Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4978
    • Paimio

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jaa-a. Tarjontaa on kyllä heilläkin laidasta laitaan. Tiesitkö että valtaosa Saksan uusista autosta ostetaan rahoituksella joka vastaa Suomessa oleva liisinkikäytäntöä... Siellä ei juurikaan ole Suomalaista osamaksurahoitusta vastaavaa rahoitusta käytössä...

    Pikainen otanta: G31 530xd, käyttönöotto 2017-2019, myynnissä Saksassa 609 autoa joista 40 ei ole ALV vähennyskelpoisia... Valtaosa noista jäljelle jäävistä 569 autosta on ollut leasing käytössä...

    Toki siellä on yksityisleasing myös käytössä mutta mistäs en näet että onko auto ollut yksityisellä vai firmalla "käytössä" ennenkuin näet Saksan rekisteriotteen? Tai mitä väliä edes sillä on?
    Enpä tiennytkään. Olen aina olettanut että rahoitus sielläkin on käytössä samalla lailla kun sitä mobilessakin melkein joka autoon tarjotaan.

    Mutta on liisattuja tai ei niin varustetasot oli aikas heikkoja tuolla ainakin mitä katsoin...pikkunavia, peruslättänöitä, ym ym...Eli suunnilleen samaa mitä täälläkin ns. business "varustelu"tasolla... G-sarjalaisia en tutkinutkaan kun täytyy myöntää että niiden varusteista en vielä saa ihan yhtä nopsaan kokonaiskuvaa kuin F-sarjalaisesta.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1010
      • Vantaa

      Originally posted by Brasco View Post
      Jep, kiitti vinkeistä!Kattoo nyt millon tuonne Saksanmaalle Suomesta edes pääsee..
      Itsellä ollut 20 BMW:tä, niistä BPS autoja ollut tasan kaksi ja ne olleet ylivoimaisesti parhaimmat. Osta niin uusi ja vähän ajettu kuin kukkaro sallii ja mielellään vielä tuolla BPS takuulla niin ei tarvitse kahteen vuoteen murehtia mistään.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by jori View Post
        Itsellä ollut 20 BMW:tä, niistä BPS autoja ollut tasan kaksi ja ne olleet ylivoimaisesti parhaimmat. Osta niin uusi ja vähän ajettu kuin kukkaro sallii ja mielellään vielä tuolla BPS takuulla niin ei tarvitse kahteen vuoteen murehtia mistään.

        Noissakin vaan monesti se että järkevän hintaiset on karvalakkeja. Hintaa niin paljon enemmän että voi jo miettiä viitsiikö maksaa takuun takia monta tonnia lisää. Jos hinnalla ei ole väliä, niin toki aina parempia vaihtoehtoja on kun laittaa enemmän rahaa kiinni
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          DAT Autohusista vain yhden auton verran kokemusta, enkä kyllä mistään ole saanut niin heikkoa palvelua, vaikken mikään hankala ostaja olekaan. Dekran raportista plussaa.

          Saksan Audi/BMW/MB vaihtoautotakuut on kyllä itsellekin iso plussa. Viehättää se raporttikin, mitä nämä merkkiliikkeet toimittavat autosta ennen ostoa. Jos maalattu jotain, niin tiedetään miksi, renkaista kirjataan urasyvyydet, usein myydään juuri huollettuna jne.
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1010
            • Vantaa

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Noissakin vaan monesti se että järkevän hintaiset on karvalakkeja. Hintaa niin paljon enemmän että voi jo miettiä viitsiikö maksaa takuun takia monta tonnia lisää. Jos hinnalla ei ole väliä, niin toki aina parempia vaihtoehtoja on kun laittaa enemmän rahaa kiinni
            On se noinkin mutta, syö miestä laittaa vuoden sisään +4000€ korjauksiin jotka takuu olisi maksanut, tämäkin koettu tässä 18 vuoden ajamisen ilon aikana. Saksasta ja muualta Euroopasta raahataan Suomeen +100tkm/+5 vuotta käytettyjä&ajettuja autoja jotka jo takuun ulkopuolella eivätkä merkkiliikkeille enää kelpaa. Nuo myydään huutokaupoissa tai häkki firmoissa pääasissa jobbareille. Nämä autot on huolettu tai olleet huoltamatta, kuitenkin niin että tuohon kilometrimäärään mennessä ei ole kuin öljyjä vaihdettu ja jarrut ehkä kerran uusittu eli sitä niin sanottua huoletonta ajoa. Tuon jälkeen edessä kaikki mahdollinen ja mahdoton. BMW varaosamyynti kiittää ja kumartaa.
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • Taski
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 380
              • Tampere

