilstein sport iskunvaimentimet"
                  "febi bilstein tukivarret eteen"
                  "236tkm castrol fst 5-30 öljyt koneeseen."
                  "243tkm shell helix ultra 5-30 öljyt koneeseen"

                  Jos myyjä sanoisi minulle, että autoa on huollettu OEM osilla, niin olettaisin autossa käytetyn yksinomaan alkuperäisosia.

                  Toisekseen, hienoahan se on, että öljyjä on vaihdettu 7tkm välein. Herättää tosin kysymyksen, miksi? Ihan huoltamisen ilostako? Ehkäpä.

                  Kolmanneksi, minua aina ihmetyttää tämä M Sport hehkutus, kun lähestulkoon jokaiseen yli 200tkm autoon on kuitenkin vaihdettu joku ihme madallussarja tilalle. Minulle M Sport varustelun tärkein osa on juurikin alusta. Tämän auton kohdalla nyt sen verran plussaa, ettei kuitenkaan ole Ta Techiin tms. sorruttu.

                  Mitä pitkiin myyntiaikoihin tulee, niin ei heti tule mieleen 2000-luvulla valmistettua BMW:tä, joka seisoisi myynnissä mistään muusta syystä kuin liian korkean hinnan vuoksi. Tai hetkinen, Z8 voi olla poikkeus; kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän tusinapelejä :think
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Samii-
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 679
                    • Klaukkala

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Itselläni tökkii ilmoituksissa amis-suomenkieli. No eihän se kaupan este ole, mutta ei kyllä plussakaan.

                    Lisäksi:
                    "Bmw:tä on huollettu hyvin ja oem osilla"
                    "oem hengessä pidetty"
                    "bilstein sport iskunvaimentimet taakse"
                    "hella jarrulevyt"
                    "hella sisäpuhallin moottori"
                    "bilstein sport iskunvaimentimet"
                    "febi bilstein tukivarret eteen"
                    "236tkm castrol fst 5-30 öljyt koneeseen."
                    "243tkm shell helix ultra 5-30 öljyt koneeseen"

                    Jos myyjä sanoisi minulle, että autoa on huollettu OEM osilla, niin olettaisin autossa käytetyn yksinomaan alkuperäisosia.

                    Toisekseen, hienoahan se on, että öljyjä on vaihdettu 7tkm välein. Herättää tosin kysymyksen, miksi? Ihan huoltamisen ilostako? Ehkäpä.

                    Kolmanneksi, minua aina ihmetyttää tämä M Sport hehkutus, kun lähestulkoon jokaiseen yli 200tkm autoon on kuitenkin vaihdettu joku ihme madallussarja tilalle. Minulle M Sport varustelun tärkein osa on juurikin alusta. Tämän auton kohdalla nyt sen verran plussaa, ettei kuitenkaan ole Ta Techiin tms. sorruttu.

                    Mitä pitkiin myyntiaikoihin tulee, niin ei heti tule mieleen 2000-luvulla valmistettua BMW:tä, joka seisoisi myynnissä mistään muusta syystä kuin liian korkean hinnan vuoksi. Tai hetkinen, Z8 voi olla poikkeus; kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän tusinapelejä :think

                    Entinen omistaja oli vaihtanut ilman öljyn kulutusta 25000km välein ja ittellä on se periaate että vaihdan talvelle omat öljyt ja kesälle omat tai 10tkm välein. Tuossa sattu olemaan samaa aikaa muuta huoltoa niin päätin vaihdattaa talveksi uudet öljyt kun auto seisoo paljon kun ajan toisella autolla turhat ajelut. Auto on ollu mulla vuoden kohta mutta kun olen 204cm pitkä sekä kaksi lasta ja vaimo pitäisi ahtaa autoon yhden 40 kilosen koiran kanssa niin tekee tiukkaa. Amiskieli on amiskieli mutta itte tykkään laittaa tarkasti kaikki.

