Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jocular
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 478
    • Järvenpää

    Originally posted by Samii- View Post
    Mikä järki noissa tekstiviesti tarjouksissa on kun on tarjottu 9000€-11000€ sekä heti hakua mutta miksi ei voi soittaa niin oisi paljo selkeempi kertoa autosta enemmän.
    Eikös samaa voisi kysyä sulta? :think Vai luulenko väärin mutta taisit laittaa mulle vuosi sitten tekstarilla tarjouksen autosta?

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14311
      • Oulu

      Itse taas tykkään kysellä autosta sähköpostilla, ennen soitteluita. Näin kaikki jää muistiin ja voi verrata muihin mahdollisiin ehdokkaisiin. Jos tämä ei myyjälle kelpaa, niin sitten jää melko varmasti kauppa tekemättä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Originally posted by zener View Post
        Itse taas tykkään kysellä autosta sähköpostilla, ennen soitteluita. Näin kaikki jää muistiin ja voi verrata muihin mahdollisiin ehdokkaisiin. Jos tämä ei myyjälle kelpaa, niin sitten jää melko varmasti kauppa tekemättä.
        Sähköiseen ilmoitukseen tulee yleensä itsekin laitettua ensin viestiä sähköisesti. Jos myyjä ei vastaa tai paluupostissa tulee heti jotain asiatonta, niin sitten seuraavan vaihtoehdon pariin. Nämä "tosiostaja soittaa" paasaajat jaksaa hymyilyttää, viimeisestä 10 autosta, jotka olen itse myynyt, on 9/10 ensin asioitu sähköisesti. Olisi siis itselläkin kalusto vaihtunut aika verkkaisesti, jos en viesteihin olisi reagoinut...

        Comment

        • Juuzmo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 339

          Originally posted by Tojopa View Post
          Sähköiseen ilmoitukseen tulee yleensä itsekin laitettua ensin viestiä sähköisesti. Jos myyjä ei vastaa tai paluupostissa tulee heti jotain asiatonta, niin sitten seuraavan vaihtoehdon pariin. Nämä "tosiostaja soittaa" paasaajat jaksaa hymyilyttää, viimeisestä 10 autosta, jotka olen itse myynyt, on 9/10 ensin asioitu sähköisesti. Olisi siis itselläkin kalusto vaihtunut aika verkkaisesti, jos en viesteihin olisi reagoinut...
          Itse myös asioin ennemmin sähköpostilla autokaupoilla, siinä h-hetkellä sitten tulee soiteltua mutta kätevämpi on kysellä s-postin kautta kun kaikki tieto jää talteen. Yhden auton olen myynytkin täysin sähköpostin kautta ja toisen tekstiviestien. Nämä "tosiostajat soittaa" on ikävän usein ollut niitä jotka soittelee joko lämpimikseen tai tarjoaa jotain ihan älyttömiä, yleensä yrittää tingata hinnasta pois 50% tarjoamalla maksun käteisellä

          Comment

          • Samii-
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 679
            • Klaukkala

            Originally posted by Jocular View Post
            Eikös samaa voisi kysyä sulta? :think Vai luulenko väärin mutta taisit laittaa mulle vuosi sitten tekstarilla tarjouksen autosta?
            Laitoin sähköpostia nettiauton kautta siitä 325d mutta jos mä kysyn tekstiviestillä kyllä mä jatkan siitä enkä jätä vastaamatta sen jälkee kun olen kysynyt.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5220
              • Pirkkala

              Yllättävää miten ootte viestipohjaisen kaupanteon kannalla. Allekirjoitan kyllä, se on tätä päivää mutta juju piilee todennäköisesti siinä, kuinka arvokasta autoa myy.
              Myymäni 3000€ vag oli aika karsea kokemus.
              En muutaman päivän jälkeen enää jaksanut reagoida tekstari tarjouksiin.
              Hullu se on jos ei puolta tarjoo, filisofia tuntui olevan aika monella hakijoita tarjotuilla hinnoilla ei ollut.

              Mutta auto lähti ja sekaan mahtui erittäin mukavia ja asiallisia ostajia. He olivat soittamalla liikkeellä ja tulivat katsomaan autoa.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1760
                • HKI/Orimattila

                Kyllä mun mielestä puhelimessa on kaikista näppärintä toimia. Saa nopeasti käytyä läpi ajoneuvon kunnon ja kaikki kysymykset ja sovittua näytöistä.

                Sitten tietysti jos vaihdossa olis tyrkyttämässä jotain niin helpompaa tehdä viestimuodossa niin vastaanottaja saa heti ymmärryksen siitä mitä olisi ehdotettu :think
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Mietin tässä että en taida olla saanut yhtään autoa myydyksi soittavalle tosiostajalle.
                  Olen kyllä päässyt kuuntelemaan elämäntarinoita puhelimitse autoa myydessä ja vastailemaan aivan älyttömiin kysymyksiin

                  Sen takia aloitankin mieluusti viestillä emaililla.

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1358
                    • Tampere

                    Kyllähän se lienee tätänykyä normaalia että yhteydenotto voi tulla mitä reittiä hyvänsä eikä siitä oikein voi päätellä kuinka potentiaalinen ostaja on kyseessä. Itsekin käytän melko tasapuolisesti kaikkia tapoja. Jos on valmius siltä seisomalta lähteä katsomaan menopeliä, niin tartun luuriin. Jos sitten suunnittelen keikkaa vaikka seuraavalle viikonlopulle, niin saatan lähestyä ensin sähköisesti.

