Ehdin jo hetken itsekin tuosta Vulvasta innostua mut lopahti kans kiinnostus kun on kiisseli.
On se kumma kun kaikki valmistajat lähtivät aivan väärä jalka edellä suunnittelemaan noita sähköautoja? Rumia, pieniä, tehottomia, muovisia ja kalliita. Eikö kukaan kysynyt myynnistä tai vaikka asiakkailta mikä vois myydä?
Kun Volt eli Ampera tuli markkinoille niin nauroin sille mutta itse asiassa siinä yhdistyy voimalinjan osalta aika toimiva paketti kun suurin osa ajoista pikkuajoa mutta välillä ajaa pidempää. I3 REX oli positiivinen kokemus mutta näytti Berner näyttävän tuolle REX:lle punavaloa uudessa esityksessä. Tuon REX:n kanssa I3 on aika käyttökelpoinen auto kunhan varmistaa että pikalaturit on muistettu täpätä lisävarustelistasta.
Kun tarkemmin miettii niin ehkä tuo volvo voisi sittenkin olla hyvä. Kulutus on matkassa kuitenkin pienempi dieselillä kuin bensalla ja polttoainekin vähän halvempaa. Vaikka erotus jäisi pari satasta tappion puolelle dieselissä vuodessa, niin eihän se maailmaa kaada jos auton saa monta tonnia halvemmalla kuin suomen pyynnit... Tuleehan sitä ajettua dieselillä nytkin ja sähkö/lataus olisi hyvä lisä kun tulossa aurinkopaneelia katolle.
Mitä vaihtoehtoja on välttyä siltä, että ei ostettavassa autossa ei ole isoja piileviä vikoja? Ilmeisesti ainakin seuraavat.
1) BMW Premium Selection -takuulla olevan auton ostaminen
2) Tarjouksen tekeminen ehdollisena ja jonkinlaisen kuntotarkastuksen teettäminen Saksassa, BMW-huollossa. Onko tästä kokemuksia?
Tarkoitus olisi tuoda muutaman vuoden vanha BMW 325 GT. BMW Premium Selection takuun omaavan auton ostaminen olisi ilmeisesti turvallisempaa. Sen ongelma ostajan näkökulmasta (yhdistettynä sen kanssa, että takuun saa vain ilmeisesti BMW-liikkeen myymiin autoihin) olevan se, että se lisää hintaa sellaisen 2,000-3,000 euroa.
Mitä vaihtoehtoja on välttyä siltä, että ei ostettavassa autossa ei ole isoja piileviä vikoja? Ilmeisesti ainakin seuraavat.
1) BMW Premium Selection -takuulla olevan auton ostaminen
2) Tarjouksen tekeminen ehdollisena ja jonkinlaisen kuntotarkastuksen teettäminen Saksassa, BMW-huollossa. Onko tästä kokemuksia?
Tarkoitus olisi tuoda muutaman vuoden vanha BMW 325 GT. BMW Premium Selection takuun omaavan auton ostaminen olisi ilmeisesti turvallisempaa. Sen ongelma ostajan näkökulmasta (yhdistettynä sen kanssa, että takuun saa vain ilmeisesti BMW-liikkeen myymiin autoihin) olevan se, että se lisää hintaa sellaisen 2,000-3,000 euroa.
Myös Europlus takuu on hyvä. Monessa merkkiliikkeen myymässä saa Europlus takuun (12kk), vaikkei 24kk BPS takuuta saisikaan.
Myös Europlus takuu on hyvä. Monessa merkkiliikkeen myymässä saa Europlus takuun (12kk), vaikkei 24kk BPS takuuta saisikaan.
Bemarin oma jatkettu takuu on huomattavasti Europlussaa parempi. Jos autossa on vikaa, voi merkkiliike korjata sen suoraan BMW:n takuuseen, kun taas Europlussalla täytyy käydä näyttämässä, tehdå anomusta, ja korjata vasta sitten kun Europlus on luvannut.
Maahantuonnin yhteydessä maksettavan autoveroon liittyen:
1 Mistä ja miten noin 3-4 vuotta vanhan auton päästöt määritetään? Vaikuttavatko autossa Vuosaaren satamassa maantulohetkellä kiinni olevat renkaat siihen? Myynti-ilmoituksissa päästöille on yleensä annettu vaihteluväli, eikä yhtä arvoa.
2 Vaikuttavatko lisävarusteet, navi, kattoluukku, nahkapenkit ym maksettavaan autoveroon?
Maahantuonnin yhteydessä maksettavan autoveroon liittyen:
1 Mistä ja miten noin 3-4 vuotta vanhan auton päästöt määritetään? Vaikuttavatko autossa Vuosaaren satamassa maantulohetkellä kiinni olevat renkaat siihen? Myynti-ilmoituksissa päästöille on yleensä annettu vaihteluväli, eikä yhtä arvoa.
2 Vaikuttavatko lisävarusteet, navi, kattoluukku, nahkapenkit ym maksettavaan autoveroon?
1. Lähtökohtaisesti EU alkuperämaan rekisteriotteen mukaisesti, jos sieltä vaan päästöt löytyvät. Unohdetaan Japani ja Jenkkituonnit nyt tässä vaiheessa.
2. Varusteet eivät vaikuta kuin alle 2v ikäisessä. (edit: korjattu aivopieru)
Jos rekisteritodistus ei päästöjä kerro, niin miten ne lasketaan esim. seuraavalle autolle?
Type Code 3Y71
E Series F34 ()
Series 3
Type SAT
Steering LL
Doors 4
Engine N47T
Displacement 2.00
Power 160
Drive HECK
Transmission AUT
Colour MINERALGRAU METALLIC (B39)
Upholstery STOFF TRACK/ANTHRAZIT/AKZENT ROT (BEL2)
Onko tietoa, että millä perusteella ne päästöt siihen rekisteröintitodistukseen merkitään? BMW ilmoittaa nettisivullaan, esim että:
BMW 325d Gran Turismo
CO2-Emission 131,0 - 124,0 g/km
Lappu on VIN kohtainen eli ottaa huomioon ne optiot mitä autoon on liukuhihnalla laitettu. Se onko auto käytettynä maahan tullessa enää lähellekään sama nippu osia kun uutena harvoin kiinnostaa ketään muuta kun omistajaa.
Comment