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1811
                      • N/A

                      Originally posted by Samii- View Post
                      Auto on ollu mulla vuoden kohta mutta kun olen 204cm pitkä sekä kaksi lasta ja vaimo pitäisi ahtaa autoon yhden 40 kilosen koiran kanssa niin tekee tiukkaa.
                      => F11/F07/E70

                      Originally posted by Samii- View Post
                      Amiskieli on amiskieli mutta itte tykkään laittaa tarkasti kaikki.
                      Tarkkuus on pelkästään hyvästä!
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Itse en näkisi navitonta E91:tä kuitenkaan sellaisena mikä olisi juuri tietyn värin takia pakko saada. Toki se navin retrofittaus kojetaulunvaihtoineenkin voi olla helpompi/halvempi kuin värin retrofittaus, mutta jos valmista pakettia hakee...
                        oon varmaan aika yksin mielipiteeni kanssa, mutta mua lähinnä oksettaa noi vanhentuneet infotainment systeemit. Karsee pahka koelaudassa ja layout tuo kyllä heti mieleen sen, että ei olla ihan uuden auton kyydissä. Esimerkiks E90 bemarin ostaisin mielummin ilman idriveä. Mä vähän veikkaan, että jos joku olis onnistunut tilamaan esim. e90 M3:n ilman navia, se saattais olla jopa plussaa, eikä miinusta. Ainahan noihin nintendoihin voi hakata rahaa ja päivitellä niitä vaikka miksi, mutta loppujen lopuksi mulle riittää HF ja audio streamaus ja jollain navin päivityksen hinnalla tilailen mielummin vaikka KW:n parempaa alustaa. Mulle noiden vessojen ajo-ominaisuudet menee kirkkaasti sen edelle, näkyykö sähköpostit auton ruudulla ja tuleeko facebookin tilapäivitykset autoon...

                        Muutenkin näiden myyminen on kyllä yhtä tuskaa esim. Mersuihin verrattuna. Mesen ostajat osaa lukea, ne tulee kaupoille rahan kanssa ja vievät auton, jos se on sitä mitä piti. Toista on Bemujen kanssa. Ensin tsättäät jonkun kanssa viikkotolkulla ja sitten lopuksi ne keksii, että hemmetti kun tuosta puuttuu joku tietty varuste. Se kyllä olis selvinny ilmoituksestakin... Sitten on nää zippinetto-urveltajat. Ajaa itse jollain j**suksen vanhalla 520i:llä jossa kilsoja yhden avaruusmatkan verran. Sen jälkeen kitistään netissä, kun köyhät ostaa paskasti varusteltuja autoja ja siitä ruosteen runtelemasta vitosestakin on vielä osaria jäljellä. Menis sitten itte vaan tilaamaan sitä sopivaa uutta. Tätä ei oo osoitettu kenellekkään erityisesti, mutta onpahan tullut asia taas tutuksi viimeaikoina moneen otteeseen. Ei mulla muuta
                        Last edited by Juppe; 31-01-2018, 13:50.

                        Comment

                        • 33d
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 452
                          • Finland

                          Originally posted by Juppe View Post
                          oon varmaan aika yksin mielipiteeni kanssa, mutta mua lähinnä oksettaa noi vanhentuneet infotainment systeemit. Karsee pahka koelaudassa ja layout tuo kyllä heti mieleen sen, että ei olla ihan uuden auton kyydissä. Esimerkiks E90 bemarin ostaisin mielummin ilman idriveä. Mä vähän veikkaan, että jos joku olis onnistunut tilamaan esim. e90 M3:n ilman navia, se saattais olla jopa plussaa, eikä miinusta.
                          Et oo. Meinasin itse jo kommentoida että vähän marginaalijuttua ottaa mielummin ilman navia, mutta e9x malleissa hieman yleisempää juuri tuon pahkan takia. On tiedossa erittäin hyvin varusteltuja suomi e9x malleja ilman navia ja syynä se että tilaajan mielestä pahka pilaa kojelaudan.

                          E9x alkupään mallit sillä paskalla idrivellä niin mielummin olisin ilman ja kliinillä kojelaudalla.