              Nykypäivänä tuo takuut on vielä halventuneet selkeästi. Tänä päivänä merkkiliike tinkaa sen 500-600e (ehkä tonnin jos oikein säkä käy) jos ostat jonkun 30-40k auton diilerinä etkä yksityisenä. Tällöin tuota BPS takuuta ei tule ja auto yleensä jätetään huoltamatta (jos se nyt sattuisi olemaan ajankohtainen). Jos suinkin mahdollisuus on ja yksityisenä lähdet Saksasta autoa ostamaan, niin enpä juuri muita miettisi kun juurikin noita BPS -laitteita. Olen huomannut että paras konsti yksityisenä tingata on koittaa niputtaa rahanarvoista lisäpalvelua kauppaan esim vaihdelaatikon öljyjen vaihdon tmv. muodossa. Näistä saa monasti suuremman hyödyn asiakashinnan ollessa suhteellisen kova, mutta kustannuksen liikkeelle pieni unohtamatta työllistävää vaikutusta. Suurempi hyöty kuin tingata pari satkua veren maku suussa.

              Onhan siellä pienempiäkin ihan fiksuja jobiksia joilta saa ns "mint" kuntoisia autoja aika takuuvarmasti, mutta eipä se kauheasti lohduta jos joku vaihdelaatikko tmv. laukeaa ja bemarin goodwillit maksaa 10%.

              Oma käyttis nyt ei ole BMW mutta kuitenkin 4v vanha vasta ja korjattu on mm. vaihdelaatikkoa, vauhtipyörää yms. jo varmasti ainakin 7-8 donan arvosta. Ketuttaisi ellei olisi sattunut olemaan jatkotakuuta voimassa.
              Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

              Comment

              • Baijeri03
                BTCF Member
                • Feb 2020
                • 29
                • Tampere

                Kukas täälä tuokaan autoja Saksasta?


                Saattaisi olla toimeksianto kun ei itse pääse nyt liikkumaan.


                Privalla tavoittaa alkuun!
                F82 M4 Competition -17
                Tesla Model 3 Performance -21 Refresh
                E46 325i Turbo Coupe Tracktool -02

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2542
                  • Pirkkala

                  Miten auton osto tapahtuu jos nykyinen omistaja on ostanut rahoituksella?
                  Välitysliikkeen mukaan voi olla pitkä ja työläs prosessi.
                  sigpic

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by QUASIMODO View Post
                    Miten auton osto tapahtuu jos nykyinen omistaja on ostanut rahoituksella?
                    Välitysliikkeen mukaan voi olla pitkä ja työläs prosessi.
                    Kaipa tuo riippuu omistajan halukkuudesta auttaa. En usko että rahoitushommat muuten siellä sen erilaisia on kuin täälläkään. Eli maksat auton omistajalle, joka sitten maksaa rahoitusyhtiölle joka sitten lähettää rekisteritiedot omistajalle jonka kanssa sitten haette punaiset (tai keltaiset) kilvet ja ei kun matkaan.

                    Toki aikaa menee varmasti useampi päivä/viikko.

                    Tämä siis ihan mutulla nyt, ei ole faktapohjaa tueksi valitettavasti.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Kaipa tuo riippuu omistajan halukkuudesta auttaa. En usko että rahoitushommat muuten siellä sen erilaisia on kuin täälläkään. Eli maksat auton omistajalle, joka sitten maksaa rahoitusyhtiölle joka sitten lähettää rekisteritiedot omistajalle jonka kanssa sitten haette punaiset (tai keltaiset) kilvet ja ei kun matkaan.

                      Toki aikaa menee varmasti useampi päivä/viikko.

                      Tämä siis ihan mutulla nyt, ei ole faktapohjaa tueksi valitettavasti.
                      Riippuu vähän mistä se rahoitus on hommattu?
                      Osassa tapauksissa on sovittu kaupat etukäteen ja myyjä on tilannut auton paperit lähimpään merkkiliikkeeseen/pankkiin jossa on käyty maksamassa loppuvelka ja saatu paperit käteen. Normaalistihan ne paperit on jossain kassakaapissa rahoitusyhtiöllä joka voi sijaita ihan eripuolella maata.

