Juttuhan on muutenkin /C:stä.
Matkakuluista on unohdettu 300€ kilvet mitkä maksoi pimeasti myyjälle,
rekisteröintikatsastus ja kilvet suomen päässä + siirtolupa jne.
Yllättäen ne kulut olikin 1.5-2 kertaiset jutussa mainittuun...
Parasta tuossakin on nuo kommentit ruuvauksista. Kateelliset suomisuola-autokauppiat asialla.
Tuo lentolipun hinta on tismalleen Finnlinesin sisähytin hinta autoineen, eli kuten kirjoitettu, lento ja laiva menneet sekaisin.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
On se auton ostaminen saksasta muuttunut vaikeaksi näemmä....
Toiset vastaa sähköposteihin ollenkaan ja toiset lopettaa vastailut kesken matkan heti kun ruvetaan puhumaan auton mahdollisesta varaamisesta ja ostamisesta.
Ei taida enään sitten suurta intoa sielläpäin olla ulkomaille autoja myydä...edes merkkiliikkeillä...Vai onko käytäntö siellä nykyään sitten vallan se että face-to-face pitäisi kaikki hoitaa...ei sitä kauhean mielellään kalliita lentolippuja turhaan viitsisi ostella jos paikanpäällä odottaakin joko täys rotisko tai sitten myyty-kyltti...
On se auton ostaminen saksasta muuttunut vaikeaksi näemmä....
Toiset vastaa sähköposteihin ollenkaan ja toiset lopettaa vastailut kesken matkan heti kun ruvetaan puhumaan auton mahdollisesta varaamisesta ja ostamisesta.
Ei taida enään sitten suurta intoa sielläpäin olla ulkomaille autoja myydä...edes merkkiliikkeillä...Vai onko käytäntö siellä nykyään sitten vallan se että face-to-face pitäisi kaikki hoitaa...ei sitä kauhean mielellään kalliita lentolippuja turhaan viitsisi ostella jos paikanpäällä odottaakin joko täys rotisko tai sitten myyty-kyltti...
Varaisitko itse autosi norjalaiselle, joka lähettää tekstareita muttei edes soita?
Itse yritän näissä aina miettiä tilannetta sen sakemannin näkökulmasta. Jos ollaan tuhansien, tai kymmenien tuhansien eurojen asioista tai esineistä kauppaa tekemässä ja vaikka venäläinen iigori tai random polakki (tuskin saksalaisten silmissä olemme yhtään sen luotettavampia kuin balttian kusetus&kolaripajat) sieltä minulle laittelee nettiautoilmoituksen autosta tekstareita, niin ei itselle ainakaan kovin hyvää kuvaa anna.
Nykypäivänä näkee esim. mobile.de:ssä useinkin Whatsapp-mainintoja. Se onkin oiva keino vaikka aloittaa tiedustelut. Mutta jos siellä on ulkolainen ostaja (tässä siis se suomalainen) tosissaan niin saa muuten luvan soittaa tai olla ilman autoa.
EDIT: eikä tässä siis ilmeisesti oltu rahaa siirrelty vielä mihinkään?
Itse yritän näissä aina miettiä tilannetta sen sakemannin näkökulmasta. Jos ollaan tuhansien, tai kymmenien tuhansien eurojen asioista tai esineistä kauppaa tekemässä ja vaikka venäläinen iigori tai random polakki (tuskin saksalaisten silmissä olemme yhtään sen luotettavampia kuin balttian kusetus&kolaripajat) sieltä minulle laittelee nettiautoilmoituksen autosta tekstareita, niin ei itselle ainakaan kovin hyvää kuvaa anna.
Nykypäivänä näkee esim. mobile.de:ssä useinkin Whatsapp-mainintoja. Se onkin oiva keino vaikka aloittaa tiedustelut. Mutta jos siellä on ulkolainen ostaja (tässä siis se suomalainen) tosissaan niin saa muuten luvan soittaa tai olla ilman autoa.
EDIT: eikä tässä siis ilmeisesti oltu rahaa siirrelty vielä mihinkään?
Mistäs sinä nyt ne tekstarit tähän vedit?
Sähköposteista oli puhetta.
Myöskin kyse liikkeistä ei yksityisistä ihmisistä.
Olet nyt pahasti hakuteillä hyökkäävine kommentteinesi...
Kolme autoa olen saksasta tähän mennessä ostanut sähköpostitse eikä yhdessäkään mitään ongelmaa ollut.
Sähköpostitiedustelut ensin sitten sovitaan kauppa, maksetaan varausrahat tilille, tullaan katsomaan autoa ja maksetaan loput ja viedään pois.
Näin se ennen on sujunut...jotain on nyt muuttunut kyllä...
Jotenkin ymmärrän sen että kaikenmaailman pikkupuljut viitsi ulkomaalaisten kanssa toimia koska siitä on tottakait ylimääräistä vaivaa, mutta isoilla merkkiliikkeillä pitäisi olla sen verta porukkaa töissä ettei tunnu missään...
No omasta tilipussistaanhan se heiltä on pois....minulta vain säästyy rahat!
Myöskin kyse liikkeistä ei yksityisistä ihmisistä.
Olet nyt pahasti hakuteillä hyökkäävine kommentteinesi...
Sähköposti on paljon pahempi. Jokainen voi keksiä sähköpostiosoitteen nimettömänä vs. SMS jossa on puhelinnumero takana (joo voihan se olla salatusta numerosta).
Mielestäni ei eroa mitenkään liikkeen ollessa kyseessä. Ellei se ole ihan syrjäkylän hiljaisin kymmenen vanhan vaihtoauton kauppa niin siellä on varmasti potentiaalisia asiakkaita käymässä myös paikan päällä. Tai sitten soittaa. Vaikka on tärkeää myös vastata viesteihin, niin kyllä se jäänee noiden kahden jälkeen prioriteeteissa.
Enkä nyt tarkoita mitenkään sitä että viesteillä ei voisi asioida tai niihin voi jättää vastaamatta. Enemmän ihmettelen henkilöä, joka hyppii seinille kun ei voi ostaa autoa ulkomailta viestien varassa. Jos sen auton haluaa niin sinne on varmaan soittanu jo kummit ja kaimat ja maksulliset tulkit jotta haluamansa auton saisi ostettua.
Itselle tuli juuri auto Saksasta. Ehdottomasti paras kommunikointitapa oli Whatsapp (yksityisten myyjien kanssa). Kolme eri myyjää varasi minulle auton ilman mitään varausmaksuja. Jos esität fiksusti asioita niin varmasti saat vastauksia.
Toki noistakin soitin, mutta puhuvat aikalailla järjestäen huonosti englantia ja itsellä liikaa aikaa Saksan opinnoista niin whatsapp hiton hyvä kommunikointiväline.
. SMS jossa on puhelinnumero takana (joo voihan se olla salatusta numerosta).
SMS paljastaa aina lähettäjän puhelinnumeron.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment