Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnj
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 70
    • Jkl

    Kuinkas nykyään yksityiseltä ostaessa Saksan kilvillä Suomeen ajaminen? Myyjä lupaili, että saisin hänen kilvillään kotiin ajaa. Tarrakilvet varmaan Suomen puolella tarttee, mutta satamaan tai Ruotsin/Tanskan puolelle voisi Saksan kilvillä surutta tulla?
    Ja pitääkö se rek. otteen toinen puoli silloin jättää myyjälle? Riittääkö kopio siitä itselle.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by jnj View Post
      Kuinkas nykyään yksityiseltä ostaessa Saksan kilvillä Suomeen ajaminen? Myyjä lupaili, että saisin hänen kilvillään kotiin ajaa. Tarrakilvet varmaan Suomen puolella tarttee, mutta satamaan tai Ruotsin/Tanskan puolelle voisi Saksan kilvillä surutta tulla?
      Ja pitääkö se rek. otteen toinen puoli silloin jättää myyjälle? Riittääkö kopio siitä itselle.
      Eikös Saksassa kilvet ole henkilökohtaisia eikä autokohtaisia, kuten Suomessa?

      Ihan jo oman mielenrauhan takia kävisin siirtämässä sen omiin nimiin Saksassa myyjän avustuksella. Myyjä pääsee vastuistaan eroon ja sinä voit olla varma ettei auto ole varastettu tms. Saat lisäksi molemmat osat rekisteriotteesta mukaan.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by jnj View Post
        Kuinkas nykyään yksityiseltä ostaessa Saksan kilvillä Suomeen ajaminen? Myyjä lupaili, että saisin hänen kilvillään kotiin ajaa.

        Juu ei.

        Myyjä varmaankin tarkoitti että hän on valmis hommaamaan sinulle ne vientikilvet.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • jnj
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 70
          • Jkl

          Ehkä tosiaan parempi hommata exportit. Myyjältä nimenomaan kysyin molempia vaihtoehtoja ja lupas omat kilvet, mutta ei liene enempi autokauppaa tehnyt, eikä tiedä rekisteröinti koukeroita kovin tarkkaan. Ainakaan vientiautojen suhteen.

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            Keltaiset kilvet maksaa ~100e, joten ei luulisi auton haun olevan siitä kiinni...
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by makkis View Post
              Kiitoksia neuvoista.
              Mitähän muuta dokumenttia voi todisteeksi ottaa kuin passin ja ajokortin?
              Joku virallinen dokkari missä ilmenee nimi, sotu, osoite..Viimeksi hädässä otettiin katsastuskonttorilta faksina lappu omasta autosta
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • jnj
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 70
                • Jkl

                Ehkä siitä kustannuksesta jotenkin saattaa selvitä..😁 Olis vaan näppärää, jos ei tartte paikalliselle kfz-konttorille olemattomalla saksan kielellä lähteä.. Pitää yrittää se myyjä saada innostumaan asiasta. Ajan käyttö vaan suurin ongelma. Aina kiire ja koko ajan jano, vai miten se Alanko aikanaan sanoikaan.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  Originally posted by Janzki View Post
                  Yksityisiltä ok ostaa, monesti haluavat tulla mukaan konttorille, ei pakko läheskään kaikkialla jos luottaa että hoidat rekisteröinnin omiin nimiisi. Muista ottaa dokumentti matkaan jolla voit luotettavasti todistaa asuvasi Suomessa, sillä meidän passi ei tahdo tähän aina riittää !
                  Tähän aiheeseen liittyen sellainen tärkeä huomautus, että usealla paikkakunnalla Saksassa ei onnistu enää rekisteröinti mikäli mukana kilpiä hakemassa ei ole paikallinen henkilö. Tämän rekisteröintipaikakunnalla asuvan henkilön on todistettava henkilöllisyytensä ja asuinpaikkansa. Hän joutuu myös allekirjoittamaan laput kilpiä hakevan lisäksi.

                  Paikkakunnat, joissa tämä järjestelmä on käytössä ovat mm. Hampuri ja Berliini sekä myös etelämmässä on tullut useita paikkoja vastaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ulkomaalainen ei saa hankittua yksin esimerkiksi keltapäätyisiä viiden päivän siirtokilpiä. Auton myyjä tai joku muu paikallinen henkilö täytyy olla mukana hakemassa kilpiä.

                  Näistä paikkakunnista ei ole olemassa mitään listaa, jotka soveltavat tätä systeemiä. Lisäksi on tullut vastaan tilanteita, joissa kaikki myyjät tai esimerkiksi autoliikkeen työntekijät eivät ole suostuneet allekirjoittamaan näitä lappuja. Vaikka loppukädessä vastuu kolareista tai sakoista on sillä, jonka nimiin kilvet tulevat.

