Hieno valinta! Olisi hienoa päästä tuollaista joskus testaamaan.
Bemari vaihtuu Teslaan, ehkä!
Collapse
X
-
Originally posted by HTK12 View PostEi tarvitse paljon taaksepäin katsoa, niin oli yli -40C pakkasta pohjoisessa. http://yle.fi/uutiset/3-9388411 .
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostNiinpä niin, 15 tuntia aiemmin oli -29 ja 8tuntia myöhemmin -29. Ei ihan ollut 24h alle -30...
"Lisäksi paikalliset erot niin pysty- kuin vaakasuunnassakin voivat olla huomattavia. Esimerkiksi vahvassa lämpötilan inversiotilanteessa 20 metrin korkeudessa (tyypillinen kerrostalon korkeus) voi olla yli 10 astetta lämpimämpää kuin 2 metrin korkeudella. Vastaavasti maastonmuodot voivat aiheuttaa vaakasuunnassa yhtä suuria eroja jo alle 100 metrin matkalla. Mittarin oma virhe on varsin pieni verrattuna esimerkiksi mittausten edustavuuteen."
Suomalaisessa käyttöohjekirjassa kielletään jättämästä autoa yli 24h, jos pakkasta on enemmän kuin -30C. En siis sano, ettei teslaa kannata ostaa, mutta kannattaa myös tiedostaa sen rajoitukset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Hieno auto ja varmasti hyvä valinta, jaa toki kokemuksia kun pääset autosta naatiskelemaan
4kk jos toimitusaika niin ihan tälle talvelle ei varmasti pääse kertomaan kokemuksia kuukauden putkesta absoluuttisessa nollapisteessä, mutta hei ei se mitään, sopivasti kesäksi raapaisemaan uudenkarheutta.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOnnittelut hankinnasta! Teit mielestäni oikean päätöksen.
Jos Model S:ää ja Mondeota verrataan toisiinsa, yhtä hyvin vierellä voisi laittaa samasta perspektiivistä minkä tahansa saman korimallin ja muotoilun omaavan henkilöauton? Suunnittelijat seuraavat muoti-ilmiöitä myös autoteollisuudessa ja jos tietyt detailit häivytetään muotoilusta pois, saadaan monista automalleista hyvin samannäköisiä.
Ei tuossa audissa ole kyllä yhtään samaa näköä. Tesla on oikeasti todella paljon uuden mondeon ja halpis jaggen näköinen ja nuo linkatut mustan kuvat oli juuri niin kuin esko sanoi vakuumiin käärityn juustopaketin näköisiä
6 sarjan gran coupen näin ekaa kertaa viime viikolla enkä tiennyt että sellaisia on edes ollut olemassa, siinä on ihan helvetin tyylikäs AUTOEi tarvisi montaa kertaa miettiä hakeeko pari vuotta vanhan täyteen ladatun gran coupen vai tilaisiko netistä töpseliin työnnettävän juustopaketin.
Comment
-
Suomalaisessa käyttöohjekirjassa kielletään jättämästä autoa yli 24h, jos pakkasta on enemmän kuin -30C. En siis sano, ettei teslaa kannata ostaa, mutta kannattaa myös tiedostaa sen rajoitukset.
Todellisuudessahan sähköauto liikkuu kylmemmässä kelissä kuin polttomoottorilla varustettu.
Comment
-
Originally posted by TJJ View PostEikös se mennyt niin, että samalla Golfvirta heikkenee ja pohjoiseen tulee jääkausi?
Niin se menee, ehkä. Tarpeeksi kun jäätiköt sulaa pohjoisesta, niin golf virta kylmenee ja sama kierto lähtee taas. Maapallolla on ollut ilmastonmuutoksia jatkuvasti ilman ihmisiäkin.
Comment
-
Originally posted by Hezman View PostLukiessa HTK12 tarinoita pakkasesta tulee tunne että miten se ilmastonmuutos asia oikeen menikään:think
Todellisuudessahan sähköauto liikkuu kylmemmässä kelissä kuin polttomoottorilla varustettu.
Sähköauton heikkous kovassa pakkasessa on sen akku. Polttomoottori liikkuu vielä hyvin kun pakkasta on enemmän kuin -40C (tämä tuli intissä testattua). Testalla varoitellaan pysäköimästä yli 24h jos pakkasta on enemmän kuin -30C, joten sanoisin, että polttomoottori auto viihtyy kylmissä olosuhteissa paremmin kuin Tesla. Toki armeijassa vanhan diiselin käyntiin saaminen oli hieman haastavaa, mutta kyllä ne käyntii sai. Sitten ei ollut enää ongelmia. Tosin harvoin Suomessa on niin kylmä, että se olisi kummallekkaan autolle ongelma. En tiedä miten Teslan akku reagoi, jos se yli -30C pakkasessa yli 24h, mutta luultavasti siihen liittyy joku ongelma kun siitä varoitetaan ohjekirjassa.
Originally posted by TJJ View PostEikös se mennyt niin, että samalla Golfvirta heikkenee ja pohjoiseen tulee jääkausi?
Niinhän ne väittää, että täällä kelit kylmenee. En menisi ihan vielä vannomaan kun katsoo mitkä pakkaset oli esim. jatkosodan aikaan. Ehkä kylmenee tai sitten ei. En vielä ihan kiveen hakattuna faktana tuota Golfvirran pysähtymistä pitäisi.