                      Aina tämä ei onnistu.

                      Papereiden tilaukseen joutuu varautumaan muutamasta päivästä viikkoon, myös silloin kun myyjä maksaa sen loppuvelan ja vasta sen jälkeen paperit lähtevät liikenteeseen.


                      Useamman auton olen ostanut myyjältä suoraan siten että hän maksaa sen loppuvelan ja lähettää paperit perässä, tähän kuitenkin liittyy riski että papereita ei tulekkaan.
                      Tällöin pitää ainakin varmistaa että myyjän nimi on otteessa ja kauppaa tehdään esim. otteen osoitteessa eikä missään satunnaisessa paikassa.
                      Jos myyjänä on autoliike, riski siinäkin on merkittävä jos papereita ei saa samalla kun auton.
                      Autokauppiaan tietoja harvemmin otteista löytää joten tässä tapauksessa kannattaa vähän tutkailla onko minkä kokoinen ja miten kauan toiminut liike kyseessä.

                      Joskus on tehty myös niin että myyjä on auton maksuhetkellä hoitanut loppuvelan ja lähettänyt rahoitusyhtiöön lomakkeen jolla hän on pyytänyt lähettämään otteet suoraan minulle Suomeen.
                      Ja ollaan yhdessä sitten lähetetty se skannattu dokumentti rahoitusyhtiöön sähköpostilla.

                      3. kertaa (ehkä sadasta autosta) olen joutunut vuosien saatossa tappelemaan papereiden kanssa kun niitä ei tullutkaan perässä siten kun sovittiin, tähänkin on omat metodinsa, haastavin oli yksi tapaus missä autoliikkeen myyjä pimitti myyntitilissä olleen auton rahat ja auton edelliselle omistajalle jäi Saksan osa 2, jonka sain sitten suoraan häneltä kun toimitin hänelle henkilökohtaisesti lausunnot itseltä ja mukana olleilta että olin auton maksanut käteisellä ja autokauppias saanut rahat siitä...
                      Last edited by MajorDrake; 21-05-2020, 14:29.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • H3nu
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 252
                        • Hämeenlinna

                        Jokohan tässä uskaltaisi alkaa Heinäkuulle suunnitella auton hakua:think M4 kuume vaivannut talvesta asti ja Huhtikuulle suunniteltu reissu peruuntu, joten alkaa olla vakava tilanne
                        BMW F82 M4 -16
                        BMW F20 116d M-sport -14
                        Aprilia Dorsoduro 900 -20
                        Sea-Doo RXP300RS -16

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          Originally posted by H3nu View Post
                          Jokohan tässä uskaltaisi alkaa Heinäkuulle suunnitella auton hakua:think M4 kuume vaivannut talvesta asti ja Huhtikuulle suunniteltu reissu peruuntu, joten alkaa olla vakava tilanne
                          En ajatellut odotella heinäkuulle
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • H3nu
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 252
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by pyroz View Post
                            En ajatellut odotella heinäkuulle
                            Oikea asenne Ootko koska menossa? Laittele kokemuksia tänne, että aiheuttiko nykyinen tilanne mitään ongelmia
                            BMW F82 M4 -16
                            BMW F20 116d M-sport -14
                            Aprilia Dorsoduro 900 -20
                            Sea-Doo RXP300RS -16

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              Kävin viimeviikolla Germaaniassa, ensin ei meinannut Finnairin lennolle päästä kun olisivat olleet vailla työskentelytodistusta ja pitkän keskustelun jälkeen pääsimme koneeseen ja uhkailtiin että Saksan päässä voivat käännyttää takaisin. Tegelissä kuitenkaan kukaan ei kysellyt mitään, koneessa piti täyttää lappu johon omat ja matkaseuran tiedot.

                              Koneessa piti olla maski päässä muuten paitsi syödessä/juodessa.
                              Saksassa liikkeissä asioidessa piti olla maski päällä.
                              Kadulla liikkujista valtaosalla oli maskit, osalla ei.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6935
                                • N/A

                                Eikai ne rajat silti virallisesti ole vielä auki.. kauankohan sitä päätöstä vielä odotellaan.
                                Saksan ulkoministeriön tms. sivuilla ainaski oli aika suoraan kirjotettu ettei sinne ole mitään asiaa vielä.
                                Olikohan viikko takaperin kun sitä lueskelin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