                  On olemassa yrityksiä, jotka tarjoavat rekisteröintipalveluita. Mutta niillä paikkakunnilla, joissa on käytössä edellä mainittu systeemi, he haluavat myös ottaa melko suuren palkkion rekisteröinnin hoitamisesta.

                  Kannattaa siis aina pyytää auton myyjä mukaan rekisteröimään auto mikäli mahdollista. Koska nykyään se ei välttämättä enää onnistu kaikilla saksalaisilla paikkakunnilla ilman myyjän läsnäoloa ja suostumista edellä mainittuun rekisteröintiin liittyvien dokumenttien allekirjoittamiseen.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Miten kustannukset ovat kehittyneet? Minkä arvoisia autoja saksata kannattaa nykyään tuoda, jotta rahallisesti voittaa edes jotain?
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      mm

                      Kfz-Zulassungsstellen in Deutschland- So finden Sie Ihr Straßenverkehrsamt, Bürgerbüro oder Führerscheinstelle

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Suomalaiset siirtotarrat eivät ole voimasssa Pohjoismaiden ulkopuolella. Suomella ei ole sopimusta Saksan kanssa siitä, että meidän siirtotarrat hyväksyttäisiin kyseisessä maassa ajoneuvon viralliseksi rekisteröinniksi. Myöskään suomalaiset autoliikkeille ja vastaaville toimijoille tarkoitetut koenumerokilvet eivät ole Saksassa voimassa.

                        En suosittelisi antamaan näinkin isolla autofoorumilla neuvoja, jotka voivat olla kohtalokkaita esimerkiksi onnettomuustilanteessa. Ainoa asianmukainen tapa hoitaa asia on ottaa saksalaiset vientikilvet tai siirtokilvet autoon mikäli auto hankitaan Saksasta.

                        Suomalaisilla siirtotarroilla on nykyään mahdollista hakea auto esimerkiksi Tanskasta tai Ruotsista mutta tällöin hankittavan auton valmistenumero, ajoreitti ja siirtopäivä täytyy olla etukäteen tiedossa siirtotarroja hakiessa.

                        Asiat voi tehdä aina kahdella tavalla. Oikealla ja väärällä.
                        Mielenkiinnosta kysyn mistä nämä asiat löytyvät esimerkiksi säädöstekstinä, ts.
                        - siirtomerkkien voimassa olo Pohjoismaiden ulkopuolella?

                        Trafin sivuilla lukee: Jos ajoneuvoa on käytetty säännösten tai määräysten vastaisesti vaan missä ovat nämä säädökset ja määräykset?

                        - koenumerokilpien voimassa olo? Ajoneuvolain 66f: Todistus oikeuttaa Suomessa ensirekisteröimättömän tai liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon rajoitettuun tilapäiseen käyttöön koenumerokilvin liikenteessä ja muualla.

                        (Sanajärjestys)

                        - mitä tarkoittaa kohtalokas onnettomuustilanne tässä yhteydessä? Eikö suomalainen vakuutus olekaan voimassa?

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          En voi olla kuvittelematta tilannetta, kun suomi-aksentilla yritetään autobaanan reunassa selittää miliisille että kyllä nämä Konalan konttorilta haetut tarrakilvet lailliset on, google translatorin avulla jotain epämääräisiä lakitekstejä puhelimen näytöltä esittäen.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            En voi olla kuvittelematta tilannetta, kun suomi-aksentilla yritetään autobaanan reunassa selittää miliisille että kyllä nämä Konalan konttorilta haetut tarrakilvet lailliset on, google translatorin avulla jotain epämääräisiä lakitekstejä puhelimen näytöltä esittäen.
                            Hienoa että osasit antaa noinkin asiallisen vastauksen kysymyksiin.

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Ei ollut vastaus mihinkään vaan kommentti liittyen keskusteluun yleisesti.

                              Mitä haet näillä siirto-tarroillasi, rahansäästö, ajansäästö vai yleinen kapina järjestelmää vastaan?
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                vai yleinen kapina järjestelmää vastaan?
                                Ehkäpä kyseessä onkin suomalaisen virkamieskunnan kapina EU-järjestelmää vastaan? (Vrt. ihmisten ja tavaroiden vapaa liikkuvuus)

                                Siirtomerkki-addiktin yksi monista painajaisista alkaa kun pitäisi lähteä siirtomerkkisellä autolomalle vaikkapa Konalasta Viroon mutta kun veropäätös... ...viipyy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