                          Comment

                          • 33d
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 452
                            • Finland

                            Originally posted by Juppe View Post

                            Muutenkin näiden myyminen on kyllä yhtä tuskaa esim. Mersuihin verrattuna. Mesen ostajat osaa lukea, ne tulee kaupoille rahan kanssa ja vievät auton, jos se on sitä mitä piti. Toista on Bemujen kanssa. Ensin tsättäät jonkun kanssa viikkotolkulla ja sitten lopuksi ne keksii, että hemmetti kun tuosta puuttuu joku tietty varuste. Se kyllä olis selvinny ilmoituksestakin... Sitten on nää zippinetto-urveltajat. Ajaa itse jollain j**suksen vanhalla 520i:llä jossa kilsoja yhden avaruusmatkan verran. Sen jälkeen kitistään netissä, kun köyhät ostaa paskasti varusteltuja autoja ja siitä ruosteen runtelemasta vitosestakin on vielä osaria jäljellä. Menis sitten itte vaan tilaamaan sitä sopivaa uutta. Tätä ei oo osoitettu kenellekkään erityisesti, mutta onpahan tullut asia taas tutuksi viimeaikoina moneen otteeseen. Ei mulla muuta
                            Ihmetellyt että miks ei oo 330i kadonnut nettiautosta? Niin moni noita ettinyt että mikä mättää, kai sitä on katsomassa käyty? Väärä väri vai näädäkarkotinko puuttuu vai pitäskö se saada alle kympillä

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Emmä tiedä, eikä sillä oo just nyt edes väliä. Ei se ainakaan kunnosta ole kiinni. Varmaan se on kallis ja onkin. Toisaalta jos tommosen haluaa, niin siitä vaan koittamaan onnea. Ei noita ilman saa edes Japanista ja Saksassakin kaikki asialliset vähän ajetut kympin korvilla. Siihen veroa ja hakukulua niin eipä tuosta olla kaukana. 325 on huomattavasti halvempi ja semmosen varmaan olisin itsekin ostanut, ellen olis omistanut jo aiemmin 330i:tä. Se puoli litraa tilavuutta tekee ihmeitä tolle koneelle. Mä nyt vaan halusin tommosen talveksi ja maksoin sen, minkä se vaati. Prefacelift e90 ei ollut edes vaihtoehto. Jos menee niin menee, mut ekaa kertaa oon vähän fiilispohjalla auton myymisen kanssa, kun joku käyttis pitää olla ja tuo toimii oikein hyvin. Jos jostain ponnahtais vaihturiksi siisti alfa mito tai e36 niin vois ehkä harkita. Mut mä en osta +150tkm ajettuja, niin sen e36:n voi unohtaa jo siinä kohtaa . Kyselijöitä on riittänyt, mutta ilmeisesti Turkuun on aika vaikea päästä. No talveakin on jäljellä ja porsas on vielä palasina tallissa, niin eipä tuolla hätä ole.
                              Last edited by Juppe; 31-01-2018, 15:00.

                              Comment

                              • juha77
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 749
                                • Vaasa

                                Originally posted by 33d View Post
                                Et oo. Meinasin itse jo kommentoida että vähän marginaalijuttua ottaa mielummin ilman navia, mutta e9x malleissa hieman yleisempää juuri tuon pahkan takia. On tiedossa erittäin hyvin varusteltuja suomi e9x malleja ilman navia ja syynä se että tilaajan mielestä pahka pilaa kojelaudan.

                                E9x alkupään mallit sillä paskalla idrivellä niin mielummin olisin ilman ja kliinillä kojelaudalla.
                                Epäilisin kyllä idriven poisjättämisen varusteista johtuneen aikoinaan enemminkin sen kalliista hinnasta. Voihan sitä tietysti itselle perustella ulkonäköseikoilla Navigaation lisäksi (karttapäivitys muuten maksoi alle 90€ marmoritiskiltä) parkkitutkanäyttö on todella kätevä verrattuna pelkkään piippailuun. Muutenkin paljon toimintoja joihin näyttöä kaipaa jos sitä ei ole. Eihän se idrive toki täydellinen ole ja naviin kaipaisin kameravaroituksia(saakohan mitenkään?) mutta helpottaa tuo näyttö kyllä "arkea" auton kanssa. Toki jos oikeasti ei mitään tarvetta näille varusteille ole niin valinnanvaraahan varmasti löytyy paljonkin. Makuasioita kuitenkin loppujen lopuksi, ulkonäkö vs. käytännöllisys jne...
                                e90 330ia
                                E36 328i touring
                                Ex:
                                e46 330i touring facelift
                                e46 318ci facelift
                                e36 320i cab M-Sport
                                e36 325i coupe
                                e30 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