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1493
                      • Ilvola

                      Jess - ny vihdoin pompsahti 1980-l E30 ja E28 hinnat Juuroopas
                      Ny just ei kannata myydä Suomes, ajo Saksaan vaihtoauto...

                      Tosta mun arkikäyttöbimmustaki E28 /535i koneella ja 2-käyttiksestäkin 528i saa jo luokkaa yli 8k€
                      /kattoo ny ... ei kyll noi hinnat ku Juuropassa ny keväällä oo mahollisia!
                      Last edited by tsbmw; 15-04-2018, 17:09.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • D`Artagnan
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 78

                        Originally posted by E39Fin View Post
                        Kyllä mun mielestä puhelimessa on kaikista näppärintä toimia. Saa nopeasti käytyä läpi ajoneuvon kunnon ja kaikki kysymykset ja sovittua näytöistä.

                        Sitten tietysti jos vaihdossa olis tyrkyttämässä jotain niin helpompaa tehdä viestimuodossa niin vastaanottaja saa heti ymmärryksen siitä mitä olisi ehdotettu :think
                        Olen aivan samaa mieltä. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin tekstariralli.
                        Itse myin viime marraskuussa auton (406 Pösö) ja vajaassa viikossa se meni. Laitoin ilmoituksen pelkästään Tori.fi kun Nettiauton chattaajät raivostuttavat. Taisi viisi puhelua ehtiä autosta tulemaan ja ensimmäinen joka tuli paikanpäälle löi kaupat lukkoon. Varsin helppo kauppa siis.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5417
                          • Oulu

                          Originally posted by protoni View Post
                          Kyllähän se lienee tätänykyä normaalia että yhteydenotto voi tulla mitä reittiä hyvänsä eikä siitä oikein voi päätellä kuinka potentiaalinen ostaja on kyseessä. Itsekin käytän melko tasapuolisesti kaikkia tapoja. Jos on valmius siltä seisomalta lähteä katsomaan menopeliä, niin tartun luuriin. Jos sitten suunnittelen keikkaa vaikka seuraavalle viikonlopulle, niin saatan lähestyä ensin sähköisesti.
                          Näi on. Digitalisaatio jne.

                          Itse myin E92:n siten, että keskustelu lähti liikkeelle tulleesta tekstiviestissä jossa luki "onko autossa hyvät kesärenkaat"

                          Ja autoja olen itsekin ostanut aloittamalla viestittelyn spostilla, se kun on kätevää kun ei ole aikaa puhua puhelimessa tunteja päivässä ja toisaalta voi samalla kysymyssarjalla kartoittaa vaikka 5 autoa yhdellä kerralla.

                          Se on toki jokaisen oma asia jos ei jaksa noihin vastauksia naputella, mutta sitten ei pidä valittaa jos bemarin myyminen on sietämättömän vaikeaa Ja toisekseen, kannattaa myös katsoa peiliin ja vähän analysoida sitä omaa nettiauton/torin/minkävaan ilmoitusta. Voisiko siinä kertoa asioita sen verran kattavasti, jotta ihmiset eivät kyselisi typeriä tekstarilla?
                          Last edited by rizzo; 16-04-2018, 17:07.

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7485
                            • Kotona

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Ja autoja olen itsekin ostanut aloittamalla viestittelyn spostilla, se kun on kätevää kun ei ole aikaa puhua puhelimessa tunteja päivässä ja toisaalta voi samalla kysymyssarjalla kartoittaa vaikka 5 autoa yhdellä kerralla.
                            Tämän takia olisi hyvä, että nettiautossa olisi suoraan myyjän sähköposti esillä. Kysymyskenttään ei paljoa mahdu ja tosiaan samat peruskysymykset käyvät moneen autoon. Sitten jos innostus herää ja varsinkin jos menee katsomaan niin tottakait luurilla sovitaan tarkemmat aikataulut. Tänä päivänä joutuu kysymään aika montaa autoa ennenkuin pääsee paikanpäälle, toki on hyviäkin ilmoituksia joista selviää lähes kaikki mahdollinen mutta sitten on näitä "hyvin huollettu, 2 renkaat".
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                            Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                            -

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5417
                              • Oulu

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Tämän takia olisi hyvä, että nettiautossa olisi suoraan myyjän sähköposti esillä. Kysymyskenttään ei paljoa mahdu ja tosiaan samat peruskysymykset käyvät moneen autoon. Sitten jos innostus herää ja varsinkin jos menee katsomaan niin tottakait luurilla sovitaan tarkemmat aikataulut. Tänä päivänä joutuu kysymään aika montaa autoa ennenkuin pääsee paikanpäälle, toki on hyviäkin ilmoituksia joista selviää lähes kaikki mahdollinen mutta sitten on näitä "hyvin huollettu, 2 renkaat".
                              Wat? Siellähän on se "Lähetä viesti" -nappi ja sinne valitsee vaikka "Koeajon" niin voi runoilla miten paljon vaan. Itse aina sinne kopy pasteilin samaa tekstiä.

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7485
                                • Kotona

                                Originally posted by rizzo View Post
                                Wat? Siellähän on se "Lähetä viesti" -nappi ja sinne valitsee vaikka "Koeajon" niin voi runoilla miten paljon vaan. Itse aina sinne kopy pasteilin samaa tekstiä.
                                Nojoo, itse käyttänyt sitä "lähetä kysymys" mutta eikai se email-osoitekaan paha olisi, vaaditaan kuitenkin ilmoituksen jättöönkin. Olkoon sitten vaikka kuvana jos roskapostitusta pelätään..
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                                Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