Originally posted by Puistis View PostJos on varaa ostaa Tesla niin luulisi, että myös kämppä on sen tasoinen että siinä on autotalli. Ei tarvitse pakkasista juurikaan murehtia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pariin otteeseen Teslaa ajaneena ja kyydissäkin tullu istuttua täytyy onnitella valintaa. Ei ne bemarit lopu joten niihin voi aina palaa.
Oma kokemus oli positiivinen, ajatuksen tasolla vierastin ja vastustin sähköautoja. Mut niin se vaan kolahti, 5km riitti käännyttämiseen. Käyttikseks olis loistava, en nää noissa paljoa harrastettavaa.
Teslan jälkeen polttomoottori käyttikset tuntu Nokia 3210:lta älypuhelimien keskellä. Lisää sähköllä kulkevia niin säästyy bensaa harrastamiseen.Last edited by samulis; 09-01-2017, 23:46.ex:R1150GSA, e46 328Ci, e36 318Ti
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostSähköauton heikkous kovassa pakkasessa on sen akku. Polttomoottori liikkuu vielä hyvin kun pakkasta on enemmän kuin -40C (tämä tuli intissä testattua). Testalla varoitellaan pysäköimästä yli 24h jos pakkasta on enemmän kuin -30C, joten sanoisin, että polttomoottori auto viihtyy kylmissä olosuhteissa paremmin kuin Tesla. Toki armeijassa vanhan diiselin käyntiin saaminen oli hieman haastavaa, mutta kyllä ne käyntii sai. Sitten ei ollut enää ongelmia. Tosin harvoin Suomessa on niin kylmä, että se olisi kummallekkaan autolle ongelma. En tiedä miten Teslan akku reagoi, jos se yli -30C pakkasessa yli 24h, mutta luultavasti siihen liittyy joku ongelma kun siitä varoitetaan ohjekirjassa.
Litiumioniakku ei välttämättä vaan enää pysty toimimaan jos se kylmettyy liiaksi. Sille ei tapahdu mitään lopullista vaan auto vaan ei lähde.
Ylikuumeneminen on sellanen joka sitä akkua rapauttaa.
Leviltähän sähköautoja löytyy enemmänkin. Hullu Porosta löytyy Tesla, 2 Leafia, e-NV200, ja niitä Mitsun i-Mievejä. Omistajat kertoo että -42 lämpötilassakin tessukka toimii paremmin kuin entinen Panamera tai Audi. Inttimuistot on oma lukunsa....-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Originally posted by GameOver View PostNissanin kanssa suositellaan ettei pitäisi jättää yli viikoksi ilman latausjohtoa jos pakkasta on enemmän kuin 25 astetta. Tämä sen vuoksi ettei akuston lämmitys (tai oikeammin ehkä jäätymisenesto) söisi akkua tyhjäksi.
Litiumioniakku ei välttämättä vaan enää pysty toimimaan jos se kylmettyy liiaksi. Sille ei tapahdu mitään lopullista vaan auto vaan ei lähde.
Ylikuumeneminen on sellanen joka sitä akkua rapauttaa.
Leviltähän sähköautoja löytyy enemmänkin. Hullu Porosta löytyy Tesla, 2 Leafia, e-NV200, ja niitä Mitsun i-Mievejä. Omistajat kertoo että -42 lämpötilassakin tessukka toimii paremmin kuin entinen Panamera tai Audi. Inttimuistot on oma lukunsa....
No itsellä ei ole vielä ollut suurempia ongelmia autoilussa vaikka joka talvi Itä-Suomessa on pakkasta yli -30C. Joo ovet jäätyy jne., mutta niin ne jäätyy siinä Teslassakin. Bensa-autot on aina lähteneet käyntiin, jos akussa on vaan ollut virtaa, oli lämmityksessä tai ei.
Varmaan Teslassakin voi sen pakkasessa säilyttämisen aiheuttamat ongelmat estää pitämällä sen piuhassa, mutta eipä silloin kyllä mitään ongelmia ole polttomottorillakaan, jos se lämmityksessä pitää. Testallakin joutuu hieman varovammin alkuun ajelemaan kunnes akku lämpenee, tehot on rajuttu olikos se johonkin ~100kw (jossain arvostelussa tästä mainittiin). Samoin akun lataaminen kovalla pakkasella kestää helposti tuplat kesään verrattuna. Polttomoottorin tankkaa samassa ajassa kesällä ja talvella. Kovemmalla pakkasella yhdellä latauksella pääsee noin puolet siitä mitä kesällä jne.
Kuten sanoin kyllä siihen sähköautoonkin liittyy omat ongelmansa talvella. Molemmissa siis puolensa. Itse en vaa ihan fiiliksen takia ostaisi Teslaa. Samalla rahalla saa mielestäni paljon enemmän fiilistä polttomoottorista. Jokaisen omia valintoja, jotka jokainen joutuu itse tekemään.
Ihan rehellisesti kun sanotaan, niin järkiperäisesti ei kyllä pysty perustelemaan laittavansa autoon ~130k€. Paljon halvemmallakin pääsee siirtymään pisteestä a pisteeseen b. Kyse on siis fiiliksestä, ei järkiratkaisuista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Jaa, täällä tehdään eikä meinata!
Jotkut arpoo käytetyn kutosen ostoa useamman threadin verran ja toiset toimii
Mielenkiintoista kuulla pitkän aikavälin kokemuksia, pidähän meitä ajantasalla.
Originally posted by H.Aulakoski View Post
Tunne vei mutta lopulta järki voitti!F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment